MDMA poeder vragen

Kiwi94

Newbie
Hey iedereen! Mijn vriend en ik gaan binnenkort MDMA poeder gebruiken. We hebben dus al een keer XTC gedaan en dat was echt geweldig. Nu had de dealer ook MDMA en dat leek me handiger afwegen dan XTC. Nu heb ik dus een paar vragen;

1. Wat is het sommetje om de poeder af te wegen? Ik weet dat het je lichaamsgewicht x 1/1,5 gram is. Maar ik zag ook weer ergens dat je de puurheid van het poeder mee moet rekenen. Stel: het is 78% puur. Hoe bereken je dat dan? (Wat poeder is naar het lab gestuurd voor puurheid, maar het is sws MDMA)

2. Het is dus poeder. Oplikken is vies volgens iedereen en snuiven doet pijn. Moet het in een drankje gemixt worden? En moet dat een hele glas zijn? Water? Frisdrank? Geen prik of maakt dat niet uit?

3. Zal het effect minder zijn omdat we al eerder XTC hebben gebruikt? Er zit tenminste 3 maanden tussen toen we XTC gebruikte.

4. Is er ook een manier om de trip te verlengen? Moet je hiervoor meer innemen?

giganerd

Belezen gebruiker
Een MDMA tolerantie is weg 2 weken na gebruik, wel heel verstandig van jullie om 3 maanden gewacht te hebben aangezien het ongeveer zo lang duurt voor je serotoninehuishouding weer een beetje normaal is. veel beter voor je brein om te wachten dus, zo behoud je ook dat echte magische gevoel wat je ervan krijgt

als je geteste mdma hebt zou ik me idd gewoon aan de 1-1,5mg per kilo lichaamsgewicht houden

weeg met een goeie weegschaal je dosis af, je kan het oplikken zoals velen doen (heel vies idd maar als je wat water erachteraan drinkt is die smaak zo weg). je kan er ook voor kiezen om het in een vloeitje te doen en door te slikken als “bommetje”, dan heb je niet die vieze smaak

Je trip verlengen is een lastige met mdma, De echte “piek” van euforie kan je maar 1 keer op een avond bereiken, bijnemen is mogelijk maar dit zal er alleen voor zorgen dat je langer strak staat en een grotere kater krijgt

Wat ik altijd doe is mijn eerste dosis nemen (140mg) en ~3 uur later, net na mijn piek de helft van mijn originele dosis erbij (70mg), niet vaker dan 1 keer bijnemen is een gouden tip, het kan super verleidelijk zijn om opnieuw die euforie achterna te gaan jagen maar dat is gewoon niet mogelijk

(edit) nog een belangrijkere tip dan alles wat ik net typ is 1-2 glazen water per uur, niet minder dan 1 en niet meer dan 2 per uur

stuur me een berichtje als je meer vragen hebt 😁

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hey iedereen! Mijn vriend en ik gaan binnenkort MDMA poeder gebruiken. We hebben dus al een keer XTC gedaan en dat was echt geweldig. Nu had de dealer ook MDMA en dat leek me handiger afwegen dan XTC. Nu heb ik dus een paar vragen;

1. Wat is het sommetje om de poeder af te wegen? Ik weet dat het je lichaamsgewicht x 1/1,5 gram is. Maar ik zag ook weer ergens dat je de puurheid van het poeder mee moet rekenen. Stel: het is 78% puur. Hoe bereken je dat dan? (Wat poeder is naar het lab gestuurd voor puurheid, maar het is sws MDMA)
Het is eigenlijk andersom. Je moet die rekensom toepassen bij de dosis van xtc-pillen en niet bij mdma-kristallen.

Als je drugs laat testen dan wordt de dosis van mdma altijd weergegeven in de base (alleen het mdma-molecuul en niet de kristalvorm die het molecuul aangaat met HCl).
Bij mdma-kristallen krijg je een percentage als uitslag (hoeveelheid mdma-base per hoeveelheid mdma-kristal).
En bij xtc-pil krijg je de uitslag in hoeveelheid mdma-base per pil (en niet de hoeveelheid mdma-kristallen per pil).

Dat betekent dus dat je bij het testresultaat van xtc-pillen nog de HCl erbij moet optellen. Dat kan via de volgende formule:

Testresultaat x (1/0,84) = het gewicht van de mdma in je xtc-pil.

Want mdma-kristal is (maximaal) 84% zuiver, en zo tel je er het gewicht van HCl erbij op.

Veel mensen hebben echter doelbewust geen scheikunde gekozen op de middelbare school omdat ze moeite hebben met dit soort rekensommen. Dus wordt er niet zoveel aandacht gegeven aan deze rekensommen.

