MDMA in combinatie met Roaccutane?

Wesleyyy

Newbie
Ben van plan om deze zaterdag op 5 Years Bassevents voor het eerst te gaan proberen, (oranje kersjes) heb ze inmiddels ook binnen van een maat :) Ik ben 17 jaar. Maar wil nog een ding weten omdat ik een kuur van medicijnen heb (Roaccutane dosering is 20mg) wist al dat medicijngebruik en XTC niet erg bevorderlijk zijn, maar risico's heb ik nooit echt bij nagedacht omdat het me allemaal wel mee leek vallen. Maar na wat research op google schijnt dat mijn kuur redelijk agressief is, al is de dosering van 20mg middelmatig, en in combinatie met mdma word het afgeraden.. Natuurlijk wordt het afgeraden, ze raden zelfs alcoholgebruik af met mijn kuur..

Maar goed, ik weet niet echt helemaal zeker wat ik nu moet doen, iemand toevallig ook ervaring met die kuur in combinatie MDMA? Of anders weet of ik de oranje kersjes zonder al te serieuze risico's kan gebruiken zaterdag? Gisteravond me laatste gepakt en tot die tijd stop ik met ze te slikken, zodat er wat uit me bloed is van dat spul in Roaccutane.. (Al schijnt dat er minimaal 6 dagen nodig zijn omdat totaal uit je bloed te krijgen)

Als ik het ga doen, ga ik 2 halfjes nemen , zal bij elkaar zo een 110 mg zijn in totaal. Zeer gering dus.

Morgenavond is het feest dus, ik ben erg nieuwsgierig en er wel goed genoeg op voorbereid nu denk ik, zou het op zich graag willen proberen morgen. Maar dan wel met een gevoel dat het normaal goed moet komen ook door mijn medicijnen. Zou graag z.s.m. een advies zien :wink:

Thanks alvast!

Wesleyyy

Newbie
Sublimo zei:
Roaccutane is al erg zwaar voor je lever.

Niet doen.

Veranderd de zaak ook niet als ik er 2 dagen mee gestopt ben, dus al een deel van dat stof uit me bloed is? En maar erg gering ga gebruiken, 2 halfjes > 110 mg op een hele nacht?

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Wesleyyy zei:
Sublimo zei:

Niet doen.

Veranderd de zaak ook niet als ik er 2 dagen mee gestopt ben, dus al een deel van dat stof uit me bloed is? En maar erg gering ga gebruiken, 2 halfjes > 110 mg op een hele nacht?

Ik heb er geen idee van eerlijk gezegd. Maar ik zou het je nog steeds niet aanraden.

Edit: Ik heb eens heel kort gelezen door de bijsluiter, ik zou het niet riskeren als ik jou was.

weyoun22

Bewuste gebruiker
Nee je moet echt even wachten tot de kuur voorbij is.
Ik herinner me tijdens mijn kuur nog dat ik 1 avond mijn capsules niet nam en 4 biertjes dronk. De volgende dag voelde ik me net zo slecht alsof ik de hele avond gezopen zou hebben.

Je lever staat ernstig onder stress tijdens de kuur en kan moeilijk klappen incasseren.

Wesleyyy

Newbie
weyoun22 zei:
Ik herinner me tijdens mijn kuur nog dat ik 1 avond mijn capsules niet nam en 4 biertjes dronk. De volgende dag voelde ik me net zo slecht alsof ik de hele avond gezopen zou hebben.

Je lever staat ernstig onder stress tijdens de kuur en kan moeilijk klappen incasseren.

Ja schijnt dat je er sneller zat van wordt, heb ook een paar keer tijdens me kuur aardig wat gedronken maar voelde me niet sneller zat, of de volgende dag slechter als normaal. Maar thanks voor je advies in ieder geval. :wink:

Sublimo zei:
Wesleyyy zei:
Sublimo zei:

Niet doen.

Ik heb er geen idee van eerlijk gezegd. Maar ik zou het je nog steeds niet aanraden.

Oké , dank je wel voor je snelle reactie. :wink:
Nog andere mensen die me wat meer kunnen vertellen?

