Mensen die gestopt zijn..

Carlitos

Badass junkie
Hoi,

Ik ben nu 2,5 maanden gestopt.
Ik gebruikte hiervoor zeer veel xtc (Elke weekend soms om de paar dagen en dan meestal wel rond de 5 stuks)

Af en toe wat cocaine.
Zelf vind ik xtc een zeer verslavende drug maar dat terzijde.

Ik heb in deze tijd in het begin nog 1x coke gesnoven en een jointje gerookt.Was in het begin dus nu 2 maand niks gebruikt.

Maar de drang werd na 2 weken stuk minder.
Maar neemt niet veel meer af.

Ik denk elke dag veel aan drugs,ik droom er soms ook over.
Gaat dit nou nog lang door ?

Zijn er mensen die gestopt zijn en na een jaar bv. geen drang meer hebben of 2 jaar ?

Als het nog zo lang doorgaat moet ik er denk ik aan toegeven want deze gedachtes zijn verdomd lastig...

MetaalKonijn

Badass junkie
2.5 vind ik zeer netjes van je, als ik jou was zou ik gewoon doorzetten gozah! :)

Je bent ook nog maar jong, rustig aan doen.

Shiva1982

Belezen gebruiker
Volgens mij blijft die trek in drugs gewoon altijd. Je zal er mee om moeten leren gaan. Echt helemaal stoppen gaat met (terug)vallen en opstaan. Veel mensen die gestopt zijn vallen na een tijd weer terug. Het gaat er om dat je dan de draad weer oppakt en verder gaat met stoppen waar je gebleven was.

Succes! En schaam je niet als je een terugval hebt gehad. Maar wees trots op jezelf dat je weer opnieuw begint met stoppen :wink:

Supervlieg

Wijs gebruiker
Het gevoel dat je met drugs krijgt is niet te behalen zonder drugs. Je hebt kennis gemaakt met dit gevoel en zal je daarom altijd bijblijven.

Patrick a.k.a Spaceface

Bewuste gebruiker
Ik was 3 jaar gestopt, gewoon zorgen dat je genoeg andere dingen te doen heb, en niet teveel met drugsmensen omgaan, ook al zijn het je vrienden. Ik ging gewoon wat meer om met lui die af en toe biertje/jointje pakken en nooit echte drugs deden. Werkt perfect :P

BillyBilo

Badass junkie
de werkelijke craving kan tot meer dan een jaar aanhouden, maar je blijft altijd moeilijke periodes hebben, ik zet mezelf er gewoon over heen nu, het meest belangrijke in het afkicken is stoppen met jezelf te analyseren, vergeet jezelf compleet hoe moeilijk het ook is, maar ik heb er een handigheidje in gevonden, en door te stoppen met steeds er op te letten hoe ik me voel, gaat het een stuk beter. succes

groet bilo.

Carlitos

Badass junkie
Oke jammer dat het gevoel zo blijft aanhouden.
Ik probeer ook veel dingen doen om het te vergeten.
Maar toch lastig/irritant dat dat zo blijft roepen.

Zijn er wel mensen die na een afkick helemaal geen trek meer in drugs hebben.Of zouden die niet op dit forum zitten.?

:wave:

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Ga anders iets heel anders doen, ga op een sport of ga joggen/baantjes trekken. Of koop een Xbox en ga een beetje gamen, dat soort sheit helpt volgens mij ook wel :wave:

De jongen

Bewuste gebruiker
Ik ben ook pas gestopt, met wiet en sigaretten en alcohol.

Ik vind het leuk en geniet er langs een kant an dat ik het juiste doe.
Maar ik droom ook over drugs. Dat ik hetin men dromen weer doe en dat het dan weer mislukt is. 'S morgens een hele opluchting als ik dan wakker word.

Je moet de drugs weten te verangen door andere leuke of waardevolle ervaringen.

Dat je niet hetzelfde gevoel kan krijgen zonder drugs is wss waar. Maar je kan wel dingen berijken die heeeeel close zijn bij dat gevoel, en dus wel compleet uit jezelf ontstaan.

Zo had ik dan na een goede kong-fu training een echt mdma gevoel. It's only a feeling.

Carlitos

Badass junkie
Geen mate bij gehouden.
Vraag me af hoe sterk dat gevoel wel niet moet zijn bij crack/hero verslaafden..

Carlitos

Badass junkie
Ok ik heb het niet kunnen houden.
2 sleutelpuntjes pep op,majh voel me kut en schuldig nu.

En geniet er niet van.. :openmouth:

Lana

Wijs gebruiker
Maakt niet uit joh, een uitglijer moet kunnen. Morgen weer een dag!!
Nou heb je het toch genomen, dus kun je er maar beter ff van genieten ook.

Ik ben 5 jaar geleden tijdens m´n zwangerschap gestopt met basen en nog zijn de dromen en de zin niet weg. Dat komt op en verdwijnt weer een tijdje.
Ook ben ik toen met speed gestopt. Na mijn kind was geboren heb ik het nog een half jaartje uitgehouden en ben weer aan de pep gegaan. Continue weer terugvallen, recreatief gebruik is voor mij heel moeilijk.
Ik heb nu na 5 jaar pas het idee dat ik er een beetje mee om kan gaan op recreatieve basis. Ik probeer de pep nu het liefst helemaal uit m´n leven te bannen.
Basen heb ik in deze 5 jaar niet meer gedaan, want dat gaat gegarandeerd fout. Mijn kind is mijn drijfveer, om het te laten.

Maar als je geen echte drijfveer hebt, is het héél moeilijk.
Wat zie jij als jouw drijfveer om te stoppen?

Patrick a.k.a Spaceface

Bewuste gebruiker
Japi-10 zei:
Ouders (dus ik doe het niet voor mezelf).
Dat is mijn drijfveer,dat is waar ik het op doe.

Als je het niet voor jezelf doet kan je het wel vergeten :wave: ! Ik stopte omdat ik mijn HBO aan het verneuken was, heb nu wel mijn papiertje was dus goede drijfveer :)

Bovenaan