Methadon...

Loeloe

Newbie
Hai
Na een flink aantal jaren verslaafd te zijn geweest aan speed, en daarvoor succesvol te zijn afgekickt in een kliniek, werk ik nu zelf in de verslavingszorg. Het laatste kliniekbezoek dateert van 5 jaar geleden, en tussendoor een opleiding gedaan (en afgemaakt!) en sinds een klein half jaar dus werkzaam in de sector. Al met al gaat het eigenlijk best goed vind ik, al merk ik wel dat de toegangkelijkheid naar sommige middelen hiermee natuurlijk vergroot is. Ik kan makkelijk de hand leggen op benzo's zoals valium, lorazepam, diazepam, flunitrazepam etc. en heb alle inmiddels wel meerder keren geprobeerd uit nieuwsgierigheid. Zo ook methadon, eveneens uit nieuwsgierigheid. Heb een aantal dagen 5mg genomen, en de eerste dag kostziek natuurlijk, de andere dagen wel iets gemerkt maar haast niet noemenswaardig eigenlijk. Verhogen leek me geen goed plan. Ben daar een week of 3 geleden mee gestopt, en sinds een dag of 2 neem ik wederom 5 mg per dag, gewoon omdat ik nieuwsgierig ben, en graag alles eens wil proberen (ben er dan ook bijna klaar mee en dan wil ik met ALLES kappen). Vanmorgen werd ik echter wakker met een GIGANTISCHE hoofdpijn, beroerd gevoel en gewoon hee gaar. Zag ook lijkwit. Ben ff naar bed gegaan na een ibuprofen 600 en na een uurtje slapen was ik wel weer oke. Heb nu dus geen methadon genomen, want vraag me af of het daardoor komt misschien?? Gezien het effect van methadon op mij (nagenoeg niets, lijkt juist of ik er drukker van wordt dan ik normaal ben) is het die hoofdpijn gewoon echt niet waard! Denken jullie dat het door de meth komt? Gebruik er ook hash bij btw.

jaja

Bewuste gebruiker
:confused:

Strange; klinkt als Regilio Tuur die in een Blijf van m'n Lijf huis werkt.

Anyway, die klachten die je beschrijft hebben imo niets met 't gebruik van die meet te maken. Ik snap sowieso niet dat mensen die zooi voor de lol innemen, ik kreeg er absoluut geen kick van.

Doe mij dan maar the real thing.

Loeloe

Newbie
Ik ben geen hulpverlener hoor :wink: lijkt me inderdaad wat dubieus...ik maak bepaalde ruimtes schoon! Oké snap je punt, zoals ik al zei merk ik er dus ook niets van, wilde het simpelweg eens geprobeerd hebben!

acidboy

Badass junkie
Geen idee of het van de methadon komt of niet, lijkt me sterk...
valium en diazepam zijn trouwens gewoon hetzelfde he:) (merk- en stofnaam).

Verder zou ik lekker stoppen met dat spul (ook met de benzo's..), kutverslavingen... maargoed, dat zal je wel weten denk ik zo.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
lijkt mij niet van de methadon te hoeven komen, maar onmogelijk zou het natuurlijk ook niet zijn.

Ik denk eerder gewoon aan de algemene hoeveelheid middelen die je in je lichaam stopt .. dat je de reden daar het beste kan zoeken.

drink je wel genoeg?

:wave:

Flameon

Badass junkie
Het kan van de methadon zijn, maar gezien de hoeveelheden die jij hebt gebruikt lijkt het me niet echt logisch. Maar methadon is geen speelgoed, dus wees verstandig en laat het staan.

Daarbij wil ik je erop attenderen dat iedere mg methadon die uit het tapinstallatie komt geregistreerd wordt, dus ik weet niet hoe jij aan de methadon bent gekomen. Op iemand anders (client) zijn naam?

