minderjarig & wekelijks xtc

ben 16 jaaar 1m85 grooot en weeg ruim 106kg
gebruik nu al ruim 4à5 weken 1x in de week(weekend) xtc
blowde al van van 13e dagelijks wiet
na 3 jaaar dagelijks blowe werd ik echt heeeel para van de wiet en heb in die tijd al vele dinge geexperimenteerd zoals sos speed & paddo
laatste was xtc, het was zooooo geweldig en de enige drug waaar ik me echt goed van voelde en niet para van werd
nu vorige weeek vrijdag&zaterdag 2 snoepjes hebbe gevrete heb ik al een 3 dage barstende koppijn vandaag gaaat hjet al stukke beter
nu is mijn vraaag, zou ik na zo veeel drug te hebbn genome veel hersenschade hebbe opgelopen?
heb echt al veeel meegemaakt in die jare dat ik met drug begon (depressie,psychose,nu denk ik ook HPPD, weet niet zeker)
nu wil ik dit weekend laatste keer x gaaan doen en dan kappe met alles
ahja voordat ik het vergeet te zegge, na een weekendje goed uit de bol zijn gegaan voel ik me tege donderdag weer helemaal kiplekker, lijk wel alsof dan mijn serotonine alweer normaal is.

mrflame

Belezen gebruiker
Tripreporter
Oke.. eh.. ja wat moet ik hier van zeggen? Ik kan je alleen advies geven wat meer na te denken bij wat je doet. Je bent nog maar 16 jaar en hebt als het goed is nog heel lang te gaan. Daarom zou het zonde zijn als je nu je hersenen (die nog niet geheel ontwikkeld zijn) kapot maakt.

Gezien je achtergrond zou ik al zeker niet elke week XTC gebruiken. Dit is een enorme aanslag op je lichaam en dus niet alleen maar je hersenen. Daarnaast is het op een gegeven moment ook niet zo leuk meer als voorheen en moet je telkens meer pillen nemen op een avond om 'hetzelfde' effect te bereiken. Dus je raakt steeds verder van huis.

Gelukkig geef je aan te stoppen. Ik raad je dit, gezien je leeftijd, ten zeerste aan. Ik zal proberen clean te blijven tot een moment waarop je helemaal lekker in je vel zit. Ik weet dat het moeilijk is, maar later zal je hier alleen maar profijt van hebben.

Wil je nou echt per se XTC blijven gebruiken, omdat je denkt dat een feestje zonder minder leuk is? Dan raad ik je aan om pauzes van MINSTENS 6 weken er tussen te houden. En als je wel verstandig wil blijven snoepen dan raad ik pauzes van 3 maanden te houden. Maar persoonlijk zal ik je aanraden gewoon geheel te stoppen en misschien weer verder te experimenteren als je wat ouder bent, want blijkbaar ben je nog te jong voor harddrugs.

bedankt voor de snelle reactie, maaar ik maak me toch een beetje zorgen vooor mijn hoofpijn wat blijft aanhouden, nu al van de zaterdagnacht na mijn laatste snoepje, heb ook echt para gedachtens dat ik een hersentumor heb , dat ik aan die kutkoppijn ga stervens etc..
ja, dit weekend laatste keer dan echt stoppe ermee, heb alles gehad & weet wat het allemaal is :stoned:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Hopelijk stop je dan 'echt'.
Beter had je al die ervaringen later ontdekt, maar goed das nu toch te laat.

Als die klachten blijven aanhouden zou ik even langs je huisarts gaan.

grts

ja echt stoppen, weet dat k het karakter heb.

& langs de huisarts , ja maar, hij heeft toch ook een zwijgplicht voor mij tege me ouders, ookal ben ik minderjarig, of zie ik dit verkeerd?

Paperplane.

Wijs gebruiker
Hersenschade voel je niet in hoofdpijn hoor. Huisarts heeft zwijgplicht ja. En mrflame, goed stukje, had t niet beter kunnen zeggen.

bedankt vooor de reacties ben al een stuk meer op men gemak, maar weet niemand hoe het komt, die hoofpijn, weet dat het van de x is, maar doorwat het komt, omdat mijn serotonine misschien leeg is?

mrflame

Belezen gebruiker
Tripreporter
Het feit dat je hoofdpijn hebt kan door vele factoren komen. Er heerst nu ook een griepje en XTC gebruik zal niet bevorderlijk zijn voor je weerstand. Daarnaast kan je een heel erg verschillende gevoelstemperatuur krijgen, waardoor je zonder jas naar buiten gaat ofzo en ziek wordt. Daarbij is te weinig slaap ook niet goed voor je. Maar ik ben natuurlijk geen dokter, dus als je je het echt afvraagt en de pijn blijft, zal ik je zeker aanraden naar je huisarts te gaan.

ja had toen ik onder de x zat mijn bloeddruk gemeten met een kameraad, hij was veeeel te hoog zij hij en ze ware alemaal in paniek omdat hij zo verschrikkelijk hoog was, maar ik stelde hen gerust dat ik me echt goed voelde en dat ze hun geen zorge hoefde te make, mijn lichaam voelde ijskoud aan, maar ik zweete als een gek echt raar, en toch voelde ik me kiplekker zoals gewoonlijk...Onbegrijpelijk gewoon die :xtc: :grin:

Paperplane.

