Mescaline

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik weet dat ik in de nabije toekomst de mogelijkheid heb om pure mescaline te doen. Nou heb ik me redelijk ingelezen over dit stofje en ik heb ook veel tripervaring (paddo's, 2c-vanalles, lsd, lsa, dmt, 5-meo-dipt).

Toch heb ik alsnog een paar vragen.

1) Ik twijfel tussen een dosis van 300 en 400 mg. Ik heb natuurlijk op erowid gecheckt naar de gebruikelijke dosis en reports gelezen. Ter vergelijking, ik neem normaal tussen de 130-200 ug lsd op feestjes, en 160-250 op thuisfeestjes. Ik heb ervaring tot 500 ug, 2 portie's paddo's met mao remmers, 23 mg 2c-e, en best wel DMT. Dat het echt fout gaat denk ik niet, maar wat zou ik het beste kunnen doen?

2) Het spul is tamelijk duur, is het aan te raden om een lagere dosis in te nemen met mao-remmers voor hetzelfde effect, of is dit gevaarlijk?

3) Ik heb best wat reports over mescaline gelezen, en veel hebben het over een empathogene/entactogene/euforische werking naast de trip-werking. Wat kan ik me hierbij voorstellen? Een soort mdma-achtig gevoel zonder een speedy rush/energiestoot? Of eerder een hele mooie helderheid met een "Ik begrijp alles eindelijk" gevoel?

4) Zijn er verder nog dingen die ik moet onthouden? Mag ik van te voren eten, of kan ik beter wachten tot het spul werkt? Het schijnt dat sommige mensen er misselijk van worden.

5) Ik lees dat het soms een come up kan hebben van tot 4 uur :openmouth:. Kan dit?

6) Zijn er dingen waarmee je het absoluut niet mag combineren? Want waarschijnlijk is er dan ook lachgas, en ik ga misschien ook dmt roken erbij.

7) Tips, suggesties, ideeën, do's, don'ts die belangrijk zijn? Wat moet ik persé eens doen met mescaline? Het is iets eenmaligs omdat ik er normaal niet aan kan komen en het ook nog eens best duur is, dus ik wil echt het meeste eruit halen.

Bij voorbaat dank~

Zoekendezoeker

Belezen gebruiker
Just in case;

Met mescaline, peyote en andere entheogene middelen als psilocybe kun je je visioenen sturen en een richting geven. Als de trip eenmaal op gang komt, ga je op een stil, afgezonderd, halfduister plekje zitten, zo gemakkelijk mogelijk, op een bank of een stoel. Leg je handen op elkaar in je schoot, met de handpalmen naar boven (linkerhand boven) en sluit je ogen. Ontspan. Dit is de gemakkelijkste houding. Concentreer je op het middel dat je hebt genomen en visualiseer, dat wil zeggen verbeeld je, de plant, of boom, of paddestoel of cactus waarvan het afkomstig is. Wacht tot er een beeld of een beeldenreeks voor je ogen verschijnt. Spreek met jezelf af dat dit de Geest van de plant is en stel jezelf aan deze geest voor. Wees niet verbaasd als je bijvoorbeeld in je fantasie knielt. Wacht tot je voelt dat er een soort energiestroom ontstaat tussen jou en wat je ziet. Dit is niet moeilijk; het gaat als het ware vanzelf. Als je nu een vraag stelt, of aan iets of iemand denkt, begint het beeld te veranderen. Ga daarin mee, laat je rustig drijven op de golven van de stroom. Na verloop van tijd kom je daar terecht waar je wilde zijn. Als je verder wilt, of je drijft weg van waar je was, stel je een nieuwe vraag of je laat je gaan en ziet wel waar je uitkomt.

