Mescaline info

k.evin

Experimenterende gebruiker
Hier wat info over Mescaline.

Mescaline is een psychedelische drugs die afkomstig is van cactussen als San Pedro en Peyote. De drug kan tegenwoordig ook synthetisch gemaakt worden, deze is alleen veel duurder. Vroeger werd mescaline al gebruikt door de originele bewoners van Mexico, Texas en het Andesgebied. Tegenwoordig hoef je voor een cactus niet helemaal naar de andere kant van de oceaan Een bezoekje aan een smartshop of zelfs je lokale tuincentrum kan je aan een trippende cactus helpen. De cactus is natuurlijk niet alleen leuk om op te trippen, het maakt ook je kamer helemaal af. Zo enig!

Een cactus kost je tussen de tien en dertig euro. Het prijskaartje is afhankelijk van de grote van de cactus. Size does matter.. Nog goedkoper is het kopen van zaadjes,(tip) heb ik zelf ook gedaan binnekort pic's. Alleen handig als je groene vingers hebt. Als je eenmaal een cactus hebt aangeschaft, kun je deze rustig laten doorgroeien of klaarmaken voor gebruik.

Effect

Cactussen zijn een product van moedernatuur. Daarom is het vrij moeilijk in te schatten hoeveel mescaline een cactus bevat. Dat kan nogal schommelen. Het effect van de cactus is dan ook lastig in te schatten. Zo trip je de ene keer de pan uit en zit je de andere keer maar te wachten totdat er wat gaat gebeuren. Een alternatief is synthetische mescaline. Dat is mescaline uit een laboratorium en is verboden in tegenstelling tot psychoactieve cactussen. Pure mescaline is een van de zeldzaamste drugssoort en het kost je ook een rib uit je lijf. Per gram moet je rekenen op zo’n honderdvijftig euro . Geen kattenpis dus.
We raden je aan de volgende verhouding aan te houden: 100 gram cactus staat gelijk aan 120 mg mescaline. In het schema hieronder kun je zien hoeveel mescaline je moet gebruiken voor een bepaald effect:

Na het bitter komt het zoet.Dat geldt zeker bij mescaline. De cactussen hebben geen goede uitwerking op je darmflora, ze zijn namelijk niet te vreten! Door de bitterheid van de cactus kun je na inname erg misselijk worden. Als de trip gaat werken, ebt dit gevoel weg. Wel is er een kans dat je tijdens de trip last van je maag krijgt.Al heb ik er nog nooit last van gehad.

Over het algemeen wordt een trip op mescaline omschreven als een spirituele reis door je fantasie. Klinkt een beetje vrouwtje-theelepel-achtig, maar de drugs zorgt vooral voor een visueel avontuur. Je neemt dingen waar die er eigenlijk niet zijn, hallucinaties dus. Dit kan ook ervoor zorgen dat je angstaanvallen krijgt. Probeer rustig te blijven en deze uit te zitten.Ik heb ook angstaanvallen gehad bad trip.Dus kijk uit De trip is niet alleen spacen door de krochten van je fantasie, ook wordt er hier en daar wat gefilosofeerd. Dit kan tot overmatig piekgedrag leiden, maar laat je daardoor niet uit het veld slaan. Dit gaat vanzelf weer over. Het visuele aspect van de trip overheerst. Je zult merken dat je tijdens de trip vooral in je nopjes bent. Gelukkig zal je zijn!

Risico’s

Aan alle drugs zijn risico’s verbonden. Zo raden ik je altijd af om drugs onderling en met medicijnen te combineren! Ga zelf geen gevaarlijke cocktail brouwen.Voordat je het weet wordt je wakker in het ziekenhuis Probeer de risico’s dus altijd te verkleinen. Als je gaat trippen, doe dit dan in een vertrouwde omgeving. Ga niet gezellig met je vriend(in) shoppen of naar de dierentuin. Dit zijn openbare omgevingen die jij niet kunt controleren en in de hand kunt houden. Probeer deze dan ook te mijden.(Er is daar genoeg duidelijkheid over op DF maar tog handig)
Bij overmatig gebruik van mescaline kun je de controle over jezelf verliezen. Dit wordt ook wel ego-verlies genoemd. Dit kan voor wat angstige momenten zorgen. Ook kan je moeite krijgen met ademhaling. Dat is natuurlijk niet heel gezond, pas op, blijf rustig en als het echt te gek wordt: bel 112!

