'MDMA crisis' voorbij?

033Amnesia

Bewuste gebruiker
Sup peeps,

Als ik een beetje de mensen om me heen hoor, en op pillreports kijk, lijkt de 'MDMA crisis' nu wel zo goed als over. ( http://www.pillreports.com/index.php?pa ... b_region=9 )

Zoals je ziet staan er al 8 nieuwe reports uit December op, en 10 uit November. Ik snap heel goed dat pillreports niet 100% te vertrouwen is en er ook dealers nepresultaten opzetten om hun pillen kwijt te kunnen, maar er zijn er zeker 5 met redelijk-goede resultaten die ik al tegen ben gekomen en kloppen met wat er op pillreports staat. Voor een lange tijd kon ik amper nog aan goede pillen komen, maar nu zijn er al meerdere mensen naar me toe gekomen dat ze een nieuwe,goede batch hebben.

Hoe denken jullie hierover? Gaat dit verschil maken op de prijs?
Toen ik vroeger nog goede pillen (o.a. blauwe mitsu's) nog voor 2,50 p/s kon krijgen, kon ik er er amper meer aan komen en betaalde ik de afgelopen tijd 4euro. Denken jullie dat de prijs weer gaat dalen, of hebben jullie nog altijd 2/3 euro betaald?

:hearteyes: :wave:

mikkelk

Belezen gebruiker
Heb zelf nooit echt heel veel gemerkt van de crisis, aangezien mijn supplier altijd nog goede spullen heeft gehad tot nu toe.
Wel hoor ik van andere mensen dat er steeds meer aan goed spul te komen is, dus ik denk dat we gerust kunnen stellen dat de mdma crisis wat aan het zakken is :rock:

SperSIZEboon

Badass junkie
mikkelk zei:
Heb zelf nooit echt heel veel gemerkt van de crisis, aangezien mijn supplier altijd nog goede spullen heeft gehad tot nu toe.
Wel hoor ik van andere mensen dat er steeds meer aan goed spul te komen is, dus ik denk dat we gerust kunnen stellen dat de mdma crisis wat aan het zakken is :rock:
ja hier ook, pillen waren even van mindere kwaliteit maar nog altijd wel goed

CestMoi

Experimenterende gebruiker
Hier is het een tijdje ook dood geweest als we het over goede pillen hebben, veel rotzooi in omloop. Nu merk ik ook dat er veel beter aan goed spul te komen is, ook weer veel meer poeder/kristallen. Denk dus dat we langzamerhand wel uit de crisis aan het kruipen zijn.. Gelukkig maar :rolleyes: Ik heb een tijdje ongeveer 4 euro betaald voor blauwe mitsu's, maar ongeveer een maand terug lag de prijs op 15euro per pil :openmouth: Echt niet dat ik er dat voor neerleg, doe me dan maar een grammetje poeder.. :hearteyes:

mrreno

Laatste keer dat ik pillen heb laten testen vertelden ze mij bij het trimbos instituut dat nogsteeds zo'n 60% van de pillen op de markt "vervuild" is. Dus ik vraag het me af...

Maar idd, op pillreports zie je wel wat goeie dingen voorbij komen en je kan met een beetje common sense ook wel redelijk beoordelen welke reports geloofwaardig zijn.

mrreno

CestMoi zei:
Ik heb een tijdje ongeveer 4 euro betaald voor blauwe mitsu's, maar ongeveer een maand terug lag de prijs op 15euro per pil :openmouth: Echt niet dat ik er dat voor neerleg, doe me dan maar een grammetje poeder.. :hearteyes:

15e per pil echt overdreven inderdaad.
Laatste dat ik betaald heb is 2 euro voor zuivere 60-76mg shrekjes.
Dat was overigens wel een aankoop die ik met een paar vrienden tegelijk heb gedaan dus werd daardoor wat goedkoper.

Kristallen ben ik trouwens al lang niet tegen gekomen.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Mijn dealer verkoopt sinds lange tijd weer MDMA en xtc-pilletjes van 120mg. Daarvoor kon ik het niet meer krijgen, het lijkt dat het wel over is.

ik kan jammer genoeg niet hetzelfde zeggen..

overplaats nog "in zak gezet" met speed pillen, of gelijkaardige stof..
daarvoor kon ik een hele maand niets vinden.

speed is in volle omloop hier maar heb ik niet echt connecties in
dus in mijn omgeving is de crisis nog in volle omloop, vloeibaar en speed wordt steeds populairder op feestjes hier

Dopezilla

Badass junkie
Pillen heb ik me nie tmeer zo mee bezig gehouden, maar ik hoor uit meerdere hoeken dat kristallen beter beschikbaar zijn, en ik heb het zelf ook mogen ervaren, dus ik denk dat de crisis langzaam overwaait.

