Mogelijke observatie

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
Als controlegroep dan zelf in je auto in de straat gaan zitten dan weet je zeker wie er gek is.
Da's funtioneel & grappig maar werkt niet overal.
In AMS zou de politie na enige tijd naar uw auto toelopen, op het raam tikken, en vragen of het wel goed met U gaat. Altijd beleefd !

Brakka Mang

Badass junkie
Zuiver juridisch gezien heb je daar gelijk in. Alleen de jurisprudentie heeft er een trucje op gevonden. Officieren van justitie hebben het vaak over 'ter verstrekking aanwezig hebben'. Het argument is dan dat de hoeveelheid drugs zo groot is, dat redelijkerwijs niet meer verwacht kan worden dat één persoon dat gebruikt.
De officieren proberen daarmee aannemelijk te maken dat er zoveel drugs aanwezig waren dat er wel sprake van handel MOEST zijn.

Echter zijn die juristen wel heel zuinig met wat zij 'redelijkerwijs' denken dat iemand nog puur voor zichzelf aan drugs kan consumeren. Vandaar dus die grens van boven de 5 gram harddrugs.

Verder heb je wel gelijk dat er ook artikelen zijn die strafverzwarend werken omdat ze een 'dealerindicatie' ondersteunen. Het gaat dan specifiek om een weegschaal, gripzakjes of seals, en contant geld.

In de meeste stafzaken neemt het OM niet eens meer echt de moeite om aan te tonen dat er echt daadwerkelijk sprake was van drugshandel door middel van recherchewerk. Dat is te arbeidsintensief, en het maakt voor de strafmaar meestal niet zo heel veel uit.
Wel willen ze nog wel eens telefoongegevens uitlezen om erachter te komen hoe lang iemand gedeald heeft. Want dat kunnen ze weer gebruiken voor hun onderbouwing van het terugvorderen van de geschatte inkomsten uit drugshandel.
Ben het eens met hoe het OM hier mee om gaat maar uiteindelijk houdt het geen stand bij het gerechtshof. Of tenminste, zou geen stand mogen houden. De druk is hoog, er zijn nog steeds achterstanden. Dan gebeuren er wel meer maffe dingen naar een goede advocaat doet dan ook wonderen. Ligt ook erg aan je eigen houding. Als jij veel thuis hebt liggen en je beroept je op je zwijgrecht of je zegt ja luister ik rook elke dag een paar gram crack daarom heb ik er 15 liggen. Aan hun om te bewijzen dat dat niet zo is. Wordt ook veel geseponeerd, of afgezien van strafvervolging vanwege verstrijken redelijke termijn, om die reden. Kreeg nog een pak seponaties binnen om die reden afgelopen maanden.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Als jij veel thuis hebt liggen en je beroept je op je zwijgrecht of je zegt ja luister ik rook elke dag een paar gram crack daarom heb ik er 15 liggen. Aan hun om te bewijzen dat dat niet zo is.
In de praktijk maakt dat niet zoveel uit omdat bezit verboden is.
Gebruik zelf is niet verboden, maar dat is puur zodat mensen niet strafrechtelijk vervolgd worden als ze in het ziekenhuis belanden.
Bij 15 gram voor persoonlijk gebruik maak je jezelf alsnog schuldig aan drugsbezit, en dat is gewoon strafbaar.
Handel is apart strafbaar, en als handel wordt aangetoond kan dat strafverzwarend werken.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Verder heb je wel gelijk dat er ook artikelen zijn die strafverzwarend werken omdat ze een 'dealerindicatie' ondersteunen. Het gaat dan specifiek om een weegschaal, gripzakjes of seals, en contant geld.

Kijkt bang naar drie weegschalen (waarvan er maar eentje echt goed werkt) en tienduuzend gripzakjes. 👀👁️👄👁️

Contant geld heb ik dan weer heul niet veel. Überhaupt geen geld. 😅

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Kijkt bang naar de dingen die ik gewogen heb ......
Voor binnenkort gaan de 6-APB en 2-MMC strafrechtelijk meewegen .... Ergste is dat ik een aankoop van wat 2-mmc bleek, toch als 3-mmc gelabbeld heb.

Oh sh…

Degene die verantwoordelijk is voor het (mede)verbieden van 6-APB verdient sowieso een ontzettend harde schop. Van dertig olifanten tegelijkertijd, ik haal m’n hele familie erbij.

