Mdma allergie?

Daniel-slang

Experimenterende gebruiker
Een vriendin van mij heeft nu zo ongeveer 12 keer mdma(XTC/kristallen) gedaan, waarvan zij maar een keer goed is gegaan, dat was haar eerste keer (80mg mdma kristallen), ze vond het helemaal geweldig, maar na die keer is ze nooit meer goed gegaan.
Ze heeft iedere keer overgegeven (zelfs de eerste keer), op op haar eerste keer na heeft ze zich nooit meer goed gevoelt van mdma, dan heeft ze nergens meer zin in en wordt ze moe.
Kan het zijn dat zij een mdma allergie heeft?
Of is de drug mdma niet iets voor haar?
Ik wilde haar dus 4-fa/4-fmp laten proberen (dit wilt zij zelf ook), want ze vind het gevoel van mdma wel heel leuk.
En daarna misschien andere research chemicals proberen of is dit niet zo handig?
Overigens begin ik wel met een lage dosis, omdat haar eerste keer mdma ook in lage dosis was.
Ps. bij haar laatste keer XTC (witte hartjes 190mg getest), had zij een hele genomen zonder het te vertellen, ze is toen 4 keer out gegaan en ze moest voor een nachtje op de ic in het ziekenhuis blijven, nadat we 112 hadden gebeld want we vertrouwden het niet, ze had na de eerste keer out gaan wel verteld dat ze die hele ophad.
Mazzel

Fool

Badass junkie
Klinkt eerder alsof ze gewoon gevoelig is voor MDMA en veel te veel pakt... Een MDMA-allergie is natuurlijk ook mogelijk, maar dat zou zich denk ik wel anders uiten (en zich ook de eerste keer geuit hebben).

Ik zou haar alleen maar met andere drugs inlaten als je haar héél duidelijk gemaakt hebt dat ze niet zomaar extra dope moet nemen zonder er eerst over te praten, dat zijn nogal gevaarlijke acties. :openmouth:

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Overgeven van MDMA komt wel vaker voor, dat is niet iets om je zorgen te maken. Sommige mensen zijn daar wat gevoelig voor, die vriendin van jou heeft daarmee gewoon pech. Hoeveel tijd zat hield zij er eigenlijk steeds tussen? Wat had ze verder steeds nog op (andere middelen/ gewoon voedsel)? Hoe ging het al die keren met de andere mensen die erbij waren?

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Eerste keer ging ze wel goed, met een lage dosis. Je geeft het antwoord eigenlijk zelf al: gewoon een lagere dosis pakken.

Overgeven komt idd wel vaker voor, heeft een vriend van me ook met MDMA. Maar dit kan ook weer tussen je oren zitten

Daniel-slang

Experimenterende gebruiker
Dat ze teveel pakt was normaal niet het geval, normaal pakte zij een dosis van 80 tot 100mg en soms wel is lager en als zij dan bijpakte was het vaak rond de 50 à 60 mg, dat ze niet meer iets moet gebruiken zonder te vertellen hebben we duidelijk gemaakt (ze snapt het zelf ook).
Ik weet zelf niet echt wat een allergie voor mdma inhoud (behalve hooggevoeligheid maar dat is vrij logisch), en dat je er misselijk van wordt is volgens mij vrij normaal, heb het zelf niet maar veel mensen wel voor zover ik weet.
De tijd die er tussen zat verschilde was ongeveer 8 tot 12 weken normaal, 1 keer zat er een half jaar tussen en een of twee keer 2 weken er tussen (voor zo ver ik weet).
We hadden een keer oranje wifis (die telde ik niet mee als mdma omdat deze maar 40mg mdma bevatte, de rest was speed), daar ging zij heel lekker van waarschijnlijk door de speed, want ze had in 4 uur tijd 2 halfjes op, want ik zelf voelde geen mdma rush alleen een speed effect.
Met die witte hartjes hadden ik en een vriend van mij ook een hele op (dat raadde de dealer aan), wij gingen er lekker van (al hoewel ik net te hard ging op dat feest waar ik was).
Behalve die keer met die oranje wifis had ze niks anders bij of door haar pil/mdma genomen, als ze gaat gebruiken dan eet zij die dag zoals zij normaal eet (dwz ontbijt, lunch, avond eten en fruit etc).
Zelf dacht ik dat het misschien handig is voor haar om een lage dosis van bijvoorbeeld 4-fa/4-fmp te nemen en het daarbij te laten en kijken hoe dat uitpakt, en dan een andere keer een wat hogere dosis nemen als dit nodig is, of is dat niet handig?

Bovenaan