Mindfuck bij LSD

bbn

Experimenterende gebruiker
Hey!

Wat mij opvalt bij natuurlijke middelen is dat ze altijd eerst opkomen met een hele hoop visuals en lachkicks, en afbouwen met zo'n vaag gevoel. Het is moeilijk te beschrijven, maar het is zo'n diep filosofisch gevoel, echt dat je alles in vraag begint te stellen en niks meer begrijpt. Op zich klinkt dat nog niet zo slecht, maar bij mij gaat dat altijd gepaard met problemen met oriënteren en een algemeen gevoel van verwarring. Het is elke keer weer een serieuze mentale beproeving.

Gisteren heb ik getript op 15g Psilocybe Atlantis, wat een enorm heftige trip was. Ook bij het afbouwen had ik weer dat gevoel van mindfuck en verwarring, en ditmaal nog meer als anders, gezien het zo'n gigantisch zware trip was.

Ik vroeg me in de eerste plaats af of iemand zich herkent in dat gevoel van 'mindfuck', maar belangrijker: zeer binnenkort ga ik voor de eerste keer op LSD trippen en ik vroeg me af of je dan ook zo'n gevoel van verwarring hebt. Als mijn bronnen de waarheid spreken dan is een LSD-trip wel 2 tot 3 keer zo lang, en ik heb absoluut geen zin om zolang met dat gevoel te zitten.

Madelief

Tja, ik zou hier zeker rekening mee houden ... zeker gezien je andere ervaringen met tripmiddelen. Ik heb nu 3x (of was het 4.. foei) LSD gebruikt, enne .. ben 3 keer verrast door het effect. Na de laatste keer maar besloten dat ik het hier bij laat; ik ben in staat tot onherstelbare en rare dingen onder invloed .. die tijdens de trip volkomen logisch zijn, dat dan weer wel :grin:

Ik herinner me dat ik me de eerste keer verkeken had op de tijd die ik ervoor moest nemen. Daardoor heb ik echt een geflipt gevoel gehad dat zo'n 4 uur duurde. Jemig, dat was naar, ik wist in één klap wat voor paranoia psychiatrisch patient ik zou zijn als het gevoel niet meer zou overgaan, haha.

Ik zou dit geweldige middel best nog eens willen gebruiken, alleen geloof ik niet dat er een omgeving bestaat waar ik me zelf aan zou toevertrouwen :grin:

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
ik heb alles altijd best goed onder controle op lsd. weet dat fout is maar autorijden ging nog prima (was uit noodzaak)
zal als ik jou was lekker binnen gaan trippen ikvind lsd stabieller dan paddo's

is wat rustiger en heeft een sfeervol kantje die je zekker gaat bevallen
draai lekker de helenacht goa en alles komt goed

zou als jou was wel met kleine dosis gaan beginnen afhankelijk van de sterkte van de zegel
en geen andere drugs erbij gebruiken

wiet versterkt de trip zeer goed maar pas daarom juist op
ookal ben je een heavy smoker laat eerst effect van de lsd goed opkomen en als de piek is geweest is er gelegenheid om te blowen

:stoned:

bbn

Hellraiser_[NL] zei:
ik heb alles altijd best goed onder controle op lsd. weet dat fout is maar autorijden ging nog prima (was uit noodzaak)
zal als ik jou was lekker binnen gaan trippen ikvind lsd stabieller dan paddo's

is wat rustiger en heeft een sfeervol kantje die je zekker gaat bevallen
draai lekker de helenacht goa en alles komt goed

zou als jou was wel met kleine dosis gaan beginnen afhankelijk van de sterkte van de zegel
en geen andere drugs erbij gebruiken

wiet versterkt de trip zeer goed maar pas daarom juist op
ookal ben je een heavy smoker laat eerst effect van de lsd goed opkomen en als de piek is geweest is er gelegenheid om te blowen

:stoned:

Ja, dat heb ik al gehoord, dat LSD stabieler zou zijn dan paddo's. Dat stelt me langs de ene kant wel gerust. Toch heb ik er schrik voor dat ik urenlang met dat verwarde gevoel ga zitten.

