Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Alinde

Badass junkie
Zelf hecht ik weinig waarde aan die rapportages en ik kijk nooit in mijn dossier. Het is altijd gekleurd en ik zou mezelf gek maken ermee.

Wat wil je ons er precies mee vertellen?

MR_CHIP

Badass junkie
geen zin om veel te schrijven so yeh

Om 16:00 uur een afspraak gehad om het te hebben over de mail die dhr naar begeleiding heeft gestuurd. Dhr benoemd sporadisch moeder op bezoek te willen ( dus niet elke week). Gezegd dat dit voor deze week goed is en dat hij het dan de volgende keren elke keer met begeleiding moet overleggen. Hij vraagt of moeder woensdag vanaf half 12 t/m 19:00 uur mag blijven. Gezegd dat hij de lunch wel aanwezig moet zijn en het goed is als hij samen met moeder kookt( en dus niet bij het avondeten aanwezig hoef te zijn) . Dhr kijkt boos en komt onrustig over. Gevraagd of hij geïrriteerd is. Dhr geeft aan van wel. Hij vindt dat hij als een klein kind behandeld wordt. Gezegd dat hij een structuur heeft waar hij zich aan moet houden en dat deze afspraken niet zomaar zijn opgesteld. Gezegd dat hij de situatie nog steeds de licht inschat. Nogmaals uitgelegd wat het belang van zijn structuur is. Dhr geeft aan het later meer te begrijpen. Hij had zich niet ingeschreven voor de maaltijd van vandaag, heeft zelf wat opgebakken. Og heeft 3 maaltijden van vorige week betaald.

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
Strijder💪

Goed te lezen dat je nog steeds vecht tegen je demonen! Volgensmij ben jij er ook wel eens bijna uitgestapt in het verleden, dus ik ben opgelucht dat je nog aan het vechten bent. Want wie vecht, die wilt het liefst nog lang een mooi leven op deze wereld tegemoet gaan. 💪

Heb lang niet alles gelezen want eigenlijk is jou topic vergelijkbaar net als GTST. Je kan het lang niet hebben gevolgd, zodra je weer aanhaakt heb je het gevoel niets te hebben gemist.

Heel veel respect dat je ondanks alle comments hier (waar ik al lang van zou zijn afgehaakt),toch je verhaal blijft doen.

Jammer van je woedeprobleem, anders was je perfect voor een functie als BOA, die krijgen minder shit over zich heen als jij hier krijgt😂😂.

Geen adviezen of wat dan ook vanuit mij, alleen liefde, respect en ik wens jou ook alle kracht toe in je weg naar herstel.

💪💪💪💪😘

MR_CHIP

Badass junkie
Strijder💪

Goed te lezen dat je nog steeds vecht tegen je demonen! Volgensmij ben jij er ook wel eens bijna uitgestapt in het verleden, dus ik ben opgelucht dat je nog aan het vechten bent. Want wie vecht, die wilt het liefst nog lang een mooi leven op deze wereld tegemoet gaan. 💪

Heb lang niet alles gelezen want eigenlijk is jou topic vergelijkbaar net als GTST. Je kan het lang niet hebben gevolgd, zodra je weer aanhaakt heb je het gevoel niets te hebben gemist.

Heel veel respect dat je ondanks alle comments hier (waar ik al lang van zou zijn afgehaakt),toch je verhaal blijft doen.

Jammer van je woedeprobleem, anders was je perfect voor een functie als BOA, die krijgen minder shit over zich heen als jij hier krijgt😂😂.

Geen adviezen of wat dan ook vanuit mij, alleen liefde, respect en ik wens jou ook alle kracht toe in je weg naar herstel.

💪💪💪💪😘
dank je , je bericht doet me goed :redheart: :redheart:

Alinde

Badass junkie
Dat van die maaltijden zul je zelf wel weten. Dat is hier ook zo en wij zijn ook geen kleine kinderen.

Hier kijkt de begeleiding ook of je bezoek kunt ontvangen en zo nee dan bellen ze het af. Half 12 tot 19 is wel erg lang. Ik stuur mijn bezoek na een half uurtje al weg soms.

_shikantaza

Badass junkie
Gaat toch hartstikke goed. Soms even niet gebruiken en er schijn ophouden wanneer het te heet onder zijn voeten wordt. Dan weer wat geks doen. En dan even weer 2/3 weken niets doen.

Nee hij heeft geen problemen joh. 😑
Tsja, wie niet horen wil die moet voelen. Maar dan is het nog steeds een triest verhaal waar ik graag een happy end aan zou zien.

Maar zeggen dat je op rock bottom bent beland en dan nog je herstel niet met volle overgave doen betekent maar 1 ding: het was geen rock bottom.

Alinde

Badass junkie
Zolang je bezig bent met gebuiken (wel, niet, wat, waar, al dan niet) kom je nog niet aan je problemen toe.

annihilation

Badass junkie
denkt iedereen maarja geen ene hulp instantie kan me alla minuut helpen enige optie is meeting
wachtlijst de hoop 28 weken
nou ga alvast naar die meetings. Dat kan ook al heel veel helpen. En dan heb je alvast een voorsprong mocht je daarna nog extra hulp van De Hoop krijgen. 👍💪

_shikantaza

Badass junkie
Ik denk dat iedereen er wel zo'n beetje klaar mee is. Er is zat tijd gespendeerd door vele leden om jou te helpen.
Je bent op een pad van zelfdestructie en blijft in de valkuil van je eigen gedachten lopen die je keer op keer naar
gebruik terugbrengen, maar het lijkt alsof je dat allemaal niet wilt zien ondanks alle bewijs. Het moet anders kerel.
Ik wens je echt het allerbeste en hoop dat je herstel kunt vinden. Je bent altijd welkom als je hulp wilt.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Zoals je gister van @Roze Olifant hebt gehoord zijn we niet zo gecharmeerd van de dwingende manier waarop je vraagt of je topic dicht kan, en van het pushen als er niet onmiddellijk aan je verzoek wordt voldaan. Beetje manipulatief gedrag, heel vervelend.

