MDMA/XTC

Apenkopje

Newbie
Hey hoi,

Ben redelijk nieuw hier op dit forum en heb geen idee of ik dit topic op de juiste plek plaats maar dan hoor ik het vanzelf wel denk ik.

Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst MDMA kristallen gebruikt. De setting was gewoon thuis met wat vrienden. Het duurde even voor het werkte, meerdere keren moeten bijnemen maar toen kwam het hoor.. Ik heb echt de avond van me leven gehad, ik ging zo lekker, de muziek was zo intens en heb zo goed als de hele nacht het bekende love feeling gehad. Trouwens ook helemaal geen last gehad van een kater.

Met XTC pillen heb ik al wel wat ervaring. Toen ik jaren geleden voor het eerst XTC gebruikte ging ik net zo lekker. De keren erna niet, 1 uurtje lekker gaan en daarna alleen maar strak staan, dit vond ik niet leuk meer en daarom besloten dit niet meer te gebruiken. Ik moet hierbij wel vermelden dat dit ook in een periode was waarin ik met een speed verslaving worstelde en mijn leven niet zo lekker liep, deze periode heb ik gelukkig achter mij kunnen laten en gaat het nu stukken beter.

Maar goed, afgelopen vrijdag dus, redelijk spontaan toch maar weer eens proberen en zoals ik al schreef, GE-WEL-DIG. In mijn enthousiasme van de avond hebben we tickets gekocht voor Hard Bass 2019 :grinning:. Ik ben nog nooit naar zo'n feestje geweest (iets wat ik altijd al graag wilde). Ik heb er super veel zin in, alleen weet ik dus niet of ik XTC of kristallen zal gaan gebruiken. Ook omdat ik geen idee heb hoe het er aan toe gaat op een feestje als Hard Bass(is het bijv. daar mogelijk om net als thuis steeds wat bij te nemen) en dus de verschillende ervaringen die ik heb gehad met XTC en kristallen. Ik snap overigens wel dat de werkzame stof het zelfde is.

Misschien een warrig verhaal, maar het komt er eigenlijk op neer dat ik gewoon een leuke avond wil hebben 9 februari en misschien hebben jullie advies/tips voor mij.

Groetjes :grin:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Welkom, ik heb je topic verplaatst naar het XTC (MDMA) subforum.

Zoals je zelf al zegt is de werkzame stof exact dezelfde. Het maakt dus niet uit welke van de twee je gebruikt, zo lang je inzicht hebt in het aantal milligram MDMA dat je binnen krijgt zou de uitwerking gelijk moeten zijn. Verschillen zijn eerder toe te schrijven aan set en setting en nauwkeurigheid van doseren.

Bij zowel pillen als kristallen is het belangrijk dat je ze laat testen.

Zelf vind ik pillen over het algemeen makkelijker doseren en praktischer in een party setting. Als ik geteste pillen heb met - laten we zeggen - 200 mg MDMA weet ik precies wat ik neem als ik daar een halve, kwart, drie kwart etc. van neem. Kristallen hebben een bepaalde zuiverheid (in %) en het vergt dus wel wat voorwerk om capsules te maken die precies de hoeveelheid bevatten die jij binnen wil krijgen. Dat soort berekeningen zou ik niet ter plekke nog willen gaan maken in ieder geval. ‘Likjes nemen’ op het zicht zoals ik mensen vaak zie doen vind ik een onnauwkeurige en daarmee linke methode die tot overdosering kan leiden.

Succes met de keuze en veel plezier alvast!

Apenkopje

Newbie
Dank voor je reactie! Ik denk toch dat ik voor de XTC pillen ga.

Ik ben van mezelf een beetje angstig aangelegd en vind de inslag eng. Afgelopen vrijdag met de kristallen kwam het gevoel heel langzaam, geen klap in mijn gezicht om het zo maar te noemen. In het verleden heb ik wel eens voordat ik drugs ging gebruiken (2-cb/ketamine) een diazepam van te voren genomen. Dit beviel goed en had geen last van angst of paniek. Is het verstandig om een diazepam van 10 mg te nemen voordat ik de XTC pil neem? Of hoort dat angstige gevoel er een gewoon bij en moet je het gewoon laten gebeuren.

Heeft iemand misschien ook enig idee waarom (zoals ik in de eerste post schreef) het soms zo is dat bij het nemen van XTC het euforische gevoel na 1 uur al weg ging?

Rtby

Experimenterende gebruiker
Op die feesten is het heel normaal dat mensen nog eens (of paar keer) wat bijnemen. Ze slikken heus niet alles van tevoren :wink: Doe het op de wc als je je daar fijner bij voelt, of gewoon op de dansvloer. Je zult het genoeg om je heen zien als je een beetje op let. Dus doe waar jij je fijn bij voelt.

Wat betreft diazepam van tevoren, dit zou ik af willen raden. Uppers en downers combineren is nooit een heel goed idee. Niet voor je lichaam en niet voor het effect van de xtc. Zelfde met alcohol. Een biertje vooraf kan prima, maar houdt het bij 1 of 2 als je er echt zin in hebt. De rest doet alleen maar afbreuk aan je avond en maakt je kater erger.
Wat voor mij en omgeving helpt, is om eerst gewoon lekker het sfeertje te proeven op locatie, er zin in krijgen en dan gewoon wat nemen met z'n allen, zodat je samen in die come-up zit en de groepssfeer proeft.

XTC versterkt je emoties, in de meeste gevallen word je enorm blij, want het maakt vooral serotonine vrij. Echter als jij jezelf er te krampachtig mee bezig houdt, maak je het jezelf moeilijk. Mijn grootste tip blijft dan ook: laat het los en laat het komen. Hoe minder ongeduldig/spastisch jij met de gewenste effecten bent, hoe fijner je avond gaat worden :)

Bovenaan