Mijn vriend wordt opgenomen

11Noa11

Newbie
Hoi allemaal!
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen heb ik vandaag te horen gekregen dat mijn vriend over 4 weken (vrijwillig) intern wordt opgenomen bij een verslavingskliniek, voor 3 maanden.
Hij kampt al langere tijd met zijn verslaving en is hier toen hulp voor gaan zoeken. Hij loopt nu al bijna een jaar bij Novadic en heeft hier dan wekelijks een gesprek met een persoonlijke begeleider/verslavingsdeskundige, ook heeft hij om de week een groepsbehandeling. Zeker zijn dingen verbeterd maar de afgelopen tijd stond hij stil in zijn proces en was er geen verbetering meer. De instantie heeft van de week aangegeven dat het op deze manier niet werkt, en ze hebben hem 2 optie’s aangeboden: of hij stopt bij Novadic, of hij gaat intern voor 3 maanden in behandeling. Hij wilt ontzettend graag van zijn verslaving af en heeft dus ook gekozen voor de interne behandeling. Dit vind ik natuurlijk een super goede keuze, alleen weet ik niet goed hoe ik hiermee moet omgaan als hij straks 3 maanden weg is. Ik heb niemand in mijn omgeving die hier ervaring mee heeft, wat natuurlijk fijn is maar ik kan mijzelf soms best alleen voelen omdat niemand begrijpt in wat voor situatie je zit. Is er toevallig iemand die iets soort gelijks of misschien wel hetzelfde heeft meegemaakt?
x

_shikantaza

Badass junkie
Ha @11Noa11

Hier zijn zeker mensen die ervaring hebben. Zowel mensen hersteld van verslaving als naasten. Ik zou zeggen lees je in hier op het verslavingsforum, en stel vooral de vragen die je hebt.

Je zou ook een keer een naastengroep kunnen bezoeken, bijvoorbeeld Nar-Anon - https://www.naranon.nl/ voor naasten ban drugsverslaafden. Dat kan anoniem en gratis. Er staat een overzicht in deze post van meer van dit soort groepen, ook voor gokverslaafden zijn groepen, en nog veel meer types verslavingen.

Ik kan jouw vriend ook adviseren om meetings te bezoeken. Informatie staat in hetzelfde overzicht.

Verwacht niet dat het jouw vriend in één keer lukt... En de kans is groot dat hij nog even flink bezig gaat voordat hij de kliniek in gaat.

Zet 'm op!

Laatst bewerkt:

