MET - Ervaringen?

Anderemaan

Wijs gebruiker
Ik zie net dat mijn vertrouwde vendor eindelijk MET in stock heeft. De DMT van 4-HO-MET.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze stof? Ik zie wel rapporten van DPT of EPT voorbij komen maar nog niet van MET (op dit forum dan).

MET zou veel minder bijwerkingen hebben dan DPT/EPT (correct me if wrong).

Ik heb nog nooit DMT geprobeerd, maar wil dit al langer doen. Nu vind ik 4-HO-MET beter dan 4-HO-DMT persoonlijk, en dus lijkt me dit een betere optie. Ook kan ik lastig aan DMT komen en heb ik niet een gunstige situatie om zelf een extract te maken. Alle info is welkom! Zeker vergelijkingen met the real DMT!

Helaas zie ik wel dat het fumarate betreft, is dit te roken of moet dit eerst gefreebased worden?

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Ik heb geen ervaring met de stof, maar je zou het fumeraat wel kunnen roken: "The fumarate salt has been reported as being active via smoking/vaporization at 15-65 mg and orally at 80-110 mg."

Ik zou het je wel afraden, omdat van fumeraat gedacht wordt dat er toxische stoffen vrijkomen bij verdamping.

Het omzetten naar freebase zou trouwens niet al te moeilijk moeten zijn, als je het per se wilt roken.

• Like
Waarderingen: ljuv

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
This compound has very similar effects to that of DMT when smoked or vaporized. Its visual effects, such as geometry and internal hallucinations, are almost identical with the exception of being slightly brighter and synthetic in their overall appearance. The head space, however, has been reported to be considerably more stimulating, grounded, and less jarring than the head space of DMT, which has led some to describe it as a more recreational variant of DMT. In contrast to DMT, it also produces a noticeably pleasurable body high that is similar to that of 5-MeO-DMT although not as intensely nauseating or overwhelming.

• Like

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Ik bump deze even, zijn er echt geen mensen met ervaring? Zou het zelf ook willen roken als opstapje naar DMT

@Stonologie zelf al geprobeerd misschien??

Laatst bewerkt:
  • Like
Ik ben nog steeds heel benieuwd, iemand hier dit al uitgeprobeerd? In mijn zoektocht naar een alternatief voor DMT komt deze wel heel erg in de buurt zeggen ze, maar voordat ik weer iets bestel wat ik vervolgens in de kast pleur ben ik benieuwd of het de moeite waard is.

Ik heb nog steeds DPT liggen maar ik heb me er nog niet aan gewaagd, MET schijnt een stuk vriendelijker te zijn. 4 ho met vind ik in elk geval geweldig dus alleen gevoelsmatig lijkt MET al beter.

• Like

jam

Bewuste gebruiker
Ik zou MET dus ook heel graag eens proberen maar zie dat de fumarate vorm verkocht wordt.
Op erowid lees ik dat iemand besluit om deze te roken, nadat hij eerst dat dat hij de HCL-vorm had, maar nu ben ik zelf een beetje in de war.
Is de HCL vorm meer geschikt om te roken of is de fumarate versie geschikt om te roken?

• Like

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Ik zou MET dus ook heel graag eens proberen maar zie dat de fumarate vorm verkocht wordt.
Op erowid lees ik dat iemand besluit om deze te roken, nadat hij eerst dat dat hij de HCL-vorm had, maar nu ben ik zelf een beetje in de war.
Is de HCL vorm meer geschikt om te roken of is de fumarate versie geschikt om te roken?
Allebei eigenlijk niet zo. Het kan wel maar is schadelijker voor je longen dan freebase. Omzetting kun je opzich ook zelf doen.

• Like

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Laatste poging. Verder geen mensen hier ervaring mee?

Is ook zo bar weinig over te vinden :( het trefwoord is ook net ongelukkig en 4-HO-MET overschaduwd de hits veel. Misschien nog even dieper Reddit doorspeuren.

Anders ga ik het gewoon proberen.

Aannames:
-Zelfde risico- en schadeprofiel als DMT
-Geen tolerantieontwikkeling bij roken?Dus meerdere keren achter elkaar mogelijk

To do: Omzetting fumeraat naar freebase

Ik heb alleen een meth bubble atm, hopelijk kom ik daar ergens mee.

Tips en adviezen zijn welkom, ook mensen die dit nog niet gedaan hebben.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Volgens reports op Erowid komt het heel erg dicht bij DMT en zeggen ze amper verschil te merken op bepaalde doses. Ook lijken andere eigenschappen overeen te komen, zoals het niet opbouwen van tolerantie, vaped/smoked effectiever dan oraal, dose ranges.

Wordt vervolgd..

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Met is erg fijn! Moest hoog doseren met citalopram. Toch een groot genoegen om te doen met @Jmths een paar weken terug.

