Met kwartjes werken

MirtheX96

Newbie
Hallo mensen,
Ik ben van plan om mijn volgende feestje met kwartjes te gaan werken zodat de inklapper minder heftig is. Nou was ik van plan om het zo te doen

00:45 kwart
01:30 kwart
02: 15 kwart
03:00 half

Ik voel er alleen nooit echt iets van (of maar heel kort) wanneer ik enkel een kwartje neem en daarom vraag ik me af of dat de werking van het eerste kwartje misschien al voor een deel over is voordat ik het volgende kwartje neem en dan helemaal niks voel van de eerste kwart dus dat dat dan eigenlijk zonde zou zijn. :confused:

Hoe denken jullie hierover?
Alvast bedankt. :)

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Na 3 kwartier zal de werking echt niet al helemaal weg zijn, kan me eerder voorstellen dat die dan nog moet beginnen

Fool

Badass junkie
Na 3 kwartier zal er al wel een deel serotonine zijn opgemaakt die je dus niet meer voelt, het zal waarschijnlijk wel minder intens zijn. Vaak wordt er aangeraden om maximaal één keer bij te pakken om de schade te beperken, dit dan met ongeveer 1/2 tot 1/3e van de dosering waarmee je begonnen bent ná ongeveer anderhalf uur. Je kunt ook gewoon in totaal iets minder nemen en het bovenstaande schema aanhouden? :)

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Je moet de dosering op je lichaamsgewicht en geslacht (man of vrouw) aanpassen. Verder sluit ik aan bij Fool en MusicIsLife.

1,5pil op een avond is waarschijnlijk veel te veel voor je, maar dat ligt aan jou en de inhoud van de pil.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Ik heb wel begrip voor de 1 tot 1.5 mg per per kilo lichaamsgewicht, maar iedereen moet wel beseffen dat de huidige pillen vaak rond de 200mg zitten. Dat zou betekenen dat ik ongeveer maar een 1/3 mag pakken. 1/3 pil is met alle respect, helemaal niets. Ik vraag me af of ik dat überhaupt wel ga merken. En dan nog, waarschijnlijk zakt het gevoel na anderhalf uur ook alweer weg. Wat heb je dan uberhaupt aan de XTC trip, kan je net zo goed niets nemen. XTC is het lekkerst als je rond de 1.5 tot 2 zit, dan werkt het gewoon 4-6 uur (mits je op de juiste tijden bijpakt.) Ik snap best dat je het veilig moet gebruiken, maar anderhalf uur op 1/3 pil gaan is gewoon totale bullshit.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
leipebaviaan zei:
Ik heb wel begrip voor de 1 tot 1.5 mg per per kilo lichaamsgewicht, maar iedereen moet wel beseffen dat de huidige pillen vaak rond de 200mg zitten. Dat zou betekenen dat ik ongeveer maar een 1/3 mag pakken. 1/3 pil, is met alle respect, helemaal niets. Ik vraag me af of ik dat überhaupt wel ga merken. En dan nog, waarschijnlijk zakt het gevoel na anderhalf uur ook alweer weg. Wat heb je dan uberhaupt aan de XTC trip, kan je net zo goed niets nemen. XTC is het lekkerst als je rond de 1.5 tot 2 zit, dan werkt het gewoon 4-6 uur (mits op de juiste tijden bijpakt. Ik snap best dat je het veilig moet gebruiken, maar anderhalf uur op 1/3 pil gaan is gewoon totale bullshit.

Ja hier ben ik het wel mee eens, de laatste keer dat ik maximaal 1 pil heb gehad is echt lang geleden... De laatste keer dat ik in totaal 1/3 pil heb gehad is nooit...

Joopiejo

Bewuste gebruiker
leipebaviaan zei:
XTC is het lekkerst als je rond de 1.5 tot 2 zit
Voor een vrouw is 1,5 pil, zeg maar 300mg, op een avond te veel ook te veel om nog lekker te gaan waarschijnlijk en al helemaal te veel als je geen schade wil oplopen, of je moet 150 kilo wegen ofzo.

