Mijn relatie en wietgebruik

Forest-Gnome

Experimenterende gebruiker
Dit zal best een lang verhaal worden vermoed ik. Voor degenen die het serieus willen lezen en beantwoorden, bij voorbaat dank ;].
Ik persoonlijk rook wel een jointje. Wiet is voor mij niet een middel om maar lekker van de wereld te zijn en me geen zorgen te hoeven maken om mijn verplichtingen of iets dergelijks, ik vind het gewoon ongelooflijk chill om af en toe met vrienden bij mij thuis bijvoorbeeld goede muziek te luisteren, een beetje te gamen, praten over vanalles en nog wat en een jointje roken.
Ik ben zelf 19 jaar, en heb mijn eerste jaar studeren succesvol doorstaan nadat ik mijn V6 diploma gehaald had.
Ik ben voor mijn tentamens etc. aan het eind van het jaar gestopt met blowen omdat ik deze met succes wilde maken, en ik had ook totaal geen moeite met stoppen, ik heb geen moment een mentale drang gehad om te blowen. In deze periode ontmoette ik het meisje waar ik nu inmiddels 2 maanden een vrij serieuze relatie mee heb, en ik heb haar toen ook verteld dat ik eerst blowde, maar dat ik ermee gestopt was. Mijn plan was eigenlijk om ook in de vakantie niet te blowen, ik had er niet echt zin meer in en ik heb haar dan ook verteld dat ik er eigenlijk wel voorgoed mee klaar was. Zij is 17 jaar, en was wel blij dat ik het niet meer deed.
In de vakantie ben ik echter af en toe weer met vrienden eens een jointje gaan roken, misschien 1 keer in de week, soms ook niet eens 1 keer in de week en soms ook 2 of 3 keer in de week. Het is echter geen gewoonte voor me, zoals ik eerder beschreef is het meer een soort gezelligheidsding ofzo.
Maar goed, ik heb dit niet aan mijn vriendin verteld omdat ik heel bang ben dat ze er verkeerd op zal reageren, en eerlijk gezegd vreet het me van binnen echt op dat ze het niet weet...
Ik wil en ben altijd in alles heel eerlijk, alleen dit is voor mij op een of andere manier heel erg moeilijk, en daar zit ik echt heel erg mee. Ik ben vooral bang dat ze er verkeerd op zal reageren, dat ze denkt (zoals het grootst aantal mensen op de wereld) dat als je wiet rookt je meteen een drugsgebruiker bent en een junk. Ook ben ik bang dat ze het er met vriendinnen ofzo over zal hebben, en dat deze er een heel overtuigde mening over zullen hebben en haar willen beïnvloeden betreffende mij bijvoorbeeld.
Ik heb ook overwogen om het gewoon niet meer te doen, wat voor mij geen enkele moeite zal zijn, maar dan vind ik het ten eerste verrot dat ik alsnog 'achter haar rug om' wel eens heb geblowd. Daarnaast heb ik prima controle over mijn leven, verplichtingen en gebruik, en zie ik er geen kwaad van in om af en toe met vrienden een jointje te roken, wat ik echt heel erg chill vind.
Mijn vriendin heeft geen problemen met alcohol, ze is ook wel eens aangeschoten geweest etc.
Ik drink zelf geen alcohol, omdat ik het geen prettige drug vind.
Maar goed, mijn vraag is dus wat ik moet doen, ik wil het haar echt heel graag vertellen, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen...
Dus, als iemand tips, suggesties of wat dan ook heeft, ik hoor het graag :].

W.F.L.

Badass junkie
Gewoon eerlijk zijn. En als ze het echt niet chill vindt dat je het doet, dan stop je er toch gewoon mee? Of vind je blowen belangerijker?

Dat zou ik doen :grin: Maar ja, ik heb ook geen relatie, dusss.. :P

tomz0r

Badass junkie
Ik denk dat jij de enige bent die het in kan schatten. Je hebt maar een heel klein beetje over haar persoonlijkheid verteld en zo.

