Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Aartsbok

Bewuste gebruiker
dit is op basis van url
Dit zal heel dom (en verdomd simpel lijken) nadat ik daarnet in een andere topic vroeg hoe ik dit goedje moet gebruiken, welke pijp, welke dosis etc omdat ik dat als sample had gekregen en ik ben nog steeds heel nieuwschierig.

Dat gezegd zijnde.... Stel je bent thuis, bij je ouders en Das Craving komt op.... Ik ben zelf 1x heel verslaafd geweest aan iets (ik zeg effe niet wat, maar het was erg) en weet je wat ik deed? Ik doe dat echt niet graag maar ik zette wat van m'n favo muziek op en begon sit-ups te doen tot ik niet meer kon... 't was lang geleden (heb enkele jaren rolstoeldienst gehad na aangereden te zijn door een motor, door het oog van de naald gekropen) en kon er amper 20 aan. Toen wisselde ik af met push ups en zo constant terug wisselen tot de plaat afgespeeld was. Ik had GEEN zin meer in iets, behalve in 1 van m'n 2 andere verslavingen (dat zijn ze dan ook meteen allemaal), cola zero en sigaretten.

Na 2 weken deed ik 400 sit-ups en waren ze zo moeiteloos dat ik me erbij begon te vervelen. Maar het neemt je zin in iets anders weg, bij mij althans, en je wil je lichaam gewoon laten rusten.

Klinkt guru-achtig en mss zelfs als een tak van new age, ruikend naar bullshit, maar geef het eens een kans! Uiteindelijk is het ook een manier die eerst erg lastig is maar erna een aangenaam gevoel heeft van wat je met je lichaam hebt gedaan/aan het doen bent. Erg bevredigend op zich.

MR_CHIP

Badass junkie
antwoord van Antes

wachttlijst is voorlopig opgeschort bel eventueel over 2 maanden nog maar een keer
curator is lekker met vakantie

maar ze staat nu wel eindelijk open voor andere organisatie's

JackAss69

Bewuste gebruiker
kamp nu al tijdje met "verslaving" zou ik het niet gelijk noemen gebruik niet elke dag maar langste wat ik clean was 5 weken normaal 1 dag in de week gebruik ik
onlangs 4 dagen achter elkaar :'(

ik heb me begin mei gemeld bij Antes en toen op de wachtlijst gezet voor cgt + gesprekken in dordrecht duurt het nog 5 maandn !!! eerdat ik geholpen wordt wat een kut zooi

dat wou ik effe van me af schrijven frustratie
Ja echt klote man. Je kan mij altijd een bericht sturen mocht je dat willen. Ik heb het ook meegemaakt...

MR_CHIP

Badass junkie
curator is met vakantie voor 4 weken
en tot nu toe gaat het goed tis nu de 3de week , maar gelukkig de komende 4 dagen afspraken waardoor ik in ieder geval niet kan gebruiken

LucidLucy

Verslaafde in herstel
curator is met vakantie voor 4 weken
en tot nu toe gaat het goed tis nu de 3de week , maar gelukkig de komende 4 dagen afspraken waardoor ik in ieder geval niet kan gebruiken
Als je met verslaafden werkt zou vier weken vakantie in de periode van kerst en oud en nieuw bestraft moeten worden met.... (Ja laat ik daar maar ophouden, kan daar echt niet mee overweg dit soort geintjes)

Zo dat gal moest er even uit 😂

Goed dat je weer in de derde week zit man. En dat je er zo lekker actief mee bezig bent!

Ik zou ook nog steeds pleiten voor Zuid Afrika voor als je curator terug is. Maar ook wel goed om een plan b te kiezen voor als ze je absoluut niet in het buitenland willen hebben. Kijk nog eens terug in die lijst van Lef! Ik zou je wel aanraden om een 12-stappen kliniek uit te zoeken.

Ook wel mooi dat je die sites blokkeert. Ik heb daar in het begin over nagedacht, maar ben er nooit achteraan gegaan hoe ik dat het beste kon aanpakken.

