MDMA of XTC.

-.rick.-

Newbie
Dag luitjes,

Ik heb in april mijn eerste keer xtc ervaren, dit was op een festival.
Ik vond dit z'n mooie avond om nooit te vergeten, ik had vantevoren veel informatie er over opgezocht en goede voorbereidingen getroffen.
Ik had op die avond voor de eerste keer 3 kwart defqon genomen.

Nu heb ik in augustus weer een festival en dan ben ik weer van plan om te nemen omdat het me zo ontzettend goed beviel.
Nu kwam een vriend naar me en hij zij dat ik eens pure mdma moest gebruiken.

Wat zijn nu de verschillen tussen mdma en een pilletje?
Ik zelf had geen last van kaak kleppers of dergelijke, zag er gewoon normaal uit met alleen grote ogen.
Krijg ik van mdma een ander gevoel? is het beter als een pilletje?
Heb ik een beter love gevoel?
Wat zijn de verschillen van die twee ?

Groetjes
rick

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Hi Rick,

De verschillen tussen MDMA-kristallen en een pilletje zijn er niet. In het pilletje zit ook MDMA, alleen daar zitten bindmiddelen bij waardoor het niet uit elkaar valt.

Het is dus de zelfde stof die werkt op het zelfde systeem in je hersenen. Sommige mensen zeggen dat ze geen dip krijgen van MDMA kristallen, dit zit puur tussen de oren.

Het enige nadeel wat kristallen hebben is dat je het moeilijker kunt doseren. Een pil kun je laten testen, dan weet je hoeveel mg erin zit en dan kun je dus beter doseren. Bij kristallen doen de meeste mensen gewoon een natte vinger in het zakje en eten op wat er blijft plakken, dan weet je natuurlijk nooit hoeveel mg je binnenkrijgt.

Sommige mensen zweren heilig bij kristallen, echter zijn deze verschillen dus gebaseerd op een fabel en zitten de verschillen tussen de oren. Wat mij betreft zijn pillen dus beter vanwege het doseren.

Tufnut

Badass junkie
Kleine nuance... kristallen zijn preciezer te doseren, maar dat is iets meer werk. Je moet naast testen, ook gaan rekenen en wegen. Doordat het bij mdma niet op de mg aankomt bij het doseren is dat niet zo relevant en is de gemiddelde gebruiker eigelijk beter af met pillen.

AgeOfLove

Experimenterende gebruiker
Pillen zijn toch ook stuk handiger en subtieler dan telkemale in het zakje te gaan dopppen vind ik persoonlijk.

Dr. MD

ja maar laat je pillen dan eerst testen, want je weet nooit wat derin zit

het kan zijn dat er zelfs geen mdma inzit

-.rick.-

Newbie
Bedankt heren!
Ik hou het gewoon de volgende keer weer op een pilletje :)
Is de drug XTC nou de beste drug om te nemen voor lekker veel energie en het love gevoel te krijgen?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Wat betreft het love gevoel is MDMA de enige die het zo sterk kan creëren, er zijn wel andere drugs die ook op serotonine werken maar niet zoals MDMA. Onthoudt wel dat je voor dit effect niet vaker dan eens per 2-3 maanden moet nemen. Ik heb het een hele tijd vaker dan dat gedaan en uiteindelijk blijft er niets meer van het love-gevoel over. Als je er 2-3 maanden tussen houdt is het elke keer weer goed!

Wat betreft de energie is MDMA absoluut niet de beste, als je meer energie wilt kun je beter speed gebruiken maar dit geeft nagenoeg geen euforie.

gregory94

Hey!

Los het zo op:

Ben je belg? => Kristallen ( je bent niet 100% zeker dat het MDMA is) maar je bent alvast zekerder van je dosis dan je bent met een pil. Je kan je dosis namelijk zelf kiezen dan. hoeveel miligram je naar binnengooit Kies je zelf dan! Oh , en het smaakt echt niet ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO VRESELIJK hoor , dus geen angst!

2 manieren

=> capsuletje vullen met het gewenste aantal miligram. en binnenslikken ( soort van advanced bommetje met een rizla.)
LET OP : overdrijf niet ik las namelijk dat je hier een maagbloeding KAN door krijgen.