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Ik weet niet of je mijn edit hebt gelezen hierboven, ik heb dus eens kort door de bijsluiter gelezen, ik raad het je echt af.

Drientje

DF-koning
Gebruik Roaccutane niet wanneer:

# wanneer u aanleg hebt voor depressie. Roaccutane is in verband gebracht met depressie, psychose en in zeldzame gevallen met poging tot zelfmoord. Vooral als u eerder depressief bent geweest, moet u hiermee rekening houden. Indien u zich depressief gaat voelen, moet u uw dokter hiervan in kennis te stellen zodat u hiervoor behandeld kunt worden als dat noodzakelijk is.
# wanneer u de zogenaamde minipil (een anticonceptiepil met alleen een lage hoeveelheid progesteron) gebruikt (zie ook bij Gebruik van Roaccutane in combinatie met andere geneesmiddelen)
# wanneer uw huid of ogen geel verkleuren en/of wanneer uw urine donker verkleurt.
# wanneer uw nieren niet goed werken. Het kan zijn dat u dan met een lagere dosis moet beginnen.
# wanneer u last krijgt van spierpijn en/of gewrichtspijn.
# Raadpleeg uw dokter indien één van de bovenstaande waarschuwingen voor u van toepassing is of in het verleden is geweest.

Klinkt in geen geval als iets wat je wilt combineren met MDMA.

Gast, bewaar je xtc lekker voor als je verder geen medicatie gebruikt. Heb jezelf lief.

Wesleyyy

Newbie
Drientje zei:
Gebruik Roaccutane niet wanneer:

# wanneer u aanleg hebt voor depressie. Roaccutane is in verband gebracht met depressie, psychose en in zeldzame gevallen met poging tot zelfmoord. Vooral als u eerder depressief bent geweest, moet u hiermee rekening houden. Indien u zich depressief gaat voelen, moet u uw dokter hiervan in kennis te stellen zodat u hiervoor behandeld kunt worden als dat noodzakelijk is.
# wanneer u de zogenaamde minipil (een anticonceptiepil met alleen een lage hoeveelheid progesteron) gebruikt (zie ook bij Gebruik van Roaccutane in combinatie met andere geneesmiddelen)
# wanneer uw huid of ogen geel verkleuren en/of wanneer uw urine donker verkleurt.
# wanneer uw nieren niet goed werken. Het kan zijn dat u dan met een lagere dosis moet beginnen.
# wanneer u last krijgt van spierpijn en/of gewrichtspijn.
# Raadpleeg uw dokter indien één van de bovenstaande waarschuwingen voor u van toepassing is of in het verleden is geweest.

Klinkt in geen geval als iets wat je wilt combineren met MDMA.

Gast, bewaar je xtc lekker voor als je verder geen medicatie gebruikt. Heb jezelf lief.

De bijsluiter heb ik ook globaal doorgelezen, maar wat hebben die bovenstaande dingen in je post met MDMA te maken, zie niets staan over combinatie met drugs en me medicatie ?

Maar goed, ik denk dat ik er wel uit ben, eerst vertelde kennissen mij dat het wel kon zonder al te veel verhoogd risico , vooral door het erg geringe gebruik van MDMA in die nacht. Was van plan om het echt te gaan proberen morgenavond, maar wilde nog een keer een zekerheid dus het daarom maar hier nog eens nagevraagd.

Maar ik ga het zekere voor het onzekere dan uiteindelijk toch nemen, en het waarschijnlijk laten tot me kuur voorbij is.

Als andere nog een reactie hebben op me topic, reageer dan alsnog als je wilt :)

Wesleyyy

Newbie
pascal828 zei:
Als je in de crash van de MDMA, een depressie, nog eens je kuur doet, lijkt dat mij niet goed.

Nee, paar dagen erna zal ik het ook nog niet gaan gebruiken, gaat me vooral op het moment zelf van gebruiken in combinatie met mijn medicatie.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Wesleyyy zei:
pascal828 zei:
Als je in de crash van de MDMA, een depressie, nog eens je kuur doet, lijkt dat mij niet goed.