Maar dit is dus wel een van mijn theorieën waarom ik denk dat mensen vinden dat xtc-pillen 'harder inklappen'. Ze nemen gewoon 19℅ meer. (Want 1/0,84 = 1,21).

Neo-Shulginist

Badass junkie
Het is eigenlijk andersom. Je moet die rekensom toepassen bij de dosis van xtc-pillen en niet bij mdma-kristallen.

Als je drugs laat testen dan wordt de dosis van mdma altijd weergegeven in de base (alleen het mdma-molecuul en niet de kristalvorm die het molecuul aangaat met HCl).
Bij mdma-kristallen krijg je een percentage als uitslag (hoeveelheid mdma-base per hoeveelheid mdma-kristal).
En bij xtc-pil krijg je de uitslag in hoeveelheid mdma-base per pil (en niet de hoeveelheid mdma-kristallen per pil).

Dat betekent dus dat je bij het testresultaat van xtc-pillen nog de HCl erbij moet optellen. Dat kan via de volgende formule:

Testresultaat x (1/0,84) = het gewicht van de mdma in je xtc-pil.
Rekenvoorbeeld 1

Je laat een xtc-pil testen. Een week later bel je voor de uitslag. De man aan de telefoon vertelt dat er 100 milligram mdma in de pil zat.

Hoeveel mdma-kristallen krijg je dan binnen per pil?

Antwoord:
100 milligram mdma-base x (1/0,84) ≈ 119 milligram mdma-kristal.

Rekenvoorbeeld 2

Je laat 100 milligram mdma-kristallen testen. Een week later bel je voor de uitslag. De man aan de telefoon vertelt dat de kristallen 84% puur waren.

Hoeveel mdma-kristallen krijg je dan binnen per 100 milligram kristallen?

Antwoord:
100 milligram mdma. Want de weegschaal weegt ook de HCl mee, wat samen met het mdma-molecuul een kristal maakt.

giganerd

Belezen gebruiker
Maar dit is dus wel een van mijn theorieën waarom ik denk dat mensen vinden dat xtc-pillen 'harder inklappen'. Ze nemen gewoon 19℅ meer. (Want 1/0,84 = 1,21).
heb hier nooit zo over nagedacht eigenlijk, best een goeie verklaring daarvoor idd

naar mijn idee was het gewoon omdat een heel groot percentage van mensen hun pillen niet laat testen en dus gewoon gokken hoeveel mg ze nemen, of de dealer zijn woord vertrouwen op de dosering van pillen

ook omdat er in de ene helft van een pil iets meer kan zitten dan in de andere helft

Neo-Shulginist

Badass junkie
heb hier nooit zo over nagedacht eigenlijk, best een goeie verklaring daarvoor idd

naar mijn idee was het gewoon omdat een heel groot percentage van mensen hun pillen niet laat testen en dus gewoon gokken hoeveel mg ze nemen, of de dealer zijn woord vertrouwen op de dosering van pillen

ook omdat er in de ene helft van een pil iets meer kan zitten dan in de andere helft
Ja die redenen spelen zeker ook mee hoor!

Neo-Shulginist

Badass junkie
heb heel vaak tijdens een goeie praatkick op feesten mensen een preek gegeven over dat hun pillen 99% zeker niet “300mg” zijn 🤣🤣
Er zijn ook pillen getest met bijna 300 gram mdma-base. Dus iets minder dan 357 milligram mdma-kristal.

Dus het zou kunnen. Maar dan heb je wel een van de sterkste pillen die in Nederland is gemeten (en die hebben ze natuurlijk allemaal).

giganerd

Belezen gebruiker
Er zijn ook pillen getest met bijna 300 gram mdma-base. Dus iets minder dan 357 milligram mdma-kristal.

Dus het zou kunnen. Maar dan heb je wel een van de sterkste pillen die in Nederland is gemeten (en die hebben ze natuurlijk allemaal).

vindt het sowiezo belachelijk dat op straat pillen als sterker worden geadverteerd, vooral onder jeugd lijkt het wel een soort competitie van wie het meest op heeft, is wel een goed voorbeeld van een tekort aan harm reduction en educatie over drugsgebruik

Neo-Shulginist

Badass junkie
vindt het sowiezo belachelijk dat op straat pillen als sterker worden geadverteerd, vooral onder jeugd lijkt het wel een soort competitie van wie het meest op heeft, is wel een goed voorbeeld van een tekort aan harm reduction en educatie over drugsgebruik
Jongeren zijn ook gevoeliger voor groepsdruk omdat ze hun eigen identiteit nog aan het vormgeven zijn en dat onafhankelijk van hun ouders willen doen.

