Hallo ,
Ik heb me net geregistreed om mijn verhaal te doen en om mezelf en anderen te helpen / waarschuwen !
Het is voor mij een beetje het zelfde verhaal , zoals vele anderen .
Ik was 3 jaar lang verslaafd aan oxycodone , Ik kwam in aanraking hiermee , na me 2e hernia operatie .
Ik ben nu 47 jaar en had in me leven nooit drugs gebruikt , op een paar ' try-out ' van jointjes na .
Na me laatste operatie had ik veel last van ' na-pijn ' en kreeg daarom Oxycodon op dokters advies .
Na 11 dagen was de pijn zo goed als weg , dus ben ik gestopt . Alleen viel het mij opeens op , dat ik tijdens die periode vele malen gezelliger was , goed sliep , echt zin in dingen en in me werk had , kortom , ik voelde me echt super !
Elke 2 weken lag er weer een doosje oxycodon ( 30 stuks van 40Mg ) klaar bij de apotheek . Dit ging maanden lang door , dus bouwde ik een goede voorraad op ( had ik toen maar geweten dat het veel geld waard was )
Op een zondag was ik erg zwaar depri en had ik een kater van hier tot gunter , ik wou een paracetamol pakken , dus
trok ik me la open , en mijn oog viel op al die doosjes oxycodon , ik dacht ' hey , laat ik dit eens proberen ' en .....
het was GEWELDIG !!! beste anti kater middel ooit ! binnen een half uur kon ik ineens de hele wereld aan !
Ik voelde mij fantastisch , en gelukkiger dan ik me ooit had gevoeld , wauw !
( p.s. ik wil niemand overhalen om dit recreatief te gaan gebruiken , ik vertel gewoon de waarheid )
Hierop besloot ik om dit voortaan elke zondag te gaan doen ( lekker chillen op de bank , filmpies kijken ) omdat ik
een mentaal zware baan heb , ik maak software ( scenery voor een flightsimulator ) was dit voor mij een perfecte uitlaatklep ! zaterdag avond lekker stappen ( lees drinken ) en zondag's lekker kater vrij , euforisch chillen !
De ' chill ' zondag werd al snel ook zaterdag , en nog sneller .... ELKE dag ! Mijn voorraad ging ineens hard , omdat
ik het elke dag nam , en de dosering ging ook steeds sneller omhoog , om het zelfde gevoel aan te houden. Dus moest
ik het op den duur op de zwarte markt kopen . Er bleek een 'dealer' bij mij in het dorp te wonen , dus dat was (toen)
voor mij idiaal , zo wist ik dat het altijd dichtbij en verkrijgbaar was .
Totdat ik op 240Mg per dag zat , werd het voor mij onbetaalbaar , Ik heb me daarom 2 jaar geleden op laten nemen ( jellinek a'dam ) om intern af te kicken . Hier kreeg ik suboxone , en voor mij was het een wonder middel , want ik heb daar totaal geen afkick verschijnselen gehad ! .
Ik begon de eerste dag met 24Mg en de dagen daarna 16Mg . Vanaf daar werd mijn dosis langzaam maar zeker verlaagd , met de nadruk op langzaam , zoiets in de trend van 2mg per 2 maanden . Het was me toen dus wel duidelijk dat het minimaal ruim 1 jaar zou gaan duren .
Tijdens deze periode was ik zeer tevreden met suboxone , en heb ik niet 1x een craving gehad ! Ik ben nu 20 maanden verder en NU begint de ellende ! Van 8 naar 6 , van 6 naar 4 , van 4 naar 2Mg gaat allemaal prima ! Het ECHTE probleem van suboxone is DE LAATSTE STAP , dus naar niets !
De laatste week nam ik nog een halve van 2Mg , dus 1Mg . Ik heb het inmiddels 2 keer geprobeert , en ik heb het de eerste keer 6 dagen vol gehouden , maar ik voelde me ZO zwaar ziek ( het ergste vind ik die 'brandende benen' waardoor je totaal niet kunt slapen ) dat ik toch weer terug ging naar 2mg en de dagen daarna naar een halve ( 1mg )
2 weken hierna heb ik het weer geprobeert om te stoppen , ik nam toen de laatste 6 dagen zelfs kwartjes ( dus 0.5Mg ) Deze keer hield ik het 8 dagen uit , maar wederom weer terug naar een halve . Dit was 3 weken geleden .
Vorige week donderdag weer een poging gedaan , en nu heb ik het maar 3 dagen volgehouden , omdat ik me nog zieker voelde dan de eerste 2 pogingen ! Vanochtend me dokter weer gebeld en gelukkig weer een paar tabletten gekregen , net een hele ( 2Mg ) ingenomen en nu ( 20 minuten later ) voel me weer stukken beter ! nog niet helemaal goed , maar ik wil ook niet meer dan een hele innemen , morgen gewoon weer naar een halve per dag ( 1Mg )
De reden dat ik me hier geregistreerd hebt , is om mijn persoonlijke mening te vertellen . En mijn mening is ( nu ) ...
Het is ( lijkt het voor mij ) onmogelijk om van Suboxone af te komen !
Ik heb in het verleden ook wel eens tijden zonder oxycodone gezeten , en ik moet zeggen dat ik die afkick
verschijnselen ( hoe erg dan ook ) MINDER erg vondt dan die ik nu heb van Suboxone !
Ik ben in ieder geval blij dat het niet alleen aan mij ligt , want ik hoor en lees niets anders ! Een hoop
mensen hebben meer moeite om van Suboxone af te komen dan van welk ander middel dan ook !
Dus .... Suboxone IS echt SUPER om van opiaat verslaving af te komen , MAAR is verschrikkelijk om mee te stoppen !
Als ik toen wist hoe Oxycodon mijn leven zou veranderen , had ik het nooit genomen ( in ieder geval niet langer nodig , want , eerlijk is eerlijk , het is een zeer goede pijnstiller ) en een hoop mensen hebben er baat bij !
Ik wens iedereen , die aan het afkicken van Suboxone is , sterkte , en weet dat je niet de enigste bent !