=> Dippen , maarja dan weet je ook weer niks over je dosis.

Ben je Nederlands kies wat je wil , je kan het allebei laten Testen!!

Tufnut

Badass junkie
Besef bij het bovenstaande dat kristallen per aankoop ook een verschillend percentage zuiverheid kunnen hebben. Dezelfde dosis kan dus sterker/lichter uitvallen dan de voorgaande keer. Zorg dus altijd dat je van een nieuwe lading eerst een klein beetje probeert.

-.rick.-

Newbie
SmartieAndMe zei:
Wat betreft het love gevoel is MDMA de enige die het zo sterk kan creëren, er zijn wel andere drugs die ook op serotonine werken maar niet zoals MDMA. Onthoudt wel dat je voor dit effect niet vaker dan eens per 2-3 maanden moet nemen. Ik heb het een hele tijd vaker dan dat gedaan en uiteindelijk blijft er niets meer van het love-gevoel over. Als je er 2-3 maanden tussen houdt is het elke keer weer goed!

Wat betreft de energie is MDMA absoluut niet de beste, als je meer energie wilt kun je beter speed gebruiken maar dit geeft nagenoeg geen euforie.

Weet ik! De volgende keer voor mij komt weer in augustus, eerste keer in midden april gehad. Heb dan 4 a 5 maanden ertussen gehouden. Ik wil niet aangezien worden als redelijke gebruiker. Ik ben er heel strak in en zeg altijd ''nee'' tegen. Ik ga naar veel houseparty's en festivals, ben dan bijna altijd nuchter of een aantal biertjes. Ik doe het alleen op de festivals waar ik elk jaar naar uitkijk. Er wordt vaak tegen me gezegt dat ik nog eens moet proberen. Elke keer zeg ik gewoon nee er tegen. Ik vind dat love gevoel echt zn geweldige ervaring, ik ga toch eens kijken of ik aan wat mdma kan komen. Neem dan gewoon 1 nat vinger topje en laat me verassen.

Ben nederlander btw xd

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
SailorJerry zei:
Ik verkies liever kristal boven pil omdat er in een pil vaak nog rommel word bijgedaan.

Pillen zijn een tijdje slecht geweest in Nederland, maar dit is inmiddels alweer een jaar geleden. Momenteel is de pillenmarkt vrij goed (85% van de pillen bevat daadwerkelijk MDMA) en de vervuiling valt erg mee. Alleen in Brabant/Limburg is een waarschuwing voor PMA in pillen.

Momenteel is het grootste risico met pillen dat je overdoseert. Voorheen lag het gemiddelde rond de 100mg (uit mijn hoofd) maar er komen steeds meer pillen van 160/180mg en er worden ook steeds meer pillen aangetroffen van boven de 200mg.

SmartieAndMe zei:
SailorJerry zei:
Ik verkies liever kristal boven pil omdat er in een pil vaak nog rommel word bijgedaan.

Pillen zijn een tijdje slecht geweest in Nederland, maar dit is inmiddels alweer een jaar geleden. Momenteel is de pillenmarkt vrij goed (85% van de pillen bevat daadwerkelijk MDMA) en de vervuiling valt erg mee. Alleen in Brabant/Limburg is een waarschuwing voor PMA in pillen.

Momenteel is het grootste risico met pillen dat je overdoseert. Voorheen lag het gemiddelde rond de 100mg (uit mijn hoofd) maar er komen steeds meer pillen van 160/180mg en er worden ook steeds meer pillen aangetroffen van boven de 200mg.

Het probleem is dat ik in België woon, Antwerpen om precies te zijn. En hier kan je beter kristal kopen denk ik.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat denk ik ook dan. Zoals ik zei is er een waarschuwing in het zuiden van ons land, dus dit zal misschien ook zijn invloed hebben op België.

Kristallen zijn ook niet gegarandeerd 100% schoon en zuiver, maar dat is momenteel denk ik wel de beste keuze als je geen testen tot je mogelijkheden hebt.

Bovenaan