Nederland uit de recessie, en de pillen weer schoon! :rock:

Olle

033Amnesia

Bewuste gebruiker
Ollemann zei:
Pillen heb ik me nie tmeer zo mee bezig gehouden, maar ik hoor uit meerdere hoeken dat kristallen beter beschikbaar zijn, en ik heb het zelf ook mogen ervaren, dus ik denk dat de crisis langzaam overwaait.

Nederland uit de recessie, en de pillen weer schoon! :rock:

Olle

Ik ook niet, al zeker 4 maanden geen XTC gebruikt, hoewel het toch wel mijn #1 drugs is. Kristallen ben ik niet tegenkomen, wel andere goede pillen, maar de prijs ligt hier nog wel minimaal op 3,50 p/s.

:wave:

-spaceman-

Badass junkie
mrreno zei:
CestMoi zei:
Ik heb een tijdje ongeveer 4 euro betaald voor blauwe mitsu's, maar ongeveer een maand terug lag de prijs op 15euro per pil :openmouth: Echt niet dat ik er dat voor neerleg, doe me dan maar een grammetje poeder.. :hearteyes:

15e per pil echt overdreven inderdaad.

Normale prijs hier in australia... meeste zijn nog zwaar bagger ook... in de groote steden wel Nederlandse import pillen beschikbaar. Dus goede kwaliteit...

berten

Belezen gebruiker
Heb de crisis ook zeker gevoeld, van januari 09 tot september 09 waren er alleen maar piperazine pillen te vinden en soms eens kristallen maar die waren meteen de deur uit, maar zo bleef het drugsgebruik ook heel beperkt dus dat was ook positief. Nu vanaf oktober kan ik terug heel gemakkelijk aan kristal/poeder geraken en ze is verdomd lekker ook ! Voor mij is de crisis voorlopig voorbij... Happy Holidays everbody !!!

Cooper

Bewuste gebruiker
Ik heb er eigenlijk geen last van gehad, aangezien mijn
bron eigenlijk een maat van me is geworden en ik
zeker weet dat hij mij iig niet zal belazeren :mrgreen:

't is eigenlijk een vriendendienst, denk ik dan :wink:

iSmokex

Bewuste gebruiker
vorig jaar rond deze tijd betaalde ik €5 p.s., wel goede, capsules met pure mdma erin :hearteyes: begin dit jaar zelfde prijs, maar troep. Nu heb ik nieuwe besteld, voor 2,50 per stuk, ben benieuwd ! Wat je zegt over pillreports, daar heb je zeker gelijk in, viel mij ook al op! Denk wel dat de prijs langzaamaan ook op grotere schaal gaat dalen.
& laten we dat ook hopen. (al ben ik met 2.50 ps zeer tevreden! nu nog afwachten of t wat is)

dye

hier 4 euro voor harley davidsons waar waarschijnlijk mccp inzit , gezien de lange duur , maar kan dr mee door

W.F.L.

Badass junkie
Exceptional Insight zei:
Ik vind de prijzen nog steeds wel bijzonder hoog eigenlijk.

Klopt, maar er valt wel weer aan te raken bij mij toch. Toch echt een hele tijd niemand die kristallen kon regelen, alleen pillen vertrouw ik niet in BE. Bij sommigen is het wel duurder dan 30 euro voor een gram nu.

Cooper

Bewuste gebruiker
W.F.L. zei:
Exceptional Insight zei:

Klopt, maar er valt wel weer aan te raken bij mij toch. Toch echt een hele tijd niemand die kristallen kon regelen, alleen pillen vertrouw ik niet in BE. Bij sommigen is het wel duurder dan 30 euro voor een gram nu.
Mwah, hier is het al snel 40 euri.

Het is idd behoorlijke duur overal. Maar kwaliteit kent z'n prijs. Daarbij is
mdma ook nu vriendelijker voor je beurs, dan een nachtje doorzakken
in de kroeg.