Daarnaast wordt je topic vanzelf inactief als jij er niet in post, dus waarom moet je topic telkens dicht en een tijdje later weer open? Post er gewoon niet, dat heeft hetzelfde effect.

Ik sluit bij deze je topic. Ga je elders op zo'n manier posten dat dat eigenlijk gewoon in je eigen topic hoort, dan gaat hij weer open. En wat mij betreft is dit dan de laatste keer. Je kunt ook leren met dingen om te gaan.

MR_CHIP

Badass junkie
zoals al benoemd in de dm zal ik met dingen anders omgaan alsin wel of niet reageren ben een man van bijna 27 en om dan telkens op een vanuit mij kinderachtige manier van met dingen niet kunnen omgaan met het topic telkens te laten sluiten , slaat natuurlijk nergens op , dank voor het opnieuw openen

MR_CHIP

Badass junkie
wat info over wat er gebeurt is de afgelopen tijd , vorige week dinsdag 1 terugval gehad na 4 weken clean te zijn geweest inmiddels te horen gekregen van de woonvorm dat het binnenkort echt over is ze hebben me inmiddels aangemeld bij 2 beschermde woonvorms waar je mag gebruiken

Ik sta daar erg dubbel in maar dit stukje uit rapportage sluit er goed bij aan :

Wat zijn wens is, is dat hij naar een afkickkliniek gaat en daarna bij Pameijer gaat wonen met ambulante traumabehandeling van Fivoor. Doorgenomen waarom wij denken dat dit niet gaat werken: in 2 a 3 maanden in een kliniek zijn zijn trauma's niet verwerkt en is de kans op terugval erg groot, bij een BW waar geen begeleiding aanwezig is op het stuk verslaving maakt hij weinig kans om aangenomen te worden, dezelfde redenen waarvoor hij nog geen uur bij de voorgaande kliniek is gebleven zullen ook bij deze kliniek gelden en traumabehandeling is zwaar, dus zal hij al snel de handdoek in de ring gooien. Daar tegenover staat dat als hij naar een gebruikers BW gaat waar hij een traject tot herstel kan volgen, hij op een rustig en realistisch tempo met zijn trauma's aan de slag kan, hij daar begeleiding om hem heen heeft die kennis hebben van verslaving en hem daardoor beter kunnen ondersteunen, waarbij hij op een realistisch tempo kan werken aan zijn herstel. Mocht hij dan uiteindelijk alsnog naar Pameijer willen, kunnen zij hem altijd nog op een wachtlijst laten plaatsen, met kans dat hij dan wel wordt aangenomen omdat er geen verslaving meer is.

sorry dat ik het niet met eigen woorden neerzet voor nu waarom ik wel/niet het wil maar dat komt later wel denk ik , ik kan er niet heel diep over uitlaten zonder een stortvloed aan emoties te krijgen

_shikantaza

Badass junkie
@MR_CHIP Als je de kliniek in gaat, zorg dan dat je door kunt stromen naar een safehouse. Als je uit de kliniek tussen de gebruikers belandt, blijf je niet clean.

MR_CHIP

Badass junkie
@MR_CHIP Als je de kliniek in gaat, zorg dan dat je door kunt stromen naar een safehouse. Als je uit de kliniek tussen de gebruikers belandt, blijf je niet clean.
Dat bepaal ik niet al ik ga ik er als ik daadwerkelijk in een kliniek komt (ligt er maar net aan wie er eerder plek heeft , als die gebruikers bw eerder plek heeft ga ik daarheen )
Als ik bij die kliniek ben zal ik hameren op een safe house
Tis maar net wat er eerder komt

MR_CHIP

Badass junkie
Jij mag kan zelf niets ondernemen of bepalen?
over een eventuele vervolgplek en dan doel ik op wonen heb ik niks in te brengen nee

afgelopen weekend heel erg cravings gehad en de oefeningen die ik geleerd heb bij antes voor de geest gehaald hielpen enorm en zijn mijn redding geweest (rustig om je heen kijken en niet weglopen voor de wat nare gedachte/emoties die gaan er toch zijn alleen ben ik diegene die aan het roer staat en zelf kan beslissen wat ik wil in mijn leven omtrent verslaving , aarden noemde ze dat volgensmij)

MR_CHIP

Badass junkie
kleine leuke "update"

nog niks meer gehoord van Fivoor al ben ik wel benieuwd hoe ze me daar willen aanmelden

"De behandeling vindt plaats binnen een forensische zorgtitel of een zorgmachtiging."
beide heb ik (nog) niet maar goed ze komen morgen 13:00 op gesprek

: :wink:
Vandaag lekker dagbesteding gedaan veel gelopen voor mijn doen
1715704885220.png

Bovenaan