mimosa hostilis thee

Broodzak

Experimenterende gebruiker
Komend weekend zijn mijn vriendin en ik van plan mimosa hostilis thee te maken, nu weet ik dus niet wat ik hier van moet verwachten want het zal waarschijnlijk niet zo voelen als dmt ga ik vanuit maar wat geeft het wel voor effect? iemand die hier wat over uit kan leggen?

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Hoi @Broodzak ,

Mimosa hostilis bevat een hoog percentage n,n-DMT. Echter is n,n-DMT op zichzelf niet oraal actief, enkel in combinatie met een MAO-remmer. Die twee in combinatie noemen we ayahuasca, een krachtig psychedelisch brouwsel.

Echter is gebleken dat de Mimosa hostilis wel psychedelische effecten kan geven zonder MAO-remmer. Er wordt gespeculeerd dat het stofje yuremamine er iets mee te maken heeft, maar we kunnen ook niet uitsluiten dat de plant andere psychoactieve stoffen bevat die de effecten teweegbrengen. Ook mogelijk is dat de effecten die je voelt van de DMT zelf zijn, maar dat er een stof met MAO-remmende eigenschappen aanwezig is in de plant die de DMT activeert.

Bij het plantje moet je in ieder geval denken aan het effect van serotonerge psychedelica, dus iets soortgelijk aan DMT, psilocybine, LSD etc.

Wat is jullie beweegreden om de thee te maken? Wil je graag een trip? Een DMT ervaring? Hoeveel tripervaring heb je? Voor je iets neemt is het altijd heel belangrijk dat je weet wat je kunt verwachten, om te voorkomen dat je overweldigd wordt door hevige psychedelische effecten.

Groetjes

Broodzak

Hoi @Broodzak ,

Mimosa hostilis bevat een hoog percentage n,n-DMT. Echter is n,n-DMT op zichzelf niet oraal actief, enkel in combinatie met een MAO-remmer. Die twee in combinatie noemen we ayahuasca, een krachtig psychedelisch brouwsel.

Echter is gebleken dat de Mimosa hostilis wel psychedelische effecten kan geven zonder MAO-remmer. Er wordt gespeculeerd dat het stofje yuremamine er iets mee te maken heeft, maar we kunnen ook niet uitsluiten dat de plant andere psychoactieve stoffen bevat die de effecten teweegbrengen. Ook mogelijk is dat de effecten die je voelt van de DMT zelf zijn, maar dat er een stof met MAO-remmende eigenschappen aanwezig is in de plant die de DMT activeert.

Bij het plantje moet je in ieder geval denken aan het effect van serotonerge psychedelica, dus iets soortgelijk aan DMT, psilocybine, LSD etc.

Wat is jullie beweegreden om de thee te maken? Wil je graag een trip? Een DMT ervaring? Hoeveel tripervaring heb je? Voor je iets neemt is het altijd heel belangrijk dat je weet wat je kunt verwachten, om te voorkomen dat je overweldigd wordt door hevige psychedelische effecten.

Groetjes
@Geneesmiddel

We waren in onze lokale smartshop, en de man achter de kassa zei dat als je de Mimosa hostilis door zeeft als thee je er psychedelische effecten van kan krijgen. Toen waren we benieuwd in hoeverre dit werkte en hoe het zou zijn.

Mijn vriendin heeft wel meer trip ervaring dan ik waaronder vaker LSD. Zelf heb ik daar nog niet heel veel ervaring mee, maar was wel benieuwd of ik iets voelde van simpel thee te trekken uit de Mimosa hostilis.

Proxima

Badass junkie
Voor zover ik weet zijn er maar weinig anekdotes over orale MHRB thee die zonder toevoeging van een MAOI actief zouden zijn.

Wel veel voorbeelden van mensen die het met grote hoeveelheden, zoals bijvoorbeeld 30 gram probeerden, maar die geen effect kregen.