Steve14

Newbie
W.F.L. zei:
Exceptional Insight zei:

hier inderdaad ook 30 euro voor een gram, vanaf 10gr word t wel 'goedkoper' 250e
en de kwaliteit is ook weer goed, maar dat is op de meeste plaatsen inmiddels wel weer zo.
Hier is de crisis voorbij :)

langeman

Bewuste gebruiker
Die prijs boeit me niet zo. Tuurlijk..., die 15 euro is wat extreem, maar voor een goede pil (>100mg)en dus een leuke avond is 5 euro toch niet veel en 10 eigenlijk ook niet. Het wordt pas duur als je weet dat je op een andere hoek van de straat dezelfde voor de helft kan krijgen. Maar ja dan krijg je dus de prijsstunters en die willen ook verdienen dus daar gaat de zuiverheid (misschien niet de eerste keren, maar wel op langere termijn).
Wat mij btreft moet er dus niet zo naar de prijs gekeken worden, maar naar de kwaliteit. Ik ben blij te horen dat er weer wat positieve berichten zijn. Mijn vooraad is bijna op en dus is aanvulling wel nodig. Heb er wel van geleerd om te zorgen dat je nooit zonder zit. Een deadline dichterbij zien komen en overgaan is gewoon niet leuk.

mrreno

langeman zei:
Die prijs boeit me niet zo. Tuurlijk..., die 15 euro is wat extreem, maar voor een goede pil (>100mg)en dus een leuke avond is 5 euro toch niet veel en 10 eigenlijk ook niet.

Ben het helemaal met je eens...

Als ik het vergelijk met een avond biertjes drinken dan ben je met 5 of zelfs 10 euro voor een goeie pil goedkoop uit.
Een avond biertjes drinken kost je al gauw 30 euro of meer.
Als ik twee prima pillen kan krijgen voor 10 of 15 euro ben ik alsnog goedkoop uit.

Niet dat ik het uit financiele uitgangspunten zou doen... Maar toch 15euro voor een lekker avondje knetteren... Niet duur zou ik zeggen. Zeker als je het niet zo vaak doet.

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
laast op opsporing verzocht was er iets over een roof in belgie waarbij er aan 6000 liter aan xtc grontstoffen is gestolen

komen genoeg pilletjes aan :grin:

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Ik vind de prijzen tegenwoordig best meevallen weer. Laatst met nieuwjaar 5 euro betaald voor een MDMA capsule met 140mg, daarvoor nog een pilletje gratis gekregen, getest tussen de 110 en 130.

Axxess

Bewuste gebruiker
Het kan natuurlijk aan mij liggen maar ik heb het idee dat de M niet meer hetzelfde aanvoelt ookal is het getest als MDMA, ik had eens gelezen dat je dat moleculair op meerdere manieren kon maken en vraag me ook af of dat nu niet het geval is.

Het is nog wel vrij prijzig, betaalde hier de laatste keer 4,50 voor 100mg MDMA tabletten, met een afname van 50st. zoon 2 jaar geleden ging dat meer richting de 3 euro voor 130 mg.

Paddo100

Bewuste gebruiker
blauwe hartjes hier... zijn echt heerlijk...

verder boeit de prijs me neit... 5eu , 4eu, 3eu... het is allemaal best... maar 5 vind k wel psychologisch maximum prijs maar ja altijd nog beter als coke :rock:

Dopezilla

Badass junkie
Axxess zei:
Het kan natuurlijk aan mij liggen maar ik heb het idee dat de M niet meer hetzelfde aanvoelt ookal is het getest als MDMA, ik had eens gelezen dat je dat moleculair op meerdere manieren kon maken en vraag me ook af of dat nu niet het geval is.

Het is nog wel vrij prijzig, betaalde hier de laatste keer 4,50 voor 100mg MDMA tabletten, met een afname van 50st. zoon 2 jaar geleden ging dat meer richting de 3 euro voor 130 mg.
Er zijn meerdere isomeren van MDMA inderdaad, en misschien dat bij de productie die nu toegepast wordt een ander isomeer wordt gemaakt.

Echter, ik kan het verschil niet opmerken, al hoor ik uit alle hoeken dat het toch echt anders is.

Olle

W.F.L.

Badass junkie
Ik vraag me af (mocht die isomeertheorie kloppen)..

Zelf een week terug MDMA kristallen genomen van 2008 (ze lagen al zo lang bij een maat thuis) mooie doorzichtig/witte brokken en dus gewoon het MDMA-gevoel. Tot dan enkel nieuwe MDMA genuttigd en ik vond het toch echt wel anders. Het kan psychologisch zijn natuurlijk, maar met die oude MDMA word ik zo hangerig en gaan m'n ogen bijna dicht (Vaak met ogen dicht rondgelopen..) Van deze MDMA absoluut niet. Ik stond ook "strak" van die MDMA die ik de laatste keer gebruikt had, terwijl ik meestal echt flubberbenen krijg. Kan zijn dat het gewoon anders valt natuurlijk.. Maar ik ben niet de enigste die dat denkt, dus misschien is het wel plausibel. En nee, er zat geen speed bij.

