Mijn amfetamineverslaving

Kmind

Belezen gebruiker
Ik zou hier graag redelijk beknopt mijn verhaal doen over mijn amfetamineverslaving.
Ik ben nu 20 jaar en reeds enkele maanden gestopt na jaren van zwaar gebruik/misbruik.

Ik nam voor het eerst amfetamine toen ik 14 was. Slechte kwaliteit meestal, toch had het wel iets.
Na een tijdje betere kwaliteit gevonden, grotere aankopen gedaan en ik was vertrokken.
Wat ik toen destijds nog niet wist is dat ik een Autisme spectrum stoornis heb.
Ik werd rustig, geconcentreerd, minder impulsief van amfetamine.
Hierdoor gebruikte ik het veelal voor school, maar ook thuis en als ik weg ging.

Op mijn 15de verjaardag beleefde ik mijn eerste amfetaminepsychose.
Een heel bizzare en heftige ervaring. Ik heb er sindsdien nog een 3-tal meegemaakt.
Ik begon in de circkel van dagelijks gebruik te geraken, maar toch op een manier van zelfmedicatie. Toen heb ik ook een eerste poging gedaan te stoppen, dit heb ik toen een week of zes kunnen volhouden en ik was weer vertrokken.
Thuis liep de situatie de spuigaten uit, deels door het niet uit bed kunnen geraken door oververmoeidheid, lichamelijk op zijn en ik had een vader die zelf alcohol- en cocaïne verslaafde was.

Toen ik de leeftijd van 16 bereikte, ben ik voor het eerst in opname geweest onder dwang van de jeugdrechter. Ik ben toen 4 weken in opname geweest en deze vier weken hebben mij toen best goed gedaan er rust gebracht, ik ben toen ook gestopt met amfetamines te gebruiken en kreeg eerst de diagnose ADHD opgespeld. De jeugdpsychiater besloot toen om mij hiervoor Concerta voor te schrijven, 72mg een vrij hoge dosering.

Toen is er beslist geweest dat ik nog opnieuw voor langere tijd in opname zou moeten wat uiteindelijk 4,5maand heeft geduurd. Ik heb aan deze opname niets gehad en ben erdoor zelfs redelijk depressief geworden. Toch ik in totaal 15 maanden clean geweest van de amfetamine.

Op het einde van die 15 maanden kon ik het gewoon niet meer aan en besloot terug te gebruiken. Ik kon dit toen redelijk goed combineren met mijn dagelijks leven.
Ik ging naar school, haalde heel goede punten, etc.
Maar ik werd het huis uitgesmeten en had het geluk dat ik een traject zelfstandig wonen kon volgen, met de steun van mijn moeder.

Ik ben toen heel kort gestopt geweest, maar zodra ik opzelf woonde ben ik terug zwaar beginnen gebruiken. School ben ik mee gestopt op mijn 18de (zonder het dus af te maken).
En ben toen heel fel in een wereld van verslaafden en ander "krapuul" terechtgekomen.

Om mijn verslaving te kunnen onderhouden heb ik een hele tijd verkocht.
Ik ben ergens op het einde van mijn 18de beginnen injecteren en heb dit ongeveer een jaar gedaan. De speed was mijn ding, dagen wakker altijd, freaken op games of programma's schrijven voor de pc.
Op een gegeven moment ongeveer een jaar geleden (mei 2013), heb ik besloten dat het gedaan moest zijn met injecteren, ik had open wonden op mijn armen. Het kon zo niet langer verder.
Ik heb deze stap toen gezet en tot op de dag van vandaag volgehouden.

Ik heb een tweetal maanden later een politieinval gehad bij mij thuis, wegens drugshandel. Maar ook hiermee was ik op die moment al in een stoppende fase.
Toen heb ik ook de beslissing genomen, gedaan met verkopen.

Dit ging eigenlijk allemaal goed, ik had een kans om een cursus te volgen op de hoge school.
Testen gaan doen daar, maar toen ben ik betrokken geraakt in een geweldsdelict en heb ik 7 maanden vast gezeten. In de bak heb ik nog wel enkele keren amfetamine gebruikt, maar niet noemenswaardig te noemen. Ik denk dat het nu toch al gauw een maand of 2 maand geleden is dat ik nog amfetamine gebruikt heb.
Ik neem wel terug mijn concerta op de weekdagen en hoop het zo te houden.
Wekelijkse urinetesten helpen mij wel ergens om het vol te houden.

Ik zie nu ergens wel in dat een leven zonder amfetaminegebruik wel mogelijk is.
Alhoewel ik de optie om via een psychiater dextroamfetamine te verkrijgen wel overweeg op termijn, ook om mij volledig uit het speedmilieu te kunnen houden.

Dit was mijn verhaal over mijn amfetamineverslaving.
Ik wou het graag even kwijt.
:)

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Bedankt voor het delen, heftig verhaal.

Ik wens je veel sterkte toe en hoop dat het je lukt om clean te blijven.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Heftig verhaal man. Goed dat je er mee stopt, een goede stap in de richting van een beter leven.
Ik wens je echt heel erg veel succes, als dit forum je steunt, aarzel niet om te posten!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Heftig verhaal inderdaad, ik hoop van harte voor je dat je er nu wel zo sterk achter kunt staan dat je clean kunt blijven. Ik denk dat de enige oplossing is om nooit meer te gebruiken en echt alleen nog maar te gebruiken wat je voorgeschreven krijgt.

Heel erg veel sterkte en succes en als je van je af wilt schrijven, laat het ons vooral weten!

