moet dit even kwijt

piep

Newbie
pff, zit al paar weken met een enorm probleem

heb zopas gehoord dat mijn ex-vriend aids heeft..
moet je weten dat ik daar toen wel samen mee heb zitte shotte,
en van die vriendekring weet ik dat er meer zijn die die één of andere enge ziekte hebben.

er is er zelfs één op telefacts geweest, nu 27 al besmet met HIV van zijn 16de..

je zal wel zeggen, je hebt die troep zelf wel in je lijf gepompt...

ik was toen 16...

ik ben zo bang, en kwaad,
moest ik mijn huidige vriend ziek gemaakt hebben, en ons zoontje,

vergeef ik mezelf nooit

en die klootzak van wie het komt al helemaal niet..

wel even duidelijk bij zeggen, ben op mijn 18de bij die gast weg gegaan, en sindsdien ook geen spuit meer aangeraakt..

heb dan toch al mijn moed bijeen geraapt, vol schaamte naar de dokter gestapt, deze morgen bloed getrokken, nu nog wachten op de uitslag...
ben toch beetje zenuwachtig voor uitslag...

ja dit is de allereerste keer dat ik hierover mijn hart lucht,
ben blij dat ik dit kwijt ben.... :confused:

Delirium

Badass junkie
Beetje warrig verhaal voor ons lezers, maargoed, de strekking was wel enigsinds duidelijk. Dat zuigt, zwaar. Sterkte er mee :)

flashkop

Bewuste gebruiker
Ik hoop dat je negatief bent, anders heb je nog wel de sjans dat er over een 7tal jaar een vaccin op de markt komt dat mensen met hiv er ineens vanaf brengt....

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Oeh dat klinkt niet erg fijn.. Ik hoop dat de test negatief is, hou ons op de hoogte!! Heel veel sterkte meid!!

Lana

Wijs gebruiker
Oef dat is zwaar schrikken zeg!!! :openmouth:
Ben je niet automatisch getest op HIV tijdens je zwangerschap?
Hier in Nederland doen ze dat sinds een paar jaar. Eerst vrijwillig en daarna verplicht.
Sterkte, hopelijk een negatieve uitslag.

missy81

Newbie
Hey meis!!

Erg om dit te horen en ik neem je zeker niks kwalijk 16 jong en naief toch??
Was je vriend veel ouder vraag ik me dan af heeft die je beinvloed??
Ma goed kwaad is al geschiet,ik vind het echt erg voor jou en je zoon en hoop echt dat je niet besmet bent
Ik heb zelf ook een zoon van vier dus kan me goed verplaatsen in je angst wat zul je veel bezig zijn met de gedachte: wat als ik besmet ben en dan nog je kleine .....
Ik wens je heel veel sterkte ,geluk en goede gezondheid toe voor jou en je kleine echt heel veel sterkte!!

groetjes

caatje

Badass junkie
missy81 zei:
Hey meis!!

Erg om dit te horen en ik neem je zeker niks kwalijk 16 jong en naïef toch??

groetjes

16 en naïef? jemig kinderen van 12 weten zelfs van de hoed en de rand. k vind het een erg kortzichtige opmerking.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Wat een klote situatie... Ik hoop dat het allemaal goed met je is...

16 en naïef? jemig kinderen van 12 weten zelfs van de hoed en de rand. k vind het een erg kortzichtige opmerking.

Niet iedereen is natuurlijk naief op zijn 16e, maar vaak ben je als je wat jonger bent wel makkelijker te beinvloeden, en is het lastiger je eigen grenzen aan te geven, omdat je die nog niet helemaal in het zicht hebt.

deadlock

Badass junkie
Juist in de scene kent men de risico's. Achteraf komen janken. Ik vind het erg voor je, maar je had ook na kunnen denken...

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
deadlock zei:
Juist in de scene kent men de risico's. Achteraf komen janken. Ik vind het erg voor je, maar je had ook na kunnen denken...

Hard ben jij... ze was 16, en is er waarschijnlijk ingezogen door dat vriendje, en de nieuwsgierigheid. Vind niet dat je iemand voor zoiets van jaren geleden zo kan afrekenen. :confused:

Djo

Badass junkie
Heel veel sterkte gewenst en hopelijk krijg je een geruststellende uitslag.
Houd je ons op de hoogte. Ik leef met je mee en zal voor je duimen. Jeetje meissie, ik hoop echt het beste voor jou en je gezin.
*Steekt een kaarsje aan en zegt een gebedje voor jullie*
:hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

caatje

Badass junkie
TechNora zei:
Wat een klote situatie... Ik hoop dat het allemaal goed met je is...

Niet iedereen is natuurlijk naïef op zijn 16e, maar vaak ben je als je wat jonger bent wel makkelijker te beïnvloeden, en is het lastiger je eigen grenzen aan te geven, omdat je die nog niet helemaal in het zicht hebt.

