mijn genezingsproces, live

Flash4fun

Newbie
Beste.

IK verslaafd aan cocaine voor 8 jaar
Ik ben nu ondertussen 21 dagen volledig clean, ik bevind me in een open instelling.

op dag 15 begon er een stem in mijn gedachten me ertoe te dwingen te stoppen met medicatie. 'antidepresiva, traxene, ik was dan zo overtuigd dat ze me hier probeerden te vergiftigen dat ik mijn capsules leeg maakte en dan in nam om er voor te zorgen dat niemand zou denken dat ik hun door had.

na 2 dagen dacht ik plots dat iedereen me probeerden te vermoorden.
met raar gedrag als gevolg, gelukkig zit ik op een plaats met de juiste hulpverlening.
Waardoor alles ondertussen weer beter is.

Nu vroeg ik me af of er nog cocaine gebruikers zijn die hier last van hebben na het stoppen met gebruiken?

al bij al ben ik ook van plan om mijn genezingsproces in dit topic up to date te houden in dit topic

na 21 dagen merk ik dat craving minder vaak voor komt maar als het er is, dan is het veel heftiger.

je kent ze wel die craving gedachten 'ik moet coke" dan denk je weer dat je er niet aan mag denken waardoor je in een circel komt nu ben ik beginnen te beseffen dat er eigenlijk niet veel over te denken valt. dus als ik nu aan coke denk laat ik mijn geachten gewoon meegaan, er komt automatisch wel een nieuw gedacht als je je gedachten niet blijft tegen spreken.

Ik ben ook na 10 dagen over geschakeld van nummer en gsm, een nokia 3310 met enkel de goede mensen in de contacten (het is nooit fijn om je vrienden achter te laten, maar als je wil stoppen moet je hard zijn en jezelf op de eerste plaats zetten). het voordeel is dat ik niet op internet kan met dit apparaat en op deze manier leer ik mezelf dingen te doen in plaats van op mijn smartphone in mijn eigen wereld te zitten.

door simpele dingen als dit (smartphone verwijderen) begin ik mezelf te kennen, en ik merk ook veel meer tijd te hebben de smartphone geeft me het gevoel weinig tijd te hebben wat zorgt voor drukte, stress en craving

dus tips om te stoppen die ik tot nu toe ondervind zijn: (ik pas deze aan zodra ik meer ontdek)

- ga sporten
- weg met die smartphone (in mijn ogen zeer belangerijk)
- leer zelf de baas te zijn over je gedachten door ze niet tegen te spreken
- zoek een hobby dat veel concentratie vraagt (voor mij is dit te gitaar)
- zoek professionele hulp
- wees eerlijk (hoe moeilijk dat ook kan zijn als verslaafde)

Dit is voorlopig alles.
Maar ik houd jullie op de hoogte en hoop dat jullie iets hebbn aan dit artikel.

Syl

Badass junkie
Beste.

IK verslaafd aan cocaine voor 8 jaar
Ik ben nu ondertussen 21 dagen volledig clean, ik bevind me in een open instelling.

op dag 15 begon er een stem in mijn gedachten me ertoe te dwingen te stoppen met medicatie. 'antidepresiva, traxene, ik was dan zo overtuigd dat ze me hier probeerden te vergiftigen dat ik mijn capsules leeg maakte en dan in nam om er voor te zorgen dat niemand zou denken dat ik hun door had.

na 2 dagen dacht ik plots dat iedereen me probeerden te vermoorden.
met raar gedrag als gevolg, gelukkig zit ik op een plaats met de juiste hulpverlening.
Waardoor alles ondertussen weer beter is.

Nu vroeg ik me af of er nog cocaine gebruikers zijn die hier last van hebben na het stoppen met gebruiken?

al bij al ben ik ook van plan om mijn genezingsproces in dit topic up to date te houden in dit topic

na 21 dagen merk ik dat craving minder vaak voor komt maar als het er is, dan is het veel heftiger.

je kent ze wel die craving gedachten 'ik moet coke" dan denk je weer dat je er niet aan mag denken waardoor je in een circel komt nu ben ik beginnen te beseffen dat er eigenlijk niet veel over te denken valt. dus als ik nu aan coke denk laat ik mijn geachten gewoon meegaan, er komt automatisch wel een nieuw gedacht als je je gedachten niet blijft tegen spreken.

Ik ben ook na 10 dagen over geschakeld van nummer en gsm, een nokia 3310 met enkel de goede mensen in de contacten (het is nooit fijn om je vrienden achter te laten, maar als je wil stoppen moet je hard zijn en jezelf op de eerste plaats zetten). het voordeel is dat ik niet op internet kan met dit apparaat en op deze manier leer ik mezelf dingen te doen in plaats van op mijn smartphone in mijn eigen wereld te zitten.

door simpele dingen als dit (smartphone verwijderen) begin ik mezelf te kennen, en ik merk ook veel meer tijd te hebben de smartphone geeft me het gevoel weinig tijd te hebben wat zorgt voor drukte, stress en craving

dus tips om te stoppen die ik tot nu toe ondervind zijn: (ik pas deze aan zodra ik meer ontdek)

- ga sporten
- weg met die smartphone (in mijn ogen zeer belangerijk)
- leer zelf de baas te zijn over je gedachten door ze niet tegen te spreken
- zoek een hobby dat veel concentratie vraagt (voor mij is dit te gitaar)
- zoek professionele hulp
- wees eerlijk (hoe moeilijk dat ook kan zijn als verslaafde)

Dit is voorlopig alles.
Maar ik houd jullie op de hoogte en hoop dat jullie iets hebbn aan dit artikel.