Nee, paar dagen erna zal ik het ook nog niet gaan gebruiken, gaat me vooral op het moment zelf van gebruiken in combinatie met mijn medicatie.

Dan ook niet doen.

Heb je wel een van de posts hier fatsoenlijk gelezen ?

Wesleyyy

Newbie
Sublimo zei:
Wesleyyy zei:
pascal828 zei:

Dan ook niet doen.

Heb je wel een van de posts hier fatsoenlijk gelezen ?

Tuurlijk wel, ik maak niet voor niets een topic aan de bedoeling is dat ik dan reacties krijg, en die vervolgens lees hé..

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Wesleyyy zei:
Tuurlijk wel, ik maak niet voor niets een topic aan de bedoeling is dat ik dan reacties krijg, en die vervolgens lees hé..

Dat begrijp ik ook wel. :)

Maar ik krijg zo het idee dat je aan het wachten bent tot een iemand ja zegt. Er staat meer dan genoeg informatie hierboven om het niet te doen.

Wesleyyy

Newbie
Sublimo zei:
Wesleyyy zei:

Dat begrijp ik ook wel. :)

Maar ik krijg zo het idee dat je aan het wachten bent tot een iemand ja zegt. Er staat meer dan genoeg informatie hierboven om het niet te doen.

Nee, ik zij ook paar posts hiervoor al dat ik er wel uit was en het zekere voor onzekere ga nemen :wink: Weet je wat het is, het is gewoon balen omdat ik er al een tijd naar uitkeek om te proberen morgenavond, en me sinds gister pas realiseer dat met mijn medicatie het misschien een onverstandige combinatie kan zijn, en wat blijkt :P Vandaar dat het misschien zo lijkt ja dat ik te veel doorvraag :P

Maar goed gewoon even wachten tot die kuur voorbij is dan :grin:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Het is balen ja, maar niet zo balen als de schade die je aan je lever zou hebben daarna. :wink:

weyoun22

Bewuste gebruiker
Wesleyyy zei:
weyoun22 zei:

Ja schijnt dat je er sneller zat van wordt, heb ook een paar keer tijdens me kuur aardig wat gedronken maar voelde me niet sneller zat, of de volgende dag slechter als normaal. Maar thanks voor je advies in ieder geval. :wink:

Je wordt er niet sneller zat van je lichaam heeft alleen erg veel moeite om het te verwerken. Misschien dat ik heftiger reageerde dan jij op de kuur, of dat ik een hogere dosis per dag slikte, maar ik herinner me wel dat het bepaald geen pretje was. Ik voelde me al die maanden vreselijk ongezond, futloos, kreeg overal spierpijn van en een absurd droge huid.

Onderschat het medicijn absoluut niet. Als het goed is moet je van je dermatoloog regelmatig bloedprikken om te kijken of bepaalde bloedwaarden er nog gezond uit zien. Ook dient het eigenlijk alleen voorgeschreven te worden als last resort als andere behandelingsvormen niet aanslaan. Het is een rotmiddeltje met vreselijk veel bijeffecten en het was oorspronkelijk ontwikkeld als onderdeel van een chemokuur bij huidkanker, maar het bleek bijzonder effectief tegen ernstige acne.

Helaas zullen er ook dermatologen zijn die het klakkeloos voorschrijven en ook geen bloedtests doen.

Roaccutane kan bij sommige mensen tijdelijke en zelfs permanente afwijkingen veroorzaken in de serotonine huishouding. Zo las ik het verhaal van een vrouw die tijdens haar roaccutane kuur zwaar depressief is geworden en sindsdien altijd depressieve klachten heeft gehouden terwijl ze dat voorheen nooit had.

Ik was echt para tijdens die kuur, je zult maar net zo'n uitzondering zijn :cry: ,ik hield heel bewust de vinger aan mijn pols en sloeg af en toe een dag over als de bijwerkingen te nadrukkelijk werden, hetgeen de dermatoloog me ook aangeraden had. Ik gebruikte geen drugs met een bodyload tijdens de kuur, enkel wiet.