giganerd

Belezen gebruiker
Jongeren zijn ook gevoeliger voor groepsdruk omdat ze hun eigen identiteit nog aan het vormgeven zijn en dat onafhankelijk van hun ouders willen doen.
Ik ben zelf nog jeugd dus ik begrijp het volledig.

ik heb gewoon geluk dat ik houd van informatie en van dingen veilig en goed doen, inclusief drugs
Ik heb mezelf jaren lang ingelezen en heb geëxperimenteerd met genoeg om nu de do’s en donts van drugsgebruik te weten,
vindt het alleen jammer dat er weinig is wat mijn leeftijdsgenoten laat weten dat je niet 3 pillen hoeft te slikken (bijv).
terwijl jij ik en iedereen weten dat drugs onder jongeren gebruikt wordt, liever openbaar iets hebben waar mensen kunnen leren veilig te gebruiken dan.

en ik heb het dan niet over jeugdjournaal of voorlichtingen op scholen enzo, dat is alleen maar vertellen wat er allemaal fout kan gaan en niet hoe je het goed laat gaan

Kiwi94

Newbie
weeg met een goeie weegschaal je dosis af, je kan het oplikken zoals velen doen (heel vies idd maar als je wat water erachteraan drinkt is die smaak zo weg). je kan er ook voor kiezen om het in een vloeitje te doen en door te slikken als “bommetje”, dan heb je niet die vieze smaak

Je trip verlengen is een lastige met mdma, De echte “piek” van euforie kan je maar 1 keer op een avond bereiken, bijnemen is mogelijk maar dit zal er alleen voor zorgen dat je langer strak staat en een grotere kater krijgt

Wat ik altijd doe is mijn eerste dosis nemen (140mg) en ~3 uur later, net na mijn piek de helft van mijn originele dosis erbij (70mg), niet vaker dan 1 keer bijnemen is een gouden tip, het kan super verleidelijk zijn om opnieuw die euforie achterna te gaan jagen maar dat is gewoon niet mogelijk

(edit) nog een belangrijkere tip dan alles wat ik net typ is 1-2 glazen water per uur, niet minder dan 1 en niet meer dan 2 per uur

stuur me een berichtje als je meer vragen hebt 😁
Hey! Bedankt voor de informatie trouwens! :)

Oke, oplikken dus en snel drinken erachteraan, got it 😉. Ik zag dus dat mensen wel eens een flesje water meenemen en daardus de poeder in doen, om vervolgens de avond dat langszaam op te drinken. Maar geeft dat nog steeds hetzelfde effect als het normaal slikken? We zijn geen fan van de vloeitjes haha. En verder blijven we thuis en maken we er gezellig een thuissessie van! -> nog leuke tips? :)

Wat doet het bijnemen dan? De trip duurt waarschijnlijk 4 a 6 uur. De piek is dan rond na 1 uur of 2? En dan na 3 uur bijnemen ga je langer op door?

Kiwi94

Newbie
Rekenvoorbeeld 2

Je laat 100 milligram mdma-kristallen testen. Een week later bel je voor de uitslag. De man aan de telefoon vertelt dat de kristallen 84% puur waren.

Hoeveel mdma-kristallen krijg je dan binnen per 100 milligram kristallen?

Antwoord:
100 milligram mdma. Want de weegschaal weegt ook de HCl mee, wat samen met het mdma-molecuul een kristal maakt.
Hey! Bedankt voor alle informatie! :)

Ik krijg de uitslag nog hoor maar stel; het is 78% puur. Wat zou dan de som zijn? Aangezien 84% puurheid eigenlijk dat 100% is (als ik het goed begrijp)

Ik weeg zelf 72/73 kg. Dus als ik gewoon 1,5x73 zou doen: 109,5. Laten we 110mg doen om het af te ronden. Is dit prima? Of moet er nu dus een x of % of : 78 gedaan worden ofzo?

En aub echt Jip en Janneke taal qua sommen. Ik was echt ontzettend slecht in rekenen en wiskunde 😂 Ik ben al blij dat ik nog kan hoofdrekenen soms

Neo-Shulginist

Badass junkie

Ik krijg de uitslag nog hoor maar stel; het is 78% puur. Wat zou dan de som zijn? Aangezien 84% puurheid eigenlijk dat 100% is (als ik het goed begrijp)

Ik weeg zelf 72/73 kg. Dus als ik gewoon 1,5x73 zou doen: 109,5. Laten we 110mg doen om het af te ronden. Is dit prima? Of moet er nu dus een x of % of : 78 gedaan worden ofzo?

