Minder schadelijke vervanging MDMA?

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Goed, ik moet zeggen dat MDMA mij zo goed bevalt dat ik er moeite mee heb vanaf te blijven. Ik gebruik de laatste tijd bijna elke week en hoewel ik niet het idee heb dat ik lange termijn problemen veroorzaak, weet ik ook wel dat het niet gezond is. Dus zoek ik een drug die het dichtst in de buurt komt van MDMA, maar wat minder schadelijk is.
Heb al eens herbal XTC geprobeerd maar dat was 10x niks. Verder wat gelezen over research chemicals (bijv 6-APB) maar zo te lezen werkt dat op eenzelfde manier op je serotonine als XTC, dus dat schiet dan niet op.
 

Paperplane.

Wijs gebruiker
Al is elk weekend hardrugs gebruiken niet heel slim, mede omdat uitgaan dan niet meer leuk word zonder drugs, maar bij frequent mdma gebruik is wel hersenschade op lange termijn aangetoond.

Er is niks wat zo leuk is als mdma maar niet zo schadelijk is, anders zou iedereen dat doen.

Mocht je toch elke week/twee weken iets willen gebruiken kan je aMT proberen, werkt veel minder in op je serotonine, en voelt ook natuurlijker aan. Is een RC, en te bestellen voor 25$ per gram ofzo(1 dosis=25-35mg). Is wel psychedelischer en je gaat er ook goed van hallicuneren, ook niet te combineren met alcohol omdat het een milde MAO remmende werking heeft. Goed over inlezen dus.

Peace, :stoned:
 

mrflame

Belezen gebruiker
Tripreporter
Ik heb precies hetzelfde gehad als dat jij nu hebt. Maar op een gegeven moment heb ik gewoon tegen mezelf gezegd: 'En nu kap je er gewoon mee voor 3 maanden!' Ik zit nu in de tweede maand, en het gaat me prima af. Je moet er gewoon voor zorgen dat je het niet hebt en/of je vrienden het niet hebben. Want geloof me, als het niet binnen handbereik is, dan denk je er veel minder aan.

Wil je wel te veel snoepen? Dan kan ik je aanraden Metylone te nemen. Het is een RC en werkt ook op je serotonine, maar dan minder erg. Wel werkt het erg op je dopamine. Maar bedenk wel, het is niet even sterk als de echte M! Wel een leuk alternatief voor te gebruiken in je MDMA-pauzes.
 

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Thanks beiden, ik ga me eens inlezen over de dingen die jullie noemen.

@mrflame: ik heb nou al een paar keer tegen mezelf gezegd dat ik ermee ga kappen voor tenminste 2 maanden. Dat zeg ik meestal de dag nadat ik heb gebruikt, want dan voel ik me schuldig en vraag ik me af waar ik mee bezig ben (ondanks de geweldige nachten) en denk ik oprecht dat ik er klaar mee ben. Laatst zelfs alles opgemaakt zodat we niks meer in huis hadden (MDMA afscheidsfeestje dus extra veel...). Na 3 dagen toch nieuwe gehaald want na een paar dagen denk ik steeds: "ach het kan geen kwaad, het is gewoon voor de lol dus wat maakt het uit". En zo erg is het ook niet want ik functioneer nog prima en de dagen zonder MDMA gaan me ook prima af, maar ik tel wel elke dag af naar de weekenden waarin ik kan gebruiken. Maar ik weet wel dat ik niet eeuwig zo door kan blijven gaan, dan gaat het wél mis. Maar gewoon zeggen "ik doe het niet meer!" werkt dus niet.
Dus dan maar beter iets minder schadelijk bezig zijn, door af te wisselen met bijv RC's. En dan hopelijk steeds verder afbouwen.
 

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
En jullie denken dat RC's minder schadelijk zijn??? Waar is het bewijs?
Die middelen moeten nog onderzocht worden dus denk dat jullie niet met zekerheid kunnen zeggen dat het minder schadelijk is dan mdma, kan zelfs schadelijker zijn dan mdma.

@NiandraLades , Laat je niet verleiden door die RC shit, wie weet welke ellende geeft het op lange termijn..., vergeet niet dat je dan je eigen proefkonijn speelt.

grts
 

mrflame

Belezen gebruiker
Tripreporter
mandragora zei:
En jullie denken dat RC's minder schadelijk zijn??? Waar is het bewijs?
Die middelen moeten nog onderzocht worden dus denk dat jullie niet met zekerheid kunnen zeggen dat het minder schadelijk is dan mdma, kan zelfs schadelijker zijn dan mdma.

@NiandraLades , Laat je niet verleiden door die RC shit, wie weet welke ellende geeft het op lange termijn..., vergeet niet dat je dan je eigen proefkonijn speelt.

grts

True! Maar over Methylone is al redelijk wat bekend :wink: En ja het is zeker ook schadelijk! Goed dat je daar nog even op attendeert!
 

Paperplane.