Susanne

Bewuste gebruiker
Leipebaviaan, 1/3 pil van een pil van 200mg is misschien wel sterk genoeg.. Je klinkt alsof je rekent in kwartjes of halfjes maar je moet rekenen in milligrammen MDMA. Als de richtlijnen zeggen dat een derde genoeg is, moet je dat niet negeren omdat een derde zo weinig lijkt. En Mirthe, je zegt dat je er 'nooit' zoveel van voelt dus dat klinkt alsof je gewoon teveel tolerantie heb. Dan moet je 3 maanden wachten blablabla, dat weet je waarschijnlijk al. Ik snap ook dat je dan liever hogere doses neemt, maar hou het in je achterhoofd. Ik zou ook niet van te voren een planning maken hoelaat je bijneemt, want je kan je beter laten meevoeren met de flow. Als je je pillen laat testen weet je hoeveel erin zit en kan je in een keer een hoeveelheid nemen die genoeg is. Dat werkt beter dan opbouwen en gissen.

fgamer

Belezen gebruiker
Joopiejo zei:
leipebaviaan zei:
XTC is het lekkerst als je rond de 1.5 tot 2 zit
Voor een vrouw is 1,5 pil, zeg maar 300mg, op een avond te veel ook te veel om nog lekker te gaan waarschijnlijk en al helemaal te veel als je geen schade wil oplopen, of je moet 150 kilo wegen ofzo.

Inderdaad, dit heb ik wel gemerkt.
Een vriendin van me had amper een halve pil afgeslikt, en zat na 2 uurtjes al op de grond. (Ik denk dat ze een dosis van 150-170mg in haar had, sinds het redelijk zware pillen waren.)
2 maanden later had ze een dosis van 80-90mg op, en ze is 6 uur aan het dansen geweest, voelde zich lekker en hyper en had dat bekende ''love'' gevoel, ze heeft achteraf ook geen ''dipje'' gehad.

Ik zelf gebruik 2 tot 3 pillen om eens ''lekker'' te gaan.
Maar als ik nu terug denk aan vorige week zaterdag, denk ik niet dat ik uitgeput was omdat de XTC was uitgewerkt, maar omdat ik te veel gepakt had. (Ik had redelijk wat binnen, ik heb zeker 4 pillen op 2 uur tijd naar binnen gespeeld). En daarvoor ging ik goed en had ik maar 2 pilletjes naar binnengespeeld op 4 uur tijd.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Leipebaviaan, 1/3 pil van een pil van 200mg is misschien wel sterk genoeg.. Je klinkt alsof je rekent in kwartjes of halfjes maar je moet rekenen in milligrammen MDMA. Als de richtlijnen zeggen dat een derde genoeg is, moet je dat niet negeren omdat een derde zo weinig lijkt.

Zo bedoelde ik het niet. Ik weeg zelf 75 kilo, en volgens de algemeen geldende regels kan ik maar 75 mg MDMA gebruiken om het veilig te houden. Een pil is hedendaags toch al snel zo'n 200 mg. Ik moet dan ongeveer een derde van een pil van 200 mg afbijten om rond de 75 te zitten. (grof gerekend) Zoals ik eerder al aangaf is dat veel te weinig om goed te kunnen trippen. Ik heb al vrij vaak gedropt en weet dus precies hoeveel ik nodig heb om goed te gaan. Na 1/3 pil zou ik vast wel iets voelen, maar het is bij lange na niet genoeg om optimaal te kunnen genieten. Ik denk dat praktisch niemand zich aan deze doseringen houdt. Ooit iemand gezien die maar een halfje dropt over de hele avond? Wellicht uitzonderingen... In mijn omgeving is het in ieder geval heel normaal rond de 2/3 pillen te nemen, vrijwel niemand uitgezonderd.

