Meningen gewenst!

TWHB

Newbie
Dag iedereen

Ik en een vriend hebben de laatste tijd erg veel op truffels getript. Altijd met veel plezier, tot de laatste 3 keer ongeveer, waar we allebei ook veel last hebben gehad van bad trippen. We zijn dan op zoek gegaan naar een ander tripmiddel. We zijn ook enkel op zoek naar psychedelische drugs. In de smartshop waar we altijd de truffels kochten, hoorden we dat de enige (legale) alternatieven paddo's, LSA en salvia bleken te zijn. We hebben dan vorige week LSA geprobeerd en dit in de vorm van capsules (niet in de vorm van zaadjes). We hebben beiden niks gevoeld, alleen een erg relax en moe gevoel.

We willen in de zomer paddo's proberen, want deze kan je alleen in growkits kopen dus moet bij goed weer. Heeft iemand nog ideeën? We willen nieuwe ervaringen opdoen. We zijn ook geïnteresseerd in LSD geraakt, door de vele tripreports die we lazen. Maar ik hoor van veel mensen dat je LSD beter nooit kan proberen omdat je er nog na de trip nadelen van kan ondervinden. Dat je bijvoorbeeld een maand na de trip nog opeens hallucinaties kan krijgen. Is hier iets van waar of is het allemaal bullshit? Ook hoor ik dat je bij LSD 'erin kan blijven hangen' dus dat je niet echt terug je normale ik word en je mentaal gewoon niet meer terugkomt. Kan dit wel? Ben gewoon erg nieuwsgierig!

Groetjes :)

Drugs Infolijn

Gevalideerde professional
Professional
LSD is een heftig tripmiddel. Je kan er inderdaad na het gebruik nog nadelen van ondervinden. Dat kan echter ook van andere tripmiddelen. Je kan dagen en zelfs weken na het gebruik opnieuw het gevoel krijgen in een trip te zitten. Je ziet je omgeving bijvoorbeeld weer even zoals tijdens de trip. Dit worden flashbacks genoemd. Een flashback heeft niks meer te maken met de drug maar ontstaat doordat je in een situatie terecht komt die je sterk doet denken aan wat je tijdens de trip meemaakte. Het is ook alleen het vervelende gevoel dat dan terugkomt, niet de effecten. Een flashback kan één keer optreden, maar kan ook meerdere keren terugkomen.

Als jullie de laatste 3 keer een bad trip hadden door het gebruik van truffels raad ik het gebruik van LSD zeker af.

(P.s. ook paddo's zijn illegaal).

_shikantaza

Badass junkie
Lees de subfora over tripmiddelen eens op je gemak goed door. Je kunt eventuele vragen waarschijnlijk het beste aan de druginfolijn of in de subfora stellen, dit stukje forum is waarschijnlijk wat te algemeen van aard.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Drugs Infolijn zei:
LSD is een heftig tripmiddel. Je kan er inderdaad na het gebruik nog nadelen van ondervinden. Dat kan echter ook van andere tripmiddelen. Je kan dagen en zelfs weken na het gebruik opnieuw het gevoel krijgen in een trip te zitten. Je ziet je omgeving bijvoorbeeld weer even zoals tijdens de trip. Dit worden flashbacks genoemd. Een flashback heeft niks meer te maken met de drug maar ontstaat doordat je in een situatie terecht komt die je sterk doet denken aan wat je tijdens de trip meemaakte. Het is ook alleen het vervelende gevoel dat dan terugkomt, niet de effecten. Een flashback kan één keer optreden, maar kan ook meerdere keren terugkomen.

Als jullie de laatste 3 keer een bad trip hadden door het gebruik van truffels raad ik het gebruik van LSD zeker af.

(P.s. ook paddo's zijn illegaal).

In hoeverre kan ik flashbacks hebben van diverse harddrugs combinaties niet de effecten maar het gevoel. De situatie de geur de kleuren de omgeving alles is ineens net als die keren en dit is heel vervelend vooral omdat ik hier extreme cravings door kan krijgen. Zoals ik nu het lees over flashbacks zou ik haast zeggen dat dat het is maar heb hier toch zo nu en dan last van noem het zelf altij deja vu. Het voelt heel bekend maar ook weer wereldvreemd maar ik weet niet zeker of het flashbacks zijn want het is vaag.

Jovanovic

Belezen gebruiker
Bad gaan is in de meeste gevallen het resultaat van geen of weinig voorbereiding.

As je meerdere malen een ongewenst resultaat hebt van welke drug dan ook, dan kies je plezier boven veiligheid. En dat is een spel met als inzet jou leven?

TWHB

Newbie
G P3P zei:
Bad gaan is in de meeste gevallen het resultaat van geen of weinig voorbereiding.

As je meerdere malen een ongewenst resultaat hebt van welke drug dan ook, dan kies je plezier boven veiligheid. En dat is een spel met als inzet jou leven?

