moeder van 3 verslaafde

Syl

Badass junkie
Ik heb zelf kinderen en wordt gewoon boos door deze vrouw die haar kinderen in de steek laat en wegzet als verslaafde gekken. Welke moeder of vader doet dit nou?

Even buitenbeschouwing latende hoe de communicatie ging.
Hoe kom je er bij dat deze vrouw haar kinderen in de steek heeft gelaten??.
Als er iets is dat deze vrouw juist niet gedaan heeft is het dat wel.
Ze heeft juist haar hele leven de zorg behouden voor haar volwassen kinderen.
Ze aan alle kanten geprobeert te helpen van hun verslavingen af.
En hoe kom je erbij dat ze haar kinderen wegzet als verslaafde gekken?.
Ongeacht of haar communicatie op dit forum goed of slecht is vind ik wat je zegt nergens op slaan.
Deze vrouw heeft juist alles wat ze in der heeft gegeven om haar volwassen kinderen te helpen.
Ze heeft geen 1 keer iets slechts over haar kinderen gezegd.
Ze geeft aan aan welke klote drugs ze verslaafd zijn.
Ik heb juist diepe respect en bewondering voor deze vrouw/moeder!.
Ondanks dat ze er zelf aan onder door gaat en nooit haar eigen leven heeft geleefd maar is geleefd is ze er voor haar kinderen.
Ze is al die tijd achter haar kinderen blijven staan!!.
Vind het zeer kwetsend tegenover zo'n vrouw om zulke uitlatingen te doen,wat ook nog niet eens waar is.

Rivalrie

Badass junkie
Kinderen in de steek laat? Hoe kan je dat nou zeggen. Wie weet wat ze allemaal heeft meegemaakt.

Je reageert wel vaker best bot. Misschien kan je wat nadenken voor je wat zegt hier.
Als je geen mening wilt horen van een ander, vraag ik mij af wat je op een forum doet.... Als ik het ergens niet mee eens ben dan mag ik dat best plaatsen. Soms ben ik inderdaad bot, dat is meestal wanneer ik vind dat bepaald gedrag extreem is en een gevaar voor anderen of zichzelf is.

De Zandman

DF-koning
Ik moet er nog iets aan toevoegen.

Aan mijn grondwet Regels, dus

Dat is: zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Maar pesterijen, onderuithalen en zo,
Dat hoeft hier niet. Dat voegt niks hoe...

Opm. @ ..peerdeman:
Wilt u proberen om berichten niet " leeg" te quoten, zoals eerder is gevraagd, want dit werkt irriterend. Merci.

Aniet_Speed

Badass junkie
Misschien heeft u hier iets aan;

Een boek voor niet alleen (ex)verslaafden, maar ook voor naasten, wellicht dat het u helpt? Ik heb zelf de e-book versie gekocht, die is iets goedkoper (€10), helaas nog geen tijd gehad om hem helemaal te lezen, maar als ik de inleiding lees denk ik wel dat dit een heel goed hulpmiddel kan zijn, voor iedereen...

Doe ermee wat u wilt🙂

Aniet_Speed

Badass junkie
Thnx. Interessant, ook voor mij.
Dit boek gaat er dus komen in mijn verzameling boekwerken tav afhankelijkheid.

Ja zeker weten, als je al die recensies leest dan denk ik dat iedereen er wel íets mee kan.. Al is het alleen al om andere inzichten te krijgen, ik ga er snel aan beginnen, heb er helaas weinig tijd voor (in de inleiding wordt geadviseerd om het in 1x helemaal te lezen namelijk) maar komt goed.. 😄

ea.peerdeman

Experimenterende gebruiker
Hallo allemaal,mijnoudste is terugevallen ,alweer op alcohol,en niet te benaderen,ookniet voor begeleiding,hh en ggz.Een tante zeggertje van mij is jong uit huis geplaatst 12...14jr en nu zwaar verslaafd aan speed 3x brijder opname gehad.Hij is pas 19jr mijn hart brak toen ik dat hoorde.
Ik las dat jullie mijn leeftijd niet wisten....wel ik ben 75 en in juli 76,tot schrijfs.

ea.peerdeman

Even buitenbeschouwing latende hoe de communicatie ging.
Hoe kom je er bij dat deze vrouw haar kinderen in de steek heeft gelaten??.
Als er iets is dat deze vrouw juist niet gedaan heeft is het dat wel.
Ze heeft juist haar hele leven de zorg behouden voor haar volwassen kinderen.
Ze aan alle kanten geprobeert te helpen van hun verslavingen af.
En hoe kom je erbij dat ze haar kinderen wegzet als verslaafde gekken?.
Ongeacht of haar communicatie op dit forum goed of slecht is vind ik wat je zegt nergens op slaan.
Deze vrouw heeft juist alles wat ze in der heeft gegeven om haar volwassen kinderen te helpen.
Ze heeft geen 1 keer iets slechts over haar kinderen gezegd.
Ze geeft aan aan welke klote drugs ze verslaafd zijn.
Ik heb juist diepe respect en bewondering voor deze vrouw/moeder!.
Ondanks dat ze er zelf aan onder door gaat en nooit haar eigen leven heeft geleefd maar is geleefd is ze er voor haar kinderen.
Ze is al die tijd achter haar kinderen blijven staan!!.
Vind het zeer kwetsend tegenover zo'n vrouw om zulke uitlatingen te doen,wat ook nog niet eens waar is.

Dank je wel!!