Wijs gebruiker
Fondssponds zei:
bedankt vooor de reacties ben al een stuk meer op men gemak, maar weet niemand hoe het komt, die hoofpijn, weet dat het van de x is, maar doorwat het komt, omdat mijn serotonine misschien leeg is?
Je serotonine kan niet leeg zijn, het is geen emmer of wat dan ook. Je receptoren beschermen zich tegen overbelasting. Xtc verlaagt inderdaad je weerstand, zeker op jouw leeftijd en mate van gebruik, dus je kan een griepje o.i.d. hebben opgelopen, of gewoon een beetje down zijn omdat je je serotoninevoorraad zodanig hebt uitgeput. Doe rustig aan, eet gezond, en als je je zorgen blijft maken ga je even langs de huisarts.

Sterkte!

Hoe hoog was je bloeddruk dan? En xtc verhoogt doe inderdaad, dat is normaal, zeker bij die doseringen en mate van gebruik.

18.0 over nog iets,weet niet juist over wat, maar die 18 is in ieder geval al niet good :grin:
& jaa denk eerder dat het een soort griepje is, dit weekend in ieder geval laatste x snoepe!!

neurotoxin

Belezen gebruiker
Blowen levert geen hersenschade op. Het is wel zo dat de boel een beetje minder goed werkt voor een tijdje, maar niets permanents.

XTC (MDMA) is een heel ander verhaal. MDMA is giftig voor je hersencellen. Denk aan je hersenen als een bak met Legosteentjes (hersencellen). Je hersenen linken die legosteentjes aan elkaar en zo bouwen ze je computertje. Je hersenbouwsel gebruikt maar 3% van die cellen. Het maakt niet zoveel uit als je er een schop tegenaangeeft, omdat je hersenen zich weer heropbouwen. Je kan dit het beste zien als een wegennet, waarbij als er een opbreking plaats vind, alles omgeleid wordt.

Het enige probleem is dat er zoiets bestaat als een ontwikkelingsfase. Dat houdt in dat je bepaalde schakelingen maakt die er nog niet zijn tot je hersenen uitontwikkeld zijn (zo rond je 26e, volgens vooraanstaand hersenonderzoeken Dick Swaab). Als je dus in je ontwikkelingsfase XTC neemt, dan rem je elke keer de ontwikkeling met een maand of 2-3. Dus je kan wel raden waarom XTC nemen, zeker voor je 21e, ervoor zorgt dat je niet doorontwikkeld tijdens jouw gebruik.

Als je dus voor altijd niet slimmer hoeft te zijn als een ober, en forever wilt puberen, moet je vooral doorgaan met XTC gebruik.

Hoofdpijn is een mix tussen fantoompijn (nep pijn) en pijn aan je hoofdhuid. Het heeft dus niets met hersenschade te maken, tenzij je regelmatig kopballen maakt met voetbal of op boksen zit, dan wordt je uiteindelijk zo dom als een aap.

Bad gaan met blowen kan resulteren in een psychose (paranoïde; mensen en de overheid hebben het op je gemunt en alles is een complot). In dit geval is het niet meer dan extreem verstandig dat je naar de huisarts gaat, het hele verhaal ophoest (zoals eerder genoemt zwijgplicht en gebruik (dus niet bezit en dealen) van elke drug is legaal) en niet gebruikt totdat men er achter is wat de aard van de psychose is. Het kan zomaar zijn dat je hersenen niet tegen dopamine kunnen en je er een psychiatrische patient van wordt. Dan is XTC en blowen dus absoluut geen aanrader!

TL;DR: hoofdpijn np, xtc stopt ontwikkeling dus stop ermee, ga naar de huisarts voor psychose en blow tot die tijd niet.

die psychose en paranoia was een tijdje geleden, ben vanaf toen al gestopt met blowen (nu af en toe nog eens in het weekend) heb er nu geen last meer van hoor.

boenkeng

Bewuste gebruiker
Heb de discussie niet gelezen maar dat laatste snoepje ga je weinig van voelen, wordt je alleen maar vage harry van. Dus leg alles maar aan de kant, van wiet ga je meer koppijn krijgen, pep wordt je alleen maar achterdochtiger en sos depressiever

neurotoxin

Belezen gebruiker
Je kan absoluut niet bad gaan van blowen, losgezien van dat je niet goed tegen dopamine kan. Het enige verschijnsel van niet tegen dopamine kunnen is een psychose.

