Mdma vs methylone & 4-Fluor!! vraag

TrippyShit

Badass junkie
Ik ga pas 31dec weer mdma doen. 5halve maand is het geleden dan. Ik wil het niet te vaak meer doen omdat het gevoel wat minder werd enzo. NU de vraag:

Werk methylone op dezelfde manier als mdma? Dus laat het ook veel serotonine vrij?
Dan zou het dus zonde zijn en doe ik het niet. Maar aangezien er wel meer drugs op serotonine werken en niet elke drug het ook verbruikt, was ik hier dus benieuwd naar. Als methylone anders werkt en dus geen serotonine opmaakt wou ik dit in de tussentijd graag een keer uitproberen.

Ik wacht met smart.. alvast bedankt!

EDITEDIT:: Nog een, msschien wel belangerijkere vraag: Heeft mdma een soort van kruistollerantie met 4-Fluor??? Kan ik dus ook regelen maar als het je serotonine opmaakt net als mdma.. hoef ik het dus ook niet :P

Ik wacht weer met smart.. Alvast bedankt

TrippyShit

Badass junkie
NIEMAND???

Iemand moet toch wel weten of je serotonine opmaakt bij methylone of 4FMP??

Want dan neem ik het niet. Werkt het op een andere manier op je serotonine dan wil ik het proberen..

Frisko

Badass junkie
Er is heel weinig informatie te vinden over de gehalogeneerde amfetamines: 4-fluoroamfetamine, 4-chloroamfetamine, 4-bromoamfetamine en 4-iodoamfetamine.

Amfetamine is een stimulerend middel. Het verhoogt de hoeveelheid dopamine in de hersenen (door de heropname van dopamine te blokkeren). Amfetamine heeft vooral effect op dopamine en in mindere mate ook op serotonine en noradrenaline. Een middel als MDMA (XTC) daarentegen zal vooral de hoeveelheid serotonine verhogen (door de serotonine heropname te remmen) en in mindere mate dopamine en noradrenaline.

Het entactogene ‘love’ effect van MDMA wordt toegeschreven aan de verhoging van de hoeveelheid serotonine. Het stimulerende en zelfverzekerde effect van amfetamine wordt vooral toegeschreven aan de stijging in dopamine.

Bij proefdieren is onderzocht of de gehalogeneerde amfetamines meer lijken op MDMA-achtige stoffen of op amfetamine. Anders gezegd: verhogen de gehalogeneerde amfetamines vooral de hoeveelheid serotonine of de hoeveelheid dopamine in de hersenen?

4-fluoroamfetamine lijkt het meest op amfetamine in werking: het verhoogt vooral de hoeveelheid dopamine, maar in mindere mate als amfetamine. 4-fluoroamfetamine heeft dus een stimulerende werking, maar minder sterk dan amfetamine. 4-fluoroamfetamine veroorzaakt slechts een lichte stijging van serotonine. Het effect van 4-fluoroamfetamine is volgens gebruikers mild stimulerend met licht euforische componenten (zéér mild MDMA-achtig).

Referenties
www.erowid.org
bron : http://partyflock.nl/topic/1003202/PAGE/2.html

als je eens op google gekeken had had je je antwoord al lang gevonden :P
ik heb er welgeteld 2 min over gedaan... :wave: :wink:

TrippyShit

Badass junkie
ooh ok :P Wist niet goed op wat ik moest zoeken. Maar iig bedankt :wink:
In lichte mate serotonine verbruik dus wel een beetje als ik het goed lees. Dan moet ik er nog even over nadenken.

tomz0r

Badass junkie
TrippyShit zei:
ooh ok :P Wist niet goed op wat ik moest zoeken. Maar iig bedankt :wink:
In lichte mate serotonine verbrui
k dus wel een beetje als ik het goed lees. Dan moet ik er nog even over nadenken.

Voor methylone geldt hetzelfde. Het gaat ook ten koste van je serotoninevoorraad, maar minder dan MDMA voor zover bekend is. Ga er niet van uit dat het verwaarloosbaar weinig zal zijn, want dat is zeker niet zo.

