methcathinone

Angramar Temenos

Badass junkie
Bedoel j e methcathinone of Methylenedioxymethcathinone?

Methylenedioxymethcathinone = Analoog MDMA (Methylone, heerlijk spul)
Methcathinone = Analoog Crystal Meth (veel plezier..)

honingolie

Bewuste gebruiker
Analoog crystal meth? Wat loop je nu weer voor onzin te verkondigen man.. Cathinonen zijn zeker niet gelijk aan amfetaminen, het zijn alkaloïden van Khat.

Lijkt me best een interessante compound, heb je al op bluelight gekeken?

L

Lid 6909

Gast
Nee nog niet gekeken, ik bedoel gewoon wat er staat AT.

ty @ honing, ik zal ff kijken

verder nog mensen?

//update
ik lees dat het een beetje pep achtig moet zijn? ervaringen?

Angramar Temenos

Badass junkie
honingolie zei:
Analoog crystal meth? Wat loop je nu weer voor onzin te verkondigen man.. Cathinonen zijn zeker niet gelijk aan amfetaminen, het zijn alkaloïden van Khat.

Zeg ik dan dat ze gelijk zijn? o.O.
Voor zover ik weet is methcathinone heel sterk lijkend op crystal.. Heb der wel eens over gehoord, schijnt ook sterk verslavend te zijn.

tomz0r

Badass junkie
honingolie zei:

Klopt, maar cathinonen verschillen maar 1 atoompje van amfetaminen.
En de werkingen van Khat en amfetamine zijn ook met elkaar vergelijkbaar.
Ik vermoed inderdaad dat de werking van die stof erg lijkt op die van methamfetamine. Bijna hetzelfde molecuul namelijk.

Angramar Temenos

Badass junkie
tomz0r zei:
honingolie zei:

Klopt, maar cathinonen verschillen maar 1 atoompje van amfetaminen.
En de werkingen van Khat en amfetamine zijn ook met elkaar vergelijkbaar.
Ik vermoed inderdaad dat de werking van die stof erg lijkt op die van methamfetamine. Bijna hetzelfde molecuul namelijk.

Dat bedoel ik dus, en van wat ik heb gehoord is ook methcat erg verslavend, en ik heb gelezen dat het een analoog is van meth.

pandalicious

Experimenterende gebruiker
methcathinone is geen alkaloïde van khat. cathinone is dat wel, maar methcathinone is synthetisch. het wordt uit efedrine gemaakt (via een oxidatie). methamfetamines worden hier ook uit gemaakt btw.
De effecten zijn zeer gelijkend aan die van methamfetamine, maar een beetje minder sterk en meer euforisch. Kan vergeleken worden met coke. Verslavingseffecten zijn gelijk aan die van meth.

het is ook gekend onder de namen Cat, Jeff, Mulka, Bathtub Speed, Wannabe-Speed, Kitty, Meth's Cat, Meth's Kitten, Ephedrone, ketone, bk, CAT, KAT, Tik; de link met (meth)amfetamine is duidelijk denk ik

methcathinone kent, in tegenstelling tot (meth)amfetamine, geen enkel farmaceutisch gebruik meer, dus het wordt moeilijk om een excuus te vinden. Het werd in de sovjet-unie gebruikt als antidepressivum in de jaren 60 en in de jaren 50 werd ook in de USA gedacht om analogen te gebruiken als antidepressivum maar dat ging niet door wegens misbruik en verslavinspotentieel...

verslagje van iemand
Code:
No dilation of the pupils was noticed at any level (?!?), however both pulse rate and blood pressure were up quite a bit. Upon sniffing, mouth instantly "watered", and thru the experience my mouth did not become dry. So +/-cholinergic side effects appear absent, unlike either amphetamines or cocaine.

When the drug wears off, sleep is much easier to obtain. The first night after a day of CATting I slept very well, but after the next day of the same I awakened after only 2 hours of sleep and had to take diphenhydramine to return to sleep.

Withdrawl is characterized by sadness and feelings of despair, along with a lack of energy. Others have reported a physical withdrawl, but these reports come from the highDose michaganCatNut crowd. Alternately felt hopeless or giddy and almost euphoric. Caffeine appears to dramatically alleviate the depression.

"I hadn't known I was hooked. I felt like I had a temperature of 1 million degrees. I could hardly breathe. My whole body ached"
-Grimes on his experience in a detox
tank in the Marquette county jail.

