• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Mijn eerste RC, 3-MMC

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Dit is mijn eerste ervaring met een RC. De setting was thuis alleen met wat muziek op. Ik had 3-mmc al een tijdje in de schuif liggen en had gehoord dat dit wel redelijk op de effecten van mephedrone lijkt maar dan zwakker. Ik heb mephedrone nog niet gebruikt maar ik vind die 3-mmc toch wel aardig gek :-P

22.30 ga ik van start na wat inlezen en vragen stellen over hier. Ik had me voorgenomen te droppen in bommetjes maar aangezien de inslag later komt en het effect langer zou duren besloot ik 50mg nassaal te nemen. De 3-mmc was een kristalachtig poeder met grote brokken in die makkelijk onder een chipkaart te crushen waren. Het lijntje van 50 mg ging er wel vlot in maar het brandend effect die volgde deed me de ogen wel even dichtknijpen. Dit hield zo een 2 minuten aan en daarop volgend voelde ik instant een lichte rush vanuit mijn hoofd opkomen, een fijn warm gevoel die zich stelselmatig opbouwde. Na een 5 tal minuten kreeg heel veel zin om met iedereen op fora en social networks een gesprek aan te gaan. Vooral goede positieve gesprekken. Ik kwam heel open en sociaal met een vleugje eforie. Ik voelde me ook heer en meester waartegen de meeste cocaine niet op kan.  Een heel leuk gevoel maar ik merkte, net als bij cocaine, dat ik meer wilde en dat het oppersterke gevoel niet heel lang aanhoudt. De craving naar meer was onbekend bij mij en dit heeft het vervolg van mijn report veranderd aangezien ik minder gepland had ^^

Intussen is het 23.30 en het leuke gevoel minder nu wel redelijk snel tot een rustig maar toch nog helder punt. Ik krijg nu echt zin naar nog en maak een lijntje van 75mg op. Het branden had ik al ervaren dus kwam heel wat minder hard aan dan de 1ste x maar het gevoel daarentegen kwam binnen de 10 min twee maal harder aan. Ik kon dit vergelijken met een opkom van mdma met wat speed tussen. Tanden die klapperbewegingen doen en kaken die gespannen staan, ogen trillen lichtjes en terug die drang om met iedereen te communiceren via mijn smartphone. Ik kon opmerkelijk heel stil blijven zitten en elk muziekgenre klonk overheerlijk. Mijn lichaam stond wel helemaal gespannen. Ongeveer een half uur later kwam die zin naar meer terug opzetten.

Tussen 12.30 en 04.30 heb ik nog 200 mg er door gejaagd in snuifjes van 50 mg. In combinatie met een heel klein jointje. Het praatgevoel bleef telkens aanwezig. Het inklappen trefde me ook telkens elke keer harder en intenser maar het gevoel erna minderde wel en bleef minder lang. Ik had het gevoel telkens meer nodig te hebben en toen heb ik de stop er op gezet omdat ik er anders zelf geen einde in zag.

omstreeks 05.40 was het leuke empathogene gevoel stelselmatig gedaald. Euforie was er niet meer te bespeuren. Ik was wel nog altijd praatgevoelig en heel helder. Daarop besloot ik een goeie joint te draaien. Over de nacht merkte ik al dat mijn hartslag wel wat hoger was en dat ik het heel warm had. Ik heb wat afkoeling buiten gezocht en merkte wel dat ik redelijk energiek was en fit was maar vermoeidheid begon toch wel te komen en de hartslag bleef op zijn zelfde iets hoger punt.

Daarna heb ik nog wat zitten naspacen in de zetel. Ik had echt wel moeite om te slapen en heb die morgen/ochtend eigenlijk geen slaap gevonden. Toen ik mijn ogen dicht deed en in het donker had ik wel lichte hallicinante beelden en vervormingen, niets die tegen een mdma hallucinatie op kan maar ik apprecieerde dit wel. Wat eten zoals bij xtc en speed kikkerde me lichtjes op. Door het slaaptekort was ik wel heel vermoeid en een lichte paranoia was de gehele dag aanwezig. Ik had weinig eetlust maar fruit(sap) melk en zacht voedsel gingen goed binnen. Ook mijn hart voelde heel de dag aangeslagen vooral bij veel beweging of hoog geluid van bezoek, ik kon niet echt veel verdragen. De nacht er op heb ik toch wel 12 uur geslapen, de dip is volledig weg terwijl ik die van mdma toch altijd iets langer heb maar dat weegt niet op tegen de aanslag op het hart die ik nog altijd wel licht tot weinig voel en daar ben ik geen voorstander van.

3-mmc is voor mij een mixgevoel van coke/speed/xtc. Het heeft wel van alle effecten iets weg maar het heldere speedy gevoel overheerst wel. De aanslag op het hart en de weinige eetlust, paranoide gedachten als "afterglow" en de craving naar meer vind ik nadelig. De rest van de trip was wel licht magisch en leuk, mijn eerste RC gebruik is geslaagd!!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Klinkt interessant! Ik ben ook wel erg benieuwd naar dit soort stofjes, maar denk dat ik eerst mephedrone zou proberen. Die enorme cravings lijken me wel echt een nadeel inderdaad, verstandig dat je er uiteindelijk maar mee gestopt bent.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ja nu ik dit gehad heb wil ik zeker nog es mephedrone proberen, als je een kleine hoeveelheid hebt en genoeg voor met enkele vrienden is die craving niet zo erg, ik was alleen en had 1 gram en de stop erop zetten was uitzonderlijk moeilijk. Buiten de weinige nadelen bij dit product vond ik het een aangename trip :) Nu 2 dagen later en niet zoals bij xtc dat vermoeide kutgevoel maar gwn trug tip top fris :)

Bovenaan