• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Modafinil, oneindige concentratie?

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Beste DF-ers, modafinil is een stof die je op het internet steeds vaker tegenkomt en wat al aardig in opspraak is in het buitenland. Door sommigen wordt het vergeleken met de pilletjes van limitless. Voor de mensen die deze film niet gezien hebben, deze pilletjes zorgen ervoor dat je de volledige potentie van je hersenen gebruikt. Natuurlijk is dit effect overdreven. Wat ik er over gelezen heb is het effect van modafinil dat je je langer aan een stuk door kan focussen op het maken van opdrachten of het lezen van (studie)boeken. Wat op zich best logisch is als je bedenkt dat het een medicijn voor narcolepsie is, een aandoening waarbij je spontaan in slaap valt. Dit middel schijnt al aardig populair te zijn onder Engelse studenten. In een artikel werd gezegd dat 1 op de 5 studenten daar modafinil gebruikt als hulpmiddel tijdens het studeren. Als aardig luie student, in de zin van nooit willen beginnen met studeren voor tentamens en niet lang kunnen focussen , hebben deze verhalen mijn interesse wel aardig opgewekt. Na een tijdje twijfelen of het wel verstandig was om dit te nemen heeft mijn nieuwsgierigheid toch gewonnen en heb ik 30 tabs besteld. Ik had verwacht dat ik wel een doosje zou krijgen met eventueel een bijsluiter. Deze kreeg ik niet, het zijn gewoon 3 strips met 10 pillen per strip. De pillen zijn iets kleiner dan een paracetamol en zouden 200mg werkzame stof moeten bevatten.

Report:

T+0
Net m'n eerste tab van 200mg genomen, ben erg benieuwd. Denk wel dat de hype rond dit product groter is dan de uiteindelijk werking, maar we zullen zien. Voel me vandaag een beetje moe, te kort geslapen, hopelijk brengt dit middel daar wat verandering in. Ik twijfel om nu al vast te beginnen met leren of dat ik eerst eventjes wacht tot het een beetje begint in te werken. Denk dat ik dat laatste gaan doen. Dus eerst maar even relaxt tv kijken en een beetje internet afstruinen voor een half uurtje/uurtje.

T+10
Heb het gevoel dat m'n ogen verder openstaan op de een of andere manier. Niet echt zoals je hebt als je strak staat, maar meer alsof je een paar koppen hele sterke koffie op hebt, uiteraard kan dit ook een placebo effect zijn.

T+30
Merk wel dat het heel ietsjes op komt, heel subtiel. M'n vermoeidheid ebt weg en maakt plaats voor een wat meer gefocusde versie van mezelf. Voel overigens wel een klein beetje een drukkend gevoel op m'n borst maar het is niet echt storend. Nog even een sigaretje roken en dan maar eens aan de slag voor m'n tentamens.

T+60
Tot nu toe is het effect nog niet veel toegenomen, druk op de borst wel ietsjes meer maar nog steeds niks waar ik me aan stoor. Ogen staan inderdaad iets verder open en pupillen lijken ook wat vergroot. Ik voel me nu alsof ik een goede nacht slaap achter de rug heb en goed ben wakker geworden. Merk dat ik wel als ik iets doe er langer in door ga. Heb m'n peuk nog steeds niet gerookt omdat ik bepaalde dingen aan het lezen was over voeding. Je blijft maar lezen en verder klikken zonder dat je er erg in hebt, normaal was ik al lang gestopt met zo aandachtig lezen. Nu ik dit stukje schrijf merk ik ook dat ik een beetje een pulserend gevoel heb in mijn hoofd, ongeveer ten hoogte van mijn achterste fontanel.

T+120
Het leren gaat nog niet heel goed. Merk dat ik redelijk snel afgeleid wordt door andere interessante dingen om te doen. Zoals ik al eerder zei ga ik lang door met die afleiding. Dit is dus wel echt een valkuil van modafinil. Ik geloof wel dat als je in een goede omgeving zit en je echt wil leren het dan echt goed gaat, maar je moet niet afgeleid worden. Heb wel het gevoel alsof ik de stof beter opneem. Nu dus even alle mogelijke afleiding als telefoon en internet afsluiten. Gelukkig hoef ik me geen zorgen te maken over de werkingsduur aangezien het een halfwaardetijd heeft van 12-14 uur. Druk op de borst merk ik niet meer tenzij ik er op ga letten, dat is dus wel positief.