Kom je ergens terecht waar het je niet bevalt, dan trek je je terug. Lukt dat niet, roep dan de Geest van het middel te hulp. Je vraagt gewoon van binnen, "Geest, help me." Wat er ook gebeurt, laat het middel rustig zijn gang gaan. Drijf mee, zweef mee. Als het natuurlijke middelen zijn en het is je eigen, bewuste keuze geweest om te trippen, en je hebt je gehouden aan de regels van voorzichtigheid en soberheid, zal alles goed gaan. Soms moeten we eerst door moeilijke gebieden heen om vervolgens iets moois mee te maken. Juist op de moeilijke plekken leer je het meest. Daar worden we gewezen op onze zwakheden, fouten en ijdelheden. Alles wat je meemaakt en tegenkomt, kun je je later herinneren, en kun je later verwerken.

De ene keer ga je steeds verder en kom je in de kosmos terecht; een andere keer kom je steeds dichter bij je jezelf, tot je geboorte en daarvoor. Als je eenmaal geleerd hebt te vertrouwen op de Geest van het middel en op jezelf, zijn er geen grenzen meer.

Wacky

Badass junkie
das een copy paste van uit je bol right ?
Ik heb 1 keer mescaline gedaan, halve gram gaf een heel lichte trip. Maar ik had wel gegeten erbij, en kruistollerantie met de lsd van 2 dagen eerder. Verder geen enkele misselijkheid ofzo.

J0rrit

Badass junkie
Ik heb een san pedro alkaloiden extract gehad, en hard, hard getript :grin:

De come up duurde zon 2,5 uur ( op compleet lege maag ). Je voelt het al snel maar het komt heeeel traag op, 2,5 uur na inname was ik aan het pieken. Ik had toen niks gegeten van te voren, maar geen idee wat het beste is eigenlijk. Die euforische werking die je bedoelt, dat is niet zoals bij mdma nee, dat je erin gepushed wordt. Het geeft gewoon een heel rustig, kalm, ontspannen gevoel met ( als je geen abd tript hebt natuurlijk ) euforie,denk dat dat is wat ze bedoelen.

Verder: veel plezier!!! Mescaline is denk ik wel mijn favoriet op dit moment, vond de visuals stuk mooier en veel kleurrijker dan bij bijvoorbeeld lsd. Verder voel je echt dat het natuurlij is lijkt het wel. Ik ga binnenkort ook weer eens trippen op de mesc :)

J0rrit

Badass junkie
lysergine25 zei:
ik heb ze allebei gehad ... natuurlijke cristal en de chemische ..

GEEN REET AAN ...

:wave:

Meen je niet? Dan heb je dus wel rotzooi gehad lijkt me hoor Bonie, anders had je het zeker vet gevonden, zeker als je van lsd houdt.

Angramar Temenos

Badass junkie
Een tijdje betekent niet "voor altijd". Het feit dat ik het nu kan regelen betekent niet dat ik het ook meteen in m'n mik donder als ik het heb :wave:

L

Lid 6909

Gast
bij jou echt wel, dan zie je dat pakketje en krijg je helemaal trillende handjes enzo omdat je nodig hebt...

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
J0rrit zei:
lysergine25 zei:

GEEN REET AAN ...

Meen je niet? Dan heb je dus wel rotzooi gehad lijkt me hoor Bonie, anders had je het zeker vet gevonden, zeker als je van lsd houdt.

ik neem nooit rotzooi Jorrit .... stop met die hero crap slap shit van je.

J0rrit

Badass junkie
lysergine25 zei:
J0rrit zei:
lysergine25 zei:

GEEN REET AAN ...

ik neem nooit rotzooi Jorrit .... stop met die hero crap slap shit van je.

Ik kan me een topic van je herinneren dat de mescaline versneden rotzooi was. Dus lul niet zo Bonie, als je goed getript had van de mesc had je t vet, zoniet vetter gevonden dan lsd, dus shut the fuck up.

Geen reet aan? Slaat nergens op. Het is in zekere opzichten anders dan lsd, dat zeker. Maar ergens heeft het wel iets weg van 2cb, alleen dan veel en veel beter. En jij digged 2cb ook, dsu je lult uit je nek kerel.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
2c-b is 100 x fijner dan mescaline .... ouwe hoer ... waar staat dat geschreven crapslet ?

de heroine stijgt al naar je bol he ? Zwetsertje.