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
lolz .. de meesten krijgen hun meet gewoon eens per week mee. Daar moeten ze het dan wel doorslikken, maar voor de rest van de week wordt dat niet gecontroleerd ... wat dat betreft zijn er verschillende programma's die ook verschillende ophaaltijden aanhouden. elke dag, 3 keer per week of eens per week zul je het meeste zien denk ik :) ( tenminste zo was het een jaar of tien geleden)

dat is de makkelijke manier .. en zo wordt er heel veel in strippen en drankjes methadon gehandeld, straatprijs ligt zo ongeveer op 2-3 strippen methadon voor een tientje tegenwoordig

de moeilijke manier is net doen of je het daar drinkt en om het ander welke methode dan ook gebruiken om het daar niet te drinken en het alsnog te kunnen bewaren ( voor bijvoorbeeld het geval dat je die dag al heroine op had) of zelfs verkopen ( om nog meer heroine te kunnen kopen, zo simpel is het nu eenmaal :( )

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb in een slechte periode uit mijn leven een maand lang dagelijks methadon genomen. Ik kreeg het eerst van mijn beste vriendin die ruim een half jaar heroineverslaafd is geweest en in diezelfde periode aan het afkicken was. Toen zij me niks meer wilde geven, kocht ik het op straat van een verslaafde...Ik zat nogal in de put met mezelf en toen ging het ook nog eens uit met mijn toenmalige vriend, die methadon "verzachtte" mijn leed een beetje (dacht ik).
Enfin, gelukkig kreeg ik vrij snel door dat het me niet kon helpen en dat ik er een extra probleem bij aan het creeren was, dus toen stopte ik er weer mee. De bijwerkingen die jij omschrijft, kreeg ik er niet van. Ik had wel ontiegelijke last van jeuk overal toen ik stopte en was soms een beetje misselijk. Ook had ik steeds drang om het toch weer te gaan slikken, maar ik was me er goed van bewust dat dit echt heel onverstandig zou zijn, dus ik heb me kunnen beheersen. Na een week of twee was het ergste weer voorbij, ik hoef het NOOIT meer te doen......

Loeloe

Newbie
Bedankt voor de reacties, ik denk idd dat het misschien te maken heeft met te weinig drinken...Iets meer op gaan letten dus. Voor de rest heb ik besloten de methadonpillen die ik nog heb op te maken (nog 6) en daarna er mee te stoppen. Hetzelfde geldt voor de benzo's, heb het wel weer gezien allemaal en ga het weer ouderwets bij mn jointje houden.
Evengoed bedankt voor het meedenken!

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
he loeloe ... ik heb een idee :wink:
het vraagt alleen wel een beetje inlevingsvermogen .. misschien wel een idee voor meer mensen hier btw :)

er zijn heel veel indiaanse volkeren die denken dat de moeilijkste beproevingen die een mens in zijn leven ondergaat, vergemakkelijkt kunnen worden door iets op te offeren. Iets dat tot dan nog een groot deel van je leven in beslag nam.. kwalitatief of kwantitatief .... niet iets offeren aan een god of wat dan ook, maar iets weggeven aan de kosmos, zodat dat de weg vrij maakt voor een gift van de kosmos naar jou toe ....( zo simpel kan het soms zijn, je geeft iets en je krijgt iets )

je zegt dat je nu nog 6 methadon dingen en wat benzo's hebt loeloe ... en dat je daarna kunt stoppen .. ik snap helemaal waarom je niet zoiets hebt van nu gelijk stoppen en die zes en co weggooien, want zo werkt het nu eenmaal ... :wink: ik weet dat ik toen precies hetzelfde zou doen .. ik wilde best stoppen, maar iets dat ik nog heb ga ik niet ' verspillen' natuurlijk :wink:

In mijn ogen zie ik nu een heel goed voornemen van iemand .. namelijk stoppen met iets dat niet zo wenselijk is voor het algemene welzijn ... maar ik zie ook dat diegene daar heel veel moeite mee heeft ... het niet gelijk terzijde doen van hetgeen je nog hebt, laat tenslotte veel zien van je innerlijke strijd ..