T+250
Langer dan twee uur achtereen kunnen leren zonder pauzes of even iets anders doen. Dit vind ik wel uitzonderlijk. Heb het gevoel dat het effect nu wel iets afneemt. To be honest had er wel wat meer van verwacht, maar dat ben ik, ben vaak veel te enthousiast over nieuwe dingen. Het werkt wel degelijk vind ik, maar wat er allemaal over geschreven wordt vind ik een beetje overdreven. Het is eigenlijk net of ik een veel wakkerder versie ben van mezelf, wat ook niet echt gek is aangezien dat het doel van dit medicijn is. Een ding om misschien nog wel te vermelden is dat ik totaal geen honger heb ondanks dat ik voor het laatst gegeten heb rond elf uur en dit ook niet bijster veel was (4 crackers met kipfilet).

Tot nu toe kan ik wel zeggen dat het werkt, maar niet naar mijn verwachtingen. Maar al met al wel tevreden over. Waren mijn verwachtingen te hoog? Ja misschien wel. Ga ik het vaker gebruiken? Ja, ik merk dat het wel werkt tot op zeker niveau en dit best kan helpen in periodes waarbij je lange tijd dingen moet doen waarbij je je moet concentreren.
Een mogelijke verklaring waarom het misschien bij mij niet werkt als dat het deed bij de mensen waarvan ik reviews lees is dat ik als aardig grote vent een normale dosis nam, of omdat ik te weinig heb geslapen vannacht. Morgen probeer ik het weer maar dan met een goede nachtrust, wel zelfde dosering. Heb ergens gelezen dat een hogere dosis dan 200mg de effecten niet versterkt maar dat de bijwerkingen wel toenemen, dit is een gebruikerservaring dus niet wetenschappelijk beargumenteerd.

Thanks voor het lezen van m'n report, tips, vragen, suggesties altijd welkom. Hoop dat het interessant genoeg is om te lezen aangezien modafinil niet echt overweldigende effecten heeft.

Laters :stoned:

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Het werkt zo'n 10-12uur hé, duurt dacht ik wel zo'n 2uur voordat het volledig op is gekomen als ik het mij goed herinner. Maar inderdaad, de effecten zijn zeer mild, nauwelijks bewust merkbaar zelfs. Er zit een gigantische commerciële machine achter Modafinil die de effecten nog wel eens wil overdrijven. Op 200mg bereik je inderdaad al plafon effect, 100mg doet geen eens zo heel veel minder dan 200mg ironisch genoeg maar mensen gaan alsnog standaard op 200mg zitten omdat de effecten zo mild zijn. Na het een poos gebruikt te hebben lijken de effecten er ook niet sterker op te worden.
Mijn conclusie was ook dat het geen kwaad kan, wel iets lijkt te helpen maar dat het de onkosten niet waard zijn.

Het artikel dat claimt dat '1 op de 5' Britse studenten Modafinil gebruikt betreft een specifieke universiteit en de kans is ook groot dat dat getal nog wat opgekrikt is. Als je het ook google'd kom je meteen allerlei sites tegen die Modafinil de hemel in prijzen. Ik ben bang dat het voor veel mensen niet het wondermiddel is waar ze op hopen, als je geld teveel hebt is het echter wel een poging waard.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Modafinil is geen wonder middel nee, maar zeker wel merkzaam qua effect. Met een dubbele espresso erbij vond ik het zelfs wat jittery worden, alhoewel prima te doen verder.

Leuk om eens te proberen en kan zeker helpen bij studeren, maar ik vind het het geld ook niet waard.

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Fijn, thanks voor je report!

wellicht een proberen waard inderdaad. eerst mijn dex maar opmaken...

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Nee precies, wat ik nog heb maak ik gewoon langzaam op. En als denk, aan de hand van wat jmths zei, ik verder ga met 100mg. Even kijken of dat werkt. Als dat gewoon net zo goed werkt of iets minder blijf ik dat doen. Scheelt toch weer in de kosten en als dat ook ietsjes helpt vind ik het wel prima. Maar ga het denk ik niet nog eens kopen. Kan leukere dingen met dat geld doen.

