Dit is een deel van de mail, maar wat is het nu..Ja, de Mc Kennai zijn iets sterker dan de mexicaanse. De dosering hiervan is:
Vers 10 tot 15 gram
Droog 1 tot 1,5 gram
Hoe droog waren deze dan?BLOEDLINK zei:Ja anderhalve week geleden nog. Maak er maar 3 gram gedroogd van, ik heb van 2g gedroogd een milde trip gehad. Je kunt ook eerst 2,5g proberen als je wat minder ervaring hebt.
Ok, dus 2 gram (goed) gedroogd zou voldoende moeten zijn?BLOEDLINK zei:Nou ze waren eigenlijk 3g niet compleet gedroogd dus nog wat te plooien.
Maar omdat we nog paddos overhadden die een tijdje later wel helemaal gedroogd waren konden we dit qua gewicht vergelijken met de paddos die we in hadden genomen. Dit zou dus uitkomen op ongeveer 2,1g gedroogd heb ik nog zo in mijn hoofd zitten.
yannis zei:Ok, dus 2 gram (goed) gedroogd zou voldoende moeten zijn?BLOEDLINK zei:Nou ze waren eigenlijk 3g niet compleet gedroogd dus nog wat te plooien.
Maar omdat we nog paddos overhadden die een tijdje later wel helemaal gedroogd waren konden we dit qua gewicht vergelijken met de paddos die we in hadden genomen. Dit zou dus uitkomen op ongeveer 2,1g gedroogd heb ik nog zo in mijn hoofd zitten.
Grtz en bedankt!
yannis zei:Heb wel al wat ervaring, hoeveel gram zou je me dan aanraden?
Heb al verschillende keren paddo's en truffels genomen, maar deze waren altijd al afgewogen.
spacelord zei:Wat duurt het lang voor die paddo's op kamertemperatuur drogen! De meeste paddestoelen zijn na een week nog wat te plooien. Moeten ze echt breken als ze echt droog zijn? Vers woog mijn 1e flush 120 gram, nu wegen ze nog 16 gram. Ben van plan 5 g te doen daarvan, zou ongeveer een 3.7 gedroogd zijn (2 paddestoelen van ong 4 vingerkootjes lang). Heb al wat ervaring maar er zijn enkel grote beschikbaar. Ik heb nog nooit getript op zelfkweek wel al ervaring met paddo's. Is die 5g wat veel? Want 2 paddestoelen lijkt echt zo weinig :P
Dus dat 2 paddestoelen weinig lijkt kan wel zo zijn, als je het gewicht weet zou het toch echt moeten kloppen

Delcasa88 zei:spacelord zei:Wat duurt het lang voor die paddo's op kamertemperatuur drogen! De meeste paddestoelen zijn na een week nog wat te plooien. Moeten ze echt breken als ze echt droog zijn? Vers woog mijn 1e flush 120 gram, nu wegen ze nog 16 gram. Ben van plan 5 g te doen daarvan, zou ongeveer een 3.7 gedroogd zijn (2 paddestoelen van ong 4 vingerkootjes lang). Heb al wat ervaring maar er zijn enkel grote beschikbaar. Ik heb nog nooit getript op zelfkweek wel al ervaring met paddo's. Is die 5g wat veel? Want 2 paddestoelen lijkt echt zo weinig :P
ik heb in eigen kweek paddestoelen gehad waarvan 1 paddestoel genoeg was voor 1,5 portieDus dat 2 paddestoelen weinig lijkt kan wel zo zijn, als je het gewicht weet zou het toch echt moeten kloppen
Ik heb nat en droog gewichten uitgerekend, bij mij is het droog gewicht gemiddeld 12.9 % van het nat gewicht. 5 gram droog komt dan overeen met 38gr nat. Is het gemiddelde percentage bij jou echter, bijvoorbeeld, 9,5% (wat zeer goed mogelijk is) dan komt 5gram droog overeen met meer dan 50gram natEn dat is dan wel weer heftig
![]()
Dusja... Of het veel of weinig is is maar lastig te zeggen![]()

yannis zei:Ze zijn gedroogd op 2 dagen tijd![]()
Ze breken en zijn echt kurkdroog, vind dit wel raar dat dit zo snel is gegaan. Ik had ze gewoon boven op men kast staan drogen, hier komt wel wat zonlicht optestaan soms.