Je kunt nu wel zeggen van als die 6 methadon dingen op zijn is het op en hou ik ermee op ... geloof me .. je zal de eerste niet zijn die daarna toch nog in aanraking komt met methadon of iets gelijkends .. en het zal op dat moment heel veel kracht kosten om echt nee te kunnen zeggen ...
misschien dan net wel te veel kracht ... omdat er net iets heftigs gebeurd is in je prive leven of wat dan ook .. .. ongeluk komt zelden alleen ( weer zo'n grootmoeders wijsheid, die elke keer blijkt uit te komen)

dat moment .. dat zal dus hoogstwaarschijnlijk komen.. het moment dat je zegt van : ach nog 1 keertje :wink: .. dat moment kun je nu al bestrijden .. door nu al dat zogenaamde offer te maken van wat ik van die inheemse volkeren vertelde .. geef nu al een deel van die pillen op :wink: doe er iets 'ritueelachtigs' mee wat voor jouw gevoel in je geheugen zal blijven, maar zorg dat je ze bewust wegdoet/weghaalt uit je leven ....
verbrand ze .. of verdrink ze :wink: verzin maar wat .. maar haal ze uit je leven. al is het alleen de laatste maar ...
deze 'herinnering' zal je blijblijven en zal je een gevoel van kracht en herinnering geven als je in de toekomst weer ' richting die zooi' gaat ...

Want dat gebeurt nu eenmaal .. eenmaal verslaafd aan iets is het moeilijk om af te kicken .. het begin is het moeilijkst ... maar wat veel mensen vergeten te zeggen is dat bijna iedereen, 8 van de 10 mensen die aan wat dan ook verslaafd zijn geweest, minimaal 1 keer terugvalt in diezelfde verslaving ... in andere woorden afkicken is makkelijk, ervanaf blijven, dat is de kunst :wink:

dus dat 'wegdoen' zal zeker niet tegenhouden dat je weer in aanraking komt met meet en benzos .. maar het zal je wel een herinnering geven aan minimaal 1 keer dat je sterk was en alles weg of het laatste dat je had weg kon gooien .. minimaal 1 keer dat je echt iets overhad voor jezelf...
sommige herinneringen kunnen heel fijn zijn om te hebben, vooral als je het moeilijk hebt :wink: vooral diegene die je herinneren aan je innerlijke kracht .. aan die keren dat je luisterde naar dat stemmetje in je en eens niet toegaf aan the easy way :wink:

anywayz gewoon iets dat me te binnen schoot toen ik je topic las, misschien een idee voor je, als is het wel wat raar geloof ik

:sunglasses:
AkA

Loeloe

Newbie
AKA, vind het helemaal niet zo'n raar idee hoor! :) Heb dit namelijk ook gedaan met speed destijds :wink: ben daarop twee maal teruggevallen, in 2004 en 2006, en in 2006 heb ik de twee gram die ik nog had ritueel door de plee gespoeld! Ik wil niet zeggen dat ik daarna nooit meer trek heb gehad, maar gek genoeg was dat niet zozeer ''trek in speed'' als wel ''trek in gewoonweg IETS''. Speed is jarenlang dag in dag uit mijn drug geweest, maar interesseert me nu gewoon voor geen meter meer gek genoeg..ik wil niet zeggen dat ik het zal laten liggen als ik het bijwijzevanspreken op de hoek van de straat vind, maar ik doe er eigenlijk geen moeite voor. Gek genoeg blijft dus wel die behoefte aan iets. En dat is soms gewoon lastig om te hanteren. Omdat ik makkelijk toegang heb tot al die shit die ik al heb opgenoemd, is dat het nu dus.
Moet toegeven dat het nu meerdere keren is gebeurd, en dat ik er zelf ook behoorlijk van baal (aan de ene kant, aan de andere kant lijkt het me te roepen zeg maar) omdat ik er mijn baan mee kan riskeren als dit uitkomt, en omdat ik dus blijkbaar nog steeds een soort van oerbehoefte heb om mezelf maar even anders te voelen. Vraag me soms dan wel af wanneer dat gevoel eens over zal raken, wanneer ik dus eens ECHT klaar ben met al die troep. Ergens heb ik dan ook de berusting dat dit dus blijkbaar bij me hoort, en dat ik het 300 dagen van het jaar wel kan laten bij wijze van spreken, maar aan de andere kant voelt die gedachte gelijk een soort van valkuilachtig. Ik neem je advies in overweging, en wellicht smijt ik die symoron wel allemaal weg. Maar eerlijk gezegd denk ik van niet. Kan iemand me vertellen of 5 mg per dag zo verslavend is bij langdurig gebruik? en hoelang is langdurig gebruik in dit geval? Ben me ervan bewust dat er wellicht op den duur meer nodig is hoor, maar heb geen idee hoe dat tijdsbestek eruit ziet bij meet? Alvast bedankt voor de antwoorden..