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
het is wel van belang dat je rekening houd met bepaalde dingen.

als ik dex neem dan zorg ik ervoor dat als het inslaat ik eigenlijk alles goed voorbereid heb. Daarmee bedoel ik, kamer een beetje schoon houden, telefoon weg, alle benodigde dingen (boeken,web pagina) bij de hand hebben zonder dat het in de weg ligt. Soms een wierook aan omdat je daar nog rustiger van word. Spelletjes uit zetten.

Als je ervoor zorgt dat je niet afgeleid word en je voorbereiding getroffen hebt dan ben je al direct een stuk productiever en kan je minder snel je concentratie verliezen.

Dat is wat bij mij goed werkt.

benniesmitters

Bewuste gebruiker
oortjes zei:
het is wel van belang dat je rekening houd met bepaalde dingen.

als ik dex neem dan zorg ik ervoor dat als het inslaat ik eigenlijk alles goed voorbereid heb. Daarmee bedoel ik, kamer een beetje schoon houden, telefoon weg, alle benodigde dingen (boeken,web pagina) bij de hand hebben zonder dat het in de weg ligt. Soms een wierook aan omdat je daar nog rustiger van word. Spelletjes uit zetten.

Als je ervoor zorgt dat je niet afgeleid word en je voorbereiding getroffen hebt dan ben je al direct een stuk productiever en kan je minder snel je concentratie verliezen.

Dat is wat bij mij goed werkt.

Ja dat ga ik morgen proberen. Morgen heel dagje thuis en ga ik het eens op die manier proberen. Lekker slapen, goed ontbijtje, alle studieboeken en benodigdheden klaar leggen en niet wachten tot het begint te werken maar gewoon gelijk beginnen met mijn taken. Beetje zoals met M, niet wachten tot je het voelt maar gewoon lekker feesten en dan rol je dr vanzelf in

Maar thanks voor je tip :)

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ja graag gedaan man.

Wat ik meestal doe is ik zet me wekker om 9 uur. Dan speel ik een potje league of legende (ontspanning). Een potje duurt al gelijk 30-45 min.

Dan ga ik rond 10 uur eten en een live stream kijken om lekker rustig te eten. Daarna douche en na de douche 10mg dex erin. Kamer fatsoeneren en alles klaarleggen/zetten en beginnen maar.

De 1e keer dat ik dex deed was ik totaal niet aan school toe gekomen. Ik wou beginnen maar omdat me bureau een troep was had ik maar me muis mat over allemaal shit heen gelegd omdat dat rustiger oogde... Daarna ben ik me kamer gaan opruimen en was het ineens al 5 uur....

Hoi Benniesmitters, vanwege deze topic heb ik maar eens een account aangemaakt!

Ik heb zelf ook modafinil (Modvigil) aangeschaft en ben erg benieuwd naar je verdere ervaringen. Ik wou vandaag ook gaan proberen, maar vanochtend rond 9:30 uur per abuis een grote kop koffie gedronken. Dus even uitgesteld tot ca. 13 uur. Het schijnt dat koffie en Modafinil niet goed samen gaan. O.a. hartkloppingen, opvliegendheid etc.Mocht iemand die ook modafinil gebruiken wel eens een kopje koffie heeft gedronken: klopt dit?

Ik ga straks met 50 mg beginnen en zal es ook hier posten hoe mijn ervaring is. Afgezien alcohol en twee keer even geprobeerd (jaren geleden), gebruik ik verder geen/nooit drugs. Dus ik ben een grote leek wat betreft drugs en waarop ik moet letten :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Procrastinator zei:
Het schijnt dat koffie en Modafinil niet goed samen gaan. O.a. hartkloppingen, opvliegendheid etc.Mocht iemand die ook modafinil gebruiken wel eens een kopje koffie heeft gedronken: klopt dit?
Zie mijn eerdere reactie:
Psychedelibee zei:
Met een dubbele espresso erbij vond ik het zelfs wat jittery worden, alhoewel prima te doen verder.

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Procrastinator zei:
Hoi Benniesmitters, vanwege deze topic heb ik maar eens een account aangemaakt!

