Mening alle shops sluiten

Rendeo

Belezen gebruiker
Aangezien ze erover bezig zijn alle shops te willen sluiten, drugsbeleid op 0, lijkt het mij goed om hier allemaal jullie mening over te geven.

Waar ik mij erg aan irriteer is dat mensen die voor de sluiting zijn, helemaal niet aan de nadelen denken waar ze achteraf misschien wel mee geconfronteerd zullen worden zoals het straatdealen dat terug zal beginnen, hier in Belgie begint het al terug volop dus wat zal het niet in Nederland worden...

Mensen die voor de sluiting zijn denken misschien dat het probleem rond drugs zal verdwijnen, maar het zal nog groter worden... Dealers in bijna elke straat die je vragen om wiet, pillen of coke te kopen, gevolg hiervan is dat er meer en meer mensen gaan beginnen aan harddrugs!
Is net hetzelfde als in belgie, nu veel dealers op straat, zet een paar shops en veel dealers zullen stoppen.

Op 2 december is er een debat, ik durf te wedden dat vele ouders van kinderen zullen gaan omdat ze niet willen dat hun kind wiet rookt, wat ik deels wel begrijp, maar die zouden dan moeten weten dat als ze alle shops sluiten, al de drugs op straat te koop zal zijn en je er nog makkelijker kan aanraken ook.

Ook vindt ik het heel kinderachtig? dat ze alle shops willen sluiten, daarbij in het nieuws zeggen omdat er dit jaar veel verslaafden zijn binnengebracht, maar niet denken aan de alcohol verslaafden :confused:

Ja, alcohol is door ons geaccepteerd maar dat kan bij wiet ook zo worden, of je verbiedt wiet en kan je evengoed alle schadelijke verslavende middelen verbieden

TrippyShit

Badass junkie
Zeg dat nou niet, straks wordt alcohol ook illegaal :P

Ik vind het gewoon kortgezegd heel erg dom. Er komt meer overlast door. Kleine jochies spreken je op de plekken zonder shops al gewoon op straat aan. Jongeren, en ook ouderen, zien er geld in en gaan massaal wiet verkopen. De criminaliteit stijgt enorm en de handel komt op straat te liggen. En die shopeigenaren zitten zonder werk en zo goed staat dat niet op je cv :P

Een aantal kwekers een vergunning geven is de oplossing. Controleren of het bij de coffeeshops geleverd wordt. Zo niet boete en vergunning kwijt. De dan overgebleven kleine groep illegale kwekers zijn zo ook makkelijker op te sporen. Wiet is nu gewoon groot in nederland. Je kan niet eerst een gedoogbeleid opstellen en daarna alles verbieden. De stap terug is fout. Je moet vooruit stappen.

Dat is mijn mening..

Raymond1982

Experimenterende gebruiker
Wat de topicstarter al zegt, het gaat de illegaliteit in en dat gaat eerder tot meer dan minder problemen leiden. VOlgens mij werkt het gedoogbeleid ook best goed (ik heb begrepen dat er in Nederland in verhouding minder softdrugsverslaafden zijn dan in andere Europese landen)

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Door de coffeshops, heb je nooit het idee van "ow snell ff de dealer aanspreken, straks issie weg en dan kan ik geen wiet halen"

Je hoeft geen voorraadje te hebben, en dat zorgt er ook voor dat je niet meteen alles in één keer gaat oproken.

Je kan gewoon elk gewenst moment je gram halen bij de koffieshop. geen stress, geen crimineel met pistool, die je kleine zakjes met rommel verkoopt.

Azhara

De hoofdreden van het CDA om alle coffeeshops te sluiten is om de illegale wiet teelt een
halt toe te roepen. een 2e reden is de overlast die belgische/franse/duiste touristen
veroorzaken. Maar ik heb vernomen dat 80% van die wiet voor het buitenland bestemd
is, en de overige 20% voor de coffeeshops. Als dit voorgaande feit waar is, waar is dan het
nut van de sluiting van shops??

