• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

MDMA/XTC. Therapeutisch.....

Mike

Bewuste gebruiker
Wij, man en vrouw van 40+, hebben kort geleden de mooiste ontdekking van ons leven gedaan. Wij zijn beiden niet onbekend met drugsgebruik, maar dat er zoiets moois zou bestaan konden we in onze gekste fantasieën niet vermoeden.
Al vanaf onze jeugd roken we allebei graag een jointje ’s avonds en hebben daar geen problemen mee. Onze oudste zoon mag zo nu en dan van ons ook een jointje roken, liever dat hij het thuis doet dan dat hij ergens in een verlaten parkje bad gaat of iets dergelijks. Hij experimenteert graag, maar altijd in overleg met ons.

In de zomervakantie wilde hij paddo’s gebruiken en dat hebben we toen samen met hem en zijn vriendin gedaan. Nogmaals, liever onder onze begeleiding dan ergens in een parkje met vrienden die er niets vanaf weten. We hebben liever dat hij al dat geëxperimenteer nu thuis doet dan scheelt dat hem later weer als hij studeert. Je moet het maar gehad hebben hè?

Vlak na de zomervakantie kwam hij opeens met een aantal pilletjes thuis. Jongens, ik heb deze van iemand op school gekocht, is echte mdma! Mag ik die ook eens proberen?
Nou zijn wij bepaald niet onbekend met drugs, maar mdma had ik nog nooit van gehoord. Gelukkig bestaat er zoiets als een drugsforum dus dat gebrek was snel bijgeschaafd. Wat ik las maakte me erg nieuwsgierig en vooral steeds enthousiaster. We hadden wel eens eerder een pilletje gehad maar eigenlijk nog nooit ook maar iets van gevoeld, behalve een wat draaierig en stoned gevoel. Maar nogmaals, wat ik allemaal hier las maakte me toch wel erg nieuwsgierig.

Het waren trouwens blanco pilletjes en volgens opgave van de leverancier (ik hou niet van het woord “dealer”, klinkt zo junkerig) gevuld met 140 mg mdma. Nou kan ik hier gaan liegen dat ik ze heb laten testen, maar dat had ik dus niet. Stom, ik weet het.

Aan zoonlief gezegd dat we er nog even over na moesten denken of hij het mocht gebruiken en na een paar weken was er voor ons een gelegenheid om het eens te proberen. (kinderloos weekend)

Zonder er eigenlijk ook maar iets van te verwachten stopten we beiden een pilletje in onze monden, slikten het door met flink wat water en wachtten af wat er gebeuren ging. Ondertussen rookten we een jointje.

We keken naar het programma “Popstars” met Henkjan Smits in de jury. Ik kan altijd onwijs genieten van zijn commentaar op de kandidaten, zal wel een soort van sadistische inslag van me zijn of zo, maar hij kan ze wat mij betreft niet hard genoeg afzeiken.

Plotseling realiseerde ik me dat ik medelijden kreeg met het meisje dat hij aan het afbranden was…… WTF?

Ik keek naar mijn vriendin en zag dat ze in iets andere sferen verkeerde, diezelfde sferen die ik even later ook zou betreden.

We hebben beiden de beste avond van ons leven beleefd en hebben de meest krankzinnige ervaringen meegemaakt die ik hieronder zal proberen op te schrijven, maar ik zeg er wel bij dat we inmiddels meerdere avondjes hebben gedaan en de ervaringen zijn niet meer per avond samen te vatten. Chronologisch zal het dan ook niet echt kloppen allemaal, maar wat zal het boeien.

Mijn vriendin kreeg een enorm therapeutische bui en bleef maar praten over allerhande zaken die haar op dat moment bezighielden. Achteraf vertelde ze dat ze aan deze ene keer mdma meer heeft gehad dan jaren therapie.

Terwijl zij zo bezig was met haar narigheid te verwerken gebeurden mij ook de mooiste dingen. Ik merkte dat het heerlijk was om naar mijn vriendin te kijken, luisteren en vooral om haar aan te raken. Vreemde was dat deze aanrakingen op geen enkele manier een sexuele lading hadden. Het was heerlijk om te zoenen en zo, maar op de een of andere manier weet ik zeker dat sex niet echt aan de orde zal komen. Simpelweg omdat het mij niet mogelijk leek om je daar lang op te concentreren. Alles wat je ziet is op zo’n moment zo mooi, dat je absoluut niet de behoefte hebt om je op een ding te concentreren. Mijn vriendin werd, in tegenstelling tot mij, wel heel erg energiek. Zij voelde wel de behoefte om te dansen of in ieder geval om te bewegen. Ik had daar juist absoluut geen behoefte aan, moet er ook niet aan deken om zo’n pil in het uitgaansleven te gebruiken. Dat lijkt me erg overweldigend allemaal.

Ik weet nog dat vlak na na de inslag het love gevoel er zo overweldigend inhakte dat ik niets anders kon uitbrengen dan zinnen als “ Ohhhhhhhhhh….. wat is dit fucking lekker zeg” en “oh my god! Dit wil ik de rest van mijn leven voelen!” Ik heb ook zeker een uur ongegeneerd liggen kreunen, gewoon omdat dat lekker voelde. Vreemd is dat ik zeker weet dat ik meerde keren ben klaargekomen, zonder dat ik het gemerkt heb op de manier zoals je dat normaalgesproken merkt. Ik heb meerdere keren een soort van lichamelijk orgasme gehad. Het gevoel dat je hele lijf klaarkomt in plaats van alleen dat gevoel in je onderbuik. Waanzinnig!