Fool

Badass junkie
Volgens de algemeen geldende regels kun je als man van 75 kilo 150mg MDMA gebruiken. :wink:

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Ik dacht dat de dosering rond de 1-1.5 lag? De één zegt 1 mg per kilogram, de ander 1.5 mg per kilogram. Trimbo's zelf adviseert volgens mij dat je de 1 mg per kilogram moet aanhouden. Mochten we echter van de 1.5 uitgaan, en dan ook niet meer nemen dan 150 mg (wat in mijn geval hypothetisch is) dan zal ik het ongetwijfeld voelen. Maar ik dan zou ik hoogstens met een halve beginnen en vervolgens bijdroppen met een kwart. Een leuke avond heb je dan zeker, maar je zult niet hard gaan en waarschijnlijk zit je na 2.5 uur al in de comedown...

Fool

Badass junkie
Zie ook onderstaand topic over verschil tussen 1-1.5 en 1.5-2mg per kilo lichaamsgewicht.
viewtopic.php?p=1159676#p1159656

Helaas kun je ook met XTC (gezond) niet zo lang door als je misschien zou willen, maar als je na anderhalf uur bijneemt redt ik er toch wel zo'n 4-5 uur prima feesten mee?

Joopiejo

Bewuste gebruiker
leipebaviaan zei:
In mijn omgeving is het in ieder geval heel normaal rond de 2/3 pillen te nemen, vrijwel niemand uitgezonderd.
Ik denk niet dat dat representatief is voor de gemiddelde gebruiker, ik denk dat de meeste mensen zulke hoge dosissen ook niet fijn vinden.

Maar ieder moet lekker zelf weten hoeveel die pakt natuurlijk. Die 1,5 x je lichaamsgewicht is ook maar een richtlijn, gaat wel om beperken van schade, maar dat moet ieder voor zichzelf weten. Ik ben er ook wel eens overheen gegaan, maar ik geloof wel dat de richtlijn klopt. Dus ik zou iedere beginner aanraden zich er aan te houden, wat je zelf zegt, dan kun je ook een prima avond hebben en beetje veilig kennismaken met xtc.

Susanne

Bewuste gebruiker
Joopiejo zei:
leipebaviaan zei:
In mijn omgeving is het in ieder geval heel normaal rond de 2/3 pillen te nemen, vrijwel niemand uitgezonderd.

Maar hoeveel mg MDMA is dat? Bij hele slappe pillen zou ik dat ook doen ja. De vuistregel is ook niet een mg per kilo lichaamsgewicht, maar anderhalf, dus jij mag 150mg als je 75kg weegt. Ik snap ook wel dat je niks van 75mg voelt. Ik zelf gebruik meestal 80mg en ik weeg 60kg, dus dat is ff minder dan 1,5 per kilo lichaamsgewicht. Maar soms neem ik ook nog wat bij. En ja ik heb wel eens mensen gezien die een halfje pakken over de hele avond, ik zelf namelijk de eerste paar keren.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Maar hoeveel mg MDMA is dat?

Spreiding ligt vaak tussen 180-220.

Ik zelf gebruik meestal 80mg en ik weeg 60kg, dus dat is ff minder dan 1,5 per kilo lichaamsgewicht.

En ga je hier hard op?

En ja ik heb wel eens mensen gezien die een halfje pakken over de hele avond, ik zelf namelijk de eerste paar keren.

Ik praktisch nog nooit, ligt waarschijnlijk aan de omgeving waarin we beide bivakkeren. :wave:

Susanne

Bewuste gebruiker
Ja wat is hard? De eerste paar keren ging ik voor mijn gevoel hard genoeg, veel euforie en liefde enzo. De keren daarna nam ik ook vaak wat bij. Het is gewoon een kwestie van tijd ertussen laten, hoe minder tolerantie je heb hoe harder je gaat. Ik denk dat jij gewoon huge tolerantie heb, de meeste mensen kunnen 600mg niet hebben. Weet je nog ongeveer hoeveel je slikte toen je begon?

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Laten we met ''hard gaan'' veronderstellen dat je effecten van MDMA intens beleeft. Let hierbij op euforie, slingerkaken, slecht zicht, empathie, verwardheid etc etc.

Ik denk dat jij gewoon huge tolerantie heb,

Dat gaat in mijn geval niet op, ik heb dit jaar alleen nog maar in februari (2 pillen) april (halfje) en augustus (2 pillen) gebuikt. Geen sprake van tolerantie dus...

de meeste mensen kunnen 600mg niet hebben.