Dat snap ik wel (van dat beïnvloeden) Maar AIDS is al heel wat jaren een erg groot probleem en zoals ook al heel wat jaren bekend is: het niet alleen een homo ziekte! Wat ik er mee wil zeggen: je had de test ook tijdens of gelijk na de periode met je ex kunnen doen. Het had je nu een hoop ellende en zorgen bespaard.

Lana

Wijs gebruiker
Ja als je hebt gespoten, had je er wel even aan kunnen denken om je te laten testen voor je aan kinderen begint. Dat je er nog nooit eerder bij hebt stil gestaan snap ik ook niet :confused:
Maar, ik ben wel van mening dat we bijna allemaal weleens risico hebben gelopen. Niet door spuiten, maar wel door sex denk.
Dus ja, domme momenten kennen we allemaal.

Ik heb vorig jaar zo´n test gedaan (gewoon gezond gelukkig). En toen zei de dokter tegen mij dat hiv niet zo heel besmettelijk is.
Als een geinfecteerde moeder een kind krijgt, is de kans maar 1 op 100 dat het kind het ook krijgt. Dat is niet veel, aangezien het kind zelfs in de moeder zit.
Als je sex hebt met iemand die hiv heeft, is de kans nog véél kleiner dat je het overneemt.
Maar goed, de kans bestaat wel natuurlijk. En is zeker groot als je volop hebt lopen sexen en spuiten met iemand die het heeft.

deadlock

Badass junkie
TechNora zei:
deadlock zei:

Hard ben jij... ze was 16, en is er waarschijnlijk ingezogen door dat vriendje, en de nieuwsgierigheid. Vind niet dat je iemand voor zoiets van jaren geleden zo kan afrekenen. :confused:
Toen had ik Christiane F. allang gezien... En voorlichting gehad op school én van mijn ouders.

Smoesjes, allemaal. Net zoals de nu barebackende homo's die over een jaar of 10 klagen dat ze AIDS hebben. Dan denk ik; ja en? Dat had je kunnen weten. Naïef zijn is geen excuus.

Maar zoals ik al zei; ik vind het heel erg voor haar. Je gunt het niemand, behalve fascisten.

Freezing

Bewuste gebruiker
Oei dat is echt zwaar klote.. maar valt niet veel meer aan te veranderen helaas..

Btw, het is nu 2 dagen geleden en de topicstartster heeft nog geen antwoord geplaatst... persoonlijk denk ik dat het niet zo'n goed nieuws is wat ze gekregen heeft.

Lana

Wijs gebruiker
Freezing zei:
Oei dat is echt zwaar klote.. maar valt niet veel meer aan te veranderen helaas..

Btw, het is nu 2 dagen geleden en de topicstartster heeft nog geen antwoord geplaatst... persoonlijk denk ik dat het niet zo'n goed nieuws is wat ze gekregen heeft.

Mwa kan wel een week duren hoor, eer ze die uitslag vd test heeft.

piep

Newbie
wil iedereen bedanken voor de reactie,

zelfs diegene die de harde waarheid schrijft,

ben altijd een verstandig meisje geweest,
christiane F had ik ook al meerdere keren gelezen, maar hoe gek het ook klinkt, ik heb daar toen niet bij stil gestaan,
had toen niet door het fout het allemaal was..

de uitslag heb ik volgende week..

ik ga zeker laten weten wat de uitslag is...

oh ja, mijn zwangerschap was een ongelukje, ben er pas achter gekomen toen ik enige tijd zwanger was...

ben blij dat ik hier zoveel steun gekregen heb...

bedankt allemaal

groetjes

piep

Newbie
hoi,

wilde ff laten weten dat ik deze morgen mijn uitslag heb gehad..

test was negatief...

een week heeft nog nooit zo lang geduurd..

wil ook nog eens iedereen bedanken voor zijn steun,
dit heeft mij flink geholpen..

:wink:

Lana

Wijs gebruiker
Oooh pff wat geweldig voor je meid!!!!!
Op naar een leven zonder die twijfel, een fris en nieuw begin!!! Ik had ook echt zo voor je gehoopt op een goeie uitslag! Gelukkig!

Shiva1982

Belezen gebruiker
Ik ben echt heel blij voor je! :) Wat moet de afgelopen week een klote periode geweest zijn voor je :cry:

Door jouw verhaal ben ik wel weer even met mijn neus op de feiten gedrukt. Spuit niet, ook nooit gedaan. Maar ja, sex is wat dat betreft ook bloedlink. Je liet mij weer even stil staan bij de gevolgen die onveilig vrijen met zich meebrengen. Bedankt daarvoor! :)

Vanadesse

Wijs gebruiker
True, je weet natuurlijk van te voren wat de gevaren ervan zijn en dan is het je eigen zorg als je het risico wilt nemen om niet. Ik ben wel blij voor je dat jij het niet hebt natuurlijk en nu beter uitkijken nadenken bij wat je doet. :wink:

Bovenaan