Nu geen anti depressieva meer, dus binnenkort opnieuw proberen.
Nice! Heb je het gerookt? Hoeveel en welke techniek werkte voor jou? Heb je fumarate omgezet naar een vrije basis? Vergelijking met andere psychedelica/DMT?

Thanks 😃😃 ben heel blij er wat over te horen. Heb het zelf besteld ondertussen.

• Like

Boyman

Bewuste gebruiker
Ik ben hier ook wel heel erg benieuwd naar! Heb er nooit veel over kunnen vinden.

Wat houdt Fumarate precies in? Ik begrijp dat je dit niet gewoon kunt bestellen en slikken?

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Wat houdt Fumarate precies in? Ik begrijp dat je dit niet gewoon kunt bestellen en slikken?
Drugs komen vaak in zoutvorm, bijv phenibut-HCL, amfetamine-sulfaat of 4-HO-MET-fumarate. De stof die achter het streepje staat is inactief en maakt het geheel een zout. Het verschilt per drug, maar oa HCL zul je vaak zien.

Stoffen in zoutvorm zijn over het algemeen beter te bewaren, consumeren en op te nemen door het lichaam. Als je stoffen niet bindt als zoutvorm, spreken we van freebase vorm (vrije basis). Deze vorm is vaak instabieler, slecht oplosbaar in water en daarom ook bijv slecht te snuiven. Voor roken/verdampen is het echter ideaal.

Oraal maakt het niet gek veel uit, maar gaat de voorkeur naar een zoutvorm. Bijv speed is olie op vrije basis terwijl het een poeder is als zoutvorm, handiger dus.

Goed, MET koop je als fumarate zout (althans ben het niet freebase tegengekomen), maar fumarate (fumaarzuur) is schadelijk om te roken. Je zult het dus eerst om moeten zetten naar MET freebase. Dat is heel makkelijk en er staat goede info op internet als je zoekt 'DMT fumarate to freebase'. De tek is namelijk hetzelfde voor DMT en voor andere stoffen.

4-HO-MET kun je ook roken na omzetting naar freebase.

Slikken dus wel, roken niet.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Bijzonder weinig over te vinden.
Is er een reden waarom het niet in TIHKAL staat?
Misschien is dit een beetje de oorzaak van elkaar en is er zo weinig over te vinden omdat het niet in TiHKAL staat. Volgens Psychonautwiki ook pas in 2016 op de markt verschenen.

Lijkt me toch sterk dat Shulgin er niet van wist want hij heeft ook MiPT en DMT gesynthetiseerd waar hij ook de 4-HO substituted versies van heeft gesynthetiseerd.

Anyway er is veel info over 4-HO-MET en er is wel reden om aan te nemen dat de base versie MET zich vergelijkbaar gedraagt zoals DMT of MiPT dat doen tegenover hun 4-HO versie. Vooral met de reports die wel te vinden zijn op Erowid en andere sites.

Ben benieuwd! Laat je weten hoe het is😉 ik kan hier ook weinig over vinden maar wil het toch eigelijk wel gaan proberen
Doe ik, wel eerst eens kijken of ik het freebasen voor elkaar krijg en een mooi moment zoeken 😃

Boyman

Bewuste gebruiker
Drugs komen vaak in zoutvorm, bijv phenibut-HCL, amfetamine-sulfaat of 4-HO-MET-fumarate. De stof die achter het streepje staat is inactief en maakt het geheel een zout. Het verschilt per drug, maar oa HCL zul je vaak zien.

Stoffen in zoutvorm zijn over het algemeen beter te bewaren, consumeren en op te nemen door het lichaam. Als je stoffen niet bindt als zoutvorm, spreken we van freebase vorm (vrije basis). Deze vorm is vaak instabieler, slecht oplosbaar in water en daarom ook bijv slecht te snuiven. Voor roken/verdampen is het echter ideaal.

Oraal maakt het niet gek veel uit, maar gaat de voorkeur naar een zoutvorm. Bijv speed is olie op vrije basis terwijl het een poeder is als zoutvorm, handiger dus.

Goed, MET koop je als fumarate zout (althans ben het niet freebase tegengekomen), maar fumarate (fumaarzuur) is schadelijk om te roken. Je zult het dus eerst om moeten zetten naar MET freebase. Dat is heel makkelijk en er staat goede info op internet als je zoekt 'DMT fumarate to freebase'. De tek is namelijk hetzelfde voor DMT en voor andere stoffen.

4-HO-MET kun je ook roken na omzetting naar freebase.

Slikken dus wel, roken niet.
Super reactie! Dankjewel!