We konden allebei niet meer ophouden met vertellen hoeveel we van elkaar houden en hoe mooi we elkaar wel niet vinden. Het gevoel komt, bedenk ik me nu, wel het dichtst bij een hele heftige verliefdheid, maar dan honderd keer sterker.

Ik heb, de paar keren dat we het gebruikten, de behoefte gehad om even buiten een hap lucht in te ademen, omdat diep ademhalen zo lekker was. Maar elke keer ben ik het vergeten ook daadwerkelijk te doen. Ook roken was heerlijk, ik heb me helemaal uit de naad gerookt.

Onze glazen Bacardi-cola bleven trouwens onaangeroerd staan. Man wat was dat smerig zeg. Het enige wat lekker was, was water. We hebben denk ik zeker de man zo’n 5 liter gedronken.

Mijn vriendin kreeg na een tijdje last van “tics” zonder dat dat hinderlijk was voor haar. Aangezien ik wat kennis heb van de psychiatrie herkende ik bij haar op dat moment een aantal eigenaardigheden. Zo zou ik iemand die nuchter dit gedrag zou vertonen, diagnosticeren als schizofreen met Gilles de la Tourette achtige gedragingen. Ze slaakte continu kreetjes en vreemde geluidjes. Ook ging ze regelmatig een soort van dialoog aan met zichzelf. Mijn vriendin is overigens een heel stabiel en sterk persoon, zonder al teveel heftige geestelijke bagage, dus ik maakte me geen zorgen over haar gesteldheid. Ze kon, als ze wilde, dit gedrag ook gewoon stoppen, dus redenen om mezelf zorgen te maken waren er niet.

Nieuwe ontdekking was voor mij het lopen. Geweldig om te lopen met kussentjes onder je voeten. Of wolkjes, zoals we het op dat moment beschreven. Volgende keer wil ik echt een keer naar buiten en een rondje wandelen. Lijkt me geweldig. Maar ja, ik heb de laatste keer ook allemaal plannen zitten maken en dingen klaargelegd, maar als je eenmaal in die roes zit vind je al die dingen plotseling helemaal niet belangrijk meer. Zo had ik 12 cd’s klaargelegd om te draaien, maar we hebben de hele avond en nacht maar 1 cd gedraaid welke we steeds weer opnieuw opzetten. Ook proberen we iedere keer weer elkaar te masseren. Maar voordat we klaarliggen is er alweer een ander leuk ding te ontdekken.

Op een van de avonden heb ik in plaats van 1 pilletje er twee ingenomen. Gevolg was dat ik wat dieper ging maar ook dat ik visuals kreeg. (hallicunaties) Niet de hallicunaties zoals ik die ken van paddogebruik, maar gewoon hele duidelijke en mooie dingetjes. Ik zat te staren naar de muur en zag daar een soort kerstkaart hangen waar een kerstmannetje omheen draaide. Ik wilde aan mijn vriendin vragen van wie die kaart was maar zag toen dat het helemaal niet kon wat ik zag. Op dat moment realiseerde ik me dat het er ook helemaal niet was. Maar dat ik het wel zag. Daarna was ieder schilderij, elke spiegel en welk wit vlak dan ook, gevuld met allerhande stripfiguren. Bekende (Donald Duck) maar ook onbekende. Heel maf. Ik wist dat het niet echt was. Ik kon het ook oproepen en sturen. Ook dat vind ik het leuke van deze drug, je kan het aardig sturen en het kan nooit eng worden, want je hoofd weet gewoon wat er gaande is. Van tijd tot tijd was ik helderder dan ik ooit geweest was.

Wat ik vreemd vind, is dat na de come down, ik elke keer min of meer in elkaar stort. Ik val dan in een heerlijke diepe roes en verlang steeds meer naar mijn bed. Mijn vriendin daarentegen wordt steeds energieker en wil van slapen niks weten. Misschien omdat bij mij de jointjes wat meer inslaan? Zij heeft lang niet zo’n rookbehoefte als ik en ik vermoed dat als ik de joint aan haar doorgeef dat ze er stomweg niets van rookt. En ik hijs me helemaal gek dus….

Na de eerste keer hebben we trouwens zeker nog twee dagen in een soort love rush geleefd en mijn vriendin heeft echt de hele week zingend door het huis gelopen. Zij heeft in de mdma roes heel veel blokkades opgelost en ook ik heb een aantal ontdekkingen gedaan over mezelf die ik nooit voor mogelijk had gehouden. Mdma als therapeutische drugs, wie zou dat vermoeden? Het heeft onze onderlinge band in ieder geval flink versterkt en we houden meer van elkaar dan ooit tevoren.

Inmiddels hebben we nu zo’n zes avondjes mdma achter de rug en merkte ik dat het love gevoel dat we zo heerlijk vinden af begint te nemen, of in ieder geval korter duurde. Jammer maar helaas. We zullen dus een poosje moeten stoppen en de eerstvolgende keer wordt half februari. Hopelijk is het dopamine level dan weer op pijl (met behulp van 5htp en veel andere vitamine pilletjes)

Enthousiaste verhalen dus van mijn kant over een drug waar mijn lief en ik samen denk ik onbewust al heel lang naar zochten. Ik hoop in de toekomst eens echte mdma kristallen te kunnen bemachtigen, want uit andere trip reports heb ik begrepen dat dat allemaal nog leuker moet zijn, iets dat ik me niet kan voorstellen. Het is nu al zo leuk!