JoBro

Experimenterende gebruiker
Hoi allemaal!
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen heb ik vandaag te horen gekregen dat mijn vriend over 4 weken (vrijwillig) intern wordt opgenomen bij een verslavingskliniek, voor 3 maanden.
Hij kampt al langere tijd met zijn verslaving en is hier toen hulp voor gaan zoeken. Hij loopt nu al bijna een jaar bij Novadic en heeft hier dan wekelijks een gesprek met een persoonlijke begeleider/verslavingsdeskundige, ook heeft hij om de week een groepsbehandeling. Zeker zijn dingen verbeterd maar de afgelopen tijd stond hij stil in zijn proces en was er geen verbetering meer. De instantie heeft van de week aangegeven dat het op deze manier niet werkt, en ze hebben hem 2 optie’s aangeboden: of hij stopt bij Novadic, of hij gaat intern voor 3 maanden in behandeling. Hij wilt ontzettend graag van zijn verslaving af en heeft dus ook gekozen voor de interne behandeling. Dit vind ik natuurlijk een super goede keuze, alleen weet ik niet goed hoe ik hiermee moet omgaan als hij straks 3 maanden weg is. Ik heb niemand in mijn omgeving die hier ervaring mee heeft, wat natuurlijk fijn is maar ik kan mijzelf soms best alleen voelen omdat niemand begrijpt in wat voor situatie je zit. Is er toevallig iemand die iets soort gelijks of misschien wel hetzelfde heeft meegemaakt?
x
Absoluut meid. ik heb er al heel wat weg gebracht naareen lniniek in Apeldoorn van het LdH"de Wending en 2e keer iemand naar een detoxafdeling in Zitphen bij tactis os zoiets. Maar alleen een detox is nooit genoeg . Ik heb nog nooit iemand leren kennen die het met allen 10 dagen onfiften daarna nooit meer ge bruikt heb en vind zeld 3 maanden ook wel erg kort hoor maar die kut verzekeringen betalen steeds voor minider lange periodes. mijn eerst opname duurde 9 maanden. toen stond de patient nog centraal en ik bem 7 jaar lang geen harddrugd meer gebruiken, wel door de jaren ssteeds meer gaam blowen en dat is allang niet zo'n onschuldige verlaving meer, dat spil is de af gelopen jar veredeld tot dibbele THc levels
Je kunt hem ondersteunen maar denk wel aan je zeld neid. Eem verslaving is sterker dan de liefde meid, denk aan jezelf en ga biet voor hem lopen vechten als het straks terug valt en die kans is erg groot. Vaak moet iemand eerst echt alles verziezen voor hij op het punt komt dat hij het pas echt onder ogen wil komen. En soms is dat punt nog niet eens genoeg eb beland hij als zewerber op straat en voor velen is dat nog niet eens genoeg kijk maar naar al die verslaafde daklozen, Die gaan door tot ze ergens aan dood gaan laat je in ieder geval daar niet in meesleuren meid denk en pas goed op jezelf jouw liefde in echt en nuchter die van hem 100% synthetisch en dus nep. Stel duidelijke voorwaarden en grenzen voor je zelf en aan hem ga hem geen geld geven want zo onderhoud je alleen maar zijn verslaving. Ik heb het straks ook al iemand advies gegeven. De interventie nethode maar hem meteen al bij de eerste de beste terug val hem coor de keuze; jent hen de keuze nu of je kiest voor mij of je kiest voor mij mij voor de volle 100% ander sga ik ik bij je weg en al je terug valt ben je nij kwijt. Dat is een keiharde keuze maar voor jouw gezondheid de enige optie. Want neem het van een gebruiker aan, de veslaving is sterker dan vrijwel alles wat wij in ons levene hebben. En nuchter blijven in een kliniek is piece of cake, Ik je lees je twijfel jier nu al, en die twijfel die klopt helaas meid, Het blijft natuurlijk jouw keuze maar aanmijn wijze raad aam jou is aan jouw maak een eind aan die relatie zodra die daar veilig in die kliniek zit en kies voor jezelf en hoe je rug recht wees soms hard voor je zelf en als je hier dreigt verder inmee tgetrokken te gaat worden ook voor jou is er profesionele hulp hulp en kan je daar zker bij helpen als je die hulp durft te vragen dan red jij het wel maar ik heb helaas nog nooit ienabd gekend sinds ik op mijn 28 ste in een hulp verlenengscircuit zit en inmiddels al 3 behandelingen gehad hen en dan gaaat het wel weer een poosje goed maar ik isoleer me van de buien wereld en zir dus de hele dag met alleen met 5 halve dageb werk en de rest ben ik alleen, met mijn gedachten dus je kunt er geoon wel weer op wachten De kans is hheel groot dat dir zijn voorland ook zal zijn ik zou nu al voor je zelf kiezen en echt voor een veilige toemomst voor jou en je toekomstige konderen en een nieuwe liefde gaa jij zeker wel vinden. Geel veek sterkte Noa:thinking::confounded::cry::grinning:

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Vrij basic advies is om van tevoren te bedenken op welke steun je binnen je sociale netwerk terug wilt vallen en daar veel gebruik van te maken de komende drie maanden. Als je het moeilijk vindt om te uiten richting anderen waarom je je zo eenzaam en ellendig voelt, dan zou je voor jezelf kunnen opschrijven wat voor gedachten er op een dag door je hoofd gaan en hoe je de negatieve gevoelens die je dagelijks voelt zou omschrijven. Uit je bericht komt naar voren dat je hier (taal)vaardig genoeg voor bent en zo kun je later dan ook beter aan een ander duiden wat je ervaart. Alles wat dan rest is iemand die dicht bij je staat met genoeg inlevingsvermogen om een steun te kunnen zijn en waarmee je je moeilijkheden wilt delen. Ondanks dat je niemand kent die hier ervaring mee heeft, zullen er vast wel mensen in je omgeving zijn die emotioneel intelligent genoeg zijn om deels of grotendeels te begrijpen wat je doormaakt.
Schrijven helpt überhaupt je gedachten en gevoelens wat beter te kaderen en kan helpen de negatieve gedachten en gevoelens wat te verlichten. Anders blijft alles maar zo opgekropt tussen de oren.

Verder zou ik zoveel mogelijk dingen in je vrije tijd doen waar je plezier en ontspanning uit haalt, zodat je je gedachten even kunt verzetten.

Meer basic advies dan dit kan ik helaas ook niet bieden, want een dergelijke situatie heb ik zelf niet eerder meegemaakt. Het zal hoe dan ook op momenten moeilijk zijn, maar de mens is een sterk wezen en kan een hoop hebben. Je komt er doorheen. :wink: Veel sterkte gewenst!