Dat is een hele prestatie van je!!!
Daar mag je trots op zijn.
Fijn dat het langzaam aan de goede kant op gaat.
Ik zal je topic in gaten houden vind wel leuk om te lezen hoe het gaat met je.
Veel succes!!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Na heftig gebruik van stimulerende middelen zoals cocaïne kun je inderdaad last krijgen van wanen en hallucinaties.
Die klachten onstaan bij een verstoorde balans in de dopamineneuronen van het brein, die nogal aangepakt worden door coaïne.

WAZA

Belezen gebruiker
Same story, wat goed werkt tegen craving is eiwitten en carbs/voeding . En dan gewoon op tijd slapen.
Die mindfucks blijven je hele leven. Was er ooit al een maand of 8 vanaf, opeens weer terug bij beginaf

Vooral stress honger en soms vermoeiheid maken cravings 10x erger.

ja na 1 - 2 maanden worden die cravings echt hardcore. Die eerste 2 weken zijn easy.
Die nachtmerries zijn trouwens erg...

Laatst bewerkt:

Flash4fun

Newbie
ondertussen bijna maandje nuchter
erg veel last van psychoses laatste dagen, gelukkig bestaat daar medicatie voor.
nachtmerries worden minder en voel me lichamelijk al veel beter.

al merk ik wel dat ik onbewust zonder het zelf door te hebben een weg zoek naar de sos. gelukkig heb ik dit snel genoeg door.

mentaal begint alles wel vies kut te worden.
(gelukkig blijft de motivatie hoog.)

wat me momenteel het zwaarste valt is het vriendloos zijn.
-geen gsm nummers hebben van oude vrienden (en nuchtere had ik niet)
-geen facebook
-geen insta.
ik ben gewoon geswitcht naar een nokia 3310.

mensen die een idee hebben om als verslaafde nieuwe nuchtere vrienden te maken?
wetende dat coke je sociale vaardigheden helemaal heeft opgef°ckt.

ondertussen ook besloten terug te beginnen met school om een middelbaar diploma te behalen.

dit is dus part 2 van mijn proces

रति

Wijs gebruiker
ondertussen bijna maandje nuchter
erg veel last van psychoses laatste dagen, gelukkig bestaat daar medicatie voor.
nachtmerries worden minder en voel me lichamelijk al veel beter.

al merk ik wel dat ik onbewust zonder het zelf door te hebben een weg zoek naar de sos. gelukkig heb ik dit snel genoeg door.

mentaal begint alles wel vies kut te worden.
(gelukkig blijft de motivatie hoog.)

wat me momenteel het zwaarste valt is het vriendloos zijn.
-geen gsm nummers hebben van oude vrienden (en nuchtere had ik niet)
-geen facebook
-geen insta.
ik ben gewoon geswitcht naar een nokia 3310.

ondertussen ook besloten terug te beginnen met school om een middelbaar diploma te behalen.

dit is dus part 2 van mijn proces
Ik denk dat geduld je grootste vriend is in deze. Accepteer dat je voorlopig in deze situatie zit. Je kan natuurlijk niet ineens een ander leven krijgen, dat vraagt tijd. Maar je gaat beslist weer nieuwe vrienden krijgen nu je nieuwe dingen doet als sporten en studie.
Goede voeding is heel belangrijk en meditatie en vooral yoga geven je de endorfines terug die je nu misschien mist na je cokegebruik.

Neo-Shulginist

Badass junkie

Nieuwe vrienden maken is helaas best wel lastig. Daar is een heel goed stuk over in De Correspondent:
https://decorrespondent.nl/2249/waa...euwe-vrienden-te-vinden/239772886639-157e072d

De beste kans om nieuwe vrienden te maken is door bij een hobbyclub aan te sluiten. Dat kan een sportvereniging zijn, een kerkgenootschap, of een andere vereniging die zich bezighoudt met iets wat jij interessant vindt.

Maar het is geen garantie dat je daar nieuwe vrienden zult vinden. De meeste mensen zitten al 'vol'. De meeste mensen hebben ongeveer 3 echte vrienden en verder een hoop kennissen. Dat komt omdat het best veel tijd en moeite kost om een 'echte' vriendschap te onderhouden. Nieuwe vrienden vinden is daarom dus ook moeilijk. Het kost een hoop investering van tijd, en jullie moeten daar beide ook maar zin en tijd voor hebben.

Neem het jezelf dus niet kwalijk als dat allemaal niet zo vlot gaat! Dat is heel normaal.

Ik denk dat het belangrijkste wat jijzelf kunt doen is: zorg dat je het leuk gaat vinden om tijd door te brengen met jezelf. Vind een hobby of passie waar je je energie in kwijt kunt. Als je zoiets hebt, dan kom je vanzelf wel mensen tegen met wie het klikt. Bonus: als dat niet gebeurt dan maakt dat ook weer niet uit want je vermaakt je ook in je eentje :wink:

Je gaat je pas eenzaam voelen als je alleen-zijn koppelt aan zelfafwijzing. Dus als je het gevoel hebt dat jij faalt als persoon, omdat je alleen bent, dat is het gevoel van eenzaamheid! Maar zo hoef je je dus helemaal niet te voelen. Het kan ook leuk, ontspannend en vrij zijn om tijd met jezelf door te brengen. Dat is slechts een kwestie van perspectief.

Bovenaan