Men eerste flush is niet zoveel, maar dit komt waarschijnlijk omdat ze eerst te koud hebben gestaan. Heb ze gewogen en ik heb iets van een 7 gram gedroogd. Dit is wel op een keukenweegschaal gewogen dus echt nauwkeurig is dit niet.
Greetz en bedankt voor de info!![]()
PepTalk zei:Dit is niet bevorderlijk voor de potentie.
spacelord zei:Hoe is je ervaring met de eerste flush van zelfkweek (growbox)? Want ik heb wat schrik om teveel te nemen. Op het forum heb ik veel mensen horen zeggen dat je van 2g zelfkweek al een vette trip hebt dus bijna het dubbele is wat zwaar.
Wil ik ook wel weten jaKoxBox zei:PepTalk zei:Dit is niet bevorderlijk voor de potentie.
Waarom?
KoxBox zei:PepTalk zei:Dit is niet bevorderlijk voor de potentie.
Waarom?
Zonlicht slecht voor THC??PepTalk zei:KoxBox zei:PepTalk zei:Dit is niet bevorderlijk voor de potentie.
Waarom?
Dacht dat zonlicht voor bijna geen een stof echt goed is, denk aan LSD en THC maar denk ook aan kleurstoffen. Weet het ook niet zeker, maar als ik zou kunnen kiezen zou ik ze niet pal in de zon leggen.
PepTalk zei:KoxBox zei:PepTalk zei:Dit is niet bevorderlijk voor de potentie.
Waarom?
Dacht dat zonlicht voor bijna geen een stof echt goed is, denk aan LSD en THC maar denk ook aan kleurstoffen. Weet het ook niet zeker, maar als ik zou kunnen kiezen zou ik ze niet pal in de zon leggen.
PepTalk zei:Ik bedoelde zonlicht op het uiteindelijke product, niet tijdens het groeiproces.
Ook al is zonlicht direct niet schadelijk voor THC, indirect weet ik zeker van wel.
Wanneer krijg je de beste/lekkerste wiet? Als je het lekker rustig laat drogen.
Wanneer krijg je ( zoals je zelf al zegt) droge, scherpe, vieze wiet: Als je hem snel laat drogen met een extra warmte bron. ( in dit geval de zon dus)
Delcasa88 zei:PepTalk zei:Ik bedoelde zonlicht op het uiteindelijke product, niet tijdens het groeiproces.
Ook al is zonlicht direct niet schadelijk voor THC, indirect weet ik zeker van wel.
Wanneer krijg je de beste/lekkerste wiet? Als je het lekker rustig laat drogen.
Wanneer krijg je ( zoals je zelf al zegt) droge, scherpe, vieze wiet: Als je hem snel laat drogen met een extra warmte bron. ( in dit geval de zon dus)
Maar volgens mij hebben wij het over twee verschillende dingen... Er zit namelijk een heel verschil in een schadelijk effect van zonlicht op THC, en 't effect op de structuur van wiet.
Het is zo dat zonlicht (en eigenlijk niet het licht maar de warmte) de wiet droog, scherp en vies maakt. Droog, scherp en vies zijn eigenschappen van de structuur van de wiet, niet van de potentie, de hoeveelheid THC in de wiet. Die veranderd er niet onder invloed van zonlicht naar mijn weten...
Warmte breekt geen psylocibine af en aangezien het opgeslagen zit in de shrooms zelf denk ik ook niet dat het licht van de zon schadelijk zal zijn ervoor aangezien dat niet door de shrooms heen gaat.
UVA wordt door standaard glas grotendeels ongehinderd door gelaten terwijl alle UV onder de 300nm (UVB) voor 90% geblokt wordt (maar daar komt sowieso maar bar weinig vna door de atmosfeer heen).PepTalk zei:Na dit getypt te hebben schiet me wel een vraag te binnen:
Zal de evt. schadelijke straling van de zon door glas gefilterd worden?
Met andere woorden: Zorgt de UV-straling voor evt. moleculaire beschadigingen?