J0rrit

Badass junkie
lysergine25 zei:
2c-b is 100 x fijner dan mescaline .... ouwe hoer ... waar staat dat geschreven crapslet ?

de heroine stijgt al naar je bol he ? Zwetsertje.

Rustig aan kerel, denk aan je bloeddruk. In het topic The synth mesc in the test benche, dacht ik dat je geschreven had dat de mesc crap was en je er niet veel van gevoeld had, maar ik bedenk me nu, dat je dat een keer zo vertelt hebt. Verder, kijk eens in dat topic, vinden de meeste mescaline een stuk beter dan 2cb, dus zo raar is mijn mening niet, kijk bijv. de reactie van dumpy in dat topic:

door Dumpy op 16 nov 2007 14:04
nope, mescaline is een stuk heftiger en geeft niet alleen maar leuke visuals zoals 2c*. Een drug met inhoud zeg maar.

En die inhoud is precies wat 2cb mist tov lsd en mesc, maar goed, ieder zijn eigen mening. Verder weet ik niet hoe pure mescaline aanvoelt en wat voor een soort trip het geeft. Ik heb extract gehad ( alkaloiden extract we te verstaan ), dus met nog de andere werkzame stoffen uit de cactus ( de meeste iig ). Zal wel net zon verschil kunnen maken als pure psilocybine of een portie paddos.

gr

hodgepodge

Bewuste gebruiker
Vind Mescaline ook echt super. Tijdens een mescalinetrip ligt de nadruk bij mij meer op het mind-gebeuren dan op de visuals. Verder is het gewoon totaal anders dan MDMA, valt mij niet op dat het meer MDMA-effecten heeft dan LSD dat heeft.
Ik zou zelf denk ik eerst een keer 200-300mg nemen en later nog een keer 400-500mg. Maar gewoon gelijk 400mg als je al veel ervaring hebt met andere psychedelics zou ook goed kunnen.
Als het echt een eenmalige ervaring is zou ik het alleen of met 1 tripmaat doen. Ik zou het gewoon thuis doen of bij iemand anders thuis.

Je zegt dat je het slechts 1x wil proberen oa. omdat het te duur is. Je kan ook een keer San Pedro bestellen bij cactusplaza. Één cactus van ongeveer 25cm is dan en gemiddelde dosis (ongeveer 10 euro).

Verder moet je eigenlijk wel 'the doors of perception' van Aldous Huxley hebben gelezen:
Engelse
Nederlandse

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
de ervaring was voor mij persoonlijk niet boeiend genoeg ...

mss dat jullie er wel intens hard op gaan kan kan kan me bloeddruk staat het niet toe Jorrit.

Sabi ?

:tearsofjoy:

J0rrit

Badass junkie
lysergine25 zei:
de ervaring was voor mij persoonlijk niet boeiend genoeg ...

mss dat jullie er wel intens hard op gaan kan kan kan me bloeddruk staat het niet toe Jorrit.

Sabi ?

:tearsofjoy:

Dat kan en ik weet ook dat meningen verschillen. Maar als je je oordeel alleen op die ene ervaring bezeert, zou ik zeggen geef het nog eens een kans en probeer het nog een keer.

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wel, ik moet me hier aansluiten bij Bonie: ik vind er ook ab-so-lúút niets aan. :angry:

Ik heb het nu al herhaaldelijk een kans gegeven (meer dan andere stoffen schijnt deze stof een life-changing-experience aan te bieden, als je afgaat op de trip reports op Erowid).
Zowel de natuurlijke variant (San Pedro) als de chemische variant.

Ik vind er gewoon niets aan. Het is niet dat het niet werkt, maar het effect is zo subtiel, heeft zo'n zeer trage opkomst, is zo duur, is zo'n aanval op je spijsvertering,... dat ik het eigenlijk nooit meer wil proberen.