Skippy

Wijs gebruiker
Acon zei:
Bedankt voor de positieve reacties alvast. :wink:

Goed dat je je gebruik nu onder controle hebt.
Ik zie dat je behalve speed ook meer drugs hebt gebruikt, heb je dit ook regelmatig gebruikt ?
Ook in combinatie met speed ?
Heb je daar nooit problemen mee gehad ?

Kmind

Belezen gebruiker
Skippy zei:
Acon zei:
Bedankt voor de positieve reacties alvast. :wink:

Goed dat je je gebruik nu onder controle hebt.
Ik zie dat je behalve speed ook meer drugs hebt gebruikt, heb je dit ook regelmatig gebruikt ?
Ook in combinatie met speed ?
Heb je daar nooit problemen mee gehad ?

Ja, ik heb ook een hele periode veel Ketamine gebruikt vaak ook in combinatie met Amfetamine.
Eerst mijn Ketamine nasaal gebruikt, maar na een tijd ook IM beginnen injecteren en zelfs IV uiteindelijk. Ook vaak Ketamine en Amfetamine tegelijk geïnjecteerd.
Ketamine heb ik voor het laatst gebruikt een jaar geleden.

En mijn GHB/GBL gebruik is ook een tweetal periodes redelijk frequent geweest, vaak ook in combinatie met mijn Amfetaminegebruik.
GHB & GBL heb ik nog gebruikt de nacht voor ik vast kwam te zitten.
Ik heb GHB wel nooit op een dagelijkse basis gebruikt.

Ik ben nog geen GHB tegengekomen sinds mijn vrijlating en ik probeer dit ook heel bewust te vermijden. GHB kan een makkelijke "oplossing" worden als je toch iets wil gebruiken en je urinetesten hebt.

En ook nog even in reactie op het geen drugs meer gebruiken.
Ik heb ook niet direct meer behoefte drugs te gebruiken buiten de voorgeschreven middelen die ik krijg. Met als uitzondering hierop wel de psychedelica.
Maar ik wacht wel tot stabielere tijden om deze nog eens te nemen. Set & setting..

Skippy

Wijs gebruiker
Zo te lezen kun je goed omgaan met verslavingen door er helemaal mee te stoppen.
Het weerhoud je er toch niet helemaal van om weer wat te gebruiken, ondanks je er van bewust bent wat het met zich mee brengt.
Is dat het wel waard dan? Om hooked te zijn aan dat gevoel wat je krijgt ervan. Wetende dat de nadelen en gevolgen en ellende ervan zoveel groter kunnen zijn.
Het moet ergens stoppen toch ? Een leven zonder drugs en het niet hoeven te willen , lijkt mij zoveel fijner dan er weer aan te beginnen en uiteindelijk jezelf weer door die uitweg moet zien weten te dwingen.

Kmind

Belezen gebruiker
Skippy zei:
Zo te lezen kun je goed omgaan met verslavingen door er helemaal mee te stoppen.
Het weerhoud je er toch niet helemaal van om weer wat te gebruiken, ondanks je er van bewust bent wat het met zich mee brengt.
Is dat het wel waard dan? Om hooked te zijn aan dat gevoel wat je krijgt ervan. Wetende dat de nadelen en gevolgen en ellende ervan zoveel groter kunnen zijn.
Het moet ergens stoppen toch ? Een leven zonder drugs en het niet hoeven te willen , lijkt mij zoveel fijner dan er weer aan te beginnen en uiteindelijk jezelf weer door die uitweg moet zien weten te dwingen.

Ik volg je in het punt dat je maakt.
En in het geval van Ketamine & GHB/GBL heb ik ook de klik kunnen maken om volledig te stoppen en dit hou ik nu al respectievelijk 1 jaar (voor Ketamine) en 8 maanden (voor GHB/GBL) vol.

Ik heb naast het geweldsdelict waarvoor ik al 7 maanden in voorhechtenis heb gezeten, ook nog een andere zaak lopen bij justitie (druggerelateerd). Heb nu deze week te horen gekregen dat deze ook wordt doorverwezen naar de Correctionele rechtbank.
Dat is psychisch en emotioneel wel redelijk belastend de laatste dagen.
Heb mijn dossierinzage gehad en dan lees je natuurlijk een hoop dingen die frustraties en woede met zich meebrengen.

Ik moet ook van het gerecht uit verplicht naar het CAD, etc.
Maar dat is sowieso niet de plaats voor mij om mijn problemen aan te kaarten.
Ik ga dit ook opnieuw bespreken met mijn huisarts volgende week en kijken voor eventueel een andere vorm van therapie die los staat van justitie.

Kmind

Belezen gebruiker
Vandaag naar een sessie van de cursus Omgaan met agressie geweest. Alsook bij de justitieassistent. Ook het contract voor mijn nieuwe appartementje gaan tekenen.
Dus zover alles goed eigenlijk.

Ik heb de vorige weken op maandag/dinsdag/woensdag wel een terugval gehad met mijn amfetaminegebruik. Deze week heb ik mijzelf kunnen weerhouden van te gebruiken ondanks ik mensen voor mijn neus heb zien gebruiken en ik ook de kans had zelf te gebruiken.

Ik merk ook wel dat ik met moment toch wel fel naar de drank begin te grijpen. Alhoewel ik dit wel probeer te beperken tot de weekends nu. En ik heb ook best wel vaak weer aan de Ether gehangen sinds ik terug vrij ben. Dit heb ik nu ook wel weten te beperken tot één tot maximum tweemaal per week.