En wat betreft dat blowen, ik ben niet echt een heavy smoker :) verschillende drugs combineren doe ik ook eerder zelden.

Neuro

Daarom heb ik ook liever een Candyflip dan een normale acid-trip. Acid trippen is leuk maar landing is soms echt chaos en awkward. Op 3/4 van de acid gewoon een pil er in knallen en een dikke hashpijp, dan lig je zo te slapen als het allemaal voorbij is. <3

gamezz

Bewuste gebruiker
de mindfuck hoort ernu eenmaal bij,
ik kan de mindfuck wel aprecieren eigenlijk.
maar op paddos hebje een mindere mindfuck dan op lsd imo

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Het gevoel wat je beschrijft in je OP is precies de beschrijving van mijn lsd comedown.

Dat urenlang filosoferen en nadenken over het leven is zeer typerend voor LSD, bij paddo's doe je dit misschien ook maar dan gaat het langzamer en ongestructureerd.

Bij LSD razen je gedachten langs van alles heen, en voor mijn gevoel is mijn kennis dan enorm.
Dit kan verhelderend uitpakken, maar ook heel verwarrend.

LSD trip duurt een stuk langer ( 8-12 uur, sterk afhankelijk van dosis) maar is controleerbaarder dan paddo's.

bbn

het is sowieso niet de bedoeling om al onmiddellijk te combineren met MDMA hoor :)

ik vind die mindfuck echt zwaar klote, het is echt een overdreven gevoel van minderwaardigheid en verwarring. Ook dat je de hele tijd opnieuw je best moet doen om te herinneren wie je bent en waar je weer bent, etc. dat vind ik echt ontzetttend vervelend.

ik had gehoopt dat LSD nét op dat gebied een beetje stabieler is, want ik vind truffels of paddo's of LSA altijd enorm mentaal vermoeiend bij de comedown. Het is helemaal niet zo dat ik mentaal onstabiel ben ofzo, maar het is en blijft gewoon een onaangename vaststelling bij al de natuurlijke tripmiddelen

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
bbn zei:
het is sowieso niet de bedoeling om al onmiddellijk te combineren met MDMA hoor :)

ik vind die mindfuck echt zwaar klote, het is echt een overdreven gevoel van minderwaardigheid en verwarring. Ook dat je de hele tijd opnieuw je best moet doen om te herinneren wie je bent en waar je weer bent, etc. dat vind ik echt ontzetttend vervelend.

ik had gehoopt dat LSD nét op dat gebied een beetje stabieler is, want ik vind truffels of paddo's of LSA altijd enorm mentaal vermoeiend bij de comedown. Het is helemaal niet zo dat ik mentaal onstabiel ben ofzo, maar het is en blijft gewoon een onaangename vaststelling bij al de natuurlijke tripmiddelen

Ik en mijn trip vrienden ervaren LSD dus qua verwarring, mentaal vermoeiend en de comedown zelf 10 keer zo zwaar. Dit is vooral te weiten aan de langdurige werkzaamheid denk ik.

Maaar... Sommige mensen ervaren juist precies het tegen over gestelde en vinden juist dat LSD overzichtelijk is, verheldering schept en een hele rustige, chille, en spacende come down heeft.

Of het echt wat voor jou is, daar kom je pas achter na het zegeltje onder je tong te leggen.
Maar als je twijfels hebt of eigenlijk niet durft zou ik nog even wachten.

bbn

PepTalk zei:
bbn zei:

Ik en mijn trip vrienden ervaren LSD dus qua verwarring, mentaal vermoeiend en de comedown zelf 10 keer zo zwaar. Dit is vooral te weiten aan de langdurige werkzaamheid denk ik.

Maaar... Sommige mensen ervaren juist precies het tegen over gestelde en vinden juist dat LSD overzichtelijk is, verheldering schept en een hele rustige, chille, en spacende come down heeft.

Of het echt wat voor jou is, daar kom je pas achter na het zegeltje onder je tong te leggen.