eend

Belezen gebruiker
de kanarie zei:
Je kunt nu wel zeggen van als die 6 methadon dingen op zijn is het op en hou ik ermee op ... geloof me .. je zal de eerste niet zijn die daarna toch nog in aanraking komt met methadon of iets gelijkends .. en het zal op dat moment heel veel kracht kosten om echt nee te kunnen zeggen ...
misschien dan net wel te veel kracht ... omdat er net iets heftigs gebeurd is in je prive leven of wat dan ook .. .. ongeluk komt zelden alleen ( weer zo'n grootmoeders wijsheid, die elke keer blijkt uit te komen)

Elke keer waarin je jezelf teleursteld, kost een stukje zelfvertrouwen. Wacht je moment en grijp 'm. Dat zou ik zeggen. Maar ja, ieder heeft zo zijn gedachten...

good luck, Loeloe!

De eend

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
toen ik een tijdje elke dag een of twee tientjes bruin rookte .. 4 strepen hooguit .. had ik genoeg aan 1 symoron om niet ziek te worden ... geen idee in hoeverre het gelijk is ... maar dat ene pilletje heeft blijkbaar heel veel macht ....

en aangezien methadon verslavender werkt en langer in je lichaam blijft dan heroine, zou ikzelf zeggen dat 1 pilletje per dag genoeg is om verslaafd te worden ... hoe lang dat zou duren? geen idee ...

24 uur later zit de helft van die pil nog in je donder namelijk ( meet heeft een halfwaarde van zo'n 24-30 uur.. het duurt dus dik 24 uur voordat je lichaam de helft van wat je slikte, eruit kon werken ) en vaak heb je dan alweer genomen ...

ik vind het wel heel grappig om te lezen over je berusting :)

die berusting van dope hoort nu eenmaal in mn leven, die ken ik wel ... zelfs mn moeder kent hem ... en heeft hem ... ik hoor haar nog zeggen, ja jochie dacht je dan dat het nooit terug zou komen sinds je gestopt bent? ik kom wel weer een weekje langs ( was ik dik 5 jaar clean ) ik had al zo'n gevoel zei ze nog ....

ik zal nu eenmaal mn hele leven trek blijven houden in alles wat me maar in een roes kan brengen, maar vooral in heroine en coke .. mijn berusting is blijkbaar neergekomen op het feit dat ik kan accepteren dat ik zo verslaafd ben dat ik mn hele leven zal moeten vechten tegen die aandrang. En in het ergste geval(bij enorme craving), zal toegeven aan iets dat in mijn ogen minder erg is ( wiet, drank ) in mijn ogen ..

zo verslaafd als de pest dus ... zuchtte ik berustend terwijl ik net een enorme joint aansteek .. want yepz .. mn dinnetje is eens per maand ongesteld en ik hou geloof ik hetzelfde ritme aan, alleen dan in trek.

:beer: + :stoned: == hiero geen opiaten :wink: .. dan maar berusten in mn eigen zwakke ik ( en toch best lekker zo'n koud biertje na een dag hard ploeteren en het huis verven )

Loeloe

Newbie
Heb zojuist de rest van de symoron weggeflikkert :wave:
Het zal inderdaad wel altijd een zwakke plek blijven, die roes, zowel bij jou, als bij mij en vele anderen. Er is meestal wel te leven met deze kronkel in de kop, en de momenten waarop dat ff niet lukt kan ik beter een jointje roken dan een methadonpil nemen. Want nu is het methadon, straks heroine en gek genoeg weet ik nu al(weer) of nog steeds, dat toch nooit maar dan ook nooit eens genoeg is. Zo werkt het nou eenmaal, dus dan maar op safe blijven. Ik wens je veel sterkte Aka, las net je ander topic over trek. Maar beter je halve huis verbouwen en tegen de muren kruipen, dan weer naar de klote gaan in de wetenschap zoals hierboven, namelijk dat dat kutgevoel er maar ff beter van wordt, maar uiteindelijk - na hoeveel dope dan ook - toch nooit helemaal weg zal gaan.
Take care!!

Bovenaan