Drie scenario's voor de toekomst:

1. Alle coffeeshops worden gesloten
Gevolg:
We krijgen weer straatdealers, en alle blowers in NL moeten hun wietje weer bij
hun kopen. Met als gevolg dat deze dealers ook hard drugs verkopen.
De wiet die je bij deze dealers koopt is niet gecontroleerd en kan dus rotzooi
zijn, verzwaard met lood bijvoorbeeld.
In Terneuzen, waar een coffeeshop is gesloten door o.a overlast van belgische
en franse CS klanten, is nu het zelfde aan de gang. Lees dit artikel en bekijk het
filmpje van het tv programma Netwerk:
http://www.netwerk.tv/uitzending/2008-1 ... rugshandel

2. Legalisatie
Gevolg:
Er worden op legale en gecontroleerde plekken wiet gekweekt, wat onder streng
toezicht staat van de overheid. Elke coffeeshop eigenaar moet hier zijn wiet vandaan
halen. Zo is het op grote schaal kweken van wiet niet meer rendabel en stopt ook dit.
De overheid heeft het recht om de THC waardes en de kwaliteit van de wiet
te bepalen.
Ten tweede kan er BTW worden geheft over de wiet, maar ook accijns, om het
blowen te ontmoedigen. Wat nu ook gebeurt bij sigaretten en alcohol.

3. Er gebeurt voorlopig niks.
Gevolg:
Zoals we wel gewend zijn van onze regering, word het weer uitgesteld of
ze komen er niet uit. Het plan om het gedoogbeleid te herzien bestaat
al langer trouwens. Partij A wil dat alle shops sluiten, partij B wilt dat
alles word gelegaliseerd. Heftige discussies barsten los in de tweede kamer,
met als gevolg dat men er niet uitkomt het het plan voorlopig in de ijkast
word gezet.

En zoals vaak gezegd word, moet het misbruik van alcohol ook hard aangepakt
worden. Verhoog de leeftijd voor laag alcohol houdende dranken naar 18, en sterke
drank naar 21. Verhoog de leeftijd voor tabak ook naar 18 jaar.
Dit is in vele westerse landen al zo, dus waarom hier niet?
En als mensen onder de 18 toch aan sigaretten/alcohol/softdrugs willen komen,
laten gewoon een ouder iemand halen. zo deed iedereen dat vroeger toen ie nog
geen 16 was toch?? En dat kan je nooit tegen houden, ook al sluit je alle coffeeshops.
Elke dag wiet roken is ook niet gezond, maar elke dag zuipen net zo goed niet!

Met alcohol heb ik vroeger veel ergere dingen gedaan dan met wiet.
Je word er luidruchtig van, je gaat er van slap ouwehoeren, je gaat dingen zeggen
over je beste vrienden waar je later spijt van hebt. En het wekt ook agressie op.
En zijn natuurlijk ook goede dingen te zeggen over alcohol, je word er een stuk
opener van, contact leggen gaat makkelijker ect. Maar tegenwoordig zijn er ook
mensen die op het sociale vlak niks meer kunnen als ze nuchter zijn.

Eerst 35 jaar lang toestaan en dan opeens verbieden, dat is toch waanzin?!
Zelfs in Groot brittanie, Belgie, en duitsland wordt het beleid op softdrugs
steeds soepeler.
Hier een brits onderzoek: Cannabis is safer than Alcohol and Tabbaco:
http://news.sky.com/skynews/Home/Health ... 0115111596

Heb heel wat van de wereld gezien, Australie, nieuw zeeland, Zuid-oost azie,
maar overal zijn er blowers.
Ben beniewd naar de toekomst , maar wat er ook gebeurt,
smokers zullen altijd blijven bestaan :stoned:

Flameon

Badass junkie
Als je alle coffeeshops gaat sluiten dan zal de illegale criminaliteit veel meer worden.
En dat is lang niet altijd goed. Tevens is er dan ook geen controle meer op de kwaliteit van wiet

Deranged

Badass junkie
Ik ben er wel voor eigenlijk. Ik denk dat iemand die nooit gaat zwemmen hier best z'n voordeel mee zou kunnen doen.

buzzrider

Wijs gebruiker
Flameon zei:
Als je alle coffeeshops gaat sluiten dan zal de illegale criminaliteit veel meer worden.
En dat is lang niet altijd goed. Tevens is er dan ook geen controle meer op de kwaliteit van wiet
Zei je nou echt illegale criminaliteit? :grin:

OT: Zo mogen er zoveel sluiten als ze willen, het gebruik zal niet snel minderen.
Verder kan ik de media in Nederland spijtig genoeg niet volgen, maar hoe komt het eigelijk dat ze nu alle coffeeshops willen sluiten? Dat idee komt er toch niet op een jaar.. wat is de precieze aanleiding geweest ?