Telefoonnummers verwijderen is wel echt belangrijk geweest voor mij. Maar ook bepaalde apps de-installeren zoals telegram zijn voor mij nodig geweest.
Mocht het tot een klinische opname komen, zou ik je wel adviseren dit in de kliniek nog te doen. Ik mocht helemaal geen telefoon of laptop hebben tijdens de behandeling, maar heb toen samen met een recovery assistent gezeten om dat bij uitzondering te regelen.

Nieuw mailadres aangemaakt. Belangrijke instanties dat mailadres doorgegeven. Al die contacten verwijdert (Ohja en leeg je prullenbak, learned that the hard way). Allemaal even onder supervisie in de kliniek gedaan. Ben wel blij dat ik dat daar mocht doen alvast. Maar ik heb dat toen wel via mn persoonlijk behandelaar moeten regelen, anders had dat niet gekund.

Een nieuw telefoonnummer had ik toen al. Ook wel een goede, want die klantenbestanden van dealers zijn flink geld waard. Die worden dus nog weleens doorverkocht en dan krijg je ineens weer apps of sms dat ze weer actief zijn op de markt, prijslijsten, ect je kent het wel 😂

Datzelfde had ik dus ook met mails van RC vendors. Dan zou ik zweren dat ik me uitgeschreven had. Kreeg ik alsnog mail.

Kibo3

Bewuste gebruiker
OOF

14-01-2023
20:29

220mg 2mmc

20:45
60mg 4fma
21:36
60mg 4fma
21:44
60mg 4fma
22:22
120mg 4fma
23:24
250mg 3cmc
15-01
01:14
250mg 3cmc
02:53
60mg 4fma
03:22
250mg 3cmc
05:42
60mg 4fma
06:42
250mg 3cmc
Het is vallen en weer opstaan maatje! Je bent hartstikke goed bezig. Terugvallen kan nou eenmaal gebeuren. Het draait om hoe je het vervolgens weer oppakt.

Gr

_shikantaza

Badass junkie
Kan je duiden waar de pijn zat dat je bent gaan gebruiken?
Goeie. Ik vond dit zelf altijd lastig aan te wijzen. Voor mij was het makkelijker om bepaald gedrag aan te wijzen, bijv. op zoek gaan naar restjes drugs in m'n stash box. Dan wist ik dat ik dichtbij gebruik zat. Vervolgens checken of ik typerend gedrag had voor het zoeken, etc. Uiteindelijk kwam ik wel achter de functie van m'n gebruik maar dat was een hele zoektoch.

En ik vraag me nog af of er ingangen zijn die verder dichtgezet kunnen worden? Telnr blokkeren, accounts by online winkels laten verwijderen enzo.

Kibo3

Bewuste gebruiker
Kan je duiden waar de pijn zat dat je bent gaan gebruiken?
Goeie. Ik vond dit zelf altijd lastig aan te wijzen. Voor mij was het makkelijker om bepaald gedrag aan te wijzen, bijv. op zoek gaan naar restjes drugs in m'n stash box. Dan wist ik dat ik dichtbij gebruik zat. Vervolgens checken of ik typerend gedrag had voor het zoeken, etc. Uiteindelijk kwam ik wel achter de functie van m'n gebruik maar dat was een hele zoektoch.

En ik vraag me nog af of er ingangen zijn die verder dichtgezet kunnen worden? Telnr blokkeren, accounts by online winkels laten verwijderen enzo.
Ik had hier ook moeite mee, elke keer de vraag waarom? Inderdaad plekjes afzoeken tot zelfs lege zakjes verder leeg maken. Ik moest bepaalde patronen doorbreken om niet (vaker) terug te vallen. Het zat zo in mij gebrand om op bepaalde momenten te gebruiken.

Het idee van @dupont in het achterhoofd nemen kan zeker geen kwaad. Hoe graag we het onszelf ook voor willen houden. Als er wat ligt gaat het 9/10 op.