Thanks voor het advies :)

Ik denk dat de enige manier om er achter te komen is om het gewoon zelf eens te proberen. In ieder geval beginnen met een lichte dosis.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
bbn zei:
PepTalk zei:
bbn zei:

Thanks voor het advies :)

Ik denk dat de enige manier om er achter te komen is om het gewoon zelf eens te proberen. In ieder geval beginnen met een lichte dosis.

Altijd beginnen met lage dosis, met alles.

Behalve MDMA, dan is het wat zonde.

Drientje

DF-koning
Ik ken dit helemaal niet. Ik heb 1 keer in de piek een verwarrend moment gehad maar verder (na 30+ trips) is alles altijd zeer scherp, helder en duidelijk. Als je nuchter iemand met hoort met fluisterstem hoor je op LSD alles met een megafoon. (metaforisch gezien dan). Alles is zo clear maar tegelijk heb je geen ene fuck aan die wetenschap, het gaat zo snel, niet uit te drukken in woorden, geen zinnen die je gedachten zouden kunnen samenvatten.

Taal schiet schromelijk te kort dan.

Begin rustig met 50mics. Mijn eerste trip was 50mics en 20 uur verder had ik nog visuals en heb ik mijn ogen uitgehuild om zoveel helderheid, zoveel liefde die ik in me voelde stromen, zoveel moois dat ik had mogen 'zien'.
LSD :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

Dukun

Newbie
Mindfuck betekent gewoon dat je een te lage dosis hebt genomen waardoor alles meer wazig, en onhelder word,....persoonlijk vin dik dat het pas helder word in een echte trip vanaf de 400 mic :hearteyes:

bbn

Dukun zei:
Mindfuck betekent gewoon dat je een te lage dosis hebt genomen waardoor alles meer wazig, en onhelder word,....persoonlijk vin dik dat het pas helder word in een echte trip vanaf de 400 mic :hearteyes:

Dat ga ik in ieder geval toch niet riskeren :)

L

Lid 6909

Gast
LSD en mindfuck ken ik ook niet.
Mindfuck met paddo's of truffels ken ik zeker wel.

In de comedown zijn er toch wel veel mensen die gaan denken of ze nog iets merken van de LSD, en dit kan soms wel voor parra zorgen.

Verder vind ik LSD echt totaal iets anders dan paddo's, als je de mindfuck van paddo's niet leuk vind zou ik je zeker aanraden om LSD te nemen, omdat dit beter stuurbaar is, stabieler is. En als het echt goed uitpakt heb je de avond van je leven. Begin met 50 mics.

groetjes

bbn

gNuxx zei:
LSD en mindfuck ken ik ook niet.
Mindfuck met paddo's of truffels ken ik zeker wel.

In de comedown zijn er toch wel veel mensen die gaan denken of ze nog iets merken van de LSD, en dit kan soms wel voor parra zorgen.

Verder vind ik LSD echt totaal iets anders dan paddo's, als je de mindfuck van paddo's niet leuk vind zou ik je zeker aanraden om LSD te nemen, omdat dit beter stuurbaar is, stabieler is. En als het echt goed uitpakt heb je de avond van je leven. Begin met 50 mics.

groetjes

Thanks man! Dit advies neem ik zeker in acht.

spacelord

Wijs gebruiker
Mindfucks op lsd ben ik nog nooit tegengekomen. Ik vind het een heel recreatieve drug in vergelijking met paddo's. Bij lsd snap je alles nog, kan je goed praten en alles vatten ondanks de hallucinaties. Bij paddo's hebje zo iets van 'nou snap ik er helemaal nix meer van :confused: '. Je kop wordt net door een blender gehaald, een pure chaos. Duizende gedachten vloeien tegelijk in elkaar over terwijl je bij lsd gewoon van de ene in de andere gedachtestroom hopt en niet eens meer weet wat de vorige is of volgende zal zijn.
12 uur trippen op lsd is leuk, 6 uur op paddo's is vermoeiend.

Bovenaan