L

Lid 6909

Gast
ok nice

maar waarom werd zoiets gebruikt als antidepressiva :grin:

pandalicious

Experimenterende gebruiker
gNuxx zei:
ok nice

maar waarom werd zoiets gebruikt als antidepressiva :grin:

ik gok omdat de depressie dan overging... :grin:

nee serieus, er zijn zelfs nu nog analogen (en zelfs niet-analogen die in het lichaam op dezelfde manier werken) die blijkbaar depressies verhelpen maar misschien gevaarlijk zijn voor verslaving. bupropion vb, volgens de fabrikant volledig veilig maar studies duiden op verslavingspotentieel. hoe het juist werkt in het lichaam snap ik ook niet, maar wikipedia zegt dit

Bupropion is a dopamine and norepinephrine reuptake inhibitor.[89] It is about twice as potent an inhibitor of dopamine reuptake than of norepinephrine reuptake. As bupropion is rapidly converted in the body into several metabolites with differing activity, its action cannot be understood without reference to its metabolism. The occupancy of dopamine transporter (DAT) by bupropion and its metabolites in the human brain as measured by positron emission tomography was 6–22% in an independent study[90] and 12–35% according to GlaxoSmithKline researchers.[91] Based on analogy with serotonin reuptake inhibitors, higher than 50% inhibition of DAT would be needed for the dopamine reuptake mechanism to be a major mechanism of the drug's action. Bupropion does not inhibit monoamine oxidase or serotonin reuptake. However, it has been shown to indirectly enhance the firing of serotonergic neurons, via activation of downstream norepinephrine flow. Bupropion has also been shown to act as a noncompetitive α3β4 nicotinic antagonist.[92] The degree of inhibition of α3β4 receptors correlates well with the decrease in self-administration of morphine and methamphetamine in rats,[93] and may be relevant to the effect of bupropion on nicotine addiction. The drug is supplied as a racemic mixture, and no studies have been published on the activities of the individual enantiomers.[94]

L

Lid 6909

Gast
Ok dat verduidelijkt wel wat.

Maar is dit een aanrader, als je een peppie wel kan waarderen om de zoveel tijd?

peace

Aldous

Belezen gebruiker
gNuxx zei:
Ok dat verduidelijkt wel wat.

Maar is dit een aanrader, als je een peppie wel kan waarderen om de zoveel tijd?

peace

Ik kan deze zeker aanraden! onverwacht veel euforie van deze stof ook trouwens

njirem

Belezen gebruiker
ik heb dit nu op....voelt zeer lekker, beetje mdma achtig.
maar is het gevaarlijk?
en is dit nou legaal of niet?
:wave:

W.F.L.

Badass junkie
Wat denk je zelf? Het is illegaal in Nederland trouwens.

En blijkbaar is het stukken minder heftig dan meth hoor.. Cathinones zijn zowiezo niet erg sterk. Ik had begrepen dat Methcathinone qua sterkte vergelijkbaar is met goede speed. Vind het trouwens niet zo gek, Mephedrone is gemethyleerde ephedrone en van Mephedrone kun je ook met gemak een lijn van 100-150mg snuiven, wat denk je dat er gebeurt als je 100mg zuivere meth zonder tolerantie snuift? Cathinone zelf is stukken minder potent dan amfetamine. Dus die Ephedrone met Meth vergelijken gaat denk ik veel te ver.. En dat de structuurformules op elkaar lijken zegt geen bal trouwens, de structuurformule van methylone lijkt ook heel erg op die van MDMA, maar het is stukken lichter. Methcathinone en meth gelijkstellen is volgens mij zoals methylone met MDMA gelijkstellen, het gaat niet op, omdat cathinones niet zo potent zijn.

In overweging, klinkt als een interessante stof! En je kunt het roken, maar dat is een twijfelgeval natuurlijk.

pandalicious zei:
De effecten zijn zeer gelijkend aan die van methamfetamine, maar een beetje minder sterk en meer euforisch. Kan vergeleken worden met coke. Verslavingseffecten zijn gelijk aan die van meth.

Van waar heb je dit? Hoe kan het "een beetje minder sterk" en "meer euforisch" zijn? Dat het waarschijnlijk een meer serotogene werking heeft dan meth, OK. En de vergelijking met coke vind ik helemaal niet toepasselijk. En als het minder sterk is dan meth, hoe kan het verslavingspotentieel dan even groot zijn? Denk even na.

Bovenaan