Mijn laatste jointje was een ...

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Zelf gemaakt? Waarom charas?

Geef wel toe dat het erg lekker is! Hoewel ik het zonde vind van m'n planten..

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
PepTalk zei:
Zelf gemaakt? Waarom charas?

Geef wel toe dat het erg lekker is! Hoewel ik het zonde vind van m'n planten..

die balletjes heb ik gemaakt door het knippen van me plantjes, na elke knipdag toch wel een mooie bal kunnen maken van de plak (op me handen ), juist goed opletten dat je niets anders aanraakt anders verliest het z'n zuiverheid.
echt ik vind het nog vele malen lekkerder dan wiet of hasj.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Aaah..

Maar échte charas is eigenlijk van onrijpe planten dacht ik.
Nu heb je vingerhasj, wat ook super lekker en sterk is uiteraard :)

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
huh van onrijpe planten?? ik kan je met zekerheid zeggen dat dit niet zo is, charas maak je ook door met je handen de toppen af te rollen en zo de thc kristallen op je hand de verzamelen, dan goed drukken en wat verwarmen en wrijven en dan heb je charas, toch? of hoe word charas volgens jou gemaakt dan? je moet zowiezo thc kristallen hebben hoor.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Precies zoals jij zegt. Maar dan niet met planten die je al oogst.

Wanneer de plant onrijp is (wel al met toppen en trichomen uiteraard) bevat de plant veel THC en minder andere stoffen zoals CBD. Zo krijg je van 'onrijpe' charas (of normale wiet of hasj) een veel higher gevoel. Het voordeel van charas is dat je meerdere malen van een plant kunt oogsten.
Je wrijft bijv. in week 3, 4, 5, 6, en 7 een keer. Om de (iets wat mishandelde) toppen daarna te oogsten voor waarschijnlijk hasj.

Maar moet eerlijk zijn dat behalve wat kleine stukjes tekst en 2 documantaires ik er niet veel informatie over heb, dus ik kan zeker fout zitten.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
die informatie heb ik verkregen door een vriend van me die een reis doorheen india heeft gemaakt en die heeft het daar geleerd en gezien van de locals, verdere informatie heb ik ook gewonnen van de site erowid en youtube omdat me dit echt wel aansprak.
mijn plant zelf was ook niet op z'n hoogte punt doormede toprotjes, dus ik denk wel de echte charas te hebben, het ruikt en proeft ook helemaal niet naar hasj, is veel frisser van smaak beetje den achtig met een pittige kruidige toets en wel veel higher gevoel dan van gewoon wiet of hasj, ikzelf vind het iets heel aparts.
kan wel zijn zoals je zelf aangeeft als de wiet volledig uitgebloeid is dat dit miss anders is al lijkt me dit dan ook gewoon charas met een zwaarder effect, toch?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ja ik denk dat het ook inderdaad niet zo heel erg veel uitmaakt...
Die frisse smaak valt mij ook erg op, komt miscchien omdat het vers is en niet eerst gedroogd?

OT: Danish Gold met wat ice-o-lator

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
dit is het hem juist, geplette verse thc kristallen straight from the plant zal je altijd wel charas noemen ik denk dat dit eigen is aan charas die verse kristallen. hasj word niet gemaakt van verse thc kristallen denk ik, dat zijn half gedroogde of gedroogde kristallen ( bruin poeder ) die je verkrijgt door het zeven,schudden of slaan van je toppen en/of knipafval totdat de plant ze loslaat.
dus ja, ik denk dat die frisse smaak verkregen word dmv die verse thc kristallen. zulke smaak ben ik nog nooit met hasj tegen gekomen
ik denk eraan volgend jaar planten te zetten puur alleen ter productie van charas, dan ben je wel legaal bezig denk ik je moet de oogst niet knippen en drogen, je plant blijft onaangeroerd dus dan blijf ik bij de regel plantje kweken mag, oogsten niet ( is moeilijk te bewijzen omdat mijn plant er blijft staan )

OT een jointje van een ice plant (van me maat gekregen) best wel lekker alleen een beetje te hard gedroogd dus iets scherper.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Fijn dat je eigen wietje zo lekker is :wink:

OT
Vreemde naam en vergeten daardoor, maar was een frans wietje mocht niet klagen :)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Super silver haze met wat buitenwiet uit de shop.

De buiten wiet zag er goed uit (de haze ook) maar geeft een erg scherp gevoel op de keel.
Gelukkig niet veel van gehaald want dit rook ik niet op..

De ssh wel hoor :stoned:

Bommijn

Newbie
yellow haze :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:
deze morgen om men dagje goed te starten heb van men eerste uuren op de trein en de bus met vrienden eens echt genoten :P

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Bommijn zei:
yellow haze :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:
deze morgen om men dagje goed te starten heb van men eerste uuren op de trein en de bus met vrienden eens echt genoten :P

Klinkt erg lekker die exotische naam al, was het sterke wiet?

OT:
Huiswiet werd aangeraden en gelijk hebben ze :stoned:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
...was er eentje waarbij ik zin kreeg om los tegaan op trance.
( ben ik met me draagbaar CDspelertje de garage in gekropen en ff lekker zot gedaan :grin: )

TamaraR

Newbie
Damn, wilde een jointje van de New Wave in Ehv, helaas is deze van 1-12-2011 tot 1-6-2012 gesloten :(
Nu dus maar ff wat zelfkweek buitenwiet in mn jointje gegooid :)

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
25tolife zei:

nog nooit van gehoord, is het wiet of hasj? en heeft het een chocolade toets?

OT was er eentje waardoor ik een half uur in een deuk heb gelegen met dinosaurs haha wat is die baby grappig, hilarisch!

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Het is een sterk wietje en heeft een wat zoetige smaak. Heerlijke wietje als je het mij vraagt :)
Geen chocoladesmaak ofiets verder, die naam zal wel zijn om wat 'nieuwe' oogst te promoten ofzo.Doet me denken aan vroeger toen was er nog 'California Dreams' :hearteyes: Mocht je dat toevallig kennen.

eeneend

Experimenterende gebruiker
Pure joint, big bang gerolt in een futurola joint roller met vloei uit een lichtblauw ding en en kort fururola tipje. Op een boomstam opgerookt.

Bovenaan