MDMA Verliefdheid?

Smikkel

Experimenterende gebruiker
Hoi, ik vraag me dit al een hele lange tijd al af!
Ondertussen ben ik 2 jaar en wat langer al samen met mijn vriendin ter allereerst.

Ik ervaar vaak dat als ik mdma gebruik dat ik een zeer sociaal persoon ben, ik kan uren lang mezelf vermaken met een en dezelfde persoon. Dit doe ik dan automatisch ook tijdens gebruik, vaak op feestjes raak ik een beetje verliefd op altijd een vrouwlijk persoon. Mijn intentie is niet om haar te zoenen of wat dan ook, maar om haar beter te leren kennen en vooral een leuke tijd met haar te hebben. Dan trek ik het hele feestje veel met diegene op en hebben we het echt leuk alsof we letterlijk een stelletje zijn, zo voelt het op dat moment dan tenminste, klinkt raar als ik vertel dat ik gewoon een vriendin heb.

Ik zie mijn mede gebruiker dan ook zeer zeker niet als mijn vriendin ofzo op dat moment, hoogstens knuffelen we een paar keer en dat vind ik ook prima. Meer zou ik ook niet willen doen, die behoefte heb ik ook niet.

Ik merk al bij 3/4 verschillende personen dat ik door samen gebruiken echt een emotionele band met diegene heb opgebouwd. De dagen na gebruik voel ik me goed over die avond en dat het goed klikte.

Vreemd genoeg zijn al deze banden geen verliefdheids gevoelens, maar lijken er wel erg op. Mijn vriendin stoort zich er soms wel wat aan dat ik teveel over een ander meisje kan praten wat ik positief over haar vind, is ookwel begrijpelijk, maar toch, ik bedoel het niet zo. Mijn vriendin is mijn vriendin, en ik wil geen ander. Dat weet ze ookwel, maar ze vind het moeilijk te begrijpen hoe dat nu dan zo kan.

Dit heeft me tot het denken gezet maar ik kom er zelf niet echt uit..
Vandaar dit topic, wat zijn jullie meningen?
Hebben anderen nog soortgelijke ervaringen?

Ik ben benieuwd!

Fool

Badass junkie
Klinkt eerlijk gezegd niet heel raar, dat doet een overvloed oxytocine onder een overvloed serotonine met je. :P

Smikkel

Hmm, daarmee zeg je dat het een verschijnsel is van MDMA?
Dat je een connectie met ze krijgt maar na de tijd ook daadwerkelijk behoud, ik bedoel, er zijn door toevallige avondjes samen gebruiken daadwerkelijke vriendschappen ontstaan..

Fool

Badass junkie
Ja, dat klinkt wel logisch. Als je speciale dingen met elkaar meemaakt en erg verbonden met elkaar voelt, in dit geval door MDMA, kun je door die herinneringen/gevoelens best goed met elkaar 'verbonden' blijven. Niet persé een verschijnsel dat altijd met MDMA optreed, maar geen onlogische gevolgentrekking.

Smikkel

Hmm het is dus wel zoals ik dacht.
Wat apart, had nooit gedacht dat die gevoelens die ik bij sommigen heb dat drugs mij die zouden geven.

Wel interesant opzich, ben wel heel blij met de vriendschappen die ik eraan heb overgehouden!

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
praat er over met je vriendinnetje beiden op MDMA, wedden dat je elkaar begrijpt :wink:
in onze vriendengroep is een vastzittende discussie opgelost tijden gebruik, dat is een feit en de band word meestal wel wat sterker, nieuwe mensen leren kennen gaat ook wel sneller en vormt een goede vriendschapsband door de euforische ervaring samen, nuchter zou je sneller nadenken, wie is die persoon werkelijk,...

Smikkel

Hmm ik blijf het ergens nog wel een aparte maar zeer interesante kwestie vinden.

Heb trouwens wel een keertje met m'n vriendin MDMA gebruikt, maar het beviel haar niet zo goed. Volgens haar was het allemaal te intens en niet natuurlijk. Stoned zijn vindt ze al niet chill, dus laat staan strak van de M haha.

Wel heel erg goed met haar kunnen praten die keer, ergens heb ik en heeft zij ook dat die dag wel een extra connectie tussen mij en haar bracht. Ondanks die dag, kan ze nog steeds niet echt begrijpen wat voor gevoelens ik dan daadwerkelijk heb.

Bovenaan