Nu, er bestaat ook 2 isomeren van MDMA zoals bij amfetamine. De dextro-isomeer is de meer potente vorm dacht ik. Ik weet niet of de MDMA die we normaal krijgen racemisch is of niet, maar ik dacht van wel. Dan is er ook nog de levo-isomeer.

Nu zit ik te denken of het niet verklaarbaar zou zijn op dezelfde wijze als met amfetamine? Namelijk dat de levo-isomeer/racemische mengsel adrenaline vrijmaakt (strak zijn) en de dextro-isomeer niet, zoals bij speed?

Wijziging: Hmm, hier wordt niet gesproken over dextr/levo maar over S en R-isomeren (zoals bij ketamine). Ook zoals bij ketamine zou de S-isomeer potenter zijn dan de R-isomeer. Mengsels zijn (bijna?) altijd racemisch.

Wijziging 2: Nog wat lezen later zijn we eruit dat de S-isomeer toch de dextro-isomeer is. Die is inderdaad meer potent.

blu

Bewuste gebruiker
W.F.L. zei:
Ik vraag me af (mocht die isomeertheorie kloppen)..

Zelf een week terug MDMA kristallen genomen van 2008 (ze lagen al zo lang bij een maat thuis) mooie doorzichtig/witte brokken en dus gewoon het MDMA-gevoel. Tot dan enkel nieuwe MDMA genuttigd en ik vond het toch echt wel anders. Het kan psychologisch zijn natuurlijk, maar met die oude MDMA word ik zo hangerig en gaan m'n ogen bijna dicht (Vaak met ogen dicht rondgelopen..) Van deze MDMA absoluut niet. Ik stond ook "strak" van die MDMA die ik de laatste keer gebruikt had, terwijl ik meestal echt flubberbenen krijg. Kan zijn dat het gewoon anders valt natuurlijk.. Maar ik ben niet de enigste die dat denkt, dus misschien is het wel plausibel. En nee, er zat geen speed bij.

Nu, er bestaat ook 2 isomeren van MDMA zoals bij amfetamine. De dextro-isomeer is de meer potente vorm dacht ik. Ik weet niet of de MDMA die we normaal krijgen racemisch is of niet, maar ik dacht van wel. Dan is er ook nog de levo-isomeer.

Nu zit ik te denken of het niet verklaarbaar zou zijn op dezelfde wijze als met amfetamine? Namelijk dat de levo-isomeer/racemische mengsel adrenaline vrijmaakt (strak zijn) en de dextro-isomeer niet, zoals bij speed?

Wijziging: Hmm, hier wordt niet gesproken over dextr/levo maar over S en R-isomeren (zoals bij ketamine). Ook zoals bij ketamine zou de S-isomeer potenter zijn dan de R-isomeer. Mengsels zijn (bijna?) altijd racemisch.

Wijziging 2: Nog wat lezen later zijn we eruit dat de S-isomeer toch de dextro-isomeer is. Die is inderdaad meer potent.

Side note: Alle chemische stoffen die optisch actief zijn en synthetisch geproduceerd worden zijn een racemisch mengsel. Alleen natuurlijke stoffen, die bijvoorbeeld door planten worden gemaakt met behulp van enzymen, kunnen óf links- óf rechtsdraaiend zijn.

Uit welke bronnen haal jij je informatie over dit soort onderwerpen?

Axxess

Bewuste gebruiker
W.F.L. Ik keek net even in een boek over ecstasy en zag dat het MDMA molecule er anders uit zien dan in jouw signature. Ook ziet hij er anders uit dan diegene die op wikipedia word gebruikt. Kan dit kloppen? (ben er ondertussen achter dat het dextro-Amfetamine is :))

Ook word hier wel gepraat over dextro (right handed) en levo (left handed) ze hebben bijde een andere uitwerking maar vaak worden ze 50% gemixt genaamd "racemic"

De dextro isomer word beschreven als "more benign peaceful" als het word vergeleken met de racemic

W.F.L.