LucidLucy

Verslaafde in herstel

Ik had hier ook moeite mee, elke keer de vraag waarom?
De vraag waarom ik ben gaan gebruiken is voor mij eigenlijk bij elke terugval heel simpel.

Ik ben verslaafd, daarom.

Ik ben verslaafd en nog niet voldoende hersteld om weerstand te bieden tegen die verslaving. En die verslaving is de 'makkelijke' uitweg voor situaties waarin ik niet met het leven om kan gaan. En daar wordt het interessant, want was is dat dan dat ik niet met het leven om kan gaan?

En dat is vaak een lastige vraag die een behoorlijke zoektocht vergt. En dan per terugval ook nog weleens kan wisselen is mijn ervaring. Bij mij spelen (en speelden) er meestal wat verschillende dingen.

Don't ask yourself why the relapse, ask yourself why the pain.

(Een quote uit een serie. Ik weet even niet meer welke, maar ik vind 'm wel sterk)

MR_CHIP

Badass junkie
kleine update

mail van curator na lange tijd
Beste Robin,

Ik ben even ziek geweest dus ik heb vorige week geen contact op kunnen nemen met Antes,

Vandaag ben ik weer aan het werk en heb met XX van Antes gesproken. Zij heeft uitgelegd dat de fout helaas bij hen ligt en dat zij jou dossier niet goed gelezen hebben.

Helaas kon zij mij niet vertellen hoe lang de wachtlijst is waar je nu op staat.

Ik heb wel aangegeven dat je al heel lang aan het wachten bent en dat de nood hoog is. Ze zou een collega die over de wachtlijsten gaat informeren hierover en dat zij met mij spoedig contact op moeten nemen.

Zodra ik hierover hoor mail ik jou weer.

We zien elkaar sowieso volgende week vrijdag!

mijn antwoord daarop heel snel
wij (ik en Begeleider X)hadden met Antes gebeld en te horen gekregen dat de wachtlijst voorlopig is opgeschort
en wij over 1 maand/2 maanden maar weer terug moesten bellen

ik zou dus graag zsm willen kijken naar andere organisaties (ook omdat het telkens fout blijft gaan )
heb ik hiervoor jouw toestemming ?

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Pfff hopelijk komt er nu schot in de zaak dan!

Leg die curator anders wat opties voor die ik je heb doorgestuurd of uit het blad Lef!

Scheelt haar zoekwerk en dan heb je misschien al iets voorgelegd waar je zelf een goed gevoel bij hebt omdat je zelf al iets hebt kunnen kiezen. En dan mag zij uit die opties kiezen, gezien dat haar taak is.

Zomaar een suggestie

MR_CHIP

Badass junkie
dat ik een kut leven heb
sorry

dat ik om de 3 weken terugval en dat ik mezelf een last voor de wereld voel (zeker voor vrienden en familie natuurlijk )
en dat ik die gedachtegang van "niet willen gebruiken" voor 3 weken volhoud en daarna is het leven opeens een stuk saaier vind en er weer met de pet ernaar gooit

dat is het effe voor nu anders ga ik me weer ellendig voelen wat ik me af voel

Torchic

Badass junkie
dat ik een kut leven heb
sorry

dat ik om de 3 weken terugval en dat ik mezelf een last voor de wereld voel (zeker voor vrienden en familie natuurlijk )
en dat ik die gedachtegang van "niet willen gebruiken" voor 3 weken volhoud en daarna is het leven opeens een stuk saaier vind en er weer met de pet ernaar gooit

dat is het effe voor nu anders ga ik me weer ellendig voelen wat ik me af voel
Maar bekijk het eens van de andere kant, je bent hartstikke goed bezig dat het je iedere keer lukt om 3 weken clean te blijven!❤️

MR_CHIP

Badass junkie
zo goed voelt dat niet imho

dit voel echt elke keer als keihard falen als een of andere loser

sorry als ik wat te negatief overkom

kleine greep van drugs doseringen die ik bijhoud met kladblok
1673908400222.png
1673908405607.png

Torchic

Badass junkie

sorry als ik wat te negatief overkom

kleine greep van drugs doseringen die ik bijhoud met kladblok
Bekijk bijlage 48705
Bekijk bijlage 48706
Ik snap je helemaal hoor, ik kan soms ook alleen de negatieve dingen zien. Maar probeer ze om te buigen na positieve dingen. Zoals degene die ik hierboven genoemd heb.

