MDMA Vervanger

Feceded

Experimenterende gebruiker
Ik heb nu drie keer XTC/MDMA gebruikt en krijg er gewoon niet het gewenste effect van. Ik word lichtelijk euforisch en daar blijft het wel bij..

Wat is een leuke research chemical voor bijvoorbeeld een techno festival?

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
6-APB
5-MAPB
Speed + GHB

De bovenste twee doen alleen bijna hetzelfde als MDMA dus misschien dat dat dan ook niet het gewenste effect geeft..

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ik heb nu drie keer XTC/MDMA gebruikt en krijg er gewoon niet het gewenste effect van. Ik word lichtelijk euforisch en daar blijft het wel bij..

Euforie is wat mdma brengt. Voor iedereen valt het wel anders is al gebleken uit het verleden. Setting, mindset, lichamelijke toestand,... bepaalt ook veel.

Gebruik je toevallig Antidepressiva? >ssri etc..
Er zijn ook andere soorten medicijnen die jouw drug kunnen ‘blocken’.. Je krijgt dan inderdaad niet het gewenste effect. Dit probleem had ik zelf namelijk wel..

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
@Geneesmiddel , 5-MAPB geeft nog minder fysieke energie als mdma. Je kan er zelfs een couchlock van krijgen. Gelezen en gehoord, niet uit eigen ervaring.

Psychonaut wiki:

Physical effects

Child.svg

• Stimulation - In terms of its effects on the user's physical energy levels, 5-MAPB is commonly regarded as significantly less stimulating and energizing than MDMA, while still retaining its core entactogenic effects. Unlike MDMA, which encourages activities such as running, climbing and dancing in a way that makes it a popular choice for musical events such as festivals and raves. The distinct style of stimulation which 5-MAPB presents can be described as mildly to moderately forced, trending more towards sedation and relaxation. This means that at higher doses, it becomes difficult or impossible to keep still as jaw clenching, involuntarily body shakes and vibrations become present, resulting in an extreme unsteadiness of the hands and a general lack of motor control, though to a far lesser degree than with MDMA.

Klinkt niet als iets voor een feest of festival.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Klinkt niet als iets voor een feest of festival.
Je hebt gelijk. Als je iets zoekt met meer stimulatie kun je beter naar bijv 4-FMA kijken. Ik had er niet bij nagedacht dat TS meer energie zoekt.

Jij hebt wel ervaring met RC gefluoreerden amfetamine die deels op serotonine werken toch? Welke zou je TS aanraden?

Flowrider

Weet je zeker dat je genoeg hebt gebruikt? Heb je je pillen laten testen? Of pure MDMA gebruikt en netjes afgewogen? Mijn ervaring met MDMA/XTC is dat er een aantal zaken zijn die invloed hebben op hoe goed het werkt. Eigenlijk moet je het op volledig lege maag nemen. Als je kort ervoor of een uur of 2 ofzo nog wat hebt gegeten, dan is de opname veel trager, vooral als het een maaltijd met vet en eiwitten is. Door tragere opname bereik je een bepaalde 'piek' niet en ga je de drempel niet over waardoor het de hele avond een beetje mwah mwah blijft. Zowel mijn partner als ik hebben een verleden met fors overgewicht. Toen wij nog veel zwaarder waren, moesten we echt meer nemen om over die drempel heen te gaan dan nu. We merken nu dat we met een goede dosis moeten beginnen en nemen dan 2x later op de avond een lagere dosis bij om het gevoel te blijven houden. Meer dan 2x bijnemen is niet nuttig want je serotonine is dan gewoon op en het werkt dan ook gewoon niet meer. Er zijn ook mensen die helemaal niet bijnemen maar gewoon 1x een goede dosering nemen. Bij mensen die regelmatig XTC nemen heerst er vaak een soort van 'ervaringsverhaal', zo van een kwartje van deze is echt goed, deze pil is echt sterk etc. Het is echt beter om je pillen te laten testen of om pure MDMA te nemen, goed af te wegen in een bommetje of een capsule, zodat je precies weet wat je neemt. (mocht je dat gedaan hebben, dan heb ik niks gezegd :wink: )

Feceded

Weet je zeker dat je genoeg hebt gebruikt? Heb je je pillen laten testen? Of pure MDMA gebruikt en netjes afgewogen?
Ik begon afgelopen keer op een lege maag met een halfje, na anderhalf uur nog een halfje. (180mg totaal) en merkte eigenlijk vrij weinig, uiteindelijk in totaal twee hele genomen. ben iets aan de zware kant maar is voornamelijk spiermassa.

