Mogelijke observatie

Autimeister

Newbie
Iemand ervaring met een auto voor politie observatie voor zijn/haar woning?
Heb dit een dag of 2 geleden opgemerkt, en ja ik ben zeker wat ik gezien heb.
Nu zijn er de laatste weken redelijk veel aankopen geweest van cocaine, waaronder hoeveelheden van 10g, dit echter allemaal voor eigen gebruik, maar ik geef toe dat alles samen bij de meeste personen ongeloofwaardig gaat overkomen dat het voor eigen gebruik gediend heeft.
Dus naast de vraag of iemand ervaring heeft met een dergelijke observatie, vraag ik mij ook af, als ze een huiszoeking zouden doen en er is nog een hoeveelheid aanwezig van pakweg 10g en er kan duidelijk aangetoond worden dat het enkel voor eigen gebruik is, wat hier de directe gevolgen van zouden zijn? Hoogstwaarschijnlijk weten ze ook wel af van de vorige hoeveelheden die in huis waren, anders zouden ze hier ook niet staan. Dus ook rekening houdend met dat ze dat weten in mijn laatste vraag.

Autimeister

Newbie
Ik had dat ook na paar dagen wakker zijn. Na een nacht goed slapen heb ik ze nooit meer gezien!
Om deze reacties te vermijden zette ik het er dus expliciet bij dat ik zeker ben wat ik gezien heb.
Ik heb al veel dingen zien passeren die er niet zijn, maar dit heb ik nl op camera staan, waarna ik duidelijker ben gaan kijken en het was effectief politie.
En het was ook enkel naar mijn woning gericht aangezien ze van waaruit ze stonden geen zicht hadden op andere woningen.
Dus graag reacties waar ik iets aan heb aub.

Laatst bewerkt:

Zeehond

Badass junkie
Dus graag reacties waar ik iets aan heb aub.
Ik kan voorspellen, dus ik zou me grote zorgen maken.
Volgens mij zijn ze drukker met dealers dan met een gebruiker…
Als je niet dealt, dan zal het wel meevallen. Tenzij je een traceerbaar spoor achterlaat waaruit iets anders blijkt..
10 gram voor eigen gebruik, succes met uitleggen.
Maar ze doen niet zomaar een huiszoeking, dat kan niet eens.
Paranoia is wel een serieuze bijwerking.

Autimeister

Newbie
Ik kan voorspellen, dus ik zou me grote zorgen maken.
Volgens mij zijn ze drukker met dealers dan met een gebruiker…
Als je niet dealt, dan zal het wel meevallen. Tenzij je een traceerbaar spoor achterlaat waaruit iets anders blijkt..
10 gram voor eigen gebruik, succes met uitleggen.
Maar ze doen niet zomaar een huiszoeking, dat kan niet eens.
Paranoia is wel een serieuze bijwerking.
Dat weet ik dat ze drukker zijn met dealers, en ook van de paranoia.
Maar het enige dat zij momenteel kunnen weten, zijn de hoeveelheden die op korte tijd zijn aangekocht. Niet wat er mee gebeurd is. Dus vandaar acht ik het niet onlogisch wat er gebeurd momenteel.
Ik vraag mij enkel af of iemand met een dergelijke situatie ervaring heeft
Of ervaring heeft met het aantreffen van een grotere hoeveelheid cocaine in de woning, zijnde nog steeds voor eigen gebruik.

Kordie

DF-koning
Is je dealer opgepakt? En is toen bv in zijn telefoon informatie gevonden dat jij in grotere hoeveelheden coke besteld?
Dan zou het kunnen zijn dat ze je als dealer zien. Ben je een kleine klant of bestel je niet vaak wat dan ben je een gebruiker.
Naar mijn weten is daar de jacht niet op. Niet bij de drugs, niet bij de illegale sigaretten .... de jacht is vooral op de verkopers.

Mogelijk observeren ze of er mensen aan je deur wat komen kopen

Manu76

Badass junkie
Maar het enige dat zij momenteel kunnen weten, zijn de hoeveelheden die op korte tijd zijn aangekocht.
Dat klopt natuurlijk niet. Als ze voor je deur staan en je goed in de gaten houden, dan hebben ze ook toegang tot deze berichten, je sociale media en waarschijnlijk nog veel meer.

