MDMA in geneeskundig gebruik

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Het is ook es interessant om de medische werking van MDMA te bekijken. Er word aardig wat vooruitgang geboekt op dit gebied.

http://reset.me/video/mdma-cures-ptsd-a ... able-rate/

Ik merk dat het vooral ook helpt bij angsten wegnemen. Ik moet toegeven sedert de eerste keer dat ik MDMA gebruikt had werd ik veel opener tegenover anderen tot weken na gebruik. Nieuwe deuren en wegen werden geopend.

Zijn er nog leden die dit zelfde ervaren hebben?
Het gaat hier wel om medisch gebruik met therapiëen in het filmpje maar ik geloof er wel in dat MDMA op zich bepaalde angsten kan weg nemen...

Niet tegenoverstaande dat mensen het gaan misbruiken dan begrijp je ook wel dat dan net angsten ontwikkeld worden.

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Ik ben zelfzekerder geworden door MDMA.
Ook opener, en ik durf meer.
Mijn angst voor pijn is lichtjes verdwenen.
Vroeger durfde ik amper met meisjes te praten, en kijk nu..
Kan ook deels met de puberteit te maken hebben, idk.

Plus ik ben niet echt meer bang om voor schut te staan.
Waarschijnlijk omdat ik veel voorschut heb gestaan onder de MDMA.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ja inderdaad moeilijk te verklaren maar het heeft toch enkele wegen open gezet.

Allereerst was ik vroeger het meer stillere verlegen type. Ik had ook bepaalde angsten gecrëeerd door mijn thuiselijk verleden. Angst om te falen was 1 van de grootste angsten die er was bij mij.

Na mijn eerste gebruik is dit drastisch en stelselmatig gezakt. De angst om niet te slagen in mijn doel zat ver weg, het voelde aan als een overwinning tegen mijn eigen geest en lichaam. Het open gevoel met anderen werd vast gehouden, geluk en emotie bekeek ik anders sedert die 1ste avond.

Ik ben dan 5 jaar gestopt met het gebruiken van MDMA en merkte dat er bepaalde grenzen, limieten terug werden opgesteld en dat ik , toch wel in mindere mate, de angst terug ontwikkelde om te falen of mijn doelen niet te bereiken. Sedert dat ik MDMA terug gebruik met pauzes en goed verantwoord voel ik ook dat nu alle angsten weg zijn.

Mijn herstart van gebruik dateert van mei/juni vorig jaar. De doelen die ik heb opgesteld lijken me terug makkelijker te behalen en obstakels ga ik makkelijker over.

Ik geloof er in dat MDMA meer in zich geeft dan enkel de partydrugs die de meesten er in zien :)

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
MDMA heeft ook zeker meer dan partygebruik in haar mars, daar ben ik het absoluut mee eens. Als ik alleen al kijk naar de avonden met vrienden thuis aan de MDMA, wat voor therapeutische werking daaruit komt. Bizar...

Er wordt momenteel gewerkt aan een film, MDMA the movie. Dit gaat ook over de mogelijkheden van MDMA naast partygebruik. Er zitten onder andere beelden in van een interview met Alexander Shulgin en zijn vrouw, enkele weken voor hij overleed.

http://www.mdmathemovie.com/

De film wordt gefinancierd door crowdfunding, ze willen niet dat bedrijven het financieren die er andere belangen bij hebben. Als je dus geld over hebt, steun de film! :wink:

Bovenaan