Succes.

Forest-Gnome

Hehe, blowen is sowieso niet belangrijker voor me :P.
En over haar persoonlijkheid, zij is best onzeker en en was ook best bang mij kwijt te raken. Ze is echter wel steeds minder onzeker aan het worden en ze neemt ook veel vaker initiatief dan eerst etc.

tomz0r

Badass junkie
Forest-Gnome zei:
Hehe, blowen is sowieso niet belangrijker voor me :P.
En over haar persoonlijkheid, zij is best onzeker en en was ook best bang mij kwijt te raken. Ze is echter wel steeds minder onzeker aan het worden en ze neemt ook veel vaker initiatief dan eerst etc.

Ja ik bedoelde vooral naar haar kijk op drugs en inderdaad ook een beetje hoe de verhoudingen in de relatie liggen.

Als ik je een tip mag geven; als je zo twijfelachtig over je gebruik doet en je vertelt het haar op die manier dan zal ze denk ik eerder afschuw krijgen van dat dan als je gewoon relaxed vertelt dat je het wel eens doet maar dat het eigenlijk niks voorstelt. Je bent het er zelf mee eens dat het no big deal is, dus waarom zo'n probleem er van maken? Vertel het gewoon desnoods niet. Het is niet belangrijk voor haar om te weten.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Vertel haar gewoon de waarheid, een jointje roken is toch niet zo erg. :)

Dat zou ik doen.

Maar jij moet voor jezelf uitmaken wat jij het beste vindt, dat kunnen wij niet beslissen. :wink:

Forest-Gnome

Ja, ik was het haar sowieso van plan te vertellen onder een overtuigend en meer zelfverzekerd overkomen. Op een nuchtere, duidelijke manier argumenten noemen waarom het geen kwaad zou kunnen, dat m`n ouders het prima vinden en dat mijn huisarts het ook geen groot probleem vind. Ik kijk het nog effe aan en wanneer het moment er is om het te vertellen, vertel ik het haar :].

weyoun22

Bewuste gebruiker
Je kan ook als je haar een keer ophaalt zeggen: "We gaan een Jay doen."

Misschien heeft ze er zin in en anders zeg je dat het een grapje was :wink:

weed_smoker

Ik kan je dit meegeven.

Vertel je vriendin dat je wel eens blowt MAAR zeg het en doe alsof je neus bloedt. Want HOE jij het tegen haar vertelt is bepalend voor haar reactie erop. Dan moet je rustig en zelf verzekerd zeggen dat jij wel eens een jointje rookt. Zij zal zowiezo verbaast reageren maar als je dan rustig blijft en je argumenten goed onderbouwd dan 'kweek' je begrip ervoor bij haar. gebruik argumenten dat jij niet drinkt; dat af en toe een jointje roken ontspannend is voor je; weed legaal is in NL en dat het niet voor niets is (ga googlen naar positieve effecten van marijuana...die zijn er wel zoals ontspannen voelen, een uitlaat klep hebben voor stress)

Jij zegt dat haar persoonlijkheid wat onzeker is, dat is alleen maar een voordeel voor jou in deze situatie want dan wil ze je denk ik ook niet kwijt dus zal ze eerder bereid zijn om te accepteren dat je blowt. Ik zou ook zeggen: praat met je vrienden erover of als je dat niet wilt kies er een paar uit waarvan JIJ je op je gemak voelt om het hierover te praten en dan moet je wel met 'de billen bloot gaan' want alleen dan kunnen je vriend(en) je helpen en adviseren. Met mensen erover praten is voor jezelf belangrijk want dan heb je het gesprek in feite al gehad maar dan met een vriend en als je het gesprek dan later met je meid hebt dan voelt het vertrouwder aan bij je omdat je het al hebt gehad.