Bedankt voor al jullie reacties! Nou dat is het hem juist, ik en die jongen zijn toch best verstandig en zorgen er ook voor dat we alleen thuis zijn en dat we 100 procent zeker zijn dat we gewoon rustig onze gang kunnen gaan. Ook zijn de bad trips niet zozeer gevaarlijk van aard (ik zou mezelf NOOIT pijn doen of anderen) maar gewoon erg vervelend en erg geldverspillend. Is er een manier om dit te veranderen? Bijvoorbeeld een paar maanden gewoon niet doen en dan als ik echt nog eens zin heb, het nog eens te proberen? (truffels dan)?

+Is LSD ook maar enigszins te vergelijken met truffels? Ik kan me zo moeilijk wat voorstellen ervan...

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
G P3P zei:

Het zou kunnen dat je door de samenhang van een situatie bad gaat maar denk dat het toch zeker ook met de persoon zelf te maken heeft. Heb zelf zovaak drugs genomen zonder enkele maar dan ook enkele voorbereiding en ben never nooit bad gegaan. Vervolgens ligt het aan het middel en heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord van iemand die overleden is door een bad trip. Verder no offence maar het moet wel kloppen.

TWHB zei:
Bedankt voor al jullie reacties! Nou dat is het hem juist, ik en die jongen zijn toch best verstandig en zorgen er ook voor dat we alleen thuis zijn en dat we 100 procent zeker zijn dat we gewoon rustig onze gang kunnen gaan. Ook zijn de bad trips niet zozeer gevaarlijk van aard (ik zou mezelf NOOIT pijn doen of anderen) maar gewoon erg vervelend en erg geldverspillend. Is er een manier om dit te veranderen? Bijvoorbeeld een paar maanden gewoon niet doen en dan als ik echt nog eens zin heb, het nog eens te proberen? (truffels dan)?

+Is LSD ook maar enigszins te vergelijken met truffels? Ik kan me zo moeilijk wat voorstellen ervan...

Misschien wat valium achter de hand houden maar als je van te voren al weet dat je bad gaat zou ik het niet doen.

Jovanovic

Belezen gebruiker
willemvaag zei:
G P3P zei:

Het zou kunnen dat je door de samenhang van een situatie bad gaat maar denk dat het toch zeker ook met de persoon zelf te maken heeft. Heb zelf zovaak drugs genomen zonder enkele maar dan ook enkele voorbereiding en ben never nooit bad gegaan. Vervolgens ligt het aan het middel en heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord van iemand die overleden is door een bad trip. Verder no offence maar het moet wel kloppen.

De Amerikaanse psycholoog en enthousiast gebruiker van psychedelische middelen Timothy Leary deed in de jaren '60 onderzoek naar bad trips. Hij kwam tot de conclusie dat 'bad trips' het gevolg moesten zijn van de verkeerde stemming en situatie (set and setting) waarin sommige gebruikers verkeren op het moment dat zij de psychedelische middelen innemen. Een simpele, tijdelijke oplossing voor bad trips was volgens Leary suiker, daar veel gebruikers van hallucinogenen vergaten te eten, waardoor de suikerspiegel van deze mensen vaak te laag was.
De Britse psycholoog R.D. Laing was van mening dat bad trips veroorzaakt werden door de drang van het lichaam om zichzelf zo spoedig mogelijk te genezen.
De meest uitgebreide analyse van bad trips en andere vervelende psychedelische ervaringen is te vinden in de boeken van psychiater en voormalig LSD-onderzoeker Stanislav Grof, met name in zijn boeken "The Stormy Search for the Self" en "Spiritual Emergency".

Indirect kan je overlijden van een bad trip. Dus is dodelijk

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik kan er eerlijk gezegd niet zoveel meer uit opmaken. Snap dat mensen kunnen overlijden als gevolg van een bad trip door zelfmoord..

d1g1tal1s

Belezen gebruiker
Om terug te komen op het puntje van nieuwe ervaringen opdoen: Mocht je er aan kunnen komen is DMT zeker een aanrader. bij lagere dosis van rond de 30 mg blijf je gewoon in controle maar heb je echt spectaculaire visuals, vooral met je ogen dicht. Top duurt een minuutje of 5 tot 10 en na een halfuurtje is alles weer helemaal het oude (in resterende minuten voel je je nog enigzinds appart/euforisch, ziet alles er "scherper" uit alsof je naar hd led tv kijkt). Door korte duur heb je eigenlijk geen tijd om fatsoenlijk bad te gaan

Mocht je weer aan de truffels/paddos gaan zorg er dan voor dat je iets van benzo's zoals valium bij de hand hebt. Ga je bad dan duurt dat max tot inwerken van de benzo, waardoor je je angsten loslaat.

Bovenaan