Vragen die voor mij overblijven, zijn de volgende. Misschien is het een idee om er aparte topics voor te openen, maar ik zet ze vooralsnog hier neer.

Ik heb me de afgelopen dagen beziggehouden met de vraag wat is echt en wat is nep als je in de roes zit? Ik vind mijn vriendin in het dagelijks leven ook de mooiste vrouw van de wereld, dus het is niet gek als ik dat dan ook tegen haar zeg. Maar wat nou als ik met iemand een pil zou slikken die ik lelijk vind en helemaal niet aardig? Zou ik die dan ook mooi vinden en zou ik daar dan ook van houden?

Ik heb het idee dat ik na zo,n pilletje hopeloos verliefd zou kunnen worden op een lantaarnpaal, dit terwijl ik normaal nooit zo opgewonden wordt van die dingen… :grin:

Wij hebben met onze oudste zoon besproken dat we het voor hem nog even te vroeg vinden om Mdma te gaan gebruiken. Ik weet het, heel hypocriet, maar opvoeden is nou eenmaal hypocriet. We zijn bang dat het voor hem veel te leuk is en dat hij er teveel van gaat snoepen. Hoewel hij nu al wel blijk geeft van verstandig druggebruik vinden we dit toch nog net even een stapje te ver voor hem. Nog even een paar jaartjes wachten dus.

Ik hoop dat dit verhaal niet al te lang is geworden en dat het een beetje te lezen valt. Ik zal later nog wat meer ervaringen proberen te beschrijven en misschien krijg ik mijn vriendin ook zo ver dat ze wat over haar therapeutische ervaringen zal gaan schrijven. Voor sommigen hier misschien wel interessant.

Ik lees hier al een paar maanden flink mee en heb het idee dat ik de meeste forumleden al een beetje ken. Nu was het voor mij tijd om uit mijn schulp te kruipen,

ik ben Mike, aangenaam kennis te maken! :)

edit: Verhaal van mijn lief: http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=19549

geekos

Bewuste gebruiker
Goed dat er nog ouders zijn die hun kinderen verantwoord met drugs laten omgaan, stapje per stapje. Het feit dat uw zoon thuiskomt met pillen, dit zegt en toestemming vraagt om die te mogen gebruiken getuigt van veel respect voor de ouders en dat hij ook groot belang hecht aan uw mening

over opvoeding is hypocriet : ik denk dat dan misschien wel een duidelijk signaal is naar hem toe dat jullie het "getest" hebben en dit te zwaar is voor hem (wilt u de leeftijd van uw zoon vermelden?), maar ontzeg het hem ook niet te lang om het eens te proberen

U heeft nu net een ongelooflijk mooie ervaring gehad met uw vrouw maar u wil uw zoon die ervaring ontzeggen met zijn vriendin? Plus het feit dat u al samen met hen paddo's genomen heeft wil toch al zeggen dat zij beiden enige ervaring hebben, dat u zijn vriendin ook vertrouwt en dus mij lijkt uit wat ik hier lees dat ze rijp genoeg zijn om mdma eens te proberen. Ook voor hen wordt het waarschijnlijk een liefdevolle ervaring, dat kan je ze toch niet ontnemen als ze in uw ogen al mentaal volwassen zijn?

Mike

Bewuste gebruiker
geekos zei:
Goed dat er nog ouders zijn die hun kinderen verantwoord met drugs laten omgaan, stapje per stapje. Het feit dat uw zoon thuiskomt met pillen, dit zegt en toestemming vraagt om die te mogen gebruiken getuigt van veel respect voor de ouders en dat hij ook groot belang hecht aan uw mening

over opvoeding is hypocriet : ik denk dat dan misschien wel een duidelijk signaal is naar hem toe dat jullie het "getest" hebben en dit te zwaar is voor hem (wilt u de leeftijd van uw zoon vermelden?), maar ontzeg het hem ook niet te lang om het eens te proberen

U heeft nu net een ongelooflijk mooie ervaring gehad met uw vrouw maar u wil uw zoon die ervaring ontzeggen met zijn vriendin? Plus het feit dat u al samen met hen paddo's genomen heeft wil toch al zeggen dat zij beiden enige ervaring hebben, dat u zijn vriendin ook vertrouwt en dus mij lijkt uit wat ik hier lees dat ze rijp genoeg zijn om mdma eens te proberen. Ook voor hen wordt het waarschijnlijk een liefdevolle ervaring, dat kan je ze toch niet ontnemen als ze in uw ogen al mentaal volwassen zijn?

Dank voor je reactie. Wij gaan het onze zoon ook zeker niet ontzeggen, maar hij is nu bijna 17 en als hij er niet meer om vraagt gaan we hem er ook niet aan herrinneren. Het voelt gewoon nog even te vroeg. Maar als hij perse wil dan organiseren we wel een avondje voor hem.

CHIASME

Belezen gebruiker
Gewoon laten doen als hij 18 is, snap alleen niet waarom je hem nu al aan de paddos laat beginnen omdat dat veel heftiger kan zijn maja oke:) miss geen hoge dosis genomen. Ook vind ik het raar dat je meteen veel avonden achter elkaar gebruikt, terwijl je beweert op internet te hebben gelezen? Dan moet je toch weten dat je tussen elke keer minimaal 4-6 weken moet houden :) Als je zoon dit ook gewoon op internet leest of jij vertelt dit aan hem lijkt het me niet dat hij veel gaat "snoepen"... maja. :)

hf

tomz0r

Badass junkie
Een erg mooi report! Leuk ook dat je er wat achtergrondinformatie bij hebt gezet.
Maar hoe leg je zo iets aan je zoon uit? Je hebt wel een beetje een voorbeeldfunctie.