Het kan dus wel dat voor sommige mensen mescaline gewoon niet bevalt. Is perfect mogelijk en heeft niets te maken met de zuiverheid van herkomst.

Het is een zeer langwerkende stof. Op zich is daar zeker niets mis mee, maar ik kan maar zeer weinig hele dagen reserveren om zo'n trip in te plannen, en dan kies ik toch wel voor heftigere dingen als LSD, DOM, Bromo DF,... waar ik nadien altijd tevreden van kan zijn.

Maar ik moet daar aan toevoegen dat ik steeds de beste ervaringen heb met de chemische stoffen en niet zozeer met de natuurlijke varianten. :wink:

Es lebe die Chemie! :hearteyes:

J0rrit

Badass junkie
Huh wat? de stoffen die jij noemt werken allemaal langer dan mescaline. Mescaline werkt ongeveer even lang als lsd, naar mijn ervaring iets korter, en DOM/DOB werken veel langer, dus snap niet waar je dat op bazeert?

Verder noem jij de nadelen op van dingen, die verder niks met de trip zelf te maken hebben. Daar gaat het in feite om, wat vond je daarvan dan?

Angramar Temenos

Badass junkie
Hmm, ik hoor veel over enorme misselijkheid/kotsen bij mescaline.. Nu heb ik niet echt een gevoelige maag (nooit eerder kotsneigingen gehad van drugs, en heb redelijk veel drugs en ook RC's gedaan), maar het lijkt me toch onprettig om de hele trip met een kotsgevoel te zitten.. iemand enige tips daartegen?

J0rrit

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
Hmm, ik hoor veel over enorme misselijkheid/kotsen bij mescaline.. Nu heb ik niet echt een gevoelige maag (nooit eerder kotsneigingen gehad van drugs, en heb redelijk veel drugs en ook RC's gedaan), maar het lijkt me toch onprettig om de hele trip met een kotsgevoel te zitten.. iemand enige tips daartegen?

Zodra je begint te trippen is dat gevoel weg. Een tip is sowieso je portie verdelen in 3en ofzo, zo heb ik het wel gedaan althans. Eerst 1/3, 15 min later weer 1/3 en 15 min later weer 1/3

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
J0rrit zei:
Huh wat? de stoffen die jij noemt werken allemaal langer dan mescaline. Mescaline werkt ongeveer even lang als lsd, naar mijn ervaring iets korter, en DOM/DOB werken veel langer, dus snap niet waar je dat op bazeert?

Verder noem jij de nadelen op van dingen, die verder niks met de trip zelf te maken hebben. Daar gaat het in feite om, wat vond je daarvan dan?

Niet zozeer het langwerkende karakter van mescaline stoort me, wel het gebrek aan potentiaal.
Als ik dan toch eens tijd vind om een langdurige trip in te plannen, kies ik voor een stof die me gegarandeerd in outer space propelleert.

Summum summarum: het effect van mescaline kan me absolúút niet boeien.
Daarnaast noem in nog enkele andere eigenschappen (prijs, trage come-up, misselijkheid,...) die ook in rekening te brengen zijn.

J0rrit

Badass junkie
ErnstJünger zei:
J0rrit zei:

Niet zozeer het langwerkende karakter van mescaline stoort me, wel het gebrek aan potentiaal.
Als ik dan toch eens tijd vind om een langdurige trip in te plannen, kies ik voor een stof die me gegarandeerd in outer space propelleert.

Summum summarum: het effect van mescaline kan me absolúút niet boeien.
Daarnaast noem in nog enkele andere eigenschappen (prijs, trage come-up, misselijkheid,...) die ook in rekening te brengen zijn.

Oke oke, maar zoveel verschilt het effect van mescaline niet met andere tripmiddelen. De visuals zijn prachtig bijvoorbeeld. Die gedachtegang zoals op de lsd is er iets minder naar mijn gevoel ( heb nog te weinig ervaring dat te kunnen zeggen ), dus daar kan je gelijk in hebben.

Bovenaan