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
als morgen speklapjes worden verboden , en de prijzen de lucht in schieten van een lapje biggevlees,.dan krijg je net zulke toestanden als met wiet verbod.
Dat gaat helemaal niet goed.

De redenen dat wiet verboden zijn , zijn puur emotioneel.
De werking is aangetoond gunstig, zeker in verhouding tot andere stoffen die gebruikt worden , zoals alcohol.

Hoe je een wilde plant kan verbieden , die 100% aansluit op onze Cannabidoiden- behoefte is me een raadsel.
Wat CDA betreft zal de zon ook medeplichtig zijn aan grootschalige cannabisteelt - en dus zal de zon verboden worden?

En wat zijn dat voor helden die hun leven in de waagschaal zetten om mij medicatie te kweken?

Ik ben ervan overtuigd dat het volledig vrijgeven van cannabis een positieve zet is :
- betere controle op kwaliteit , minder illegale handel , minder verwevenheid met harddope.
Op voorwaade dat iedereen 10 planten mag kwken , en medi-gebruikers 100, zal de prijs van wiet dalen tot die van een kilo eerste klas druiven.

Als het streven van Balkenende is , om dit land naar de klote te help-en , moet hij vooral zo doorgaan,.

Wiet verbieden , is het aan de criminaliteit geven , en dan achteraf klagen dat de " bestrijding" zoveel geld kost.

Wat mij betreft kan de hele anti-wiet lobby ziich ebstig gaan schamen.
De vele positieve rapporten aangaande de werking van cannabis , haalt ALLE argumenten KEIHARD onderuit.

Wiet is levensverlengend.

Dus Fuck you Cda.
PS Jezus van een Blower, net als elke jood in die tijd.
PPS doe je huiswerk , voor je jezelf voor lul zet JP, ik schaam me voor jou.

buzzrider

Wijs gebruiker
@ voorgaande poster: Hoe graag ik ook weed heb, kan ik maar moeilijk geloven dat het levensverlengend is.... I need proof.

2C-G-5

erg jammer dat ze het gedoogd beleid willen gaan aanpassen of zelfs schrappen, maar toch zoals het nu loopt onder gedoogdbeleid is ook niet helemaal lekker....

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
levensverlengend is conclusie van enkele wetenschappelijke onderzoeken.
Levensverwachting mag ook best langer zijn : ons lichaam reageert met een scala aan gezonde effecten :
- slaap : uitrusten is geweldig belangrijk
-trek : eten is essentieel
- ontspannen: en relexter ademen als je benauwd bent
-bewustere levensinstelling
-kankerremmend en -voorkomend (= al 40 jaar geleden bewezen)
-stabiliseren ( als je troep hebt gegeten zuivert een stoot bio wiet je systeem snel op)
-onderdrukking van fight-flight - mechanismen : ontspannen op aller diepst niveau.

de werking van THC en de vele andere cannabidoiden is positiever dan de rook die je erbij produceert.

laat je niet wijsmaken dat swerelds meest gebruikte, meest gecultiveerde, en vaakst bezongen plant je ziek kan maken.
De gristenunie, die maakt je ziek,,,,

Rendeo

Belezen gebruiker
2C-G-5 zei:
erg jammer dat ze het gedoogd beleid willen gaan aanpassen of zelfs schrappen, maar toch zoals het nu loopt onder gedoogdbeleid is ook niet helemaal lekker....

dat is een feit, ik ben bang dat ze niet meer zullen verkopen aan buitenlanders..

als nederland nou eens 1 shop per stad zet waar er veel buitenlanders komen, hebben wij alleen maar de grens over te rijden en zelf niet in de binnenstad te komen, dan zou pas de overlast een groot deel verdwijnen of misschien wel helemaal?

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
Mijn mening? Net als ze in Amerika een stap vooruit zetten, zetten ze in Nederland een stap achteruit met een oppervlakkig, onbedacht, gebaseerd op angst-verbod. Grr, kword er echt kwaad van, dus waarom me er moe in maken?

Bovenaan