Nogmaals, dat verschilt per persoon. Ik heb in mijn omgeving genoeg mensen zitten die zo 3 van 200 mg naar binnen gooien, en er vervolgens prima op gaan. (inclusief mezelf) Ook ken ik iemand die eens 4 naar binnen werkte, hij ging wel knetterhard maar daar bleef het ook bij.

Weet je nog ongeveer hoeveel je slikte toen je begon?

Ik ben van nature niet echt een gematigd persoon, dus toen ik begon met MDMA lag het gebruik al rond de 1.5-2.5. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen een heel festival op een halfje te gaan, ik zou eigenlijk alleen maar op zoek gaan naar meer. :grin:

Susanne

Bewuste gebruiker
Hm, op zich is 2 maanden wachten na 2 pillen wel weinig, maar daarna 4 maanden wachten niet. Gebruik je in de tussentijd pep of coke? Dat doet ook serotonine vrij komen. Anders weet ik het ook niet. Het kan natuurlijk verschillen per persoon maar het is wel een groot verschil, vandaar dat ik het wel raar vind. De enige mensen die 3 (of meer) pillen opeten die ik ken doen dit elk weekend. Wat voelde je in het begin van 1,5-2,5 pil? Ik kan me overigens ook niet meer voorstellen dat ik op een feest over de hele avond een halfje nam, maar toch deed ik het.

Fool

Badass junkie
Zo nu en dan pep of coke gebruiken zal geen invloed hebben op de 3 maanden pauze tussen MDMA, de affiniteit van zowel pep als coke op de serotonine is dusdanig laag dat niet je hele serotonine-voorraad leeg getrokken wordt.
Daarbij is zijn de 3 maanden vooral bepaald voor het herstellen van de releasing-agents in de axonen van je hersencellen, iets wat zowel amfetamine als cocaïne niet op die manier afbreekt.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Gebruik je in de tussentijd pep of coke?

Ja, behoorlijk veel pep de laatste maanden. Voornamelijk met uitgaan en festivals, zodra ik begin met drinken krijg ik altijd zin in speed. :P Vooral vanaf begin dit jaar is mijn gebruik daarin toegenomen. Maaarrr nu ondertussen al 3 week geen poeder meer aangeraakt. :tearsofjoy:

Wat voelde je in het begin van 1,5-2,5 pil?

Ik geef toe, toen ik begon met MDMA ging ik hier echt extreem hard op. Dikke euforie, love shit gevoel, met iedereen praatje maken, gigantisch empathisch. Tegenwoordig als ik gebruik is het meer dat ik voor me gevoel lekker leip ben, lekker wazig, maar het échte échte gevoel krijg ik niet meer.

mb90

Experimenterende gebruiker
Ik moet eerlijk toegeven dat die paar keer per jaar dat ik XTC gebruik, ik ook ver over de 1,5mg/kg heen ga. Ik weeg pakweg 85kg, dus ik zou dan in totaal ongeveer 140mg mogen hebben, wat ongeveer neer komt op driekwart van een pil tegenwoordig. Als ik dan een keer naar een feest ga werk ik ook wel 2-3 pillen weg. Ik merk dan gewoon dat ik super lekker ga, ik ben dan niet helemaal van de wereld, misschien een tikkeltje waus, maar dat vind ik juist wel leuk :)

Ik denk dat je het een beetje kunt vergelijken met alcohol. Als je 3 biertjes drinkt op een avond zul je er geen schade aan over houden, maar de meeste mensen gaan hier ook ver overheen op een gezellige avond. Ik weet geen exacte getallen, maar volgens mij is er voor alcohol een vergelijkbare regel. Het is gewoon je eigen keuze of je je aan die regel houdt.

Helenas

Bewuste gebruiker
Ik vind mezelf echt niet leuk meer als ik 2-3 pillen op zou hebben. Ik ben nooit verder gekomen dan 2, dat was wel eenmalig. Ik gebruik normaal 1 pil max en deed het laatst heerlijk op een halve dus dat is wel zeker mogelijk.

Bovenaan