Angramar Temenos

Badass junkie
Bla bla, weer dat 18-gezeik... Snap nou een keer dat mensen toch gaan gebruiken als ze dat willen, 18 of niet.. Het enige wat je doet met een leeftijdsgrens is ervoor zorgen dat je zoon niet meer met jou + voorlichting gebruikt, maar inderdaad, ergens in het park met vrienden. Ik snap niet hoe mensen in hemelsgodsnaam zo kortzichtig kunnen zijn om werkelijk te geloven dat zoiets een goed idee is.. Het is een bijna aan krankzinnigheid grenzende vorm van stupiditeit.

Ik zou eerder willen zeggen, praat er wel met je zoon over, leg uit hoe het zit met de ontwikkeling van de hersenen, en als hij het doet zorg ervoor dat die geen heroic dosissen neemt. Licht hem ook voor qua gevaar van verschillende drugs; Als die een keer thuis komt met een zegel is een stuk anders dan dat die met een spiegel en snuifbuis komt...

Qua het report zelf, ik vind het een heel mooi geschreven report, en ook een van de weinig goed geschreven MDMA-reports. Ik kan me ook erg inleven in de TS, sinds ik zelf wel eens thuis MDMA met vrienden etc heb gedaan. Het schept inderdaad een band die op een soort niet-seksuele verliefdheid lijkt. Ik word er totaal niet "geil" van zeg maar.

Ik ben blij voor je dat het zo is uitgepakt, al raad ik je wel aan om niet zo vaak achter elkaar MDMA te doen; Het verliest zo snel z'n "Magie" doordat je sero op raakt. Hou er minstens 2-3 maanden tussen, of 3-5 weken als je dagelijks L-Tryptofaan en 5-HTP slikt.

Kigh

Bewuste gebruiker
Ten eerste, erg leuk report!
Heel erg fijn dat jullie zo met jullie kind omgaan en hij jullie ook respecteerd in jullie keuzes het hem te ontzeggen. Ook de reden waaorm jullie het hem even verbieden is wel te begrijpen, er zijn genoeg voorbeelden waar het juist zo gegaan is. Maargoed, veel van die gevallen zijn ook makkelijk boven de 18-20. Dus leeftijd is er niet bepaald aan vast te knopen. Eerder innerlijke leeftijd, waarin hij met jullie kan bepalen dat hij er klaar voor is.

Over het therapeutische, mdma werd vroeger al gebruikt in de psychologie.
Ik heb hier even de eerste link van google gepakt omdat ik atm niet zoveel tijd heb, maar er is iig redelijk wat over te vinden. :)

Mvg,

evil_kermit

Bewuste gebruiker
SCHITTEREND REPORT MIKE!!!!! +1 :wave:

liever dat hij het thuis doet dan dat hij ergens in een verlaten parkje bad gaat of iets dergelijks. Hij experimenteert graag, maar altijd in overleg met ons.
Nou dat zijn nou eens verstandige en begrijpende ouders.

zeker een uur ongegeneerd liggen kreunen
Dit heb ik nou ook altijd,ik hou men adem héél lang in en lig daarna te kreunen => heerlijk gevoel is dit

Mdma als therapeutische drugs, wie zou dat vermoeden?
MDA en MDMA werden voor het illigaal werd zéér veel gebruikt in de psychiatrie.Het laat ook dopamine vrijkomen in je hersenen(heel veel zelf) en dat doet vb. PROZAC(anti-depressiva)ook.

Wat ik vreemd vind, is dat na de come down, ik elke keer min of meer in elkaar stort. Ik val dan in een heerlijke diepe roes en verlang steeds meer naar mijn bed.
Dit zijn inderdaad de jointjes hoor.

ik ben Mike, aangenaam kennis te maken!
Nou mike wat een entree,je mag nog reports posten :grin: :rock:

tipsyflipsy

Belezen gebruiker
mee een goeie report en dit is ook hoe je XTC moet ervaren. Zo is ''drugs'' bedoeld en niet je maar volstoppen en op den duur niet meer weten wat je voelt zoals de jeugd tegenwoordig doet.

Ik vind het geweldig hoe je het ervaren heb en opgeschreven heb.

En hoe je het onderwerp ''drugs'' bespreekbaar maakt met je zoon vind ik een complimentje waard
Want ''drugs'' moet geen taboe zijn in een familie.
Want zo lang het bespreekbaar is en men er eerlijk over is {voor zo ver dat mogelijk is}

bespaart het heel veel achterdocht,leugens,verdriet.

