Mindere comedown/Minder brak dag(en) erna

felixio

Newbie
Hallo Allemaal,

Soms als ik mdma neem kan het voorkomen dat ik me een beetje brak voel de dag(en) erna, een comedown om het zo te noemen.
Hebben jullie misschien tips om dit zoveel mogelijk te voorkomen?
Misschien zoiets als sinaasappels of haring, niet zo veel bier, ik zeg maar wat.. Iets juist ervoor eten/drinken of erna?

Iemand ideeën?

Grtz.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
De dagen ervoor goed slapen, gezond eten en geen middelengebruik. Een normale dosis MDMA nemen en geen belachelijke doseringen, niet combineren met andere drugs of alcohol, 3 maanden tussen elk gebruik laten, na gebruik goed en gezond proberen te eten en goed te slapen.
Als je je aan deze standaard MDMA "regels" houdt, beperk je de dip en de hersenschade tot een minimum. Al is elk persoon natuurlijk anders.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Dunnetjess33 zei:
De dagen ervoor goed slapen, gezond eten en geen middelengebruik. Een normale dosis MDMA nemen en geen belachelijke doseringen, niet combineren met andere drugs of alcohol, 3 maanden tussen elk gebruik laten, na gebruik goed en gezond proberen te eten en goed te slapen.
Als je je aan deze standaard MDMA "regels" houdt, beperk je de dip en de hersenschade tot een minimum. Al is elk persoon natuurlijk anders.

Denk dat het meeste hiermee wel gezegd is :)

Bobsacamano

Badass junkie
Dit dus...

Dunnetjess33 zei:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Bobsacamano zei:
Dit dus...

Dunnetjess33 zei:
Ja precies.

En verder realiseren en accepteren dat de comedown er ook wel gewoon bij hoort. Als je het zo planned dat je geen belangrijke dingen de week erna hebt of zelfs vrij bij vooreur is de comedown ook al een stuk draaglijker valt mij altijd op.

MeejheM

Badass junkie
als ik naast mn onderhoudsdosering alcohol en pep alleen MDMA gebruik ervaar ik geen enkele extra kater. ik slaap meestal zelfs vrij makkelijk zo'n 5 tot 8 uur na mn MDMA inname.

wel geteste kristallen, als ik een pil van 250mg weg zou werken denk ik dat ik ook wel een kater zou hebben.

davy_xochi

Experimenterende gebruiker
Wat eigenlijk wel zou moeten helpen zijn dingen als multivitaminen, vit c, vit b6 + l tryptofaan, magnesium & calcium na gebruik.

http://www.vice.com/nl/read/optimalisee ... c-trip-295

meeste vit & mineralen kan je ook nemen dag zelf of dag(e)n ervoor maar 5htp/ l tryptofaan kan je best dag na gebruik nemen (ipv ervoor) vanwege anders risico op serotonine syndroom.

ooscaar

Wijs gebruiker
5-htp, beginnen 72 uur na laatste MDMA-inname, tussen de 100 en 300 mg per dag. Dat een weekje volhouden. Combineren met l-tyrosine (10 keer zo hoge doses als de 5-htp) levert een optimaal resultaat. Niet nemen tijdens MDMA-gebruik.

Verder gezond doen, niet te veel pakken, niet te vaak, slapen, sporten, groente, fruit, et cetera. Maar goed, die kon je zelf vast ook wel bedenken.

BlijeChick

Belezen gebruiker
Ik neem altijd 24 hr later htp5.. zoals laatst feestje tot 23:00 en de dag erna neem ik voor het slapen gaan een 5htp, of eigenlijk griffonia extract zoals de vitaminstore het noemt. Is dit te snel na xtc gebruik? En ken je deze naam toevallig ipv htp5?

ooscaar zei:
5-htp, beginnen 72 uur na laatste MDMA-inname, tussen de 100 en 300 mg per dag. Dat een weekje volhouden. Combineren met l-tyrosine (10 keer zo hoge doses als de 5-htp) levert een optimaal resultaat. Niet nemen tijdens MDMA-gebruik.

Verder gezond doen, niet te veel pakken, niet te vaak, slapen, sporten, groente, fruit, et cetera. Maar goed, die kon je zelf vast ook wel bedenken.

ooscaar

Wijs gebruiker
BlijeChick zei:
Ik neem altijd 24 hr later htp5.. zoals laatst feestje tot 23:00 en de dag erna neem ik voor het slapen gaan een 5htp, of eigenlijk griffonia extract zoals de vitaminstore het noemt. Is dit te snel na xtc gebruik? En ken je deze naam toevallig ipv htp5?

ooscaar zei:

In dat extract zit gewoon 5-htp en verder niets relevants, geloof ik. Het is in principe te snel, maar ik moet toegeven dat ik het zelf ook snel na 4-FA doe, soms zelf als de effecten nog merkbaar zijn de dag na het gebruik (soms dus dan je om 05:00 voor het laatst neemt en dan bijvoorbeeld om 16:00 5-htp+l-tyrosine). Dan moet je je wel bedenken dat 4-FA een stuk minder heftig op je serotonine werkt dan MDMA (voor zover bekend). Ook met speed vaak tijdens gebruik. Ervaar hier nooit iets negatiefs van, enkel dat het dipje de dag erna wat verzacht wordt. Maar goed, echt heel verstandig is het niet. Wil je safe zitten, wacht dan tot de amfetamientjes uit je lichaam zijn. :)

Bovenaan