En aub echt Jip en Janneke taal qua sommen. Ik was echt ontzettend slecht in rekenen en wiskunde 😂 Ik ben al blij dat ik nog kan hoofdrekenen soms
Gewoon net doen alsof je mdma 100% zuiver is.

79% en verder geen andere stoffen betekent gewoon dat je mdma-kristallen te pakken hebt.

Om te doseren kun je gewoon de kristallen afwegen op een weegschaal. Als de weegschaal 0,100 aangeeft, dan heb je 100 milligram.

Neo-Shulginist

Badass junkie

Ook dat gedoe met lichaamsgewicht laten doen.

Neem ergens tussen de 80 tot maximaal 160 milligram mdma-kristallen per avond.

Dat doet MAPS ook bij klinische onderzoeken; en werkt verder prima. Scheelt gelijk een hoop rekensommen

Kiwi94

Newbie
Gewoon net doen alsof je mdma 100% zuiver is.

79% en verder geen andere stoffen betekent gewoon dat je mdma-kristallen te pakken hebt.

Om te doseren kun je gewoon de kristallen afwegen op een weegschaal. Als de weegschaal 0,100 aangeeft, dan heb je 100 milligram.
Prima! Dankje :)

Ja ik heb zo'n precisie weegschaal gekocht waar je prezies kan zien hoeveel gram.

giganerd

Belezen gebruiker
Ik zag dus dat mensen wel eens een flesje water meenemen en daardus de poeder in doen, om vervolgens de avond dat langszaam op te drinken.
Dit zou ik zeker NIET doen, je wilt met mdma gewoon in 1x je dosis nemen. als je langzaam dat flesje op drinkt krijg je steeds kleine beetjes binnen en is er een kleine kans dat je die lekkere piek gaat bereiken, ook wordt door je dosis te verspreiden je kater alleen maar groter.

-> nog leuke tips? :)
Goeie muziek uiteraard, heb aan de mdma in thuissetting echt orgasmische ervaringen gehad met muziek. hou zelf van wat intensere rock/ drum and bass/ rap maar dat is eigen voorkeur
(goeie aanrader is het album “broken machine” van de band nothing but thieves als je van rock houdt)

zoenen, knuffelen, aanraken, sex als dat mogelijk is (vaak krijgen mannen krijgen moeite met een erectie hebben aan de mdma)( anders is orale sex ook een aanrader)

praten komt altijd vanzelf wel, mdma is super therapeutisch. er komen vanzelf bij het praten ideeën en onderwerpen omhoog waar je normaal minder makkelijk bij komt omdat je schaamtes en angsten geremt worden

en altijd kauwgom of nog liever lollys hebben, smaakt lekker en helpt ook nog eens tegen de kaakpijn

als je rookt/ vapet is dat ook 10x zo lekker om te doen (niet aan beginnen als je het nog niet deed natuurlijk)

“Wat doet het bijnemen dan? De trip duurt waarschijnlijk 4 a 6 uur. De piek is dan rond na 1 uur of 2? En dan na 3 uur bijnemen ga je langer op door?”

Zodra je mdma inwerkt, kom je eigenlijk heel snel al in je piek, die duurt voor de meeste mensen 1,5-2,5 uur (kan verschillen per persoon uiteraard) en na je piek heb je nog een paar uurtjes lekker genieten en energie, als je bijneemt krijg je geen nieuwe piek maar zo kan je wel die energie nog ff verlengen. sowiezo niet vaker dan 1 keer bijnemen zoals ik zei, dan worden alleen de negatieve effecten groter

Neo-Shulginist

Badass junkie
Okee ik kan dus eigenlijk wel aanraden om een weegschaal aan te schaffen die milligrammen kan afwegen (0,001). Want je ziet hierboven op de afbeelding al dat het laatste getal op het display onzeker is (er staat 'error ±0.05'). Dus bij deze weegschaal weet kun je alleen maar per 10 milligram afwegen (0,01), en dan is dat ook nog zo onzeker dat je er 50 milligram naast kan zitten.

Als je dus 100 milligram afweegt dan zou dat ook 50 milligram kunnen zijn, of 150.
En aangezien weegschalen meestal nog meer afwijking vertonen aan het begin en einde van hun meetcapaciteit, is het best mogelijk dat er een nog grotere foutmarge op zit.
Ik vind dat eigenlijk te grote onzekerheden om het nog harm-reduction te kunnen noemen.

giganerd

Belezen gebruiker
Okee ik kan dus eigenlijk wel aanraden om een weegschaal aan te schaffen die milligrammen kan afwegen (0,001). Want je ziet hierboven op de afbeelding al dat het laatste getal op het display onzeker is (er staat 'error ±0.05'). Dus bij deze weegschaal weet kun je alleen maar per 10 milligram afwegen (0,01), en dan is dat ook nog zo onzeker dat je er 50 milligram naast kan zitten.