Maar ik was wel helemaal gelukkig aan het eind en het is bij mij ook nooit teruggekomen.

Wesleyyy

Newbie
Even een bumpje hoor, me kuur zit er sinds vandaag op :grin: heb net me laatste genomen. (zondag 5 december, 17.30)

Komende zaterdag (11 december) ga ik naar Loudness, een feest in R'dam , daar is de bedoeling dat ik dan wel voor het eerst kan proberen :) Dan zijn die medicijnen toch wel uit me bloed?

Flameon

Badass junkie
Mwah niet uit het lichaam, maar dan kun je wel gebruiken hoor.
Heeft de kuur geholpen? Ben je weer zo glad als een aal?

Wesleyyy

Newbie
Flameon zei:
Mwah niet uit het lichaam, maar dan kun je wel gebruiken hoor.
Heeft de kuur geholpen? Ben je weer zo glad als een aal?

Jup, maar dat mag ook wel na ruim een half jaar de zwaarste dosering er van geslikt te hebben :P Er zitten zo een 6 dagen tussen dan, tussen de laatste pil van die medicijnen, en dat andere pilletje :tearsofjoy: Weet niet precies hoelang het duurt voor het 100 % uit je lichaam is, maar goed ik ga het gewoon proberen zaterdag dan.

Flameon

Badass junkie
Denk dat de lever het dan wel grotendeels heeft afgebroken. Je kan wel een kleine dosering nemen. Probeer komende week voldoende water te drinken en gezond te eten, ter aansterking. Oja, en vergeet vit b niet. Door dit middel heb ik gruwelijk slechte haren gekregen :openmouth:

weyoun22

Bewuste gebruiker
Jij ook al accutane gehad vroeger?

Best veel mensen hier op het forum geloof ik. Wazig, ik herinner me dat de dermatoloog zei dat hij het bijna niet meer voorschreef.

Flameon

Badass junkie
weyoun22 zei:

Yep en nu spiegelgladhuidje, dus wondermiddel.
Ik weet niet of het vaak wordt voorgeschreven. Kan me voorstellen van niet, want het is echt troep

Wesleyyy

Newbie
Flameon zei:
weyoun22 zei:
Yep en nu spiegelgladhuidje, dus wondermiddel.
Ik weet niet of het vaak wordt voorgeschreven. Kan me voorstellen van niet, want het is echt troep
Als je er best veel last van hebt, en de eerste stappen (andere medicatie) bent gepasseerd en er nog steeds niet verbeterd is, wordt het wel vaak voorgeschreven volgens mij.

Trouwens zaterdag mijn eerste keer ging prima naar mijn idee :grin: Misschien schrijf ik nog een report vanavond.

luchtigtoetje

Badass junkie
ik vind 110mg trouwens geen geringe dosering hoor.

en nog iets, je lever groeit nooit meer aan he, niet als bv je huid als die beschadigd is. Dus als het kapot is, is het einde verhaal.

Sunseed

Belezen gebruiker
Ik gebruik op de moment ook Roaccutane 20 mg, ik wil met oudjaar mdma gebruiken.
Ik heb in het verleden (bij vorige kuren) al een paar keer amfetamines gebruikt tijdens de kuur en heb geen klachten ondervonden..

Wanneer kan ik het beste stoppen met mijn roaccutane om mijn lever wat te beschermen? Ik wil echt nemen op oudjaar dus..

Einstein

Badass junkie
Ik zou gokken op een dag of 2-3 van tevoren, als je de MDMA neemt is er dan nog maar hooguit zo'n 20% (en waarschijnlijk minder) van de roaccutane over in je systeem. Ik ben echter apotheker noch arts, dus neem mij niet al te serieus.

Sunseed

Belezen gebruiker
Einstein zei:
Ik zou gokken op een dag of 2-3 van tevoren, als je de MDMA neemt is er dan nog maar hooguit zo'n 20% (en waarschijnlijk minder) van de roaccutane over in je systeem. Ik ben echter apotheker noch arts, dus neem mij niet al te serieus.
Hier zitten zeker geen artsen/apothekers op het forum? :tongueout:

Bovenaan