Ik heb niet het gevoel dat mijn drankgebruik in de weekends en mijn ethergebruik op dit moment een probleem vormen voor mijn functioneren doordeweeks. Hoewel dit bij mij amfetamineherval wel het geval was, ik ben zeer agressief geworden tegen voornamelijk mijn moeder die mij heel dierbaar is en ben door mijn gebruik ook bepaalde afspraken niet kunnen nakomen. Ik heb het er persoonlijk zeer moeilijk mee dat ik agressief ben geweest tegen mijn moeder (fysiek agressief).

Ik denk wel dat ik nog wel eens amfetamine zal gebruiken ergens in de komende weken. Maar dan moet ik de dag erna niets geplant hebben.

Ik ben ook nog steeds aan het werken voor mijn opleiding en heb gevraagd voor werk (halftijds of voltijds) in combinatie met mijn studies. De begeleidster van de sociale dienst zou informeren naar werkstages om zo een beetje in het "ritme" te komen en te kijken welke job eventueel iets voor mij zou kunnen zijn.

Susanne

Bewuste gebruiker
Een heftig verhaal inderdaad. Goed om te horen dat het goed met je gaat. Gaat het nog steeds goed? Als ik je advies mag geven, denk ik dat je er niet goed aan doet een enkele keer speed te gebruiken. Je moet over je geestelijke verslaving heengroeien, en elke keer dat je gebruikt "ververs" je deze en hernieuw je liefde ervoor, en daarna is het moeilijker om er vanaf te blijven. Dat is mijn ervaring tenminste. Hoewel het een veiliger gevoel kan geven om een enkele terugval toe te staan, (ik ben zelf vaak gestopt onder het motto, "ik kijk of het wat is en anders begin ik weer") maar er 100% afstand van (willen) nemen werkt voor mij beter en voelt ook nog beter. In ieder geval is het heel goed dat je je leven zoveel probeert te beteren, ook qua woedebeheersing. Succes!

Je hebt al een lang verleden van drugsgebruik achter de rug, zo te horen gaat het nu weer goed. Mijn broer was ook een lange tijd verslaafd geweest aan meerdere drugs waaronder bori en heroïne en hij gebruikte vaak ook door elkaar. Het heeft hem best wel kapot gemaakt.. Maar nu heeft hij een vriendin gevonden en een hobby waar hij veel passie voor heeft, en dat heeft hem echt geholpen om van de drugs af te blijven.. Misschien dat een 1 of andere hobby jou ook kan helpen?

KoLijntje

Belezen gebruiker
Afgaande op je verhaal was gebruik een soort (onbewuste) zelfmedicatie, dat je amfetamine gebruikte. Want als ik het zo lees, ben je niet per se heel verslavingsgevoelig voor drugs in het algemeen. Een van de ergste dingen die je kan overkomen is dat je een 'stoornis' als autisme, AD(H)D of wat dan ook hebt, maar dat niet weet. Niet eens een vermoeden ervan hebt. Het is vaak al lastig en zwaar genoeg als je dat wel hebt, maar zonder kennis daarvan en hulp (d.m.v. begrip in je omgeving, medicatie en therapie b.v.) daarbij zal er in het dagelijkse leven gewoon veel fout gaan dan. En het ergste is dat jijzelf en je omgeving je constant de schuld van blijven geven. Niets is slechter voor je zelfbeeld en persoonlijkheid dan wel van goede wil zijn maar steeds, zelfs de als meest 'normaal' geziene dingen, niet kunnen bereiken. Al helemaal als je redelijk tot bovengemiddeld intelligent bent en er dus veel meer van je verwacht wordt. Ik zelf weet daar alles van want ik heb ADD, wat gelukkig vroeg vast gesteld is bij mij. Ik las in groep 6 boeken voor volwassenen, maar daar tegenover gingen de simpelste dingen (zoals structuur aanbrengen en een huiswerkplanning maken) fout. Mensen die er niet van weten, inclusief jijzelf, zien dat dan als luiheid/onwil.

Als je dan, met een zelfbeeld gedaald naar 0 en slecht in je vel zittend, al vatbaarder bent voor verslaving, en je ook nog een drug ontdekt die je klachten grotendeels laat verdwijnen dan is het snel 1+1=2.

Goed dat je nu weet waar je problemen vandaan kwamen (en vooral dat het totaal niet jouw schuld was, zelfs eigenlijk niet dat je aan die amfetamine begon) en je voor je klachten o.a. medicatie hebt :)

Kmind

Belezen gebruiker
Ik heb nu sinds Juni totaal geen Amfetamine meer gebruikt.
Ik probeer dagelijks mijn Concerta in te nemen volgens voorschrift.
Dat gaat eigenlijk redellijk goed.
Ook GHB is nu toch al een weekje of twee geleden.
Enkel nog de duivel die drank is, hoop dat ik daar ook een einde aan kan vinden.

Verslavingen het is me wat....

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Goed bezig!
Geen idee hoeveel je drinkt, succes met de laatste stappen voor gezondere leefstyle :)
Peace

Kmind

Belezen gebruiker
Tijdloos zei:
Goed bezig!
Geen idee hoeveel je drinkt, succes met de laatste stappen voor gezondere leefstyle :)
Peace

Dagelijks sowieso, de ene dag een fles vodka, andere dagen 2 glaasjes.
Echt nog een manier vinden om die drank te laten.
Ik neem verder mijn Concerta terug dagelijks in volgens voorschrift en hou ook mijn normale dosis Xanax aan 's avonds.