Als je erachter kan komen wat haar standpunten zijn tegen blowen dan kan je die 'aanvechten'. Als ze zegt dat het slecht voor je gezondheid is kan jij argumenten opvoeren dat het bewezen is dat blowen juist positieve effecten heeft, b.v. waarom heeft america medicinal marijuana laws.
Dit is heel belangrijk, als je haar standpunten wilt omkeren moet je NOOIT haar levenstijl aanvallen want dan maak je het persoonlijk en dan kan je haar mening niet meer veranderen. Je moet bijvoorbeeld niet zeggen " blowen is dan niet heel gezond maar het is zowiezo beter dan alcohol drinken wat jij doet." Hou het gewoon bij jezelf.

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20061112201333AA9ZPBF
Deze link heeft nuttige info

Succes en keep us updated :)

Peace :stoned:

Forest-Gnome

Hehe, bedankt voor de reactie :]. Ik praat er ook regelmatig met vrienden over, en ik heb ook al vrij behoorlijk uitgedacht hoe ik het haar wil gaan vertellen. Ik wacht nu alleen nog op het juiste moment :P.

spacelord

Wijs gebruiker
Mijn vriendin vindt het vreselijk dat ik blow. Maar ik deed het al voor ik met haar was. Ze heeft het niet graag als ik het in haar bijzijn doe maar zegt dat mijn voordelen wel opwegen tegen het feit dat ik marhiuana rook :stoned: het maakt nu eenmaal uit van mijn packet

dain

Bewuste gebruiker
Zo hoort het ook vind ik spacelord! Zolang je niet elke dag en buiten haar bijzijn blowt heeft een vriendin ook niet te klagen vind ik. Als ze zich zorgen maakt om de frequentie ervan, mag ze dit natuurlijk wel kunnen bespreken.

psychedelicchick

mijn vriend dacht ook dat ik zijn wiet gebruik niet zo leuk zou vinden whaha maar achteraf bleek dat ik net zoveel rookte als hem en nu doen we het samen :P
een joint stelt toch niet zoveel voor? ik denk dat je het wel gewoon kan zeggen tegen je vriendin? dan weet ze ook waar ze aan toe is, eerlijk zijn is altijd beter als liegen en wie weet wil ze het zelf ook es proberen met jou :P :stoned:

Sailmaker

Newbie
De enige reden dat jij t wilt vertellen is omdat je je schuldig voelt over dat je het heb gedaan maar niet heb verteld. Je wilt het dus vertellen om van je schuldgevoel af te komen, terwijl het achteraf allemaal vrij onschuldig is.
Ik zie eigenlijk geen reden waarom je het haar zou moeten vertellen. Door het haar te vertellen wek je sowieso argwaan lijkt me (als in: dat het wél wat voorstelt etc.). In het vervolg gewoon eerlijk zijn, maar dit lekker laten rusten.

Dreuge

Badass junkie
als je eerst heb gezegd dat je er voorgoed klaar mee was en nu zegt dat je het weer af en toe doet denkt ze natuurlijk gelijk dat je verslaafd bent

cropp

Badass junkie
Dreuge zei:
als je eerst heb gezegd dat je er voorgoed klaar mee was en nu zegt dat je het weer af en toe doet denkt ze natuurlijk gelijk dat je verslaafd bent
En geef haar eens ongelijk...

Harmhenk

Newbie
ik ken je probleem, maar ik heb 't altijd alsnog verteld, ik rook dagelijks wel een jointje en mn vriendin heeft daar geen erg in. maar in jou geval lijkt het me 't best om gewoon als je aan het chillen bent het met je vrienden te doen en zorgen dat je niet skaf bent als zy er is, dan zou alles goed moeten komen toch ;D

of zoek een vriendin die ook rookt.. dan zit je pas goed op je bank een filmpje te kyken, te roken en daarna een goede krikpartij, voila.

ikzelf rook gewoon waar ze naast zit, ze raakt t zelf niet aan, maar heeft andere behoeftes aha :hearteyes:

Snackbek

je bent 19 man geniet van het leven
gewoon af en teo jonko roken als jou vriendin niet wil en jou chanteerd dat ze het anders uitmaakt is ze jou ook niet waard

ganjaman :stoned:

Bovenaan