Een aantal dagen na inname van mescaline zal je merken dat je nog een beetje wappie bent. Zo kunnen tripeffecten tot vier dagen na je trip weer terugkomen. Mescaline is niet verslavend, je kunt dus door het leven zonder. Wel is er een kans dat je weer verlangt naar een nieuwe ervaring.

Binnenkort tripverslag.

gr

kevin

ps: als er iets niet klopt laat het me even weten

Oom Klaas

Badass junkie
Je hebt het extraheren niet als alternatief gegeven tussen synthetische mescaline en een rauwe cactus.

En schrijf het nu eens zelf ipv wat smileys en vetgedrukte stukken erdoorheen te gooien.
Of voeg de BRON toe of schrijf het zelf.

k.evin

Experimenterende gebruiker
Aalpoepert zei:
Redelijk informatief, ik zou zeggen haal eerst alle spel- en taalfouten eruit en maak het een sticky.

Bedankt dat je aan een sticky denkt.

kenny zei:
Als je t nou ook nog eens zelf had geschreven, in plaats van rippen van andere sites.. :rolleyes:

Niet geript.Zelf geschreven.

Oom Klaas zei:
En schrijf het nu eens zelf ipv wat smileys en vetgedrukte stukken erdoorheen te gooien.
Of voeg de BRON toe of schrijf het zelf.

Ik schrijf het zelf en heb de vetgedrukte stukken eruitgehaald.

Aalpoepert zei:
Nou als 'ie 't geript heeft van andere sites dan moeten het wel bar slechte sites zijn geweest. Het is echt een slagveld van spel- en taalfouten!

Me spelling is niet echt oke.Ik doe me best ik heb een beetje last van dislectie.

Ik ga ff me spelling fouten probeeren te verbetteren.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Aalpoepert zei:
Ik bedoel, kom op! Makers van een BNN site zullen toch wel normaal Nederlands kunnen lezen en schrijven?

Nee, BNN wordt gemaakt en gerund door kleine kinderen die geen betere baan konden krijgen.

Verder vind ik dit een bedroevend topic. Als je al informatieve tekst over dit onderwerp jat, neem dan een goeie om te jatten en niet dit staaltje kinderboeken niveau.

Verder vind ik het ook echt slecht advies om iemand die een bad trip heeft 112 te laten bellen. Beter kun je aan raden om altijd een trip sitter bij de hand te houden, die als het dus fysiek echt fout met je gaat, 112 voor je belt. Maar de kans dat je fysiek gevaar loopt bij de inname van cactussen is niet of nauwelijks aanwezig. En als je dan aanraad om 112 te bellen als je het ff niet meer weet dat is echt dom.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Aalpoepert zei:
PepTalk zei:
Geen bron vermelden okee, maar dan nog beweren dat je het zelf getypt hebt en niet gejat.. :kots:

http://spuitenenslikken.bnn.nl/forum.ph ... ssages/452

:rolleyes:
LEUGENS! Die site heeft het van Kevin gejat!
Ik bedoel, kom op! Makers van een BNN site zullen toch wel normaal Nederlands kunnen lezen en schrijven?

Dat stuk is ook in ( redelijk) correct Nederlands geschreven, de stukjes die hij er zelf tussen geplakt heeft niet.

DrippTone zei:
Aalpoepert zei:

Nee, BNN wordt gemaakt en gerund door kleine kinderen die geen betere baan konden krijgen.

Verder vind ik dit een bedroevend topic. Als je al informatieve tekst over dit onderwerp jat, neem dan een goeie om te jatten en niet dit staaltje kinderboeken niveau.

Verder vind ik het ook echt slecht advies om iemand die een bad trip heeft 112 te laten bellen. Beter kun je aan raden om altijd een trip sitter bij de hand te houden, die als het dus fysiek echt fout met je gaat, 112 voor je belt. Maar de kans dat je fysiek gevaar loopt bij de inname van cactussen is niet of nauwelijks aanwezig. En als je dan aanraad om 112 te bellen als je het ff niet meer weet dat is echt dom.