Het enige probleem op dit moment is dat ik gewoonweg de hele week niets te doen heb.
Alleen wat series kijken, films kijken en wat gamen. Ik hoop echt snel werk te vinden.
Denk echt dat dat mijn "redding" kan zijn.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Een heel bizzare en heftige ervaring. Ik heb er sindsdien nog een 3-tal meegemaakt.

Was je niet bang dat je na 4x een psychose te hebben meegemaakt, de volgende permanent werd? Zou hem daar helemaal kapot om spacen.

Kmind

Belezen gebruiker
leipebaviaan zei:

Was je niet bang dat je na 4x een psychose te hebben meegemaakt, de volgende permanent werd? Zou hem daar helemaal kapot om spacen.

Bij de eerste psychose, dacht ik dat mijn beleving weldegelijk de realiteit was.
Na de psychose kom je er dan achter dat er zich in de realiteit iets heel anders heeft afgespeeld.

De tweede psychose, die ongeveer een jaar of twee & half later was ben ik een hele tijd helemaal niet meer bewust geweest (ik kon wel zien, horen, roken, praten) maar mijn besef was verdwenen.
Deze eindigde ook heel abrupt en heeft ook niet lang geduurd.

Bij de derde psychose, die had ik een jaar na nummer 2 met de kerstdagen.
Deze psychose werd wel getriggerd door emotionele crisis in combinatie met amfetaminegebruik.
Ik was toen trouwens wel al beginnen gebruiken die "binge" voor dat ik die emotionele crisis doorging. Deze psychose was ik ook extreem agressief (stoelen, keukenkasten, heel veel glazen voorwerpen gesneuveld, heel veel voorwerpen naar een bepaald persoon liggen gooien, met kerstdag zelf dan was ik wel op het hoogtepunt van mijn agressie en heb mijn moeder een kopstoot verkocht. Mijn moeder stond trouwens los van de emotionele crisis situatie, maar ik had totaal geen controle meer. Vanaf dat punt heb ik wel kunnen beseffen dat ik heel vlug Zyprexa (wat ik altijd wel nog had liggen voor in bepaalde noodgevallen) naar binnen moest werken, toen ook een redelijk dosis Xanax genomen en in mijn bed gaan liggen.

Hierna heb ik nog wel ooit gemerkt dat ik precies weer in die staat van psychose begon te stuwen en die keren ben ik ook direct gestopt met gebruiken, Zyprexa genomen en ook altijd zo snel mogelijk gaan slapen.

Kmind

Belezen gebruiker
Trouwens ook even melden dat ik maandag en dinsdag toch weer aan de snelle heb gezeten.
Woensdagochtend heel agressief geworden hierdoor, een uitval gehad tegen iemand die mij heel dierbaar is.

Weer vanaf nul beginnen, ga nu ook proberen na het weekend weer de drank helemaal te laten.
Dit begint psychisch zo slopend te worden.

Update 14/09/2014: alle drank uit huis gesmeten, lig nu redelijk duf op de bank.
Morgen is een bezoekje brengen aan mijn dokter.

Susanne

Bewuste gebruiker
En hoe gaat het nu? Al een bezoekje aan je huisarts gebracht? Wat zei hij? Ik snap denk ik wel dat je het als psychisch slopend ervaart, ik zou het een hel vinden om de hele dag niks te doen te hebben. Zonde dat je een terugval heb gehad, maar goed dat je inziet wat dit met je doet. Volg je nog een cursus woedebeheersing? Hoe gaat dat? Misschien wat anders, maar aangezien je pas 20 bent, ben je dit schooljaar nog aan een opleiding begonnen oid?

Kmind

Belezen gebruiker
Susanne zei:
En hoe gaat het nu? Al een bezoekje aan je huisarts gebracht? Wat zei hij? Ik snap denk ik wel dat je het als psychisch slopend ervaart, ik zou het een hel vinden om de hele dag niks te doen te hebben. Zonde dat je een terugval heb gehad, maar goed dat je inziet wat dit met je doet. Volg je nog een cursus woedebeheersing? Hoe gaat dat? Misschien wat anders, maar aangezien je pas 20 bent, ben je dit schooljaar nog aan een opleiding begonnen oid?

Ik zie mijn huisarts wekelijks. Hij begrijpt ook wel dat ik naar middelen grijp als ik ganse dagen thuis moet zitten mij best verveel. Hoewel hij dit natuurlijk afkeurt.
Ja ik ben 21 ondertussen en ik volg de cursus woedebeheersing nog steeds, maar die loopt sowieso in november af want de Belgische staat stopt met de subsidies voor deze cursussen.
Hoop er toch nog zo veel mogelijk uit te halen als het kan.

Ik ben bezig met mijn middelbare school te voltooien via de examencommissie (weet niet hoe dit in NL heet en/of zoiets in NL ook bestaat). Maar dit gaat heel langzaam voorlopig.
Verder ben ik ingeschreven voor werk in een soort van beschutte werkplaats en ook voor een cursus met daarna oog op werk. Maar in België is pas het hele systeem veranderd blijkbaar en zit dus te kloten met wachtlijsten.

Heb afgelopen week wel geen speed gebruikt. Maandag een jointje gerookt en verder veel gedronken. Maar stoppen met drinken als je constant thuis zit en je je zit te vervelen is heel moeilijk. Waarschijnlijk niet onmogelijk, maar wel extreem moeilijk dan.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
ben bezig met mijn middelbare school te voltooien via de examencommissie

Jazeker, en ze vervullen precies dezelfde taak als in Belgie. Slaat die cursus woedebeheersing al wat aan? Je gaf zelf trouwens aan dat je vader zwaar schizofreen was, ben jij dat ook of waren je psychose louter pep gerelateerd?