{als je een goeie band hebt met je ouders/kind moet je dat ook zo houden}

Want de meeste ouders die het word ''drugs'' horen en zelf nooit gebruikt hebben denken direct aan de broodmagere,tandloze,vies stinkende zwerversjunk en dat is zo zonde. En dat is niet zo {als je er wel bij verteld dat het wel zo kan lopen, dus nooit te makkelijk gaan denken want drugs blijft drugs} :smoke: :smoke: :smoke: :smoke: :smoke:

Mike

Bewuste gebruiker
Bedankt voor alle reacties. :)

Oveerigens was het geenszins mijn bedoeling om de nadruk te leggen op het pedagogische deel van het verhaal. Ik merk dat juist daar veel leden op reageren. Ik en mijn lief weten heel goed hoe we kinderen op moeten voeden, geloof me. Mijn zoon heeft van mij niet de boodschap meegekregen dat hij het mag proberen als hij 18 is. Ook ik vind dat onzin. Alsof er op je 18e een knopje omgaat waardoor dat plotseling wel zou kunnen... Nee dus. Ik heb me alleen verdiept in de schade die het spul in je hersenen aanricht, dat is best wel iets om je even over in te lezen. Aangezien er bij kinderen nog wat "verbindinkjes" aangelegd moeten worden die er bij ons al zijn is het voor het nog niet volwassen lijf extra schadelijk. Dat is de reden dat ik hem er nog even voor wil behoeden. En niets anders. Maar als hij het toch een keer wil proberen weet hij dat we hem daar gelegenheid voor geven. Hij zal het zeker niet de eerste keer in een parkje met vrienden doen, daar ken ik hem goed genoeg voor. Misschien dat we er met onze andere zoon later weer anders mee omgaan, omdat dat een ander type jongen is. De tijd zal het leren...

Verder wil ik liever de nadruk leggen op de fantastische ervaring die ik en mijn vriendin hebben gehad. Het heeft ons leven veranderd op een hele positieve manier. Dat wilde ik benadrukken. En dat wilde ik met de forumleden delen. :)

Flip Trip

Bewuste gebruiker
Mike64 zei:
Inmiddels hebben we nu zo’n zes avondjes mdma achter de rug en merkte ik dat het love gevoel dat we zo heerlijk vinden af begint te nemen, of in ieder geval korter duurde. Jammer maar helaas. We zullen dus een poosje moeten stoppen en de eerstvolgende keer wordt half februari. Hopelijk is het dopamine level dan weer op pijl (met behulp van 5htp en veel andere vitamine pilletjes)

6 avondjes, bij echt verstandig gebruik zou je daar een jaar over moeten doen. Ik weet niet hoe lang jullie erover deden, maar let idd op dat het niet te vaak wordt. Effect wordt dan ook snel minder, zoals je hebt bemerkt.

Zoals jorrit al zei denk ik dat je serotonine bedoeld ipv dopamine. Ook zou ik gewoon goed eten en zeker niet te veel suplementen nemen, een appel is volgens mij veel gezonder dan een vitamine tablet.

Mike64 zei:
Ik heb me de afgelopen dagen beziggehouden met de vraag wat is echt en wat is nep als je in de roes zit? Ik vind mijn vriendin in het dagelijks leven ook de mooiste vrouw van de wereld, dus het is niet gek als ik dat dan ook tegen haar zeg. Maar wat nou als ik met iemand een pil zou slikken die ik lelijk vind en helemaal niet aardig? Zou ik die dan ook mooi vinden en zou ik daar dan ook van houden?

Als je iemand niet aardig vind dan zal je hem op mdma hoogstwaarschijnlijk ook niet aardig vinden, ik heb toch al een paar irritante figuren mee gemaakt op pillen die ik dan ook niet aardig vond. Ik denk dat het hoofdzakelijk dingen zijn die er weldegelijk in je nuchtere leven zijn maar waar je niet zo bij stil staat en ook niet verteld. Ook ben je heel open en praat je over je diepste emoties, iets wat de meeste mensen nuchter niet zo snel doen. Op mdma zul je onbekenden ook heel aardig vinden etc etc, maar ik denk niet dat je dezelfde liefde voor hem of haar voelt dan voor mensen die al lang belangrijk voor je zijn.

Mike64 zei:
Wij hebben met onze oudste zoon besproken dat we het voor hem nog even te vroeg vinden om Mdma te gaan gebruiken. Ik weet het, heel hypocriet, maar opvoeden is nou eenmaal hypocriet. We zijn bang dat het voor hem veel te leuk is en dat hij er teveel van gaat snoepen. Hoewel hij nu al wel blijk geeft van verstandig druggebruik vinden we dit toch nog net even een stapje te ver voor hem. Nog even een paar jaartjes wachten dus.

Die keus is aan jullie, ivm met de mogelijke hersenschade kan ik me best voorstellen dat jullie hiervoor kiezen. Vind dat jullie het erg goed aanpakken met betrekking tot drugs, de meeste ouders doen dit wel met alcohol, maar drugs is zo een taboe. Ik denk ook dat jullie keus door je zoon geaccepteerd wordt, hij mocht immers andere drugs gebruiken, hij zal jullie dus hoogstwaarschijnlijk geloven en vetrouwen als jullie zeggen dat de tijd nog niet rijp is.

Mike64 zei:
Ik hoop dat dit verhaal niet al te lang is geworden en dat het een beetje te lezen valt. Ik zal later nog wat meer ervaringen proberen te beschrijven en misschien krijg ik mijn vriendin ook zo ver dat ze wat over haar therapeutische ervaringen zal gaan schrijven. Voor sommigen hier misschien wel interessant.