Je komt er wel! Je vecht keihard voor hulp en dat is je ook gegund.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik snap dat dit zo voelt, maar je mag al lang blij zijn dat je überhaupt periodes clean kan blijven zonder tussenkomst van een kliniek. Die behandeling zal hopelijk die extra kickstart geven om het nog langer vol te houden en dat clean blijven ook draaglijker en minder saai te maken. Want clean zijn is echt niet per definitie saai! (Mijn ervaring in elk geval)

Daarnaast laat deze (en andere) uitspraak(en) me een beetje zien dat jij je verantwoordelijk voelt voor je verslaving. Maar die zieke geest die is er nu eenmaal, daar kan je weinig aan doen.

Waar je wel verantwoordelijk voor bent is je herstel. En je bent met vanalles bezig om te groeien in herstel. Dus dat doe je toch hartstikke goed?

Je bent alleen nog niet voldoende hersteld om weerstand te bieden tegen die kutverslaving.

Als je maar een keer vaker opstaat, dan je valt, kom je er vanzelf!

En kijk anders eventueel nog eens of je naar een meeting kan. Die meetings kunnen net dat steuntje in de rug geven om ook in die lastigere periode na drie weken clean te blijven. Mij heeft de NA echt veel gebracht. Van herstel, tot leuke uitjes, tot nieuwe vrienden waar ik echt connectie mee heb.

_shikantaza

Badass junkie

Jij bent vroeg met je dinsdagdip. Hou je stemming maar eens bij, dan zul je zien dat er een dik depressief dal na gebruik zit.

"Mijn leven is kut omdat ik gebruik. Ik gebruik omdat mijn leven kut is".

Valt het kwartje al? 💰

Bij mij duurde het nog veel langer. Pas toen het stoppen of sterven werd ging ik echt serieus werken aan mezelf. Maak nou niet diezelfde fout kerel.

Laatst bewerkt:

MR_CHIP

Badass junkie
WOW eindelijk na 1 jaar wachten toch nog hoop,,

Ik heb vanmorgen gesproken met diegene van de wachtlijst. Binnen 2 weken krijg je een oproep voor een gesprek en kan de behandeling starten. Wil je mij even laten weten wanneer ze gebeld hebben en wanneer je eerste gesprek is.

Dus je kan bijna gaan beginnen met therapie!

Torchic

Badass junkie
WOW eindelijk na 1 jaar wachten toch nog hoop,,

Ik heb vanmorgen gesproken met diegene van de wachtlijst. Binnen 2 weken krijg je een oproep voor een gesprek en kan de behandeling starten. Wil je mij even laten weten wanneer ze gebeld hebben en wanneer je eerste gesprek is.

Dus je kan bijna gaan beginnen met therapie!
Wat een goed nieuws! Ik ben eventjes vergeten met welke therapie je ook alweer gaat starten? Gericht op verslaving of op andere mentale problematiek?

MR_CHIP

Badass junkie
de insteek ten tijde van aanmelding was alleen verslaving maar toen is een stukje vraag naar traumatherapie wel bijgekomen of dat nu meegenomen is weet ik niet daarvoor heb ik curator gemaild en zal dat zeker ook benoemen tijdens het gesprek wat gaat komen

_shikantaza

Badass junkie
de insteek ten tijde van aanmelding was alleen verslaving maar toen is een stukje vraag naar traumatherapie wel bijgekomen of dat nu meegenomen is weet ik niet daarvoor heb ik curator gemaild en zal dat zeker ook benoemen tijdens het gesprek wat gaat komen
Trauma's en verslaving eigenlijk altijd tegelijk op kort opvolgend oppakken. Grote kans dat ze verband houden met elkaar.

Bovenaan