MDMA hoeveelheid?

BasedGod

Newbie
Beste forum leden,
Ik weet niet of ik dit in de goeie folder plaatst zo niet, sorry! :')
Ik ben van plan om dit weekend met vrienden aan de mdma te gaan en het is niet mijn 1e keer, Voor hun wel.
Mijn vraag is : Hoeveel gram zou ik ongeveer nodig hebben voor 5-6 man? Hoeveel man kan ik blij maken met 1g om redelijk vaag te worden? of zou ik toch 2g nodig hebben?
Het zijn kristallen volgens mij.

Met vriendelijke groet,
The Based God.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Niet dus :) Ik heb hem even verplaatst naar XTC.

Welkom op het forum! :mrgreen:

Er is voor XTC (MDMA) een regel opgesteld, als je daar onder blijft ben je relatief veilig. Er is dan geen hersenschade meetbaar. Neem op een avond maximaal 1 tot 1,5 milligram per kilo lichaamsgewicht. Als je dus bijvoorbeeld 60 kilo weegt, neem je op een avond maximaal 60 tot 90 milligram MDMA.

Als je boven de bovenstaande dosering uitkomt is er wel hersenschade meetbaar, dus dat is niet aan te raden. Mocht je het dus relatief veilig willen houden is een gram meer dan genoeg.

Onderin dit topic staat de correcte info, deze klopt niet helemaal! Mijn excuus :)

Lees deze pagina eens voor een hoop tips en info over veilig XTC gebruik:
http://www.unity.nl/drugs-abc/xtc-mdma

Fool

Badass junkie
Alhoewel de meeste recentere berichten op het internet suggereren dat de 1-1.5milligram per kilo lichaamsgewicht alleen voor de dames geldt en 1.5-2milligram voor de heren. Daarbuiten kan ik mij helemaal vinden met het bericht van SmartieAndMe.

BasedGod

Newbie
SmartieAndMe zei:
Niet dus :) Ik heb hem even verplaatst naar XTC.

Welkom op het forum! :mrgreen:

Er is voor XTC (MDMA) een regel opgesteld, als je daar onder blijft ben je relatief veilig. Er is dan geen hersenschade meetbaar. Neem op een avond maximaal 1 tot 1,5 milligram per kilo lichaamsgewicht. Als je dus bijvoorbeeld 60 kilo weegt, neem je op een avond maximaal 60 tot 90 milligram MDMA.

Als je boven de bovenstaande dosering uitkomt is er wel hersenschade meetbaar, dus dat is niet aan te raden. Mocht je het dus relatief veilig willen houden is een gram meer dan genoeg.

Lees deze pagina eens voor een hoop tips en info over veilig XTC gebruik:
http://www.unity.nl/drugs-abc/xtc-mdma

Yes dan weet ik meer dan genoeg.
Bedankt voor de informatie. =D

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Fool zei:
Alhoewel de meeste recentere berichten op het internet suggereren dat de 1-1.5milligram per kilo lichaamsgewicht alleen voor de dames geldt en 1.5-2milligram voor de heren. Daarbuiten kan ik mij helemaal vinden met het bericht van SmartieAndMe.
Oké dan! Waar heb je dat gelezen? Ik heb juist laatst gehoord dat de nieuwe suggestie 1-1.5mg/kg voor heren en 1mg/kg voor dames is

Fool

Badass junkie
SmartieAndMe zei:
Fool zei:
Oké dan! Waar heb je dat gelezen? Ik heb juist laatst gehoord dat de nieuwe suggestie 1-1.5mg/kg voor heren en 1mg/kg voor dames is
Bij unity: http://www.unity.nl/drugs-abc/xtc-mdma#dosis

Verder wordt dit de andere fora die ik lees (.info, dhp en in mindere mate ook de .com) ook aangeraden.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Haha nice dat had ik nog niet gezien. Ik had m'n info ook van Unity namelijk maar die is dan alweer verouderd denk ik :)

Thanks

Fool

Badass junkie
Ja, het is inderdaad een beetje wisselende informatie, dat maakt het ook zo tricky.

Jellink raadt bijvoorbeeld nog wel 1-1.5milligram aan, maar dat wordt volgens mij gewoon nooit vernieuwd en die basen hun bronnen op 'ervaren gebruikers' :P

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat niet hoor, de adviezen zijn wel gebaseerd op onderzoek. Als je de adviezen aanhoudt is er namelijk geen schade meetbaar. De schade is er dus misschien wel maar zo weinig dat het niet te meten is. Boven die hoeveelheid is er dus wel hersenschade meetbaar, maar dan is het natuurlijk nog wel de vraag of je er ooit hinder van ondervind.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ok ik heb alles nagevraagd en het klopt allemaal niet helemaal... Bij éénmalig gebruik is hersenschade meetbaar vanaf 3-4mg per kilo lichaamsgewicht. Dit is gebaseerd op een onderzoek met apen (bij apen is het vanaf 5mg/kg en dat schijn je te kunnen omrekenen naar mensen).

Het advies is 1-2mg omdat dit een dosis is waarbij je de volledige effecten voelt en de schade binnen de perken blijft. Het is dus niet per definitie een veilige dosis maar een afweging van de risico's en voordelen. Verschil tussen mannen en vrouwen is uit één onderzoek gekomen, alle andere onderzoeken lieten geen verschillen zien.

Er is dus geen veilige dosis wat betreft chronische schade, bij elke dosis zal die schade langzaam opbouwen.

Fool

Badass junkie
Dat ligt natuurlijk ook aan de definitie van schade. Het is al bekend dat er vrije radicalen vrijkomen én dat MDMA een nogal destructieve werking heeft op de serotonine-vrijlatende axonen. Wat dat betreft zou je kunnen stellen dat je bij het eerste molecuul MDMA al schade 'ondervindt', nu gebeuren dit soort dingen in het dagelijkse leven ook en zul je moeten kijken wanneer het echt een significant verschil betreft. Daarom zegt het begrip 'meetbare hersenschade' ook niet zoveel, behalve dat het dan wel een serieus geintje wordt.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Uiteraard, daarom blijft het alsnog vage materie en dus gewoon iets om voorzichtig mee om te gaan :) Als hersenschade meetbaar is betekent het dat je met onderzoeken verschil kunt aantonen, maar nog niet per definitie dat je er ook hinder van gaat ondervinden. Er is niet duidelijk te zeggen vanaf welke dosis/frequentie MDMA nu echt problemen veroorzaakt. Elke keer moet je dus weloverwogen doen en je loopt ALTIJD een risico.

Make every pill be worth it and keep it special, is het enige wat je ervan kunt zeggen :)

Fool

Badass junkie
Precies, maar feit blijft wel dat mensen een stuk minder kunnen genieten van lage doseringen, daar ze eenmaal een hogere dosering genomen hebben. Het feit dat hierna een lagere dosering minder met ze doet betekend dat ze minder gevoelig zijn geworden voor de vrijlating van een bepaalde hoeveelheid neurotransmitters en hormonen. In zekere mate is dit ook al schade na éénmalig te hoog gebruik en ook de reden waarom je inderdaad elke pil moet laten tellen. :wink:

Bovenaan