Ik heb zelf ook modafinil (Modvigil) aangeschaft en ben erg benieuwd naar je verdere ervaringen. Ik wou vandaag ook gaan proberen, maar vanochtend rond 9:30 uur per abuis een grote kop koffie gedronken. Dus even uitgesteld tot ca. 13 uur. Het schijnt dat koffie en Modafinil niet goed samen gaan. O.a. hartkloppingen, opvliegendheid etc.Mocht iemand die ook modafinil gebruiken wel eens een kopje koffie heeft gedronken: klopt dit?

Ik ga straks met 50 mg beginnen en zal es ook hier posten hoe mijn ervaring is. Afgezien alcohol en twee keer even geprobeerd (jaren geleden), gebruik ik verder geen/nooit drugs. Dus ik ben een grote leek wat betreft drugs en waarop ik moet letten :)

Ik heb ook modvigil, drink er gewoon een kopje koffie bij als ik daar zin in heb. Neem trouwens 200mg. Merk wel dat je fysiek wat drukker wordt maar meer niet, als je het niet te gek maakt in de cafeíne kan dr vrij weinig gebeuren volgens mij.

EDIT: Ik denk trouwens dat 50mg wel een beetje weinig is. Zou beginnen met 100mg en kijken hoe dat bevalt. Je moet er niet te veel van verwachten en niet de dosis omhoog blijven schroeven na 200mg. Zoals hierboven al vermeld versterkt dat het effect niet en krijg je meer last van bijwerkingen.

Wel merkte ik dat het niet zo lekker gaat met beta alanine, of tenminste vind ik. Werd er wat misselijk van en voelde me gewoon niet heel chill. Beta alanine is trouwens geen drug maar een aminozuur.

@Psychedelibee Bedankt. Ik heb je reactie over het hoofd gezien.

@benniesmitters Misschien is 50 mg wel te weinig. Ik merkte eigenlijk niks van, behalve... Zie mijn verslagje:

Om 13:30 uur nam ik 50 mg Modvigil. Ik merkte hele dag niks bijzonders en toch ben ik tot ca. 22 uur bezig geweest met het opruimen van mijn huis. Dit is voor mij wel apart: ik heb ontzettend hekel aan opruimen en mijn huis is echt een grote rotzooi. Misschien is het wel een placebo effect: ik heb een pilletje geslikt, dus ik word een echte Assepoester.

Zo rond 17:30 kreeg ik gewoon honger en heb gewoon gegeten. Daarna was ik moe en wou even een dutje doen, maar het lukte me niet om te slapen. Het was een raar/geen plezierige gevoel; wel moe, maar geen behoefte aan slaap. Die moeheid verdween gewoon als ik niet op lette en gewoon ging poetsen. Ik ging tussendoor wel af en toe mailtje checken enzo, maar ik ging steeds snel weer aan het werk.

Ineens was het 22:00 uur. Resultaat: 3x de was gedaan en alle was na het drogen meteen opgeruimd (dat doe ik normaliter niet) en over de helft met de keuken. Ik ging pietje precies te werk. Alle kopjes netjes gerangschikt, bestek op de juiste volgorde in de la gelegd etc etc. Normaal geef ik daar geen fuck om.

Afgelopen nacht als een blok geslapen.

Nah, ik sluit het niet uit dat een placebo effect is en dat mijn huis gewoon hoognodig moet worden opgeruimd. Maar toch, ik ben flink bezig geweest. Het is nu 10 uur geweest, zo meteen neem ik weer 50 mg Modvigil... Ik houd voorlopig aan deze hoeveelheid. Verhogen kan altijd nog.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Procrastinator zei:
Het schijnt dat koffie en Modafinil niet goed samen gaan. O.a. hartkloppingen, opvliegendheid etc.Mocht iemand die ook modafinil gebruiken wel eens een kopje koffie heeft gedronken: klopt dit?
Klopt, voor veel mensen is de combinatie van Modafinil met cafeïne een onprettige combinatie. De Modafinil lijkt de 'onrustige' effecten van cafeïne die in het Engels vaak aangeduid worden als 'jitters' flink te versterken met als gevolg al snel een opgejaagd onrustig gevoel.

Zelf was ik ook jarenlang fan van koffie maar sinds ik functionele dopamine verhogende stimulanten ben gaan gebruiken is mijn koffieconsumptie volledig tot een stop gezet. Sommige mensen zeggen hier echter weinig last van te hebben.