Dus als je alleen gebruikt is er niets aan de hand, anders snel koffer pakken en even jaartje naar een ander land misschien?

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Om deze reacties te vermijden zette ik het er dus expliciet bij dat ik zeker ben wat ik gezien heb.
Sorry, maar het eerste wat ik denk als ik dit lees, is dat ik dit vaker heb gehoord. Heilig overtuigd, maar uiteindelijk bleek het toch ingebeeld te zijn.

Zoals @XMR zich terecht afvraagt: hoe kunnen ze van je aankopen af weten?

De politie spoort geen kopers op. Als ze verkopers zoeken, dan gaan ze dat niet doen voor 10 gram. Als je even berekent hoeveel een agent kost die staat te observeren in een auto, dan is het logisch dat ze dit niet doen voor een luttige 10 gram.

Maar mocht het toch echt allemaal waar zijn, dan zullen ze niet zomaar je huis binnenkomen. Daar zijn hele uitgebreide procedures voor om een huis te mogen doorzoeken. Ze zouden al een hele zaak tegen je moeten hebben voordat ze zomaar je deur mogen intrappen.

Wat @Kordie zegt, vind ik ook wel een goeie. Misschien kijken ze even of je geen verkoper bent, maar dan nog acht ik de kans heeeeeel klein dat er daadwerkelijk een agent staat te posten bij je. Of je moet nog meer dingen op je kerfstok hebben die je hier niet aangeeft.

Sorry dat ik je maar moeilijk geloof. Dit heeft niet met jou te maken, maar met 22+ jaar ervaring in de drugwereld. Ik heb dit nooit eerder gehoord of meegemaakt dat er gepost wordt door de politie bij iemand die cocaïne koopt.

XMR

Wijs gebruiker
Sorry, maar het eerste wat ik denk als ik dit lees, is dat ik dit vaker heb gehoord. Heilig overtuigd, maar uiteindelijk bleek het toch ingebeeld te zijn.
Precies dit, heb de gekste verhalen gehoord waarvan een nuchter persoon ze nooit zou geloven (politie die in een vijver zou zwemmen met snorkels aan om iemand te observeren🤣).

Aan je posthistorie te zien heb je al aardig wat door de neus gehaald en is het misschien eens tijd om te stoppen en wat goede slaap te pakken. Mocht je niks verkopen zou ik ook stoppen met je zorgen te maken. Ze komen echt niet zomaar je huis binnen zonder legitieme reden.

_shikantaza

Badass junkie
De politie gaat zich echt niet uitsloven voor 10gr coke en jou in de gaten houden. Die hebben wel nuttigere dingen te doen. Dit is typische paranoia na een paar lijntjes te veel.

10gr in een sessie, het kan. Vraag me niet hoe :wink:

Autimeister

Newbie
Bon, ik snap de reacties dat het lijkt op paranoia, zou ikzelf ook denken als ik het zou lezen van iemand anders. Maar ik heb het op camera staan, dat ten eerste. Dus niet zomaar iets gezien of denkt gezien te hebben. De plaats waar de wagen staat en wat er in tussentijd gebeurt/niet gebeurt is ook duidelijk. En waarom zeg ik dit, omdat het al nog eens gebeurd is maar ik spreek over vele jaren terug. En toen was ik ook geen dealer. Dat is echter maar 1 keer gebeurt toen.
Ik heb zelf ook 21j ervaring in de drugswereld en zoals hierboven geschreven ben ik ook gekend bij politie.
Er wordt hier heel de tijd gesproken over 10g, dat is wat er nu nog in huis is ongeveer, maar als ze zoals Manu76 schrijft toegang hebben tot alles, dan hebben ze de laatste weken kunnen zien dat er verschillende malen, ik weet niet meer exact hoeveel, maar alleszins meer dan 3x per week, 10g is toegekomen.
Ik weet niet of dit iets duidelijker is.
Komt ook nog bij dat de laatste levering donderdag was, vrijdag de eerste politiepost hier, dealer niet meer gehoord. En deze namiddag terug een post voor een goed uur.
En er is hier gezegd geweest dat ze waarschijnlijk willen zien of ik verkoop, maar dat gaan ze niet kunnen uitsluiten enkel ad hand van een post voor de woning. Dus vraag ik mij af aan wat ik mij mag verwachten in dergelijk geval.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Bon, ik snap de reacties dat het lijkt op paranoia, zou ikzelf ook denken als ik het zou lezen van iemand anders. Maar ik heb het op camera staan, dat ten eerste. Dus niet zomaar iets gezien of denkt gezien te hebben. De plaats waar de wagen staat en wat er in tussentijd gebeurt/niet gebeurt is ook duidelijk. En waarom zeg ik dit, omdat het al nog eens gebeurd is maar ik spreek over vele jaren terug. En toen was ik ook geen dealer. Dat is echter maar 1 keer gebeurt toen.
Ik heb zelf ook 21j ervaring in de drugswereld en zoals hierboven geschreven ben ik ook gekend bij politie.
Er wordt hier heel de tijd gesproken over 10g, dat is wat er nu nog in huis is ongeveer, maar als ze zoals Manu76 schrijft toegang hebben tot alles, dan hebben ze de laatste weken kunnen zien dat er verschillende malen, ik weet niet meer exact hoeveel, maar alleszins meer dan 3x per week, 10g is toegekomen.
Komt ook nog bij dat de laatste levering donderdag was, vrijdag de eerste politiepost hier, dealer niet meer gehoord. En deze namiddag terug een post voor een goed uur.
En er is hier gezegd geweest dat ze waarschijnlijk willen zien of ik verkoop, maar dat gaan ze niet kunnen uitsluiten enkel ad hand van een post voor de woning. Dus vraag ik mij af aan wat ik mij mag verwachten in dergelijk geval.
3x per week 10 gram wordt al wel de moeite, zeg maar, als je dit al vele weken lang doet. Als je dealer niet meer te pakken is, dan zullen ze inderdaad vast zijn telefoon hebben. Als daarin te lezen is dat jij 30 gram per week haalt, dan ben je wel aantrekkelijk om in de gaten te houden.

Dan nog komen ze niet zomaar je huis binnen. Wel zou ik me een beetje gedeisd houden als ik jou was de aankomende tijd. Zekerheid voor alles... en zorg dat je niks meer hebt liggen in je huis. Dat geeft jezelf ook rust, want stel ze komen binnen, dan vinden ze niks.

Je kunt ook de politie bellen om aan te geven dat je een verdacht persoon voor je huis ziet al een paar dagen. Natuurlijk even toneelspelen dat je er niet van uitgaat dat het de politie zelf is. Ben wel eens benieuwd hoe ze daarop reageren, en met je contact met de politie creëer je toch een soort vertrouwen, want iemand die zich bezighoudt met illegale dingen, zou nooit de politie bellen.

Autimeister

Newbie
3x per week 10 gram wordt al wel de moeite, zeg maar, als je dit al vele weken lang doet. Als je dealer niet meer te pakken is, dan zullen ze inderdaad vast zijn telefoon hebben. Als daarin te lezen is dat jij 30 gram per week haalt, dan ben je wel aantrekkelijk om in de gaten te houden.

Dan nog komen ze niet zomaar je huis binnen. Wel zou ik me een beetje gedeisd houden als ik jou was de aankomende tijd. Zekerheid voor alles... en zorg dat je niks meer hebt liggen in je huis. Dat geeft jezelf ook rust, want stel ze komen binnen, dan vinden ze niks.

Je kunt ook de politie bellen om aan te geven dat je een verdacht persoon voor je huis ziet al een paar dagen. Natuurlijk even toneelspelen dat je er niet van uitgaat dat het de politie zelf is. Ben wel eens benieuwd hoe ze daarop reageren, en met je contact met de politie creëer je toch een soort vertrouwen, want iemand die zich bezighoudt met illegale dingen, zou nooit de politie bellen.
Wel, dat is eigenlijk de vraag ivm het in huis hebben. Stel ze komen toch binnen en ze vinden het, iemand die weet wat het gevolg daarvan is? Naast het verhoor dat sowieso zal gebeuren.
Om de vraag concreter te maken, wat zou het gevolg zijn indien ze duidelijkheid hebben/krijgen in het feit dat alles voor eigen gebruik geweest is en ook hetgeen ze nog vinden?