2c-b en de meeste psychedelica werken ook op het serotoninesysteem, maar die hechten zich aan de receptoren (die nemen serotonine op). Omdat ze een andere structuur dan serotonine hebben raken de receptoren overprikkeld waardoor je waarneming verstoord raakt. Die werken dus inderdaad ook op het serotoninesysteem, maar op een totaal andere manier. Psychedelische amfetaminen (MDMA, MDA, DOB) zorgen (zoals in een post hierboven al beschreven) voor een extreme hoeveelheid serotonine die in één keer vrij komt waardoor de serotonine-receptor ook overprikkeld kan raken (vooral mij MDA en DOB), of je kan je gewoon goed voelen door de enorme hoeveelheid serotonine. :beer:

Pikachu

Wijs gebruiker
Een andere optie is natuurlijk om gewoon een paar weken elke dag l-tryptofaan te slikken, dat vult je serotonine extra snel aan. Dan zal het effect van je mdma sterker zijn en minder schadelijk voor je hersenen.

Dan zou je dus nu melatonine ofzo kunnen doen, een aantal weken l-tryptofaan slikken en dan weer aan de mdma.

Dopey MHL

Newbie
heb vroeger wel explosion gebruikt, en ook die fruit varianten (banaan, aardbij, passievrucht, peer)

heb nu grammetje methylone puur poeder.
wat is de gangbare dosering? heb gehoord 200 mg?
en snuiven of in drank?

iemand ervaring mee?

tomz0r

Badass junkie
Dopey MHL zei:
heb vroeger wel explosion gebruikt, en ook die fruit varianten (banaan, aardbij, passievrucht, peer)

heb nu grammetje methylone puur poeder.
wat is de gangbare dosering? heb gehoord 200 mg?
en snuiven of in drank?

iemand ervaring mee?

Iets hoger dan een MDMA-dosis geloof ik, niet veel hoger.

TrippyShit

Badass junkie
Pikachu zei:
Een andere optie is natuurlijk om gewoon een paar weken elke dag l-tryptofaan te slikken, dat vult je serotonine extra snel aan. Dan zal het effect van je mdma sterker zijn en minder schadelijk voor je hersenen.

Dan zou je dus nu melatonine ofzo kunnen doen, een aantal weken l-tryptofaan slikken en dan weer aan de mdma.

Dat ga ik zowiezo doen. Alleen heb ik me 5-htp laten aanraden door een aantal mensen hier op het forum. Het gaat er namelijk om dat ik wat te vaak mdma heb gedaan en het er niet meer in slaat maar erin sluipt en het love gevoel wat minder is. Ik wil dit nog redden nu het nog kan en telkens 5-htp nemen voor en na de mdma nacht en het beperken tot 2a3x per jaar. Alleen op grote feesten. Niet meer in discotheken, op de bank of iets dergelijks. Ik weet dat het niet meer zoals vroeger wordt maar het is nu nog te redden. Daarom wil ik het een half jaar niet doen tot 31dec QrimeTime en dan weer eens goed knallen en weer een tijd wachten. Als 4-fmp en methylone wel wát serotonine opmaken twijfel ik toch.

Het zit namelijk zo dat ik 4okt naar Scantraxx ga. Ook hardstyle feest. En ik zoek een spulletje wat het liefst geen serotonine verbruikt. Maar toch wat oppepend en/of eurforisch is. Speed en coke zijn geen optie. Is er echt niks ga ik gezellig drinken. Maar ik en de mensen die meegaan zoeken toch een leuk spulletje. Want ik vind toch dat dat bij hardstyle hoort :P Maarja lang verhaal ik hoop dus dat iemand een leuke drug voor mij weet die de moeite waard is.

Bedankt!

Dopey MHL

Newbie
vond de methylone een beetje tegenvallen.
had 250 mg genomen. kwam snel opzetten maar zette niet echt door. was mild van de kaart terwijl je dan toch zit te wachten om vager te worden.
komend weekend gewoon weer 4fa :rock:

Bovenaan