Kmind

Belezen gebruiker
leipebaviaan zei:
ben bezig met mijn middelbare school te voltooien via de examencommissie

Jazeker, en ze vervullen precies dezelfde taak als in Belgie. Slaat die cursus woedebeheersing al wat aan? Je gaf zelf trouwens aan dat je vader zwaar schizofreen was, ben jij dat ook of waren je psychose louter pep gerelateerd?

Deze waren louter pep gerelateerd. Ik denk dat je het fout gelezen hebt trouwens mijn vader is geen schizofreen, narcistisch als de pest wel.

Die cursus woedebeheersing is tot nu toe nog heel oppervlakkig, maar ik ben er zelf wel heel open geweest. Afwachten wat er de volgende keer gezegd zal worden daar.

Susanne

Bewuste gebruiker
Hoe gaat het nu eigenlijk? Ben je nog steeds gestopt? Heb je al wat meer afleiding? Gaat het goed met het inhalen van de middelbare school? En je woedebeheersing? Veel vragen in een :P maar hou je ons nog op de hoogte?

Kmind

Belezen gebruiker
Susanne zei:
Hoe gaat het nu eigenlijk? Ben je nog steeds gestopt? Heb je al wat meer afleiding? Gaat het goed met het inhalen van de middelbare school? En je woedebeheersing? Veel vragen in een :P maar hou je ons nog op de hoogte?

Tja na het vervallen van mijn voorwaarden is alles wel weer wat lakser geworden.
Toch wel weer afwisselend wat snelle gebruiken, soms hasj roken.
Wel helemaal niet meer gedronken de laatste twee weken.

De cursus "Omgaan met agressie" wou ik zelf wel afmaken, maar omdat ik niet meer onder voorwaarden sta, kan ik die niet verder doen. Heel raar hoe dat in elkaar zit.

School staat de laatste tijd wel op een laag pitje, maar ik heb ook duidelijk naar werk (beschutte werkplaats of iets in die richting) gevraagd om zo een daginvulling te hebben en dat ik dan mijn school in aanvulling hiervan kan doen.
Het is vrij moeilijk om zonder structuur, beetje wakker worden wanneer je wil, je met school bezig te houden. Daarom dat ik ook echt wel naar werk heb gevraagd.

Maar je zit overal in de wacht... En dat is vrij frustrerend.

Wat mij ook is tegengevallen, zijn de nuchtere ("normale") mensen met wie ik toch wel een vriendschap probeerde opbouwen, dat deze mij na een tijdje contact ineens toch helemaal beginnen negeren. En ook heel frustrerend voor mij is dat ik geen verklaring krijg van wat de reden is dat ze ineens toch geen contact met mij meer willen hebben.

Heb deze week wel eindelijk nog eens een goede vriendin (die niet gebruikt), teruggezien.
Ik heb haar door gevangenis en door mijn voorwaarden iets meer als een jaar niet kunnen zien of spreken. Ben hier wel redelijk blij mee.
Zij heeft mij leren kennen in de periode dat ik vollebak aan het shotten was.
En is eigenlijk heel positief over hoe ik mijn leven in die zin toch wel weer op het juiste spoor heb kunnen krijgen.
Injecteren is nu al 1 jaar en 5 maanden geleden ondertussen.

Susanne

Bewuste gebruiker
Ja lijkt me ook frustrerend ja, wil je eindelijk het juiste doen. Wat bedoel je met het vervallen van je voorwaarden? In ieder geval nog steeds goed hoe je van de drugs af blijft. Hoe heb je die enkele terugvallen ervaren? Was dat eigenlijk zo lekker dat je meer wil, of viel dat mee? En is die vriendin een goede steun? Het is voor haar waarschijnlijk fijn om te zien dat het beter gaat. Ik vind het wel lullig om te horen dat niet gebruikende mensen je nu laten zitten. Zit je eigenlijk op een sport? Dat kan voor heel veel afleiding zorgen (cliche maar waar), en misschien leer je daar wat mensen kennen. In ieder geval volhouden he, wij hier op het forum steunen je

Kmind

Belezen gebruiker
Susanne zei:
Ja lijkt me ook frustrerend ja, wil je eindelijk het juiste doen. Wat bedoel je met het vervallen van je voorwaarden? In ieder geval nog steeds goed hoe je van de drugs af blijft. Hoe heb je die enkele terugvallen ervaren? Was dat eigenlijk zo lekker dat je meer wil, of viel dat mee? En is die vriendin een goede steun? Het is voor haar waarschijnlijk fijn om te zien dat het beter gaat. Ik vind het wel lullig om te horen dat niet gebruikende mensen je nu laten zitten. Zit je eigenlijk op een sport? Dat kan voor heel veel afleiding zorgen (cliche maar waar), en misschien leer je daar wat mensen kennen. In ieder geval volhouden he, wij hier op het forum steunen je

Ja, maar dat is ook het grote probleem de gevangenissen (en het leven erna), toch zeker in België.
Je zit uiteindelijk met strafblad wat het vinden van werk toch wel serieus moeilijker maakt.
En ja ik ben nu vrij in afwachting tot mijn proces, hier waren in het begin een hele hoop voorwaarden aan verbonden (urinetesten elke week, meldingsplicht, justitieassistent (reclasseringsambtenaar), CAD, cursus omgaan met agressie, avondklok (tussen 22h en 6h de woning niet verlaten), etc.
En die hebben ze nu niet meer opnieuw verlengd.