Het was bij awakenings, was wel gespannen maar voelde me prima op m’n gemak dus aan de setting zal het niet liggen.

Er zijn ook andere soorten medicijnen die jouw drug kunnen ‘blocken’..

Ik gebruik sochtends en savonds ashwaganda. Dit helpt mij met goed slapen, misschien dat het hier iets mee te maken heeft?

Flowrider

Ik begon afgelopen keer op een lege maag met een halfje, na anderhalf uur nog een halfje. (180mg totaal) en merkte eigenlijk vrij weinig, uiteindelijk in totaal twee hele genomen. ben iets aan de zware kant maar is voornamelijk spiermassa.

Het was bij awakenings, was wel gespannen maar voelde me prima op m’n gemak dus aan de setting zal het niet liggen.

Ik gebruik sochtends en savonds ashwaganda. Dit helpt mij met goed slapen, misschien dat het hier iets mee te maken heeft?
Ik was ook op Awakenings :)
Ik zou het toch nog een keer proberen en dan met een hogere dosering beginnen en met lagere dosering bijnemen. Als je met de eerste dosering niet over die drempel gaat, dan blijft het daarna matig ook al neem je meer bij (is onze ervaring). De eerste paar keer dat mijn vriend heeft genomen, was het ook telkens matig. Hij dacht is dit het nou. Totdat een vriend van hem een keer op een feestje met een zwaardere pil aan kwam zetten, toen pas had hij de 'echte' ervaring. Uiteraard wel even wachten, want je serotonine voorraad moet weer aangevuld worden.

FerdFatoehaus

Badass junkie

Ik zou het eens proberen zonder dat te nemen:

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ik ga het eens proberen, wel moet ik zeggen dat ik mezelf totaal niet terug herken in dat bericht.

Voelde me gewoon helemaal prima, alleen dus gewoon niet het gewenste effect..
Er is weinig tot geen onderzoek (wat ik kan vinden iig) dus het is de moeite waard maar of het echt gaat helpen. Set, setting en je status van die dag zijn ook van grote invloed op het effect en je trip.

yellium

Newbie
Hebben 6-APB / 5-MAPB ook het effect dat ze aan de reward-centra voor geluid zitten pielen zoals mdma dat doet (lees: zijn de typische trance-loopjes net zo verslavend lekker op die twee middelen)? En hoe zit het met het boosten van aanrakingen?

Feceded

Er is weinig tot geen onderzoek (wat ik kan vinden iig) dus het is de moeite waard maar of het echt gaat helpen. Set, setting en je status van die dag zijn ook van grote invloed op het effect en je trip.

Ja snap ik, setting was uitstekend en zit echt uitstekend in m’n vel laatste tijd. Was ook gewoon lekker aan het dansen voordat ik er wat van voelde..

Dus lijkt me niet dat het daar aan ligt..

Megadude

Probeer die Blue Bliss eens en doe er wat extra 2-FMA bij. Dat krijgt je wel de hele nacht aan het danse....

Nihilist88

Badass junkie
Ik kan hier met voorsprong 6-APB naar voor schuiven, geen enkele drug komt zo dicht in de buurt van XTC, doelend op het entactogene en euforisch aspect. Al vind ik 6APB gewoon beter. Waar XTC/MDMA je totaal overwelddigd, wausy maakt en golvende trip oplevert mr de comedown echt al snel echt down voelt. Xtc is bam alles 5u vollebak en zaligheid, maar evenzeer te abrupt einde aan dat moois.
6-APB geeft je een langere en stabielere rush vol energie, euforische en entactogene effecten, die je linkt met XTC/MDMA en waar 6-APB de rc is die hier volledig aan linkt, maar dan heerlijk gesprijd over 8-10u en zelf de naefecten +10u nog lekker aanwezig zijn. Ook totaal geen dip zoals ik steeds bij MDMA ervaarde.