Denk dat op het moment BNN de betrouwbaarste massamedia bron is wat betreft drugs op dit moment.
Over het algemeen geven ze redelijke adviezen/tips, die goed begrijpbaar zijn voor 'de gemiddelde puber'.

Aalpoepert

Badass junkie
@peptalk: je hebt gelijk, de stukjes die hij er zelf bij heeft getypt zijn bagger wat betreft spelling.

@Dripptone: Er wordt geadviseerd 112 te bellen wanneer de moeilijkheden met je ademhaling te gek wordt, er wordt niets over het bellen van 112 wanneer je bad gaat.

Voor de rest vind ik het een beetje jammer om een tekst van een site te kopiëren en dan te zeggen dat je het zelf geschreven hebt. En dan nog volhouden dat je niet liegt ook.
Lelijke natnek. (Die belediging is niet op TS gericht maar op slechte leugenaars in het algemeen, dit om te voorkomen dat ik een waarschuwing krijg voor het beledigen van een medelid van dit forum)

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Aalpoepert zei:
@Dripptone: Er wordt geadviseerd 112 te bellen wanneer de moeilijkheden met je ademhaling te gek wordt, er wordt niets over het bellen van 112 wanneer je bad gaat.

Het staat zodanig in dat stuk geschreven dat je zou denken dat het over het geheel staat.
Bij overmatig gebruik van mescaline kun je de controle over jezelf verliezen. Dit wordt ook wel ego-verlies genoemd. Dit kan voor wat angstige momenten zorgen. Ook kan je moeite krijgen met ademhaling. Dat is natuurlijk niet heel gezond, pas op, blijf rustig en als het echt te gek wordt: bel 112!
Het staat in het zelfde stuk en er word geen duidelijke onderscheiding gemaakt. Als dit inderdaad gericht is aan de gemiddelde puber, die over het algemeen toch al niet zo goed weet wat ie nou eigenlijk leest en misschien wel bij wijze van spreken met zijn ogen dicht de tekst bestudeert, dan zou het nog wel wat duidelijker mogen worden aangegeven dat het alleen over die ademhaling gaat.

That's all. :)

En daarnaast mogen het ze het ook wel ff hebben over een trip sitter! :openmouth:

azgaza

Badass junkie
Ik heb spuiten en slikken even een mailtje gestuurd over wat foutieve informatie die er stond; ik vind die website wel goed in elkaar gezet overigens; de schrijf stijl is enorm gericht op pubers en jongeren maar gezien dat de doel groep is en hun informatie in veel gevallen prima in orde is het denk ik wel effectief.

Hoe dan ook, doen alsof het je eigen tekst is terwijl je gewoon tekst van andere bronnen jat moet niet kunnen. Bij een informatief topic is het nog niet het geval als bij een trip report; dus deze laat ik nog even staan maar ik geef hier toch even een verbale waarschuwing aan de topic schrijver; er heerst toch een zeker auteurs-recht en © op mensen hun teksten, vooral iets van de bnn kan zoiets zeker hebben. Plaats ALTIJD een born vermelding als je tekst van andere sites / mensen / informatie punten gebruikt; doen alsof het van jou is is gewoon een vorm van diefstal.

Wacky

Badass junkie
En behalve copyright enzo, stop nou gewoon met zielig doen en stukken te copy pasten. Ga gewoon lekker net als ons allemaal in het onzin forum vertellen of je zittend of staand je reet afveegt, daarmee vinden we je echt veel interessanter.

Aalpoepert

Badass junkie
Wacky zei:
En behalve copyright enzo, stop nou gewoon met zielig doen en stukken te copy pasten. Ga gewoon lekker net als ons allemaal in het onzin forum vertellen of je zittend of staand je reet afveegt, daarmee vinden we je echt veel interessanter.
Precies. Of schrijf een verslag over dat je bij een vriend in zijn bed hebt gescheten. Dan heb je bij mij zéker een puntje voor.

Bovenaan