Mijn san pedro 1 jaar

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
Hoi ik heb een san pedro gekocht de man zij dat hij 1 jaar oud was en ik mocht hem hebben voor 10 euro met pot +6,20 verzendkosten.
Over 4 jaar als hij een blauw groene kleur krijgt zit er genoeg mescaline in en dan kun je hem opeten (dan ben ik 20/21) . nog even wachten dus. maar ik wou hem alwel vast aan jullie laten zien.

sky

Belezen gebruiker
Mooi hoor, ook een leuk potje erbij. Zit er behalve stenen nog iets in? Of hecht ie zich aan de steentjes. Hoeveel cm is ie nou, en hoeveel groeit zo'n ding nou per jaar?

:wave:

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
er zit zwarte aarde in en wat grind en wit zand uit de speeltuin, hoeveel die groeit hangt een beetje ervanaf bijv. als je hem cactusvoeding geeft zal hij wat sneller groeien.
maar hij kan wel 1,1 meter worden!

caatje

Badass junkie
De San Pedro-cactus (Echinopsis pachanoi, basioniem: Trichocereus pachanoi) is een cactus uit Zuid-Amerika. Oorspronkelijk stamt de soort uit Ecuador en Peru, waar hij groeit in hoogvlaktes op 2000-3000 m.

De cactus heeft vier tot negen ribben, groeit snel en heeft een sterk wortelstelsel. De San Pedro-cactus groeit net zolang door, totdat hij onder zijn eigen gewicht bezwijkt. Dan valt hij om en de omgevallen cactus zal in de natuur dan weer gaan wortelen en vele uitlopers produceren.

Deze cactus wordt ook vaak als entstam gebruikt voor andere, moeilijker kweekbare cactussen. De cactus zelf wordt uit zaden of stekken opgekweekt. Onder zowel droge als vochtige omstandigheden groeit de cactus, hij groeit echter het snelst wanneer hij regelmatig water krijgt. De plant kan echter jarenlang zonder water overleven en zelfs nieuwe zijscheuten vormen.
(wikipedia)

Verse cactus - mescaline verhouding
400 g bevat ongeveer 480 mg mescaline - 0.12% mescaline per gram cactus (volgens Schultes & Hofmann)
400 g bevat ongeveer 200 - 300 mg mescaline - 0.05 - 0.075% mescaline per gram cactus (volgens een andere bron)

Droge cactus - mescaline verhouding
100 g bevat ongeveer 200 - 300 mg mescaline - 0.2 - 0.3% mescaline per gram cactus
Gedroogde cactus is 25% van het gewicht van verse cactus (75% water)

Mescaline doseringen

150 mg ondergrens merkbare effect
150 - 300 mg licht tot gemiddelde dosering
300 - 400 mg sterke trip, duurt 6 - 12 uur
450 - 500 mg mogelijk oplossen van het ego, trip kan ongeveer 12 uur duren
500 - 600 mg gegarandeerd oplossen van het ego, trip kan ongeveer 24 uur duren
(azarius)

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
Code:
Diameter(cm)-------Gram per cm lengte
3,75-5-------------------------11