Plex

Badass junkie
MET is inmiddels binnen.
Zal wel in de afdeling 'wel besteld maar nooit gebruikt' terechtkomen.
Herkenbaar voor iemand?
Zeker, heb genoeg op voorraad maar alles gebruiken... heb inmiddels ook zelf MET gehaald maar moet nog ook even kijken wanneer het uitkomt. Ben wel erg benieuwd maar heb het zelf ook druk. Wanneer ik weer ga trippen licht dit wel bovenaan mijn lijstje😄 denk eerst oraal voor ik het ga verdampen. Dan is de werkingsduur wel weer lang en dus minder makkelijk passen kwa tijd. Sowieso ben ik wat lui om het freebase te maken, als ik dat überhaupt ga doen. Kan het tenslotte ook als HCI proberen...

Relmuis

Wijs gebruiker
Lijkt me toch sterk dat Shulgin er niet van wist want hij heeft ook MiPT en DMT gesynthetiseerd waar hij ook de 4-HO substituted versies van heeft gesynthetiseerd.
Dat kan ik me ook niet voorstellen.
Blijft de vraag overeind waarom het niet vermeld wordt in TIHKAL.
Zomaar?
Da's niks voor de Shulginnetjes.
Ben bang dat we hier nooit meer achter gaan komen, het houdt me wel tegen moet ik zeggen.

Innerscoop

Bewuste gebruiker
Gisteren MET fumarate gedampt of toch geprobeerd.
Ik weet dat fumarate roken/dampen giftig is, ik had ergens op Reddit gelezen dat het niet direct zo veel schade geeft. Gezien ik dit echt niet al te vaak ga doen heb ik besloten om het nu gewoon te dampen zonder omzetten.
Het dampen ging behoorlijk moeizaam, naar mijn idee moest er een hoge temperatuur bereikt worden en dan nog was het lastig.
Ik heb de pijp gevuld met 50 mg, daarna nog twee keer twaalf erbij gedaan.
Waarschijnlijk omdat het allemaal zo veel tijd kostte (ruim een uur bezig geweest met dampen), geen breakthrough.
Wel een fijn "wollig" gevoel. Nog een flinke joint gerookt en daardoor even kort getript. Was een positieve maar ook wazige trip, ik had ook een verhoogde hartslag wat ik niet echt fijn vond.
Volgende keer toch maar snuiven denk ik. Ik wilde roken om niet al te lang te trippen. Maar goed, ging dus zo lastig dat dat ook veel tijd kostte.
De smaak was trouwens ook behoorlijk vies.

Metalcored00d

Bewuste gebruiker
Bedankt om hiermee te gaan experimenteren, nu ben ik eigenlijk ook wel superbenieuwd!

Ik zou het echter oraal innemen, en wellicht in combinatie met wijnruit om alles uit de kast te halen. Aan vaporiseren van tryptamines ben ik nog niet toe.

Metalcored00d

Bewuste gebruiker
Hier een draadje gevonden op Reddit met een resem trip reports:

Ik heb het goedje intussen binnen en ben redelijk overtuigd van mijn oorspronkelijke aanname dat dit een interessante pharmahuasca analoog kan worden :). Sowieso schrijf ik er een report over als het zover is ^^

Innerscoop

Bewuste gebruiker
Als ik de reports soms lees, twijfel ik of ik wel echt MET heb (ik weet het, veiligheid, ik had moeten testen).
Van de week nog gesnoven, gaf vooral een bodyload bij mij, psychedelisch vond ik de effecten wat tegenvallen, ben benieuwd hoe jouw ervaring wordt.

Relmuis

Wijs gebruiker
Hoe was de drip?
Heb ooit tegen alle advies in 4-HO-MET gesnoven en dat doe ik niet nog een keer.
Twee uur lang was die drip enorm storend.

Metalcored00d

Bewuste gebruiker
Als ik de reports soms lees, twijfel ik of ik wel echt MET heb (ik weet het, veiligheid, ik had moeten testen).
Van de week nog gesnoven, gaf vooral een bodyload bij mij, psychedelisch vond ik de effecten wat tegenvallen, ben benieuwd hoe jouw ervaring wordt.
Gisteren ben ik het experiment aangegaan: 0.15g harmala HCL en dan 45min later 0.15g MET. Na ongeveer 20 minuten was ik de wijnruit al gewaar. Een uur na inname begon de trip ongeveer. Geluid begon te vervormen en ik legde me neer met muziek op. Na een half uur stond ik terug op. Ik voelde het wel een beetje maar ik zag niks. Even naar buiten een jointje roken. Na 20 min terug naar boven. Deze keer kwamen de visuals door, maar opnieuw kon ik niet stil blijven liggen. Daarvoor was er voor mij te weinig headspace en visueel was het eigenlijk niet interessant en ook visuals met open ogen waren grotendeels afwezig. Dan maar een film opgezet Spaceman en dit was een goede keus. Ik voelde me geleidelijk pieken rond 3u na inname. Ik wou dat ik meer had genomen. Ik heb eigenlijk totaal geen bodyload ervaren, behalve her en der een boer. Maar vond de ervaring ook tegenvallen tov wat ik ervan had gelezen... Denk wel dat het een tweede experiment verdient met een hogere dosis.

Bovenaan