Om op de rest te antwoorden; effectief allemaal eigen gebruik, een 4-tal weken nu ongeveer. Na eigenlijk jaren er niet meer te zijn aan geweest. En dat ben ik nu ook terug van plan en dat zal geen probleem zijn, maar even een slechte periode gehad met iets te veel dingen die zijn samen gekomen nu.

Ivm ze te bellen; zoals al gezegd ben ik bekend en gaan ze het denk ik iets te snel door hebben. Waardoor ze ook gaan weten dat ik het weet en waardoor alles dan mss wel iets sneller gaat gaan. We zien wel maar aangezien het gaat over eigen gebruik, altijd in eigen woning, geen last voor derden etc, heb ik niet direct schrik dat er mij veel kan gedaan worden.

Om op SneeuwStorm te antwoorden : Ik ben Belg, misschien hebben de moeilijke zinnen daar iets mee te maken? :upsidedown:

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Wel, dat is eigenlijk de vraag ivm het in huis hebben. Stel ze komen toch binnen en ze vinden het, iemand die weet wat het gevolg daarvan is? Naast het verhoor dat sowieso zal gebeuren.
Om de vraag concreter te maken, wat zou het gevolg zijn indien ze duidelijkheid hebben/krijgen in het feit dat alles voor eigen gebruik geweest is en ook hetgeen ze nog vinden?

Om op de rest te antwoorden; effectief allemaal eigen gebruik, een 4-tal weken nu ongeveer. Na eigenlijk jaren er niet meer te zijn aan geweest. En dat ben ik nu ook terug van plan en dat zal geen probleem zijn, maar even een slechte periode gehad met iets te veel dingen die zijn samen gekomen nu.

Ivm ze te bellen; zoals al gezegd ben ik bekend en gaan ze het denk ik iets te snel door hebben. Waardoor ze ook gaan weten dat ik het weet en waardoor alles dan mss wel iets sneller gaat gaan. We zien wel maar aangezien het gaat over eigen gebruik, altijd in eigen woning, geen last voor derden etc, heb ik niet direct schrik dat er mij veel kan gedaan worden.

Om op SneeuwStorm te antwoorden : Ik ben Belg, misschien hebben de moeilijke zinnen daar iets mee te maken? :upsidedown:
Eigen gebruik geldt sowieso maar tot 1 gram. Bij meer is het heel moeilijk om aan te tonen dat het voor eigen gebruikt is.
Het in bezit hebben kan varieren van een geldboete tot celstraffen van 6 jaar. Ligt echt aan de hoeveelheid maar in praktijk zal alleen het in bezit hebben wel een geldboete worden.
Vinden ze dat je een verkoper bent, dan is een celstraf tot 6 jaar niet gek.

Autimeister

Newbie
Eigen gebruik geldt sowieso maar tot 1 gram. Bij meer is het heel moeilijk om aan te tonen dat het voor eigen gebruikt is.
Het in bezit hebben kan varieren van een geldboete tot celstraffen van 6 jaar. Ligt echt aan de hoeveelheid maar in praktijk zal alleen het in bezit hebben wel een geldboete worden.
Vinden ze dat je een verkoper bent, dan is een celstraf tot 6 jaar niet gek.
Dat klopt. Maar aangezien er effectief geen milligram van verkocht is geweest, kan er ook niks van verkoop aangetoond worden.
Mij als verkoper zien kunnen ze niet enkel op basis van de hoeveelheid denk ik. Dan moeten er ook effectief bewijzen van verkoop zijn. En dat zijn ze nu wrsl aan het zoeken, wat ik ook snap door die hoeveelheden.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Dat klopt. Maar aangezien er effectief geen milligram van verkocht is geweest, kan er ook niks van verkoop aangetoond worden.
Mij als verkoper zien kunnen ze niet enkel op basis van de hoeveelheid denk ik. Dan moeten er ook effectief bewijzen van verkoop zijn. En dat zijn ze nu wrsl aan het zoeken, wat ik ook snap door die hoeveelheden.
Helaas hoeven ze niet perse met bewijzen te komen van verkoop als ze aan kunnen tonen dat je 30gr per week heb gehaald. Die hoeveelheid is bewijs genoeg om aan te nemen dat je een verkoper bent. 30gr per week is meer dan 4gr per dag gemiddeld. Een monster hoeveelheid als je het mij vraagt en dus ook voor de politie.