Kan daar echt een beetje om huilen. 🥲 Men, niet 6-APB… Dat is bijna net zo misdadig als de LSD-substituten verbieden (wat ze nu gelukkig nog niet doen…).

VJ_LSD72

Bewuste gebruiker
Oh sh…

Degene die verantwoordelijk is voor het (mede)verbieden van 6-APB verdient sowieso een ontzettend harde schop. Van dertig olifanten tegelijkertijd, ik haal m’n hele familie erbij.

Kan daar echt een beetje om huilen. 🥲 Men, niet 6-APB… Dat is bijna net zo misdadig als de LSD-substituten verbieden (wat ze nu gelukkig nog niet doen…).
Zijn de drugshonden eigenlijk al getraind op het opsporen van 6-APB of andere research chemicals?

Pedalode RooieGinger

Experimenterende gebruiker
Iemand ervaring met een auto voor politie observatie voor zijn/haar woning?
Heb dit een dag of 2 geleden opgemerkt, en ja ik ben zeker wat ik gezien heb.
Nu zijn er de laatste weken redelijk veel aankopen geweest van cocaine, waaronder hoeveelheden van 10g, dit echter allemaal voor eigen gebruik, maar ik geef toe dat alles samen bij de meeste personen ongeloofwaardig gaat overkomen dat het voor eigen gebruik gediend heeft.
Dus naast de vraag of iemand ervaring heeft met een dergelijke observatie, vraag ik mij ook af, als ze een huiszoeking zouden doen en er is nog een hoeveelheid aanwezig van pakweg 10g en er kan duidelijk aangetoond worden dat het enkel voor eigen gebruik is, wat hier de directe gevolgen van zouden zijn? Hoogstwaarschijnlijk weten ze ook wel af van de vorige hoeveelheden die in huis waren, anders zouden ze hier ook niet staan. Dus ook rekening houdend met dat ze dat weten in mijn laatste vraag.
Ik zou het of zoooo goed verstoppen dat de honden het zelfs niet kunne ruiken. Anders gewoon opmaken of verderdelen over huizen/vrienden. Hou het niet op 1 plek bij elkaar. Als je allemaal losse packjes heb en geld verdenken ze je. Ook zonder bewijs nemen je ze op dit moment gewoon mee en zul je hier goed op moeten letten. Je kan niet bewijzen dat t voor eigen gebruik is want een bonnetje heb je tenslotte niet. Hou het veilig gescheiden van elkaar en koop gewoon niet te veel in 1x in dan gebeurd er ook niet zo veel als de politie het wel vind.

Brakka Mang

Badass junkie
Ik zou het of zoooo goed verstoppen dat de honden het zelfs niet kunne ruiken. Anders gewoon opmaken of verderdelen over huizen/vrienden. Hou het niet op 1 plek bij elkaar. Als je allemaal losse packjes heb en geld verdenken ze je. Ook zonder bewijs nemen je ze op dit moment gewoon mee en zul je hier goed op moeten letten. Je kan niet bewijzen dat t voor eigen gebruik is want een bonnetje heb je tenslotte niet. Hou het veilig gescheiden van elkaar en koop gewoon niet te veel in 1x in dan gebeurd er ook niet zo veel als de politie het wel vind.
Gelukkig ligt de bewijslast in NL bij justitie en niet bij de verdachte.

Astronaut

Bewuste gebruiker
Eigen gebruik, misschien als ze het vinden moet je het afgeven, en misschien een middagje naar de cel? Ik heb geen idee. Verstop het maar goed, desnoods begraaf je het in de tuin. Wel weet ik dat toen ik doorgesnoven en psychotisch was, ik allemaal mensen zag lopen die er niet waren. Niet dat dit voor jou het geval is, maar het zou kunnen. Wordt niet te paranoia en laat je niet gek maken, koppie erbij houden. Komt goed kerel.

Brakka Mang

Badass junkie
Eigen gebruik, misschien als ze het vinden moet je het afgeven, en misschien een middagje naar de cel? Ik heb geen idee. Verstop het maar goed, desnoods begraaf je het in de tuin. Wel weet ik dat toen ik doorgesnoven en psychotisch was, ik allemaal mensen zag lopen die er niet waren. Niet dat dit voor jou het geval is, maar het zou kunnen. Wordt niet te paranoia en laat je niet gek maken, koppie erbij houden. Komt goed kerel.
Ik denk dat ie woensdag al is begonnen.met graven en in inner-earth aan het chillen is🤣

Bovenaan