misselijkheid door afbouw

ik had een vraagje kun je van het afbouwen van oxazepam last krijgen van buikkrampen, diarree en
extreme misselijkheid. Of kan het ook gewoon de griep zijn?
en hoelang duren de afkickverschijnselen ongeveer?

ik hoop dat iemand mij hier een antwoord op wilt geven

lieve groetjes

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Als je gedoseerd afbouwt met benzo's kun je die symptomen toch vermijden of in ieder geval minimaliseren? Toen ik zelf afbouwde met diazepam \had ik geen enkele lichamelijke reactie, maar elk lichaam is natuurlijk weer anders...

Ben je cold turkey gestopt met via een afbouwschema?

Linda1979

Experimenterende gebruiker
Ja ben ook benieuwd. Zit nu zelf ook op 15 mg.van 30 naar 15 ineens.heb kort baclofen geslikt, maar mee gestopt.heb behoorlijke afkickverschijnselen.krampen maag,angstig,chagrijnig,lusteloos.stabiliseert dit misschien binnenkort en kan ik dan weer 5mg naar beneden? Want van 15 naar 0 lijkt me geen optie, gezien de hetsenstructuren etc,wat mij eerder is uitgelegd.dus weet iemand wanneer mijn hersenen ongeveer stabiliseren en ik weer 5 kan afbouwen.vind dit irritanter afkick dan van methadon

Fool

Badass junkie
Je hersenen zullen stabiliseren als je (ongeveer) geen ontwenningsverschijnselen meer ervaart. Ik meende dat een richtlijn was dat je benzodiazepinegebruik af kon bouwen door langwerkende benzo's te slikken en voor elk jaar gebruik je één maand langer moest doen over het afbouwen.

Medic

Belezen gebruiker
Alles wat negatief is en aanvoelt kunnen ontwenningsverschijnselen zijn, als je acuut stopt of te snel afbouwt en je krijgt vervolgens dergelijke verschijnselen dan kan je ervan uit gaan dat dit ontwenningsverschijnselen zijn.

Linda1979

Experimenterende gebruiker
Goed,dan weet ik dat de rare angsten en het nachtmerriegevoel daardoor komen.nog even en zit op 0 :grin:

Medic

Belezen gebruiker
susannelana zei:
Goed,dan weet ik dat de rare angsten en het nachtmerriegevoel daardoor komen.nog even en zit op 0 :grin:

Is het een idee om even tijdelijk (een aantal dagen) in plaats van Oxazepam een beetje cannabis te gebruiken?
Voor de nacht een paar trekjes van een uitgebalanceerde wietsoort, eventueel met een beetje hash die hoog in CBD is zal je beter laten in- en doorslapen.

Wel dan stoppen met de oxazepam. Na een aantal dagen ook stoppen met de cannabis, mocht je dat niet standaard gebruiken.

Heel veel succes nog met de laatste lootjes!

Bovenaan