Wijs gebruiker
mandragora zei:
En jullie denken dat RC's minder schadelijk zijn??? Waar is het bewijs?
Die middelen moeten nog onderzocht worden dus denk dat jullie niet met zekerheid kunnen zeggen dat het minder schadelijk is dan mdma, kan zelfs schadelijker zijn dan mdma.

@NiandraLades , Laat je niet verleiden door die RC shit, wie weet welke ellende geeft het op lange termijn..., vergeet niet dat je dan je eigen proefkonijn speelt.

grts
aMT is officieel ook geen RC meer, is al sinds de jaren 80-90 in de scene, maar het is te bestellen op rc sites omdat het buiten Engeland en Australie in geen enkele drugswet is opgenomen. Tuurlijk is het ook schadelijk, maar zowel de day/day's after als de schade op de lange termijn is veel minder als bij MDMA. Het is dan ook anders/minder euforisch.

Peace,
 

neurotoxin

Belezen gebruiker
Ik ken die crave en begon er steeds vaker aan te denken. Daarna een keertje 4fluor gedaan en ik had geen dip of wat dan ook. Dat doorbrak de cirkel van kut voelen en weer willen gebruiken. Twee weken later... "Waarom vond ik die MDMA zo nodig?"

Nu heb ik ook geen zin meer in welke van de twee dan ook en zie ik het meer als dat ik het leuk gehad heb, maar verder wachten we er maar even mee tot... Weet ik veel wanneer. Niet binnenkort.

De zon schijnt nu en de lente komt eraan. Pak een biertje en ga eens van iets anders genieten :wink:
 

jaapi

Belezen gebruiker
zoiezo, poog van simpele dingen te genieten. Ik ben fan van mdma, en ook niet
te zuinig gebruiker, maar een pilsje op het terras kan nogsteeds een prima avond zijn

verder kan je 2cb op lichte dosis eens proberen. Is niet schadelijk (aangetoond en
onderzocht), maar, het is niet hetzelfde als xtc. Lees jezelf er over in, en kijk
of het iets voor je is.

gr.
 

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Thx voor de aanbevelingen, ik heb een hoop om me over in te lezen iig. :)

Op zich geniet ik ook wel van simpele dingen, maar denk constant "met MDMA wordt het nóg leuker!" Heel erg die craving idd, aftellen tot het weer weekend is en ik weer kan gebruiken. Daarnaast ben ik behoorlijk verlegen en sociale aangelegenheden vind ik daarom best wel moeilijk, en met MDMA op gaat het allemaal vanzelf, verdiep ik huidge vriendschappen, maak ik nieuwe contacten, en vind ik alles gewoon super gezellig. Dus het is heel verleidelijk iets te slikken als ik iets sociaals moet gaan doen.

Ik zit nu trouwens wel al 8 dagen zonder. :sunglasses:
 

mrflame

Belezen gebruiker
Tripreporter
NiandraLades zei:
Thx voor de aanbevelingen, ik heb een hoop om me over in te lezen iig. :)

Op zich geniet ik ook wel van simpele dingen, maar denk constant "met MDMA wordt het nóg leuker!" Heel erg die craving idd, aftellen tot het weer weekend is en ik weer kan gebruiken. Daarnaast ben ik behoorlijk verlegen en sociale aangelegenheden vind ik daarom best wel moeilijk, en met MDMA op gaat het allemaal vanzelf, verdiep ik huidge vriendschappen, maak ik nieuwe contacten, en vind ik alles gewoon super gezellig. Dus het is heel verleidelijk iets te slikken als ik iets sociaals moet gaan doen.

Ik zit nu trouwens wel al 8 dagen zonder. :sunglasses:

Ik snap je gedachtegang. Maar heb je dat dan niet ook bij een drankje? Ik denk namelijk dat het ook als een soort placebo kan werken. Ik heb ook redelijk frequent MDMA gebruikt op verschillende feestjes en met vrienden, dus toen ik stopte was het wel even wennen. Maar ik ben toch een beetje in die gedachtegang blijven zitten, dus ben nu een stuk meer open-minded en vriendelijker dan voorheen. Voor een groot deel zit het tussen je oren!

Acht dagen is niet heel erg veel, maar als je vaker gebruikt wel. Dus keep up the good work! Ik hoop ten zeerste dat je luistert naar wat je lichaam tegen je zegt en dat je minimaal een pauze neemt van 6 weken!
 

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Het is helaas bij 8 dagen gebleven. M'n vriend en ik steken elkaar nogal aan en nu zit ik hier weer brak en met schuldgevoelens. :rolleyes: Nu wel goede afspraken gemaakt dat we echt 2 maanden gaan wachten, maar ja nu hopen dat we ons er dit keer wel aan houden.

En verder ja ik denk dat het best wel deels tussen m'n oren zit, maar zodra de MDMA uitgewerkt is val ik direct weer terug in m'n oude patroon van stil en verlegen zijn. Een drankje of bijv wiet werkt niet, dan keer ik juist helemaal in mezelf.
 
Bovenaan