Ja, ik vind gebruiken nog steeds wel "fijn", maar gebruik bij mij is heel erg gedreven door de mate van waarin ik met verveling te kampen zit. Wat veel en vaak is.

Ja, die vriendin was vorige week ook nog eens op bezoek geweest hier.
Spreek haar wel geregeld. En bij haar is het ook helemaal niet het geval dat ze mij heeft laten vallen eigenlijk. Ook omdat ze in de zaak van mijn geweldsdelict, ook verhoord was geweest etc.
Zij is ook lang de vriendin geweest van een mededader uit die zaak. En ja heel gecompliceerde situatie. Zij kreeg dan ook bedreigingen van hem dat ze mij niet meer mocht schrijven, en hij had daarnaast haar dan heel erg bang voor mij proberen te maken.
Want ik zou haar ook zonder aarzeling vermoorden en gelijkaardige teksten.
Ik heb haar zelfs nog een brief geschreven, nadat haar (ex-)vriend van gevangenis was overgeplaatst omdat hij bijkomend verklaard had dat hij bedreigd werd door mij en ook door mensen die ik kende in de gevangenis.
Maar ik heb hem echt nooit bedreigd of laten bedreigen. Ik zou ook niet in kunnen zien waarom ik dat zou gedaan hebben toen. Hij heeft toen ook in die verklaring, heel veel schuld in mijn schoenen proberen schuiven en zelf een slachtoffer proberen uithangen.
En daarin had ik al duidelijk gezegd tegen haar van ik wil vrienden blijven met jou, ook al is dat nu misschien niet praktisch haalbaar. Dat dat moeilijk zou zijn dan begreep ik zelf ook wel.

Maar haar moeder heeft die brieven dus blijkbaar tussen de post uitgenomen en de vuilbak ingesmeten blijkt nu.
Heb haar nu ook bepaalde delen van het dossier uitgelegd en haar ook enkele dingen laten lezen.
Want veel van die dingen wist zij dus helemaal niet of ze hadden haar een andere "waarheid" verteld. Ik kan met documenten uit het echte dossier laten zien en lezen.

Zij was eigenlijk ook wel de enige vriend/vriendin die totaal niet gebruikt die ik de afgelopen laatste paar jaar nog heb gehad. En zij heeft mij in mijn (toch wel ergste) periode in mijn leven meegemaakt, spuiten zetten waar zij bij was en van die dingen waren toen ook (voor mij) de normaalste zaak van de wereld. Zij heeft mij zelfs nog redelijk vaak geholpen als ik zelf echt weer geen ader kon vinden en dan hielp ze mij wel met eentje te zetten.
Ik heb daar ergens ook wel een heel erg slecht gevoel bij achteraf bekeken, heb haar dit toen ook al ooit gezegd en vorige week ook nog eens.
Zeker omdat zij toch jonger is als mij (wel heel erg volwassen voor haar leeftijd).
Maar toch ga ik er wel van uit dat dit soort dingen toch een redelijke impact en redelijk schokkerend effect moeten hebben gehad.
Maar in die tijd was mijn denken zodanig gefocussed op mijn drugs (ofja shot), dat ik ook in de aanloop naar een injectie, heel veel van mijn zelfcontrole verloor, ook mijn zelfrespect (met name naar mijn lichaam toe, ik draag mijn littekens nog steeds), mijn schaamtegevoel ook bijna helemaal kwijt was. En ik mij dit dan ook telkens pas achteraf zelf besefte.

Ik blijf er zelf ook bij, ik heb iets fout gedaan. Maar ik kan nu de klok ook niet meer terugdraaien. Alles is nu eenmaal gebeurd zoals het is gebeurd.
En dit soort zaken mogen ook gewoon nooit nog eens gebeuren.
Ik heb ook sinds ik vrij ben ook geen enkele uiting van fysieke agressie meer gehad.
Verbaal ben ik nog wel eens agressief, maar dit komt eerder dan eens tot uiting in een gesprek met duistere, sarcastische humor.

Voor ik vast kwam te zitten had ik de laatste 5 jaar, ook nog maar heel zelden last gehad van fysieke agressie die tot uiting kwam. Ik zou mijzelf eerlijk gezegd ook niet beschrijven als een vechtersbaasje (of iets in die richting), ik ben ook best wel een prater, iemand die naar oplossingen probeert te zoeken als er problemen zijn. Maar heel soms komt die andere kant toch weer in een opwelling bovendrijven.
En hier ben ik ook wel best bang en bezorgd om, want nu gaat het wel weer een hele tijd heel stabiel (zoals het vorige ook wel al een paar keer was;
Maar ik heb die cursus "omgaan met agressie" niet kunnen afmaken.
En ik weet persoonlijk ook niet direct een instantie of psycholoog die hier specifiek mee werkt.
Plus daarnaast moet ik mij echt wel oké voelen bij die psycholoog/hulpverlener, ik heb genoeg psychologen/psychiatrische verpleging/begeleiders/hulpverleners, etc gehad.