Ik lees hier al een paar maanden flink mee en heb het idee dat ik de meeste forumleden al een beetje ken. Nu was het voor mij tijd om uit mijn schulp te kruipen,

ik ben Mike, aangenaam kennis te maken! :)

edit: Verhaal van mijn lief: http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=19549

Welcome, ik ben Flip :stoned:, dit was een heel mooi verhaal, je hebt de mdma feeling echt goed verwoord. Dalijk die van je lief lezen. Die therapeutische ervaringen lijken mij ook interessant, er zijn trouwens heel wat onderzoeken aan de gang over de therapeutische voordelen van mdma, dit is eigenlijk al bij een van de eerste keren duidelijk geworden dat erkende psycholoog/psychiater in us in de 70iger jaren mdma had gekregen van Shulgin. Deze psych was eigenlijk al met pensioen, na zijn mdma ervaring is hij 10 jaar lang door het land getrokken om zijn collegas over deze wonderbaarlijke drug te vertellen. Sinds dat het midden jaren 80 verboden werd is het ondergronds gegaan en het echte onderzoek tot voor kort redelijk stil komen te liggen. Voor meer informatie over onderzoek naar mdma therapie zie http://www.maps.org en natuurlijk google. Ook zijn er genoeg psychs die illegaal hiermee werken, alleen heel lastig te vinden. Volgens mij is er ooit zelfs een uitzending hierover geweest op netwerk of een programma in die richting.

edit: en natuurlijk www.erowid.com nier vergeten voor de best info over drugs :wink:

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Mooi, erg fijn om te lezen.

Over die supplementen. Ik weet er het fijne niet van, maar hoewel er bij mdma gebruik veel serotonine vrijkomt heeft het ook wel invloed op je dopamine peil. En het is dus best wel oke om l-tyrosine (vult dopamine aan) en 5htp (vult serotonine aan) tot je te nemen. Zowel voor als na de tijd. Dat 5htp is misschien niet iets wat je een jaar lang 2 keer per dag wilt slikken, want wsl heeft het dan een soortgelijk gevaar als veel anti-depressiva (namelijk serotonine-syndroom). Maar voor zo'n 'trip' lijkt het me juist heel erg gezond.

Ik heb geen ervaring met mdma, maar ik heb die supplementen wel is genomen voor en na een paddotrip en ik had wel het idee dat ik me daardoor sneller stabiel en fit voelde.

Ik ben trouwens na het zien van dit filmpje op het spoor gekomen van deze supplementen (duurt maar 4 minuten ofzo, best interessant):

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/11FW8XRWRxs&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/11FW8XRWRxs&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

eXeCuze

Bewuste gebruiker
Geweldig report,

En wat een geweldige ouders, ik ben nu 17 jaar maar heb al een tijdje geleden besloten dat ik mijn kinderen ook zo op ga voeden. Ik ben overigens te vroeg begonnen aan drugs, ook al heb ik er nu geen problemen mee maar op je 14e al aan de pillen zitten is toch niet zo verantwoord. En ik zat dan wel ergens buiten op een bankje.

Maar wat ik wou zeggen jij zegt dat jij heel suf word van zo een pilletje.
Ik heb precies hetzelfde ik denk dat het een beetje aan de persoon licht hoe je erop reageert, ik ben namelijk ook altijd zo rustig als iets ik wil best een wandelingetje maken maar om echt helemaal los te gaan erop lijkt me ook niks. Een vriend van mij daaroptegen die krijgt er zoveel energie van dat je er bijna bang van zou worden hij knijpt heel zijn handen fijn en wil maar blijven lopen/rennen.

Dus naar mijn mening licht het niet aan de jointjes, ik rookte echter ook wel jointjes als ik onder invloed van mdma was maar toch was ik zowiezo rustiger als anderen.

Gewoon lekker op de bank hangen lekker knuffelen goed praten, heerlijk!!!!

Zo een avondje moet ik ook weer eens gaan beleven almeer als een jaar geleden inmiddels.

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
Dit is echt een schitterend report. mdma reports als deze hebben we meer nodig op dit forum.

zelf ben ik ook enorme voorstander om deze drug op deze manier te gebruiken.
thuisgebruik geeft de diepste, meest extreme en liefdevolle ervaring die nog maandenlang therapeutisch effect en voldoening geeft. Het is zonde om de extreme helende kracht van mdma te verspillen door gedurende een paar maanden elke week te slikken.
Ikzelf gebruik het nog geen 2 keer per jaar en ik hoop dat ik er nog zo lang mogelijk zal van kunnen genieten want deze ervaringen zijn onvervangbaar en hebben een enorme impact op je relaties en je kijk op het leven.
Ik heb zelf ook al meegemaakt dat ik er enorm energiek van werd en andere keren enorm mellow en lui, ik weet niet hoe dit komt.
Verder vind ik het een aanrader om op zoek te gaan naar kristallen, iedereen die ik ken vind dat dit een veel puurdere en diepere ervaring geeft.
Ik vind dat je op mdma niet echt dingen zult doen waar je later spijt van zult hebben, je kan extreme liefde hebben voor bepaalde personen maar dit is niet onbeperkt, ik vind het gevoel niet fake, het zorgt ervoor dat je masker die je in het dagelijkse leven helaas nodig hebt in onze maatschappij dat die volledig verdwijnt, dit gevoel van onvoorwaardelijke liefde vind ik de essentie van het leven en probeer ik zolang mogelijk vast te houden, behoefte om een lantarenpaal te knuffelen heb ik nooit gehad (bij wijze van spreken)
Ikzelf was 17 toen ik voor het eerst gebruikte en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad, sinds die dag ben ik met veel meer liefde en empathie beginnen leven.

Rammelslakje

Belezen gebruiker
Super mooi report :) Erg herkenbaar... Binnenkort is het een jaar geleden dat ik xtc/mdma opheb dus misschien wel weer voor herhaling vatbaar :grin: De magie zal er dan hopelijk wel weer inzitten :hearteyes:

monkah

Experimenterende gebruiker
Prachtig report mike, zo zouden er meer moeten zijn!