Nihilist88

Badass junkie
Maar vraag me toch ook al of je dosering wel optimaal was en er wel degelijk de aangegeven MDMA in je XTC zat, want ik ervaarde XTC 200mg juist telkens intens en wow. Dus volgens mij was er iets mis met je pillen/dosis.

Glittercup

Newbie

Ik heb lsd gebruikt op een festival in las vegas. Misschien wat intens maar wel eens gehoord van candyflipping? Dat is daar een heel ding. 2cb lijkt me ook chill op een festival en anders zou ik ‘gewoon’ speed, keta of een jointje met speed aanraden.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ik heb lsd gebruikt op een festival in las vegas. Misschien wat intens maar wel eens gehoord van candyflipping? Dat is daar een heel ding. 2cb lijkt me ook chill op een festival en anders zou ik ‘gewoon’ speed, keta of een jointje met speed aanraden.
Lsd is wel heel intens voor een festival, helemaal als je nog geen ervaring hebt met lsd of abder tripmiddelen. En een candyflip zou ik ook echt eerst thuis uitproberen.

Een leuke RC is misschien 3-mmc of 4-FMA.

ChefCurry

Bewuste gebruiker
Alleen 6 apb komt in de buurt wat mij betreft.
5mapb was heftig op de maag en erg korte werking/piek. Meer voor chillen thuis.
4fma ook kort qua werking/piek. Ernstige katers ook.

Feceded

Een leuke RC is misschien 3-mmc of 4-FMA.
Toevallig afgelopen zaterdag 3-mmc voor het eerst gedaan op het festival “18HRS”. Erg genoten maar ik denk niet voor herhaling vatbaar. Had 1gram gehaald en die is er ook helemaal doorheen gegaan, afgesloten met lekker wat keta wat goed beviel.

Maar voelde me zo ontzettend verrot de dag erna. En zo heel speciaal vond ik het nou ook niet de 3-MMC, misschien ben ik gewoon niet echt gemaakt voor uppers.

Feceded

Alleen 6 apb komt in de buurt wat mij betreft.
Ik had pellets 6-ABP gehaald bij een vendor waar ik altijd bestel (heb nog niet veel via vendors besteld).

Twee vrienden van mij hebben het een maandje geleden gedaan en waren er totaal niet over te spreken. Dus denk dat de vendor iets verkeerds had geleverd. Ze vertelde ook dat ze het echt al na 20/30 minuten voelden en dat het na een paar uur al voorbij was..

ChefCurry

Bewuste gebruiker
Ik had pellets 6-ABP gehaald bij een vendor waar ik altijd bestel (heb nog niet veel via vendors besteld).

Twee vrienden van mij hebben het een maandje geleden gedaan en waren er totaal niet over te spreken. Dus denk dat de vendor iets verkeerds had geleverd. Ze vertelde ook dat ze het echt al na 20/30 minuten voelden en dat het na een paar uur al voorbij was..
De goede dosis vinden is best lastig. Te weinig en je voelt alleen een beetje stimulatie. Te veel en je gaat trillen en bodyload word heftig. Die pellets vibd ik persoonlijk niet zo goed. Liever het poeder en dan goed doseren. Bij mij is dat 180mg

Feceded

De goede dosis vinden is best lastig. Te weinig en je voelt alleen een beetje stimulatie. Te veel en je gaat trillen en bodyload word heftig. Die pellets vibd ik persoonlijk niet zo goed. Liever het poeder en dan goed doseren. Bij mij is dat 180mg
Snuif je dat? Of maak je dan gewoon een bommetje?

Bovenaan