Dan een paar best practices/waarschuwingen die me op z'n plaats lijken:

a) De thee is extreem smerig om te drinken, probeer om het zoveel mogelijk in te dampen zodat je een zo klein mogelijke hoeveelheid hebt om op te drinken. 🤮

b) Mocht je het met een MAOI willen nemen zodat het oraal wel actief is, begin dan met een laag aantal grammen MHRB. Per gram kan het met sterkere MHRB al snel gelijk staan aan 20mg DMT. 2 tot 3 gram MHRB is dan aan te raden om mee te beginnen.

c) Afhankelijk van de hoeveelheid MAOI wordt grofweg de lengte van de reis bepaald. Zeker het begin zal heftig zijn en de reis zal langer duren dan gevapete DMT. Ook zal de MAOI eigen effecten toevoegen aan het geheel.

d) Neem geen MAOI als je bepaalde medicijnen als SSRI's gebruikt. Controleer dit goed!

e) Lees jezelf goed in naar de effecten van anahuasca en ayahuasca en overleg goed met jezelf en elkaar of jullie deze reis wel willen maken. MHRB+MAOI is geen kinderspel.

Mocht je toch een reis gaan maken, vergeet dan niet om er met een glimlach in te gaan. 😊

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
@Broodzak ,

Zoals je hierboven leest is het nog best complex en daarnaast raad ik het echt af om Ayahuasca te maken (Mimosa+MAOI) als je weinig tripervaring hebt.

Echter, als je geïnteresseerd bent geraakt in psychedelica raad ik je wel aan een truffeltrip te maken met je vriendin. Psilocybine is een geweldig leuke stof en als je met een normale dosis begint kun je mooi kennis maken met de wereld van psychedelica.

Broodzak

@Broodzak ,

Zoals je hierboven leest is het nog best complex en daarnaast raad ik het echt af om Ayahuasca te maken (Mimosa+MAOI) als je weinig tripervaring hebt.

Echter, als je geïnteresseerd bent geraakt in psychedelica raad ik je wel aan een truffeltrip te maken met je vriendin. Psilocybine is een geweldig leuke stof en als je met een normale dosis begint kun je mooi kennis maken met de wereld van psychedelica.
@Geneesmiddel

Ja het is best raar want mijn vriendin heeft echt veel meer gedaan, en zal dus echt wel op mij letten alleen ik heb bijvoorbeeld dingen als opium en ket etc gedaan, maar op eens of andere manier ben ik altijd nog sketchy naar xtc en psychedelica terwijl truffels gewoon legaal zijn en xtc het meest gebruikt wordt.
En nu weet ik niet zo goed hoe ik hier over heen moet komen en met die thee dacht ik meer van ik probeer dat wel gewoon, terwijl truffels mij dus echt wel heel erg interesseren, ik ben 178cm en 65KG ongeveer dus ik weet ook niet met welke truffels en hoeveelheid ik moet beginnen, zeker omdat mijn vriendin nog geen truffels heeft gedaan en alleen 2cb en lsd heeft zij er ook maar minimaal verstand van wat leuk is om te doen en hoe je niet slecht gaat.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
@Geneesmiddel

Ja het is best raar want mijn vriendin heeft echt veel meer gedaan, en zal dus echt wel op mij letten alleen ik heb bijvoorbeeld dingen als opium en ket etc gedaan, maar op eens of andere manier ben ik altijd nog sketchy naar xtc en psychedelica terwijl truffels gewoon legaal zijn en xtc het meest gebruikt wordt.
En nu weet ik niet zo goed hoe ik hier over heen moet komen en met die thee dacht ik meer van ik probeer dat wel gewoon, terwijl truffels mij dus echt wel heel erg interesseren, ik ben 178cm en 65KG ongeveer dus ik weet ook niet met welke truffels en hoeveelheid ik moet beginnen, zeker omdat mijn vriendin nog geen truffels heeft gedaan en alleen 2cb en lsd heeft zij er ook maar minimaal verstand van wat leuk is om te doen en hoe je niet slecht gaat.
Er is zat informatie over hoe je je goed kunt voorbereiden. Zorg voor een aangenaam klimaat, lees je in, zorg dat jullie niet gestoord worden, weet wat je kunt verwachten etc. Portie tussen de 12 en 14 gram van een middelmatige truffel zoals Atlantis is prima, maar daar kun je je ook over laten informeren in de smartshop. Het belangrijkste is dat je okay in je vel zit en dat je het in een vertrouwde omgeving met vertrouwde mensen doet, dan hoef jij je geen zorgen te maken. Geloof me, dat zal velen malen aangenamer zijn dan die thee die je op het oog hebt. Trouwens, 2C-B is ook een leuke optie als je/jullie je daar fijner bij voelen. Wel even laten testen.

Bovenaan