Laatst bewerkt:

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
@Brojo50 Ik wil niet blijven klagen op je, maar veel van je posts zijn ronduit onleesbaar. Als het een kwestie van onkunde zou zijn, dan zou ik daar sympathie voor hebben en zou er geen haan naar moeten kraaien. Maar uit je woordgebruik blijkt dat je gewoon een redelijke lap tekst op papier kunt krijgen, alleen wil je daar simpelweg de moeite niet voor nemen. Je fucked om de paar woorden basic drie- en vierletterwoorden op omdat je, net als gisteren in dat fetisj topic, achter elkaar zinnen eruit loopt te rammen alsof je per letter betaald wordt op dit forum. Je kunt toch wel even de effort nemen om een leesbaar stuk tekst te produceren? Desnoods pomp je alles binnen een minuut met het snot voor je ogen op papier en neem je daarna even twee minuten de tijd om je fouten te corrigeren voordat je het bericht plaatst.

Laatst bewerkt:

JoBro

@Brojo50 Ik wil niet blijven klagen op je, maar veel van je posts zijn ronduit onleesbaar. Als het een kwestie van onkunde zou zijn, dan zou ik daar sympathie voor hebben en zou er geen haan naar moeten kraaien. Maar uit je woordgebruik blijkt dat je gewoon een redelijke lap tekst op papier kunt krijgen, alleen wil je daar simpelweg de moeite niet voor nemen. Je fucked om de paar woorden basic drie- en vierletterwoorden op omdat je, net als gisteren in dat fetisj topic, achter elkaar zinnen eruit loopt te rammen alsof je per letter betaald wordt op dit forum. Je kunt toch wel even de effort nemen om een leesbaar stuk tekst te produceren? Desnoods pomp je alles binnen een minuut met het snot voor je ogen op papier en neem je daarna even twee minuten te tijd om je fouten te corrigeren voordat je het bericht plaatst.
Je hebt gelijk hoor maar doordat mijn bril kapot is en ik de dingen slecht zie op mijn mobieltje zal ik me verder tot ik dinsdag middag verder onthouden van comments ok? Ik type de teksten als bewust op de computer en stuur ze door naar mijn telefoon en dan gaat er iets niet goed Thuis zie ik de chaos wel en probeer de bewerk funcie weer te herstellen maar werkt niet helaas. :cry:

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Je hebt gelijk hoor maar doordat mijn bril kapot is en ik de dingen slecht zie op mijn mobieltje zal ik me verder tot ik dinsdag middag verder onthouden van comments ok? Ik type de teksten als bewust op de computer en stuur ze door naar mijn telefoon en dan gaat er iets niet goed Thuis zie ik de chaos wel en probeer de bewerk funcie weer te herstellen maar werkt niet helaas. :cry:
Ik volg je niet helemaal, maar dat je slechtziend bent zonder bril en fouten maakt omdat je bril kapot is verklaart een hoop. Door ook het gebrek aan interpunctie en hoe snel je achter elkaar post, denk ik dat het niet alleen aan je kapotte bril ligt, maar goed.
Je bent wat mij betreft vrij om te doen wat je wilt hoor, alleen worden dit soort posts volgens mij op een gegeven moment als spam aangemerkt en kun je tegen een tijdelijke ban aanlopen. Dat wil je waarschijnlijk niet. Daarbij denk ik dat je posts op deze manier weinig meerwaarde hebben voor andere gebruikers, zoals voor de dame die je in dit topic wilt helpen. Ik zou zelf na het lezen van twee zinnen afhaken en andermans advies lezen.

Succes met je bril. :) Hopelijk vallen de kosten voor reparatie of een nieuw model mee.

Laatst bewerkt:

Bir

Newbie
Hoi allemaal!
x
Jezelf met je problemen confronteren en die aangaan en jezelf ontwikkelen is altijd de beste keus.

Maar een opname kost minimaal €25.000-€30.000 verzekeringsgeld. En dan daarna krijg je nog zoveel maanden het safehouse verhaal.

En 12 jaar VVD heeft de zorg volledig afgebroken. Zolang de oorlog in Oekraïne gaande is zou ik het eerlijk gezegd niet aandurven.

Maar misschien ben ik pessimistisch in mijn reactie / 'advies' hoor.

Succes en sterkte er mee.

JoBro

Hoi allemaal!
x
ewil eigenleik met alles kapen maar wil gebinnen met roken

Bovenaan