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
Als het voor eigen gebruik is, dan is het ondertussen toch op? 😬

Bloedwaardes laten meten indien wat je gezien hebt en je hebt een prima uitleg.

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
Dus je bent een fanatiek snuiver/baser, hebt donderdag voor het laatst 10g gehaald en nu op zondag is die nog onaangeraakt?

Dat maak je deze ex snuifduif niet wijs.

Je verhaal rammelt een beetje in mijn ogen😅

Jazz35

Wijs gebruiker
Mijn tip: stofzuiger die laatste grammetjes lekker weg (had je vast al gedaan) en bestel voorlopig niets meer bij. Als je niets hebt, kunnen ze ook niets vinden.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Dus naast de vraag of iemand ervaring heeft met een dergelijke observatie, vraag ik mij ook af, als ze een huiszoeking zouden doen en er is nog een hoeveelheid aanwezig van pakweg 10g en er kan duidelijk aangetoond worden dat het enkel voor eigen gebruik is, wat hier de directe gevolgen van zouden zijn?
Je kunt dit zelf gemakkelijk opzoeken bij het Openbaar Ministerie:

Jij zegt dat het voor eigen gebruik is. Maar het OM gaat bij 10 gram cocaïne er standaard van uit dat het bestemd is voor de handel. De rechter gaat mee in die aanname. Veel succes met bewijzen dat je géén drugs aan anderen hebt verstrekt. Want de bewijslast voor het tegendeel ligt dan in jouw handen.

Als er geen sprake is van strafverzwarende omstandigheden, dan is een gangbare strafeis een taakstraf van 120 uur. Als je al vaker bent veroordeeld kan dat oplopen tot 12 maanden gevangenisstraf.

Daarnaast kan de burgemeester besluiten om de woning te sluiten voor 3 tot 6 maanden als er zo'n hoeveelheid drugs wordt gevonden. Als je het huis huurt, dan betekent dat altijd dat het huurcontract per direct wordt beëindigt. Als het je eigen koophuis is dan mag je simpelweg 6 maanden niet naar binnen.

Overigens kan ik je één ding verklappen...
Als de politie een huiszoeking gaat doen, dan gaan ze niet eerst hun aankomst aankondigen door de hele dag voor je deur te posten. Persoonlijk denk ik ook dat het goed mogelijk is dat je wat paranoïde bent. Mijn bovenstaande opmerkingen over de stafmaat als je gepakt wordt zullen daar niet bij helpen. Maar misschien is het eens goed om te reflecteren op wat het bezit van deze hoeveelheid cocaïne doet met je gemoedsrust.

Laatst bewerkt:

Kordie

DF-koning
Als de politie een huiszoeking gaat doen, dan gaan ze niet eerst hun aankomst aankondigen door de hele dag voor je deur te posten.

Ook niet om het bewijs voor de OvJ sterker te kunnen maken voor een huiszoekingsbevel?
Als er nu bv continue mensen aan de deur komen bij topicstarter, of hij steeds weg zou gaan?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ook niet om het bewijs voor de OvJ sterker te kunnen maken voor een huiszoekingsbevel?
Als er nu bv continue mensen aan de deur komen bij topicstarter, of hij steeds weg zou gaan?
In de processen-verbaal die ik lees zijn dat soort middelen doorgaans niet nodig om een huiszoekingsbevel te krijgen.

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
Met schrijfstijl en woordgebruik heeft TS zich al als zuiderbuur laten kennen. Expliciet heeft hij bevestigd dat hij Belg is.
De ethos en werkwijze bij de Belgische politie wijkt wat af van de instelling bij de NL politie (eigenlijk is het bij ons een prettige afwijking !).
Wat ik wil zeggen is dat adviezen vanuit een NL context mogelijk minder verhelderend zijn.