En daar zitten mij een heel pak (Toch wel minstens 80 procent) helemaal niet geschikt zijn voor hun job. Ik verwacht toch wel een redelijke basiskennis over drugs/middelen bij psychologen (wat ik extreem voor psychologen die dan ook nog eens constant met verslaafden moeten werken).
Ik zal hier een voorbeeldje van geven van toen ik nog in de psychiatrie van Tienen zat.
Mijn persoonlijke psycholoog daar beweerde ooit in een gesprek met mij, waar mijn moeder ook bij aanwezig was dat onder andere GHB behoorde tot de "amfetaminen" en nog enkel van die uitspraken waar ik toen als 16 jarige echt de stuipen op mijn lijf kreeg.
Mijn moeder wist zelfs dat die man complete onzin uit aa het kramen was en heeft daar ook nog serieus over geklaagd.
En dan hebt ge altijd de rest van het personeel daar die met een uitleg afkomen van "ja, maar zo een specifieke dingen moet die man toch niet weten om zijn vak uit te voeren".
Ja ik vind als ge met verslaafden bezig zijt, ge toch wel om te beginnen moet weten wat de middelen zijn waaraan de patiënten een verslaving hebben, hoe deze middelen werken (effecten op het lichaam, effecten op de geest, werking op de neurotransmitters, etc)

En nee ik zit niet op een sport. Ik ga soms wat voetballen met een vriend van mij.
Ik heb ook een tijdje wat proberen lopen (rennen), maar dit is echt marteling voor iemand die toch dik meer als 100kg gewicht meedraagt. Dit is heel zwaar op mijn enkels en knieen.
Dit is trouwens tegenover de afgelopen 10 jaar ongeveer toch wel al een redelijke goede stap vooruit. Want buiten zaalvoetbal in schoolverband toen ik een jaar of 15 was, heb ik eigenlijk helemaal niets qua sport gedaan. Buiten dan wandelen (als je dit ook als sport ziet...), dat is wel iets wat ik vaak deed de laatste 5 jaar, en iets wat ik nu ook nog steeds doe.

Ik probeer zeker wel vol te houden, maar in deze omstandigheden (geen werk, verveling, etc) is het voor mij persoonlijk bijna onmogelijk om het gebruik aan de kant te zetten.
Maar met drank ben ik nog steeds helemaal gestopt, heb ook al meermaals een pintje ofzo aangeboden gekregen, telkens nee bedankt.
Ook nog sos aangeboden gekregen vandaag (is nu wel een middel dat ik echt niet snel zal nemen), maar toch hier ook netjes voor bedankt.
Het is nu voornamelijk mijn amfetaminegebruik (ik ga niet zeggen onder controle of dat ik gecontroleerd gebruik, of iets dergelijks) wat terug mijn "grote" probleem aan het worden is.
Ik probeer wel zoveel mogelijk te doen om geen extreme periodes meer aan één stuk wakker te zijn zoals vroeger eigenlijk heel gewoon was op den duur.
Buiten ooit eens één nachtje, en tot nu toe een tweetal weekends toch wel het ganse weekend. Kan ik het redelijk in toom houden, ook op weekdagen als ik dan gebruikt heb toch wel stil staan bij dat ik toch wel zou willen slapen die nacht. En eigenlijk lukt dit toch wel aardig.
Ik wil ook niet in die sleur van een amfetamineverslaving terecht komen terug.
Met serieuze uitputting & een tekort aan vitaminen/voedingstoffen toch wel als voornaamst gevolg. En moest er dan eens werk zijn eindelijk, zal ik wel even mij terug moeten aanpassen aan een ritme en een paar dagen goed extra rust nemen.

Susanne

Bewuste gebruiker
En hoe gaat het nu met je? Wacht je op een proces? Waarvoor eigenlijk?
Wat ik me bedacht, is dat je misschien een hond moet nemen. Ik vind het zelf heel fijn om mijn hond uit te laten. Dit werkt soort van mediterend en ik voel me zelf ook uitgelaten. Dit kan een stap zijn naar een gezondere leefstijl en een betere conditie. Ik kan me voorstellen dat als je 100+ kilo weegt dat er een drempel is om te gaan sporten. Ook kan je een hele hechte band opbouwen met je hond, mijn hond is echt mijn beste vriend (ook cliché maar waar).
En met die vriendin? Steunt zij je nog steeds? En heb je nog vaak met die vriend te maken?
Ik vind overigens ook dat een hulpverlener zekere basiskennis moet hebben. Ik moest zelf een keer praten met een vrouw die nieteens wist was bad gaan is, en ze was ook hoogop 2 jaar ouder dan ik. Dus ik snap dat je een therapeut zoekt die je serieus kan nemen. Maar ik denk wel dat het erg belangrijk is dat je dit doet, en dat je een therapeut niet onterecht afdoet als slecht, bij wijze van smoes.

Kmind

Belezen gebruiker
Ja was hier al even niet meer geweest.
Voor drugsfeiten veroordeeld tot 12 maand voorwaardelijk en 6000 boete ook voorwaardelijk.
Vrijdag is de andere zaak aan de beurt.

Susanne zei:
En hoe gaat het nu met je? Wacht je op een proces? Waarvoor eigenlijk?
Wat ik me bedacht, is dat je misschien een hond moet nemen. Ik vind het zelf heel fijn om mijn hond uit te laten. Dit werkt soort van mediterend en ik voel me zelf ook uitgelaten. Dit kan een stap zijn naar een gezondere leefstijl en een betere conditie. Ik kan me voorstellen dat als je 100+ kilo weegt dat er een drempel is om te gaan sporten. Ook kan je een hele hechte band opbouwen met je hond, mijn hond is echt mijn beste vriend (ook cliché maar waar).
En met die vriendin? Steunt zij je nog steeds? En heb je nog vaak met die vriend te maken?
Ik vind overigens ook dat een hulpverlener zekere basiskennis moet hebben. Ik moest zelf een keer praten met een vrouw die nieteens wist was bad gaan is, en ze was ook hoogop 2 jaar ouder dan ik. Dus ik snap dat je een therapeut zoekt die je serieus kan nemen. Maar ik denk wel dat het erg belangrijk is dat je dit doet, en dat je een therapeut niet onterecht afdoet als slecht, bij wijze van smoes.

