Melk als antigif

MrEko

Bewuste gebruiker
Het klinkt misschien stom, maar ik vond hier nergens een eenduidig antwoord op, en het is blijkbaar ook nog niet aangehaald op dit forum.
Van melk wordt wel eens beweerd dat het een natuurlijk antigif is, is dit totale onzin, of schuilt er waarheid in?
Indien waar, welke drugs worden afgezwakt door het drinken van melk, zijn er nog andere voedingswaren die drugs afzwakken of neutraliseren?
Ik vraag het me eigenlijk af omdat ik nogal graag melk drink.

kildeer

Belezen gebruiker
Geen enkele drug of giftige stof wordt 'gezuiverd' of teniet gedaan door melk. Het überhaupt verdunnen van de aanwezige schadelijke stof kan helpen -- de voorkeur wordt echter aan water gegeven.

Bij inname van sommige giftige stoffen (zeepachtige substanties) kan het toedienen van melk zinvol zijn tegen schuimvorming (vette melk/koffieroom/boter gaat dit tegen). Verder bindt calcium zich aan fluoride, maar dit zijn de enige nuttige toepassingen bij vergiftiging.

Wat drugs betreft.. ik drink me een ongeluk aan volle melk tijdens het gebruik van ieder soort amfetamine en bij een verstoorde zuurtegraad in mijn maag (na een avondje bieren bv).
Bij speed en cocaïne krijg je op die manier je eiwitten, calcium, magnesium en vitamine D,
B1-2-6 en 12 binnen. Verder zijn de vetten onmisbaar om er niet als een amf-junkie uit te zien en de zuurtegraad in je mond wordt ook enigszins op peil getrokken, waar je gebit en tandvlees weer erg blij mee zijn.

Tenslotte bestaat er gewoonweg niets lekkerders dan het atten van een glas volle melk, zo koud dat je er een brainfreeze aan overhoudt... :grin:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
melk werkt zelfs tegen... Melk is een substantie die in feite niet erg goed voor je is. Je lichaam haalt er wel goede stoffen uit zoals calcium, maar de stofjes o.a. lactose, veroorzamen een allergie reactie. met hoge weerstand heb je daar geen last van, maar als je wat hebt gebruikt is je lichaam al druk bezig, en kan de melk je ziek maken.

melk en drugs, foute combi. uitzondering met THC, dat schijnt juist te stimuleren.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Wat mij wel eens is verteld is dat ze in de metaal industrie melk moeten drinken om zware metalen uit je bloed te filteren. Maar ik kan hier niks over vinden op het net. Verder doet het niks ivm zuiveren of als antigif. Melk kan juist giftig zijn, als de koe iets verkeerds binnen heeft gekregen krijg jij dat ook binnen. Geen fijne gedachte.

Arthur King

Wijs gebruiker
DrippTone zei:
Melk kan juist giftig zijn, als de koe iets verkeerds binnen heeft gekregen krijg jij dat ook binnen. Geen fijne gedachte.
Dit zal denk ik wel meevallen, aangezien de melk gepasteuriseerd wordt, bovendien zal er waarschijnlijk wel gecontroleerd worden op andere schadelijke stoffen dan bacteriën en dergelijke.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Excuus, artikel wat ik las was nogal over datum. :P Ging ook over niet gepasteuriseerde melk. Maar je hebt gelijk, word op gecontroleerd. Is zelfs een centraal test punt voor in Zutphen. Wat je allemaal wel niet leert als je ff verder kijkt.

Schadelijke stoffen
Wat de koe binnenkrijgt, kan vaak ook in de melk komen. Daardoor kan melk zijn vervuild met stoffen als dioxines, PCB’s, aflatoxine, zware metalen en resten bestrijdingsmiddelen.
Melkproducten zijn met name een belangrijke bron van dioxineachtige stoffen. De gehaltes blijven wel onder de veiligheidsnormen. Dioxineachtige stoffen worden in het melkvet opgeslagen. Halfvolle en magere zuivel bevat daarom minder dioxines en PCB’s.
bron.

Maar het kan er dus wel in zitten, veiligheidsnorm wil volgens mij niet meer zeggen dan dat je er niet meteen ziek van word. Maar stel je drinkt 4 liter volle melk per dag en je gezondheid is slecht zou dat misschien wel schadelijk kunnen zijn.

En dan nog dat stukje over dat Dioxineachtige stoffen in melk vet worden opgeslagen. Zou het dan dus ook die stoffen uit je lichaam halen als dat er in zit? Maar nu gaat het al niet meer over drugs dus of topic. :P

speedjunky69

Bewuste gebruiker
DrippTone zei:
Wat mij wel eens is verteld is dat ze in de metaal industrie melk moeten drinken om zware metalen uit je bloed te filteren. Maar ik kan hier niks over vinden op het net. Verder doet het niks ivm zuiveren of als antigif. Melk kan juist giftig zijn, als de koe iets verkeerds binnen heeft gekregen krijg jij dat ook binnen. Geen fijne gedachte.

Ja dit heb ik ook vaker gehoord. Ben benieuwd hoe dat zit. Heb gehoord datr het helpt als je veel met verf chemicalieen en oplosmiddelen werkt.

zommes

Badass junkie
Voor zover ik weet wordt er geen specifieke drug 'afgezwakt' door het drinken van melk. Maar als je daar heilig in gelooft zal de kracht van de suggestie goed werk voor je verrichten.

Melk ontzuurt ook niet, zoals veel mensen wel denken. Karnemelk daarentegen wel. Dus als je van die hoge zuurtegraad in je lichaam af wil bij (bijv.) amfetamine-gebruik, kan je beter karnemelk drinken. Kruidenthee helpt ook wel.

Bovenaan