Laatst bewerkt door een moderator:

ea.peerdeman

Hoi,allemaal gister is de oudste weer onverwachts opgenomen GGZ zwaar aan de drank,is er slecht aan toe.Morgen(als mijn auto het doet)ga ik erheen want hij heeft bijna alles vergeten mee te nemen.Ondergoed sokken scheerspul enz.Gr,Elly

Buu

Wijs gebruiker
Drie tellen op facebook en ik had het profiel van een van uw zoon en die van u te pakken. Online privacy bestaat niet mevrouw. Sterkte met de situatie.

Gipsysoul

Bewuste gebruiker
Lieve lieve Elly, uw verhaal raakt mij diep. Ik ben zelf verslaafd en woon (sinds kort) weer bij m’n moeder en die heeft ook (heel veel) ellende van mij gehad de laatste tijd. Ik heb respect voor elke moeder, begrijp mij niet verkeerd maar voor moeders, die onvoorwaardelijk achter hun kind(eren) blijven staan, al helemaal. Maar soms, als je er zelf aan onder doorgaat, hoe moeilijk het ook is.. Moet je deuren achter je gaan sluiten, of misschien op een kiertje gaan zetten. Beloof mij aub (ik ben 23 jaar en klink (misschien) ongeloofwaardig) dat u, in geen enkel geval DENKT dat het aan u ligt. Ik denk persoonlijk dat mensen tegenwoordig niet meer over hun gevoelens uit durven te komen en erover te praten. Been there done that! Onthoudt altijd 1 ding, los laten is niet moeilijk maar opnieuw beginnen, dat is moeilijk. Ik denk aan u en ik ga u zeker volgen via hier. Lucht uw hart, er zijn zooooo veel lieve/zorgzame mensen op dit forum, ik heb er ook heel veel aan gehad. Je hart luchten bij mensen die u niet kent, die u niet kennen, is zo veel makkelijker. Dikke kus!

De Zandman

DF-koning
Drie tellen op facebook en ik had het profiel van een van uw zoon en die van u te pakken. Online privacy bestaat niet mevrouw. Sterkte met de situatie.

Zou het misschien zo kunnen zijn, dat deze dame daar ( ik bedoel de anonimiteit van haar) eigenlijk niets ( meer) om geeft.
Zij zet haar naam en toenaam ook al hier op DF open, en bloot...

inner_search

Badass junkie
Zou het misschien zo kunnen zijn, dat deze dame daar ( ik bedoel de anonimiteit van haar) eigenlijk niets ( meer) om geeft.
Zij zet haar naam en toenaam ook al hier op DF open, en bloot...
Het gaat vooral om de zonen , die geen toestemming geven om met hun echte namen hier te staan.
De dame in kwestie geeft duidelijk idd niet om haar privacy.

KropSla

Bewuste gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
[Moderatorbericht] Ik snap dat de emoties en irritaties soms hoog kunnen oplopen, maar probeer begripvol te zijn en rustig te reageren op elkaar. Dit is overigens naar niemand specifiek bedoeld. Als je niet kunt helpen en niet op een constructieve manier je feedback of reactie onder woorden kunt brengen, kun je misschien beter niet reageren op elkaar. Onderling met verwijten gooien, elkaar aanvallen en zelfs schelden is in elk geval niet de manier en wordt na dit bericht niet meer getolereerd, van wie het dan ook afkomstig is.

Ik heb zojuist alle privacygevoelige informatie over de kinderen verwijderd. Namen en locaties van andere personen mogen niet gedeeld worden. Mocht het toch nog voorkomen of ik heb een post over het hoofd gezien, willen jullie dan hier melding van maken via de Rapporteer functie? Dan kan het z.s.m. opgepakt worden. Bedankt!

(Verder heb ik ook nog een keer een privébericht naar de topicstarter verstuurd om nogmaals uit te leggen de 'Citeer dit bericht' functie te gebruiken. Maar als digibeet is zo'n forum denk ik niet niet zo makkelijk en vanzelfsprekend als het voor ons is. Dus help haar een handje door als je hierna ziet dat het toch nog mis gaat met citeren, er even een melding van te maken. Dan voeg ik het citaat en de reactie gewoon weer samen.)

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
Uitstekende reactie.
Qua privacy en namen van kinderen, daaraan heb ik zelf nog niet Eens aan gedacht!
Die hele tegenwoordige privacywetgeving,..als ik werkelijk iemand wil vinden via internet, stelt die hele privacywetgeving dus geen fuck voor. Welnee.
Zonder, dat wij dit weten of beseffen , is het een feit dat ieder van ons in ca. 850 tot 900 verschillende systemen e.d. zijn opgeslagen vwb ons er zijn, en wat we gedaan hebben. Dus, ach....

Terug on topic,
Ik ga ervan uit, dat het verkeerd omgaan met functies op een forum, en je bent 76, dat is geen onwil. Hiermee goed omgaan, dat valt voor deze dame wellicht niet mee.
Anyway, er is nu aangegeven wat wij kunnen doen, waarvan akte.

ea.peerdeman

Welke zoon....de oudste denk ik??Zit nu weer in het GGZ..

Laatst bewerkt door een moderator:

inner_search

Badass junkie
Mevrouw , in ga je al even rapporteren om je kennis over quoats bij de schaven, de mods vroeger hier namelijk naar , is gwn even ter info , zo leer je zelf ook bij.
Ik kan het je niet goed uitleggen via men telefoon.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Welke zoon....de oudste denk ik??Zit nu weer in het GGZ..
Mevrouw , in ga je al even rapporteren om je kennis over quoats bij de schaven, de mods vroeger hier namelijk naar , is gwn even ter info , zo leer je zelf ook bij.
Ik kan het je niet goed uitleggen via men telefoon.
Aangepast hoor :) met een korte uitleg. Mocht het nog niet duidelijk zijn dan stuur mij gerust een berichtje @ea.peerdeman.

Bovenaan