• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Mijn 1e keer LSD

baarsjesbewoner

Bewuste gebruiker
Na van enkele paddotrips erg te hebben genoten, kreeg ik steeds meer interesse in een van de meest besproken hallucinogene middelen; LSD.

Ik zat echter met een groot probleem: Waar kan je dat spul nou krijgen? Ik ken geen dealers en die hoef ik eerlijk gezegd ook niet te kennen. Ik had stilletjes mijn hoop al opgegeven maar opeens na een half jaar kwam ik in gesprek met een vriend op school die wel wat voor me kon regelen via een collega van hem.

Enkele weken later toen hij het goedje in zijn bezit had ben ik het ook direct op gaan halen. Nadat ik het rond een uurtje of 12 had opgehaald kwam ik met een tweede probleem; Hij zelf had geen zin om mee te gaan trippen. Ik besloot daarom maar een goeie vriend (B.) van me te bellen en te vragen of hij zin had om als tripsitter te fungeren.

Eenmaal thuis aangekomen pakte ik een voorgedraaide joint en ging direct naar het huis van B. Hier vertelde hij me dat hij respect voor me had dat ik het uberhaupt durfde om zoiets als LSD te nemen (hij heeft wat minder fijne ervaringen met paddo's en 2c-b gehad).

Ik pakte het zegeltje en verbaasde me over het feit hoe klein dat ding wel niet was. Snel pakte ik een schaar en knipte het zegeltje doormidden. De zegel zat onder mijn tong en ik was klaar voor de trip!

Een half uur later merkte ik nog steeds geen effect. Ik werd ongeduldig, B. kalmeerde me en zei dat ik gewoon geduldig moest zijn. We besloten een film van The Doors te kijken en de joint aan te steken. Kort daarop volgde de eerste effecten; de TV leek een beetje op een robot en de gordijnen danste mee op de muziek. De muziek werd ook alsmaar intenser, ik werd er gewoon in opgezogen! Om de psychidelische beelden en teksten van de DVD moest ik erg hard lachen, wat daarvoor de precieze reden was zou ik helaas niet meer weten.

Toen de DVD was afgelopen keek ik om me heen en zag dat de kamer een soort van gloed had gekregen. Ik besloot naar de wc te gaan en toen ik opstond voelde ik enorme steken in mijn lies, vergelijkbaar met de pijnen die ik af en toe voelde tijdens paddotrips na een tijdje te hebben gezeten. Na een paar stappen was de pijn weggetrokken en keek ik met bewondering naar de vloerbedekking van de gang. Ik zag niet zomaar zwart witte vierkanten maar er was overduidelijk diepte te zien in de patronen. De zwarte vierkanten bolde omhoog en de witte vierkanten juist omlaag. Het was een vreemde gewaarwording hier recht overheen te lopen :grin:.

Teruggekomen van de WC zei B. dat ie boodschappen ging doen en vroeg of ik meeging. Op het moment had ik geen zin om de overtoom af te lopen en een drukke supermarkt in te lopen dus besloot ik thuis te blijven. Ik zette wat techno op en begon te genieten van het visuele spektakel wat zich afspeelde in B. zijn woonkamer. De muziek nam de hele kamer over, het bepaalde de kleur van de kamer en de bewegingen van de kasten. Ook het beeldscherm zag er surrealistisch uit, veel feller dan normaal. Daarnaast zag ik op een plaatje van de westergasfabriek mensen meebewegen op de muziek! De mooiste visual van de avond.

Toen B. weer terugkwam schrok ik me dood, hij deed de deur open maar het leek wel alsof iemand de deur intrapte. B. ging koken en ik hield hem gezelschap in de keuken, de geuren van het vlees dat gebakken werd waren erg sterk en ik kreeg in tegenstelling tot normaal honger onder invloed van drugs. Eenmaal genietend van het eten kreeg ik last van de slappe lach. Een van mijn favoriete afleveringen van South Park was op tv en ik moest bijna pissen in mijn broek van het lachen.

De effecten van de LSD begonnen duidelijk af te nemen en ik wou nog even graag naar buiten om te kijken of ik nog wat mooie hallucinaties zou hebben. Eenmaal buiten aangekomen viel alleen het felle licht van de lantaarnpalen op. Helaas zag ik geen dingen meer vervormen en daarom zal ik de volgende keer eerder naar buiten gaan tijdens mijn trip.

9 uur nadat ik het zegeltje had genomen was ik weer zo goed als nuchter. Ik bedankte B. voor het tripsitten en pakte de fiets naar huis. De dag erna voelde ik me herboren. Mijn humeur was beter dan normaal en ik voelde me ook fitter. Al met al een erg geslaagde ervaring :wave:

exsmoker

Bewuste gebruiker
mooi verslagje... beetje kort maar erg leuk om te lezen :)
ik wil het ook gaan proberen in de zomer :P
als het lekker lang licht is buiten en heerlijk warm :sunglasses:

bersenka

Experimenterende gebruiker
Maar hoe vond je het visueel? Was dit genoeg of had je het nog liever sterker gehad?

azgaza

Badass junkie
Klinkt als een typische lichtere trip, doet me een beetje denken aan hoe een half hofmann zegeltje voelde bij mij, dat was ook na +- 9 uur over. Maar het klinkt wel als een goede eerste trip ja, leuk dat je het leuk vond.

Bovenaan