Mocht je er last van hebben en toch koffie willen blijven drinken, (L-)theanine heeft een zeer effectief neutraliserend effect op de opgejaagde effecten van cafeïne en een zeer wenselijk toegevoegde waarde qua synergetisch effect voor toegevoegde concentratie en wat extra rust (hier is ook veel wetenschappelijke onderbouwing voor), eventueel een overweging waard. Zelf gebruik ik het vaak om de scherpe randjes van stimulerende middelen weg te werken.

Procrastinator zei:
50mg ga je waarschijnlijk geen eens bewust merken maar het is altijd verstandig om laag te beginnen natuurlijk. De vergelijking met drugs is voor mijn gevoel iets te ver gezocht omdat de effecten hiervan iets te mild zijn. In principe is het ook gewoon drugs maar een beetje dezelfde reden waarom ik cafeïne geen drugs zou noemen.

Laat weten hoe je ervaring er mee verliep, er is veel interesse rond Modafinil de laatste tijd en extra informatie is altijd welkom.
Dat gezegd, welkom op het forum. :)

Jmths zei:
Dat gezegd, welkom op het forum. :)

Thanks! :)

Jmths zei:
50mg ga je waarschijnlijk geen eens bewust merken maar het is altijd verstandig om laag te beginnen natuurlijk. De vergelijking met drugs is voor mijn gevoel iets te ver gezocht omdat de effecten hiervan iets te mild zijn. In principe is het ook gewoon drugs maar een beetje dezelfde reden waarom ik cafeïne geen drugs zou noemen.

Laat weten hoe je ervaring er mee verliep, er is veel interesse rond Modafinil de laatste tijd en extra informatie is altijd welkom.

Een korte samenvatting van mijn ervaring:

In eerste instantie merkte ik helemaal niks van. Doch, afgelopen vier dagen viel me wel een patroon op in mijn gedrag:
1) geen trek in koffie of Cola Zero --> ik ben een echte koffie en cola junk, minimaal 4 beker koffie + 1 liter cola per dag (dat is samen 2 liter per dag). Afgelopen weekend: totale consumptie 1 slokje koffie (ik was domweg vergeten het op te drinken) en 0 slokje Cola.
2) minder behoefte aan korte dutjes.
3) Ik had geen sterke drang om te gaan procrastineren. Dus, ik bleef langer bezig. Ik raakte wel steeds afgeleid (dus ik ben niet beter gaan concentreren), maar ik ging wel steeds weer snel terug aan de slag.

De werking begon pas na ongeveer 1 uur en het hield ongeveer 5 uur lang aan. Je wordt ongemerkt productief en je komt ook ongemerkt weer terug in een normale toestand. Bijwerkingen? Niks van gemerkt. Sterker nog, normaal zou ik na een dag geen koffie drinken een barstend hoofdpijn moeten hebben. Dat was zelfs na drie dagen geheel afwezig.

Je krijgt van dat medicijn geen high gevoel van: je zit barstensvol met energie en dat de wereld gaat voor je open. Of dat je in een efficiënte workalcoholic verandert. Ik denk dat ik die middel wel (af en toe) ga gebruiken wanneer ik rot klusjes moet doen, die ik te vaak steeds van me afschuif. Ik zou me niet verbazen dat mensen die uit zichzelf dingen al kunnen aanpakken geen of minder baat zullen hebben bij deze medicijn.

Nu vraag ik me twee dingen af:
1) hoe verslavend is deze medicijn? Ik heb ergens gelezen dat dat stofje in de klasse IV zit wat betreft de verslaving. Dus mild tot geen vergeleken met alcohol e.d.
2) wat zou de effect zijn als ik de inname verhoog?

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Verslaving zou erg laag liggen omdat dit geen recreationele waarde heeft. Dit zou net zo verslavend kunnen zijn als bijvoorbeeld kauwgom kauwen ofzo. Sommige mensen slikken dit dagelijks.

Wat er gebeurt als je de dosis verhoogt weet ik niet, aangezien ik niet weet of je nou alleen die 50mg gebruikt heb of later al meer. De effecten van modafinil zullen naarmate je meer neemt toenemen/sterker worden, tot aan 200mg.

benniesmitters zei:
Verslaving zou erg laag liggen omdat dit geen recreationele waarde heeft. Dit zou net zo verslavend kunnen zijn als bijvoorbeeld kauwgom kauwen ofzo. Sommige mensen slikken dit dagelijks.