Dat je er niets van voelde tijdens het blowen erna; had je toevallig minder stevig geblowt?

Het risico op een psychose van 220mg MDMA is extreem. Ben je achteloos en gebruik je het toch, dan zou ik heel graag van je willen horen hoe het was. Naar mijn idee wordt dat een trip naar de hel...

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik denk niet dat hij gaat luisteren, hij wil nog een laatste keer en dan stoppen, dat 'ie onverstandig bezig is heeft 'ie volgens mij zelf ook wel door.
@Fondssponds: hoe sterk je pil ook is, als je het vaak achter elkaar gebruikt zal het toch sterk verminderd werken. Je zou er nu eigenlijk 2 maanden tussen moeten houden.

Ik heb ook wel eens een paar dagen hoofdpijn na XTC gebruik gehad trouwens, weet niet hoe dat kwam maar had er na een paar dagen geen last meer van. Zou me daar niet zo'n druk over maken, eerder over wat voor schade je al hebt aangericht en nog aan gaat richten als je doorgaat.

neurotoxin zei:
Het risico op een psychose van 220mg MDMA is extreem. Ben je achteloos en gebruik je het toch, dan zou ik heel graag van je willen horen hoe het was. Naar mijn idee wordt dat een trip naar de hel...

nou dat is het net niet, zo een snoepje is het enige waaar ik niet van para word in niks verchijnselen heb van psychoso ofso, enige keer dat ik in een psychose was na dat ik 5 dagen wakker was van de snelle, niet van het blowen.

& ja voel de x nu idd minder fel, maar toch nog wel heftig hoor die 220mg :rock:

neurotoxin

Belezen gebruiker
Dat van pep is geen psychose... Het paranoide gedoe en stemmetjes komen van het feit dat je slaaptekort hebt.

Morningweedzor

Belezen gebruiker
Praten we hier tegen een muur?
Als jij zo door gaat met drugs op deze leeftijd, dan gaat er van alles kapot.
(Als dat niet al gebeurd is... )

Iedereen doet heel kalm en eigenlijk heel voorzichtig, maar je bent verdomme 16.
Je maakt je hersenen kapot en hoofdpijn na mdma wordt vaak veroorzaakt door te weinig waterdrinken op de avond zelf.

neurotoxin

Belezen gebruiker
Ach ja... Wij zijn er niet om beslissingen voor ander te nemen. Ik denk dat je gewoon beter de juiste info kan geven en als iemand zichzelf wil verneuken is dat toch hun eigen keuze?

Kijk even naar Kevin, die deed zo ongeveer wat jij nou doet en hij kan niet eens meer dan twee cijfers onthouden: www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=41&t=34540

Dus net als ik niet voor jou ga bepalen dat je niet de sloot in moet springen, ga ik je er ook niet van weerhouden dan je straks lekker niet eens meer bij McDonals kan werken omdat je niet eens meer kan onthouden dan een halve bestelling...

jaapi

Belezen gebruiker
mensen mensen mensen.

toen de originele poster dit gepost heeft wist hij al wel wat hij te horen zou krijgen.
Details over schade, voorbeelden enzo zijn wel een logische reactie, maar hij
wist al dat hij moest kappen met de zooi.

Verspil er vooral niet teveel tijd aan als iemand dat dan toch niet doet.
Oja, en onder de 18 krijgen je ouders wel te zien dat je naar de huisarts gaat
ivm je verzekering. En tot een bepaalde leeftijd hebben ze zelfs inzage in je dossier
(en dit mannetje is jong)

groeten

neurotoxin

Belezen gebruiker
Mensen die beslissen "ah nog een keertje om het af te leren" zijn over het algemeen niet geneigd te stoppen. Als je dan vraagt, na zoveel ervaring, hoe erg het is, dan weet je eigenlijk wel hoelaat het is maar hoop je dat er nog een soort van waarheid is die zegt "oh valt wel mee". Dit omdat je dan toch door mag gaan met gebruik.

Daarnaast is het goed qua voorlichting om de gevaren ivm psychose te vermelden.

Wat je wilt doen is met keiharde feiten alle hoop wegnemen dat het niet slecht voor je is en gewoon een feitelijk correct en helder beeld van de werkelijk te presenteren.

Als iemand besluit toch niet te stoppen dan besluit diegene, vol wetende waar het in resulteerd, voor de gevolgen. Dat het besluit misschien niet goed is, is niet ons probleem.

Bovenaan