mdma advies

jankrekel

Newbie
Elke keer dat ik mdma gebruik op festivals stuit ik vaak op het zelfde probleem.

ik vind mdma persoonlijk echt geweldig en ik geniet altijd vollop van de eerste +/- 5 uur van elk festival. mijn probleem alleen is dat ik elke keer na de peak heel erg in mezelf wordt en vaak ook lastig uit mijn woorden kom. Dit zorgt ervoor dat ik vaak de laatste 3 uur van een festival niet echt vollop kan genieten want ik vind het sociale aspect juist ontzettend belangrijk.

mijn vraag is of ik misschien wat anders kan bijnemen om ook tijdens die laatste 3 uur te kunnen genieten. ik zat zelf te denken aan mischien een halve 2cb pil zo een 4 uur na het eerste inkickmoment. mijn vraag is of dit een goed idee is? (ik wil ook niet trippen want hier word ik ook niet bepaald socialer van)

wat ik normaal gebruik is zo een 110mg om mee te beginnen (weeg 73 kilo) en vervolgens neem ik vaak meerdere keren ongeveer 60mg bij als ik aanvoel dat het effect een beetje verdwijnt.

als je nog andere middelen als advies weet dan hoor ik het graag!

stomme eend

Bewuste gebruiker
8 uur lekker gaan is gewoon heel lang voor mdma. Meest logische zou denk ik dus zijn eerst paar uur nuchter en dan de laatste uren knallen.
Ik kan zelf de comedown wel wat rekken (en prettiger maken) door als ik over de piek heen ben te blowen. Maar ook daarmee ben ik niet 8 uur lang sociaal aan het pieken....

Taaierakker

Newbie
Misschien zou je pep kunnen proberen, vaak als ik van xtc vaag ben en minder sociaal helpt pep mij prima (let wel op pep kan vgm soms wel 4-8 uur je wakker houden correct me if im wrong ) zorg voor veel wiet haha

Amfitamientje Power

Wijs gebruiker
Beetje pep trekt je er de laatste uurtjes wel doorheen. Mdma in combinatie met mdma schijnt extra neurotoxisch te zijn maar een normaal mens heeft hersencellen voor 500 jaar terwijl je maar tussen de 80 en 100 jaar wordt.

Allemaal keuzes en afwegingen maar ik zou het gewoon doen als ik nog naar dat soort feestjes ging.

Prison

Bewuste gebruiker
Mdma werkt in principe maar 4-6 uur. Zodra het uit begint te werken (4 uur na eerste effect) wordt het minder leuk. Meer mdma bijnemen heeft weinig zin dan, euforie wordt niet groter alleen de vaagheid wordt versterkt.

Misschien is alleen pep een betere optie als
je langer door wil gaan.

Mdma en speed combineren is extra schadelijk voor je hersens en wordt dan ook ten zeerste afgeraden.

Amfitamientje Power

Wijs gebruiker
Mdma werkt in principe maar 4-6 uur. Zodra het uit begint te werken (4 uur na eerste effect) wordt het minder leuk. Meer mdma bijnemen heeft weinig zin dan, euforie wordt niet groter alleen de vaagheid wordt versterkt.

Misschien is alleen pep een betere optie als
je langer door wil gaan.

Mdma en speed combineren is extra schadelijk voor je hersens en wordt dan ook ten zeerste afgeraden.

Mdma zonder speed wordt ook afgeraden.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Mdma zonder speed wordt ook afgeraden.

Vind het een beetje kinderachtig om zo te reageren als iemand onder je een reactie plaatst die iets anders zegt dan de jouwe. Of de TS uiteindelijk speed met MDMA wil gaan combineren is aan hem, maar het mag gerust opgemerkt worden dat dit geen aanbevolen combinatie is.

Prison

Bewuste gebruiker
Hier heb ik al gezegd dat mdma en pep niet zo een gezonde combinatie is. Ik blijf erbij dat mdma zonder speed ook niet echt gezond is.

Zo zijn er heel veel dingen niet gezond. Waarom zou je het dan nog ongezonder maken? Als je verantwoordelijk met mdma om gaat kun je de ergste schade aardig voorkomen. Neem je er speed bij dan wordt dat een stuk lastiger.

Prison

Bewuste gebruiker
Dat vind ik wel. Het is mijn mening en is verder niet wetenschappelijk onderbouwd.

1 jaar zwaar aan de pep geeft minder klachten dan 1 jaar zwaar aan de mdma. Dat heb jij zelf ondervonden.

En 1 jaar gemodereerd aan de pep of mdma geeft nog minder schade. Helemaal als je het niet tegelijk doet.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
in de wandelgangen gaat het gerucht dat als je een jaar lang pep misbruikt dat je dan gaat brabbelen over winnaars en zo.

Amfitamientje Power

Wijs gebruiker
Ach ik ben gewoon een winnaar. Typisch dat sommige drugsgebruikers hier allergisch voor zijn. Jaloezie is schadelijk. Accepteer nu maar gewoon dat je onherstelbare schade hebt opgelopen met je 5 jaar mdma misbruik en dat je genoegen moet nemen met een uitkerinkje.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Nounou, kan het wat minder @Amfitamientje Power?

Ik heb dat ook maar in de wandelgangen gehoord, mijn woorden zijn het niet so don''t shoot the messenger. Trouwens, niet iedereen is het met elkaar eens in de wandelgangen. Er zijn ook boze tongen die beweren dat die klachten komen door ethanol in je balzak te spuiten.

Prison

Bewuste gebruiker
Helemaal geen mdma geeft nog minder schade.

Daarom zeg ik dat mdma zonder pep ook schadelijk is.

Hoeveel schade aanvaardbaar is is een persoonlijke keuze.

Echter het staat vast dat TS mdma gebruikt en gaat gebruiken dus dat is al aanvaard. Echter door jouw adviezen op te volgen creëert hij nog meer schade.

Bovenaan