Wat er gebeurt als je de dosis verhoogt weet ik niet, aangezien ik niet weet of je nou alleen die 50mg gebruikt heb of later al meer. De effecten van modafinil zullen naarmate je meer neemt toenemen/sterker worden, tot aan 200mg.

Ik heb elke keer 50 mg gebruikt.

Vandaag ga ik proberen om hele dag geen koffie te drinken. Ik ben benieuwd of ik dat zonder moda wel kan volhouden. Ik twijfel namelijk weer of de werking van het pilletje wel echt was.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Procrastinator zei:

Vandaag ga ik proberen om hele dag geen koffie te drinken. Ik ben benieuwd of ik dat zonder moda wel kan volhouden. Ik twijfel namelijk weer of de werking van het pilletje wel echt was.
Zou gewoon 100mg doen, anders is het effect wel zeer nihil. Overgrote deel van de Modafinil gebruikers neemt de plafon dosering van 200mg, daar merk je al nauwelijks iets van.

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Jmths zei:
Procrastinator zei:

Zou gewoon 100mg doen, anders is het effect wel zeer nihil. Overgrote deel van de Modafinil gebruikers neemt de plafon dosering van 200mg, daar merk je al nauwelijks iets van.

Inderdaad. Ik merk wat omdat ik weet waar ik een beetje op moet letten, anders zou ik het ook niet echt merken denk ik, op een wakker gevoel na

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Jmths zei:
Op 200mg bereik je inderdaad al plafon effect, 100mg doet geen eens zo heel veel minder dan 200mg ironisch genoeg maar mensen gaan alsnog standaard op 200mg zitten omdat de effecten zo mild zijn.
Heb je hier eigenlijk ook een bron van Jmths? Want jij noemde dit en dit wordt lekker door gekopieerd door het hele topic valt me op, maar ik heb eerlijk gezegd altijd zo mijn twijfels bij plafond doseringen. En als die al bestaat, dan lijkt het me dat de plafond dosering nogal per persoon kan verschillen en niet voor iedereen hetzelfde is.

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Psychedelibee zei:
Jmths zei:
Op 200mg bereik je inderdaad al plafon effect, 100mg doet geen eens zo heel veel minder dan 200mg ironisch genoeg maar mensen gaan alsnog standaard op 200mg zitten omdat de effecten zo mild zijn.
Heb je hier eigenlijk ook een bron van Jmths? Want jij noemde dit en dit wordt lekker door gekopieerd door het hele topic valt me op, maar ik heb eerlijk gezegd altijd zo mijn twijfels bij plafond doseringen. En als die al bestaat, dan lijkt het me dat de plafond dosering nogal per persoon kan verschillen en niet voor iedereen hetzelfde is.

Ik heb het ook ergens gelezen, alhoewel dit in een artikel was en geen wetenschappelijke bron.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
benniesmitters zei:
Ik heb het ook ergens gelezen, alhoewel dit in een artikel was en geen wetenschappelijke bron.
Een wetenschappelijke bron zou mooi zijn, artikelen zonder bronvermelding zeggen vaak niet zoveel. Voor je het weet gaat iedereen elkaar napraten zonder dat iemand nog weet of het wel goed onderbouwd is.

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Psychedelibee zei:
benniesmitters zei:
Een wetenschappelijke bron zou mooi zijn, artikelen zonder bronvermelding zeggen vaak niet zoveel. Voor je het weet gaat iedereen elkaar napraten zonder dat iemand nog weet of het wel goed onderbouwd is.

Ga even kijken of ik em snel kan vinden en of er een bronvermeldingbijstaat. Als ik em niet zo snel kan vinden word het morgen voordat ik het post.

Heb trouwens ook van iemand die dagelijks gebruik gehoord dat de effecten niet toenemen. Qua concentratie enzo. Maar wat ik uit zijn ervaringen opmaak is dat er wel hevigere stimulatie is, jittery, hartkloppingen, hoofdpijn, misselijk, steken in de borst. Misschien dat er wel geen plafond dosis is maar dat de bijwerkingen gewoon te heftig worden om het versterkte positieve effect te merken?