Dan met alle gekheid op een stokje: de postende figuren zijn ingehuurd door een andere lokale dealer, die ernstige concurrentie vreest en wil weren.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Aan de andere kant is het ook simpel he. Als jij ervan overtuigd bent dat je geobserveerd wordt en dat er mogelijk een inval kan volgen. Nou, dan ga je even 'low' liggen.

Zorg ervoor dat er geen coke in huis is. Geen bezoek aan dealers. En misschien eens op bezoek gaan bij familie in plaats van bij feestvrienden.

Na twee of drie maandjes zijn ze je wel weer vergeten. Heb jij mooi de tijd gehad om even tot rust te komen.

Brakka Mang

Badass junkie
Handel moet bewezen worden, dat men ervan uitgaat dat het boven een x hoeveelheid handel is doet niet af aan het feit dat het wettelijk en overtuigend bewezen moet worden dat er verkoop plaatsvindt. Daarnaast heeft een uur posten weinig zin en vaak doen ze dat niet op die manier maar plaatsen ze camera's / microfoons of i.d. bijv. in je auto of woning en gooien ze taps.

Brakka Mang

Badass junkie
Je kunt dit zelf gemakkelijk opzoeken bij het Openbaar Ministerie:

Jij zegt dat het voor eigen gebruik is. Maar het OM gaat bij 10 gram cocaïne er standaard van uit dat het bestemd is voor de handel. De rechter gaat mee in die aanname. Veel succes met bewijzen dat je géén drugs aan anderen hebt verstrekt. Want de bewijslast voor het tegendeel ligt dan in jouw handen.

Als er geen sprake is van strafverzwarende omstandigheden, dan is een gangbare strafeis een taakstraf van 120 uur. Als je al vaker bent veroordeeld kan dat oplopen tot 12 maanden gevangenisstraf.

Daarnaast kan de burgemeester besluiten om de woning te sluiten voor 3 tot 6 maanden als er zo'n hoeveelheid drugs wordt gevonden. Als je het huis huurt, dan betekent dat altijd dat het huurcontract per direct wordt beëindigt. Als het je eigen koophuis is dan mag je simpelweg 6 maanden niet naar binnen.

Overigens kan ik je één ding verklappen...
Als de politie een huiszoeking gaat doen, dan gaan ze niet eerst hun aankomst aankondigen door de hele dag voor je deur te posten. Persoonlijk denk ik ook dat het goed mogelijk is dat je wat paranoïde bent. Mijn bovenstaande opmerkingen over de stafmaat als je gepakt wordt zullen daar niet bij helpen. Maar misschien is het eens goed om te reflecteren op wat het bezit van deze hoeveelheid cocaïne doet met je gemoedsrust.
Soms doen ze dat wel om handelingen uit te lokken. Dit werkt goed want vanuit paranoia gaan mensen dingen doen, zoals bijvoorbeeld spullen dumpen en in de openbare ruimte heeft politie veel meer mogelijkheden zonder bevelen of mandaat van de OvJ.

Ik denk dat je vooral paranoia bent. TS dus.

Autimeister

Newbie
Degenen die willen denken dat het paranoia is ga ik gerust laten doen.
Voor degene die het over het onderwerp willen hebben; vandaag een hele dag een post gehad aan de straat, de 3e nu dus al. Geen enkele auto is op- of afgereden en ikzelf ben ook de hele dag thuis geweest. Van waar hij stond kon hij ook amper iets zien wat er binnenin gebeurt, dus vraag ik mij nu af wat ze eraan hebben om daar een hele dag te staan.
Nuja, wat ik eigenlijk wou vragen; als er helemaal niks in huis te vinden is dat kan leiden naar bezit, gebruik of verkoop, wat kunnen ze dan eigenlijk nog met voldoende bewijslast gaan vervolgen?
De berichten met de dealer waar de hoeveelheden instaan die aangekocht zijn, is dat een voldoende bewijs om als bezit te vervolgen en daaruit volgend ook als eigen gebruik? Of kan enkel hiermee voor de rechtbank niks gedaan worden?