Mijn Ouders waren ook altijd zeer open over mijn drugsgebruik (terwijl zij zelf niks meer gebruikte)
Dit heeft mij altijd bewust met drugs leren omgaan tot de dag van vandaag!
Gaat zo door :)

Zoals velen voor me al hebben opgemerkt, probeer je MDMA gebruik te beperken tot 3/4 (of zelfs minder) per jaar. Dan blijft de magie een beetje bestaan.
Het zou jammer zijn als je het zou verliezen, want naar mijn mening is MDMA nogsteeds het mooiste wat er is :wave:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Goed report, heb zelf mdma nooit therapeutisch ervaren. Alleen maar heel erg van genoten.
Ik gebruik het hoog uit 2 keer per jaar, maar dat is ook anders geweest. Ik kwam op mijn 16e in aanraking met mdma en dit was achteraf veel te vroeg, ben er toen wel redelijk verantwoordelijk mee omgegaan. Geen gevaarlijke situaties bijvoorbeeld, maar wel TE vaak gebruikt. En op die leeftijd besef je dat nog niet, dus is het maar goed dat er iemand is die zegt wanneer je het wel kan hebben. En iemand ergens van onthouden werkt alleen als die persoon zelf daar ook mee eens is, anders werkt het alleen maar averechts.

Hopelijk kun je mdma in kristal vorm vinden, dat geeft een veel dieper en warm gevoel. En wat je zegt over die kater/duf zijn na dat de mdma is uitgewerkt, dat heb ik met mdma kristallen nooit. probeer anders een half pilletje in plaats van een hele, dan zal de kater ook minder zijn.

Mike

Bewuste gebruiker
DrippTone zei:
Hopelijk kun je mdma in kristal vorm vinden, dat geeft een veel dieper en warm gevoel. En wat je zegt over die kater/duf zijn na dat de mdma is uitgewerkt, dat heb ik met mdma kristallen nooit. probeer anders een half pilletje in plaats van een hele, dan zal de kater ook minder zijn.

Ben zelf ook heel benieuwd naar kristallen, al zou ik op dit moment niet weten waar ze te halen. Ben al blij dat ik goede xtc weet te vinden. Maar ik ben ervan overtuigd dat ze vanzelf wel op mijn pad zullen komen. Ik heb geduld. :)

Mike

Bewuste gebruiker
Nog 1 weekje, dan mogen we weer!!! :hearteyes:
Ik voel me net een jongetje van 10 die bijna jarig is! :)

drain bamage

Badass junkie
Mike64 zei:
zoek een leuk feestje op zou ik zeggen, dat thuis hangen is voor ouwe lullen
maar ach wat weet ik er nou van, to each his own :)

ik wil ook wel weer trouwens :hearteyes:

Mike

Bewuste gebruiker
drain bamage zei:
Mike64 zei:

Ja maar... Ik ben ook een ouwe lul! (44) En voor mij is een avondje met mijn vriendin en xtc het mooiste feestje dat ik me kan voorstellen. Dat zou ik verder met niemand willen delen.... Ik ben wel heel benieuwd hoe het zou zijn met anderen erbij, maar aangezien we niet vaker dan eens in de 6 weken willen gebruiken, vind ik het zonde om dat uit te proberen. Als het niet bevalt moeten we weer zes weken wachten...

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Mike64 zei:
drain bamage zei:
Mike64 zei:

Ja maar... Ik ben ook een ouwe lul! (44) En voor mij is een avondje met mijn vriendin en xtc het mooiste feestje dat ik me kan voorstellen. Dat zou ik verder met niemand willen delen.... Ik ben wel heel benieuwd hoe het zou zijn met anderen erbij, maar aangezien we niet vaker dan eens in de 6 weken willen gebruiken, vind ik het zonde om dat uit te proberen. Als het niet bevalt moeten we weer zes weken wachten...

MDMA samen gebruiken vind ik veel leuker, intiemer en gezelliger dan op een feest eigenlijk. Zeker in een relatie vind ik dat echt wel meer aan te raden dan feestjes. Dansen op heerlijke muziek is natuurlijk wel erg fijn maar de gesprekken die er soms komen door een beetje mdma kunnen zo open zijn en daar kan je ook echt iets mee. Niet als je gewoon 300mg naar binenn hebt dan gaan die gesprekken nergens meer over maar een klein beetje opent sommige mensen net iets meer.

drain bamage

Badass junkie
Mike64 zei:
drain bamage zei:
Mike64 zei:

[wijsneus modus]maar wat is nou 6 weken op een mensenleven?[/wijsneus modus]

zaagmans

Bewuste gebruiker
Geweldig rapport. Ik ben zelf 36 en heb in 1990 mijn eerste pil gehad. Helaas heb ik nooit meer het love gevoel bij XTC, ik wordt er alleen maar gaar van. Desalnietemin mag ik graag nog een keer of 4 per jaar een pilletje of wat MDMA kristalletjes nemen.

drain bamage

Badass junkie
Mike64 zei:
drain bamage zei:
Mike64 zei:

ik heb het afgelopen zaterdag gedaad, uiterst relaxed :)
je had gelijk :)

vitafitfit

Experimenterende gebruiker
Mooi report!
Zoals jij het beschreven hebt, zo heb ik het ook ervaren, vooral dat gevoel door m'n lichaam heen!
Ook heb ik ook een x (zie mijn report xtc/mdma pillen report) 2 pillen genomen en ik ging toen ook hallicuneren. Dat vond ik ook een hele fijne en bijzondere ervaring, helaas zag ik ook engere dingen.
Ik wou dat mijn ouders mij net zo opgevoegd hadden als hoe jullie dat doen! :grin:

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
goeie opvoeding dat je zoon met paar pilletjes thuis komt en toestemming komt vraagen
zal je nudedag niet mer verwachten

vind deze manier van opvoeding een goede aanpak mijn ouders weeten zelf ook allemaal wat ik uitspook zelfs de LSD weten ze dit heeft aleen maar voor een betereband gezorgt en heb hier ook dus zekker geen spijt van

mijn zus integendeel houd het geheim voor me ouders en die zwaalt aleen maar verderweg daardoor

:stoned: je zoon mag trots zijn op zulke ouders :wave:

soldiermoney

Bewuste gebruiker
tipsyflipsy zei:
Zo is ''drugs'' bedoeld en niet je maar volstoppen en op den duur niet meer weten wat je voelt zoals de jeugd tegenwoordig doet.

Jammer dat je denkt dat de jeugd van tegenwoordig zo met drugs om gaat. Ik ervaar het in mijn omgeving heel anders. De jeugdige gebruikers om mij heen gaan beheerst en met respect om met drugs. Je hebt natuurlijk de halvezolen die geen maat weten te houden, maar om daar heel de jeugd van tegenwoordig op aan te kijken is not fair.

On topic:
Het report is echt schitterend om te lezen. Dat een voor mij 'ouwe' man mdma zo kan beleven is echt geweldig! (ik ben zelf 17) Ik vindt het ook erg knap dat je met je zoon open kan praten over drugs. Ik kan er wel met mijn moeder soms over praten, maar ze snapt niet waarom ik in hemelsnaam drugs in zou nemen :( Ik hoop dat hij er dan ook verstandig mee omgaat. Misschien is een lichte taboe op drugs ook geen schande, zodat hij weet dat het ook erg gevaarlijk kan zijn!
Nogmaals erg vermakelijk om te lezen! :)

Mike

Bewuste gebruiker
Dank weer voor de complimenten, ik hoop dat jullie "jonkies" ook snappen dat het leven echt niet stopt boven de dertig. Het wordt alleen maar leuker.

Natuurlijk rust er bij ons ook een "taboe" op drugs, niet alles is gepermitteerd. Maar er is wel ruimte om naar behoefte te experimenteren. En zie, we zijn inmiddels een jaar later, zoon is inmiddels een jaar ouder en hij heeft tot op dit moment geen enkele behoefte gezien om iets zwaarders te proberen dan wiet en paddo's.

Wiet is hier altijd voorhanden, iedere vriend van hem droomt van de mogelijkheid die hij heeft om naar hartelust te blowen (in het weekend dan, doordeweeks wordt er serieus gestudeerd) zonder het te hoeven kopen, maar hij heeft de afgelopen maanden denk ik nog geen twee gram gebruikt. Ik denk dat als we het verboden hadden dat het best wel eens een ander verhaal geweest had kunnen zijn.

Helaas zijn we zelf afgelopen jaar iets te scheutig geweest met de xtc. Ondanks dat we de afgelopen keer een rustperiode hebben gehad van 11 weken, deed het ons niets meer dan wat vaag gevoel. De love is er af. We blijven er voorlopig dus maar even van af.

Flip Trip

Bewuste gebruiker
Mike zei:
Helaas zijn we zelf afgelopen jaar iets te scheutig geweest met de xtc. Ondanks dat we de afgelopen keer een rustperiode hebben gehad van 11 weken, deed het ons niets meer dan wat vaag gevoel. De love is er af. We blijven er voorlopig dus maar even van af.

Mhm, weet je zeker dat het echt mdma was kan natuurlijk ook iets anders zijn geweest.

Mike

Bewuste gebruiker
Flip Trip zei:
Mike zei:

Mhm, weet je zeker dat het echt mdma was kan natuurlijk ook iets anders zijn geweest.

Ja weet ik zeker, vrienden van ons hebben de nacht van hun leven gehad met het spul, dus het lag helaas aan ons... :(

TrippyShit

Badass junkie
Geweldig :hearteyes:
Klinkt bijna precies zoals ik mdma ervaar. Ik weet niet waarom, maar ik vind het op de een of andere manier ook mooi dat je mdma pas nu, op deze leeftijd, hebt leren kennen. Ga er zorgvuldig mee om want anders is de echte pret redelijk snel voorbij, helaas.

Ook moet ik zeggen dat ik de relatie met je zoon tegenover drugs top vind. Zo ongeveer wil ik dat ook zeker gaan doen later. Complimenten daar voor.

Zoals ik al zij. Ga er zorgvuldig mee om en wacht minimaal 3 maanden met opnieuw gebruiken om je serotonine weer 'op te kunnen laden'. Ik deed het 1x per maand en na zo'n 10x werd het duidelijk dat het niet de bedoeling is. Het love gevoel neemt duidelijk af. Nou is dit bij mij gelukkig terug gekomen uiteindelijk maar sinds dien doe ik het ook echt nog meer 2x per jaar ofzo.

De hallucinaties zijn ook herkenbaar. Hoe meer je neemt, hoe gekker deze kunnen worden. Tot zelfs mensen die je wil aanraken en uit elkaar knallen en dergelijke. Verzin het & je kan het zien. Alles is mogelijk.

Ik wens je nog vele mooie ervaringen toe. Mooi report :)

Bovenaan