Als er verder geen bewijzen voor zijn wil ik me eventueel wel "opofferen" om eens 300 of 400 mg te proberen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Een plafond voor puur de concentratie kan ik me wel voorstellen, met speed of ritalin heb je ook een om kantelpunt waarop je je concentratie eerder minder dan meer wordt.

Jmths zei:
Procrastinator zei:

Misschien ga ik 100 en 200 mg proberen. De resultaten van 50 mg innmae zijn tot nu toe gewoon te mooi om waar te zijn. Vandaar dat ik niet meteen lyrisch enthusiast word. Ik erger me al jaren aan het procratinarische gedrag van mezelf. Het lukte me niet om mijn gedrag te veranderen. En ineens hoef ik voortaan maar een kwart pilletje in te nemen en de rest gaat het vanzelf :)

As weekend ga ik verder met online onderzoekjes doen. Ik heb nogal wat vragen.
- is het illegaal om online medicijnen te kopen? Aan rijksoverheid.nl heb ik niks. Te betuttelend en onjuiste informatie. Daar erger ik me aan.
- staat in het bezit van modafinil ook op het lijst van verboden drugs/medicijnen zonder een dokterrecept?
- hoe staat moda en andere nootropic in verhouding met xtc, marihuana volgens de wet?
- wat zijn de ervaringen van anderen (lees: minimale en maximale dosis, bijwerkingen, etc.)?
- kan moda met andere nootropic drugs worden gecombineerd?
- etc...

Ik kom hier nog maar net om de hoek kijken...

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Psychedelibee zei:
Modafinil zou volgens het meest recente wetenschappelijke onderzoek een aselectieve dopamine heropname remmer voor een vrij beperkt aantal receptoren, wat een laag plafon suggereert. Uiteraard zal er altijd wat individueel verschil wezen maar voor het overgrote deel van de mensen lijkt 200mg als plafonweergave wel een goede richtlijn te wezen. Er zijn wel aardig wat online bronnen die dit lijken te bevestigen, veel mensen die ook rapporteren dat een hogere dosering (dan 200mg) enkel de bijwerkingen lijkt te versterken.

Toen ik het destijds zelf uitprobeerde heb ik doseringen opgezocht met de daarbij beschreven effecten, dit haal ik dus ook voornamelijk terug uit geheugen en daarbij bestaand referentiekader wat deels eigen ervaring is.
Het feit is dat ik te lui ben om een wetenschappelijke bron te vermelden iedere keer dat ik informatie verstrek, mensen doen er altijd goed aan om hun eigen onderzoek te doen alvorens ze ergens mee aan de slag gaan. Een kritisch denkvermogen is immers cruciaal.

is het illegaal om online medicijnen te kopen?
Modafinil valt onder de medicijnenwet en is dus illegaal om online te bestellen, in Nederland in ieder geval naar mijn weten. Ik kan me moeilijk voorstellen dat het veel drama zou leveren wanneer een pakketje Modafinil onderschept wordt. Formeel gezien valt het niet aan te raden om Modafinil te bestellen.

linda_B

Newbie
Ik heb met veel plezier dit allemaal gelezen omdat ik Modafinil voorgeschreven heb gekregen. Ik neem het naast Wellbutrin, hoewel ik meestal de wellbutrin niet slik als ik modafinil neem.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet zo blij mee ben. Ik voel me net een robot! En dan neem ik nog maar de helft van 100mg. Heb zonder en met koffie geprobeerd...heb behoorlijke hoofdpijn die maar niet weg gaat...En duur dat het is zeg. Ik ben me wezenloos geschrokken. Daar baal ik nu helemaal van gezien ik het niks vind.
Iemand nog een tip?

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
linda_B zei:
Ik heb met veel plezier dit allemaal gelezen omdat ik Modafinil voorgeschreven heb gekregen. Ik neem het naast Wellbutrin, hoewel ik meestal de wellbutrin niet slik als ik modafinil neem.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet zo blij mee ben. Ik voel me net een robot! En dan neem ik nog maar de helft van 100mg. Heb zonder en met koffie geprobeerd...heb behoorlijke hoofdpijn die maar niet weg gaat...En duur dat het is zeg. Ik ben me wezenloos geschrokken. Daar baal ik nu helemaal van gezien ik het niks vind.
Iemand nog een tip?

waar ben je naar opzoek?

Bovenaan