Brakka Mang

Badass junkie
Ik heb weleens in films gezien dat ze de politie bellen voor observatie wagens die in de straat staan te posten. Misschien moet je dat proberen.

Gebruik wel een ongegistreerde ongebruikte prepaid telefoon 😜

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
Degenen die willen denken dat het paranoia is ga ik gerust laten doen.
Voor degene die het over het onderwerp willen hebben; vandaag een hele dag een post gehad aan de straat, de 3e nu dus al. Geen enkele auto is op- of afgereden en ikzelf ben ook de hele dag thuis geweest. Van waar hij stond kon hij ook amper iets zien wat er binnenin gebeurt, dus vraag ik mij nu af wat ze eraan hebben om daar een hele dag te staan.
Nuja, wat ik eigenlijk wou vragen; als er helemaal niks in huis te vinden is dat kan leiden naar bezit, gebruik of verkoop, wat kunnen ze dan eigenlijk nog met voldoende bewijslast gaan vervolgen?
De berichten met de dealer waar de hoeveelheden instaan die aangekocht zijn, is dat een voldoende bewijs om als bezit te vervolgen en daaruit volgend ook als eigen gebruik? Of kan enkel hiermee voor de rechtbank niks gedaan worden?
21 jaar ervaring naar eigen zeggen en dan hoeveelheden noemen via de digitale weg.

Nogmaals, ofwel je ziet ze vliegen, ofwel je verhaal klopt niet, ofwel je denkt in een aflevering van Undercover te zitten.

Denk je nou serieus dat de politie zoveel tijd en middelen steekt in het observeren van iemand die een paar keer per week 10 grammetjes aankoopt.

Voor jou mischien veel geld, maar dat wil ik nog niet eens kruimels noemen ten opzichte van wat een beetje dealer die een prima lijntje heeft lopen.

En als ze je app verkeer zouden kunnen inzien, zouden ze dan bij jou, of degene waar je het naar eigen zeggen inkoopt gaan observeren🤷

Gebruik je verstand, ga lekker slapen sporten fappen weetikveelwat en ga door met je leven.

Je klinkt als een beginnend dealertje die denkt met mini hoeveelheden een grote jongen te zijn, hoevaak ik dit soort gekkigheid vroeger wel niet gehoord heb van kleine mannen met een grote fantasie en groot ik ben gangstergehalte😂

Nothing no see here mate😉

Neo-Shulginist

Badass junkie
Handel moet bewezen worden, dat men ervan uitgaat dat het boven een x hoeveelheid handel is doet niet af aan het feit dat het wettelijk en overtuigend bewezen moet worden dat er verkoop plaatsvindt.
Zuiver juridisch gezien heb je daar gelijk in. Alleen de jurisprudentie heeft er een trucje op gevonden. Officieren van justitie hebben het vaak over 'ter verstrekking aanwezig hebben'. Het argument is dan dat de hoeveelheid drugs zo groot is, dat redelijkerwijs niet meer verwacht kan worden dat één persoon dat gebruikt.
De officieren proberen daarmee aannemelijk te maken dat er zoveel drugs aanwezig waren dat er wel sprake van handel MOEST zijn.

Echter zijn die juristen wel heel zuinig met wat zij 'redelijkerwijs' denken dat iemand nog puur voor zichzelf aan drugs kan consumeren. Vandaar dus die grens van boven de 5 gram harddrugs.

Verder heb je wel gelijk dat er ook artikelen zijn die strafverzwarend werken omdat ze een 'dealerindicatie' ondersteunen. Het gaat dan specifiek om een weegschaal, gripzakjes of seals, en contant geld.

In de meeste stafzaken neemt het OM niet eens meer echt de moeite om aan te tonen dat er echt daadwerkelijk sprake was van drugshandel door middel van recherchewerk. Dat is te arbeidsintensief, en het maakt voor de strafmaar meestal niet zo heel veel uit.
Wel willen ze nog wel eens telefoongegevens uitlezen om erachter te komen hoe lang iemand gedeald heeft. Want dat kunnen ze weer gebruiken voor hun onderbouwing van het terugvorderen van de geschatte inkomsten uit drugshandel.

Bovenaan