Badass junkie
In mijn signature staat speed, niet MDMA. Vandaar dat ze er anders uitzien dus :)

Ik heb hier even een hoop bullshit over opgeschreven (met bronnen erbij) mocht het je interesseren:

blu zei:
Side Note: Alle chemische stoffen die optisch actief zijn en synthetisch geproduceerd worden zijn een racemisch mengsel. Alleen natuurlijke stoffen, die bijvoorbeeld door planten worden gemaakt met behulp van enzymen, kunnen óf links- óf rechtsdraaiend zijn.

Hoe zit het dan met dextro-amfetamine? Dat wordt toch niet gemaakt van planten? Amfetamine is een synthetische stof, door mensen ontdekt. Deze komt voorzover wij weten niet in de natuur voor. Daarbij dateert de meeste informatie over MDMA-synthese van voor de MDMA-crisis dus we weten niet of de synthesemethode die nu gebruikt wordt wel een 50/50 racemisch mengsel oplevert.

Bronnen staan onderaan.

Axxess zei:
Ook word hier wel gepraat over dextro (right handed) en levo (left handed) ze hebben bijde een andere uitwerking maar vaak worden ze 50% gemixt genaamd "racemic"

De dextro isomer word beschreven als "more benign peaceful" als het word vergeleken met de racemic

En wat je zegt over meer peaceful is inderdaad wat ik in gedachten heb. Namelijk dat de MDMA vanwege het nieuwe syntheseproces misschien niet meer racemisch is maar gewoon dex-MDMA is, of tenminst een mengsel met meer dex-MDMA dan levo-MDMA.

Concreet komt het erop neer dat zowel Levo-amfetamine als Levo-methamfetamine een invloed hebben op de adrenalinereceptoren ("strak staan") en de dextro-isomeren een invloed hebben op de dopamine-receptoren. 120 mg racemische MDMA is gelijk aan 240 mg levo-MDMA, dus qua gewicht zou het wel kunnen kloppen – dat het verschil tussen dex-MDMA of racemische MDMA qua gewicht/potentie verwaarloosbaar is.

racemic and d-MDMA inhibit A10 dopamine neurons, but l-MDMA does not (Gifford et al., Synapse 23(1) (1996)).

Er staat wel dat Levo-MDMA meer “speedy” zou zijn dan dex-MDMA maar zonder bron. Dat zou in elk geval een goede verklaring zijn, waarom iedereen er hangerig en loom van wordt in tegenstelling tot de oude MDMA. Maar denk dat het zonder een isomeertest van de “oude” MDMA bij speculeren zal blijven. Maar een echte bron die bewijst dat levo-MDMA een invloed heeft op de adrenalinereceptoren heb ik niet kunnen vinden. Enkel vergelijkbare verklaringen bij (meth)amfetamine. Het zou mij niet verbazen mocht het zo zijn.

http://www.cognitiveliberty.org/shulgin ... somers.htm

blu

Bewuste gebruiker
W.F.L. zei:
blu zei:
Side Note: Alle chemische stoffen die optisch actief zijn en synthetisch geproduceerd worden zijn een racemisch mengsel. Alleen natuurlijke stoffen, die bijvoorbeeld door planten worden gemaakt met behulp van enzymen, kunnen óf links- óf rechtsdraaiend zijn.

Hoe zit het dan met dextro-amfetamine? Dat wordt toch niet gemaakt van planten? Amfetamine is een synthetische stof, door mensen ontdekt. Deze komt voorzover wij weten niet in de natuur voor. Daarbij dateert de meeste informatie over MDMA-synthese van voor de MDMA-crisis dus we weten niet of de synthesemethode die nu gebruikt wordt wel een 50/50 racemisch mengsel oplevert.

Ik heb de structuurformules even opgezocht, en (dex)amfetamine is volgens mij geen stereo-isomeer (geen chiraal centrum/asymmetrisch koolstofattom -> niet optisch actief). Dextro-amfetamine en amfetamine zijn dus "normale" isomeren, en kunnen volgens mij dus ook gewoon als 2 verschillende stoffen worden geproduceerd.

W.F.L.

Badass junkie
blu zei:
Ik heb de structuurformules even opgezocht, en (dex)amfetamine is volgens mij geen stereo-isomeer (geen chiraal centrum/asymmetrisch koolstofattom -> niet optisch actief). Dextro-amfetamine en amfetamine zijn dus "normale" isomeren, en kunnen volgens mij dus ook gewoon als 2 verschillende stoffen worden geproduceerd.

Wat bedoel je precies met "optisch niet actief"?

Bovenaan