Ja deze vrijdag wordt die zaak eindelijk behandeld. Vrij zwaar geweldsdelict, samen met nog 2 mededaders. Gelukkig heeft het slachtoffer geen blijvende letsels ofzo opgelopen, enkel esthetische schade.

Ik hou enorm van dieren, ik ben meer een kattenpersoon en toen ik vrij kwam heb ik ook de kat van een hele goede vriend anderhalve maand bij mij gehad.
En in mijn appartement nu mogen huisdieren niet. Ik zou op termijn als ik ooit verhuis ofzo wel zeker nog eens overwegen om er dan zelf eentje te nemen.

En die vriendin, ja ik spreek ze nog wel eens maar daar zitten toch wel vaak redelijke periodes tussen. Ja mijn vriend waar ik mee ging sporten, spreek ik nog wel geregeld. Maar die zit op kot (studentenkamer) dus die is nu ook nog maar 2 weekends per maand nog thuis.
Ik heb zo wel wat vrienden waar ik toch wel vast wat contact blijf houden, ooit wat meer, ooit wat minder, ik heb zelf ook ooit een periode dat ik mij liever afzonder.
Wel terug contact met een andere vriendin, die ook niet gebruikt en zij komt dan meestal een avond in het weekend. En dat heeft voor mij dan ook weer als voordeel dat ik zelf ook niet gebruik dan.

Kmind

Belezen gebruiker
Vrijdag toch een beetje een zware dag gehad.
OM had 7 jaar celstraf gevraagd voor mij.
Uitspraak volgt volgende maand.

Blijft nu opeens wel van alles stimulerend af.
Wil voornamelijk slapen om de tijd door te komen.
En zo verplaatst mijn probleem zich toch weer een beetje.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Heftig man! Het lijkt me heel moeilijk in jouw situatie maar probeer de moed erin te houden!

Acon zei:
Blijft nu opeens wel van alles stimulerend af.
Wil voornamelijk slapen om de tijd door te komen.
En zo verplaatst mijn probleem zich toch weer een beetje.

Respect..

Keep it up!

leipebaviaan

Wijs gebruiker
ja, al klinkt de situatie uitzichtloos, van de stimulerende middelen afblijven. Ik snap dat de situatie helemaal fucked up is, maar houdt vol!

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
Goed dat je probeert om niet weer verslaafd te raken. Keep up the good work!!! Gewoon doorzetten!!
Jammer dat je verwikkeld bent in een rechtzaak. Middelengebruik lost hierin niets op, kan je problemen alleen maar verergeren. Dus verstandig besluit om niets te gebruiken.

Vraag me toch sterk af hoe erg je iemand moet mishandelen zodat het OM 7 jaar eist? OM doet dat vast niet zomaar. Al ken ik de details natuurlijk niet. Ik veroordeel je ook verder niet. Het uitzicht op detentie blijft hoe dan ook klote. No matter wat er ook gebeurt is. Celstraf helpt je verder ook weinig. Ik ken echt niemand die beter is geworden door celstraf.

Kmind

Belezen gebruiker
dubbel0seven zei:
Goed dat je probeert om niet weer verslaafd te raken. Keep up the good work!!! Gewoon doorzetten!!
Jammer dat je verwikkeld bent in een rechtzaak. Middelengebruik lost hierin niets op, kan je problemen alleen maar verergeren. Dus verstandig besluit om niets te gebruiken.

Vraag me toch sterk af hoe erg je iemand moet mishandelen zodat het OM 7 jaar eist? OM doet dat vast niet zomaar. Al ken ik de details natuurlijk niet. Ik veroordeel je ook verder niet. Het uitzicht op detentie blijft hoe dan ook klote. No matter wat er ook gebeurt is. Celstraf helpt je verder ook weinig. Ik ken echt niemand die beter is geworden door celstraf.

Het slachtoffer heeft bij een bepaalde handeling brandwonden opgelopen. De situatie was hectisch, iedereen was wel opgefokt. Blijkbaar zaten mijn mededaders serieus aan de anabolen tijdens de feiten. En ja, die eerder genoemde handeling is niet gegaan is dus anders verlopen dan wat eigenlijk mijn bedoeling was.

Ja, ik wil hier verder niet te specifiek over praten publiekelijk.
En overigens is de eis van het OM ook echt wel buitengewoon hoog voor wat er feitelijk gebeurd is, heb ik van meerdere advocaten, etc. gehoord.

Susanne

Bewuste gebruiker
Als je er verder niet over wil praten, hoeft dat niet natuurlijk. Sowieso veroordelen wij je niet, iedereen maakt wel eens fouten. Als de eis buitengewoon hoog is voor wat je heb gedaan, zal de rechter daar wel van afwijken toch?

Hoe gaat het verder met je? Hoe lang heb je nu al niet gebruikt? Volg je nog een cursus woedebeheersing? En heb je dat met die examencommissie al geregeld? Ik begrijp niet helemaal hoe dat zit maar je bent toch pas 21? Dat is een prima leeftijd om nog naar school te gaan. Dan heb je ook een beetje een daginvulling en je leert wat mensen kennen. Heb je enig idee wat je wil met je leven? Wat je misschien zou willen worden? Anders is er vast wel iemand die je daarin advies kan geven en kan helpen.

En hoe gaat het met die vriendin? En andere mensen in je omgeving? Word je nog veel gesteund?

Veel vragen ineen, ik weet het :P Maar schrijf alles maar goed van je af, en sowieso steunen wij je :)

Bovenaan