Als je dus 100 milligram afweegt dan zou dat ook 50 milligram kunnen zijn, of 150.
En aangezien weegschalen meestal nog meer afwijking vertonen aan het begin en einde van hun meetcapaciteit, is het best mogelijk dat er een nog grotere foutmarge op zit.
Ik vind dat eigenlijk te grote onzekerheden om het nog harm-reduction te kunnen noemen.
is die 50 milligram niet 5?
ik zie eigenlijk geen nut van een weegschaal verkopen die maar op klein gewicht weegt, met zo een gigantische marge

Neo-Shulginist

Badass junkie
is die 50 milligram niet 5?
ik zie eigenlijk geen nut van een weegschaal verkopen die maar op klein gewicht weegt, met zo een gigantische marge
0,05 x 1000 = 50 :wink:

Dus 0,05 g op het display betekent 50 milligram.

Het nut van een milligramweegschaal (0,001) is dus dat je daarmee wel precies genoeg je mdma kan afwegen.

Dit soort weegschalen (0,01) zijn prima voor je hasj, maar niet precies genoeg voor je mdma.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Dat zou voor jou ook nog het makkelijke zijn aan zo'n milligramweegschaal: je kunt dan met een trucje gelijk aflezen hoeveel milligram je afweegt.

Namelijk het getal achter de komma zegt hoeveel milligram.

Stel je weegschaal zegt:
0,100

Dan weet je: het getal achter de komma is 100, dus is het 100 milligram.

Dan maak je dus ook niet zo snel een fout zoals deze tripreporter, die per ongeluk 10 keer zoveel 2C-B neemt als dat hij van plan was (wat hij dus op een 0,01-weegschaal afweegt).

giganerd

Belezen gebruiker
Dan maak je dus ook niet zo snel een fout zoals deze tripreporter, die per ongeluk 10 keer zoveel 2C-B neemt als dat hij van plan was (wat hij dus op een 0,01-weegschaal afweegt).
deze heb ik nog nooit gelezen, wtf man 😅
heb er zelf nooit veel op gelet omdat ik er zelf wel eentje heb die op 10mg accuraat is (ik gebruik momenteel niks waarbij 10mg een groot verschil maakt)

maar voor @Kiwi94 is het idd slim om een andere erbij te pakken voor mdma

xeno1975

Experimenterende gebruiker
Je kan ook op Amazon lege gelcapsules kopen (lege pillen) voor een paar euro, en die vullen. Hebben wij net gedaan met geplette xtc tabletten (handiger doseren met afwegen). Gaat vlot met een gevouwen papiertje.

Wat tips betreft zijn de meeste al gezegd hierboven. Schep sfeer door licht (slimme leds, discobar, sterrenhemel projector) en muziek, zorg dat je dingen bij de hand hebt qua eten en drinken, en vergeet niet af en toe een pauze of even afkoelen (vochtige doek kan weldadig voelen). Massageolie is ook een topper.

Samen XTC/MDMA nemen is voor ons knuffeltherapie.

Kiwi94

Newbie

Ahh shit je hebt gelijk! Ik heb even iets gepakt en dat met een normale keuken weegschaal gewogen toen vervolgens met die amazon weegschaaltje. Kwamen heel andere nummers uit! De helft ongeveer. Raar!

Welke weegschalen gebruiken jullie zelf of welke raden jullie aan?

giganerd

Belezen gebruiker
Ahh shit je hebt gelijk! Ik heb even iets gepakt en dat met een normale keuken weegschaal gewogen toen vervolgens met die amazon weegschaaltje. Kwamen heel andere nummers uit! De helft ongeveer. Raar!

Welke weegschalen gebruiken jullie zelf of welke raden jullie aan?
en dan idd zoeken naar een weegschaal met 0,001

(ik hoop dat dit niet gezien wordt als verkooppunt geven aangezien het voor een weegschaaltje is)

*edit* ik zie net dat alles uitverkocht is

deze ziet er ook goed uit:
Bekijk Trendfield Precisie Weegschaal - 0,001 gr nauwkeurig - Digitale Keukenweegschaal - Inclusief batterijen - Zwart op: https://www.bol.com/nl/p/trendfield...0111011750?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

Bovenaan