monnikskap

Ik had gehoord dat je monnikskap kan drogen en je daar van kan trippen. nu las ik dat het ook heel giftig kan zijn. wat is de juiste dosis en heeft iemand er ervaring mee?

groet wesley

djstayla

Belezen gebruiker
Monnikskap (Aconitum) is een geslacht van vaste planten uit de ranonkelfamilie (Ranunculaceae). Het zijn kruidachtige planten die over het algemeen goed tegen kou kunnen. Er bestaan ongeveer driehonderd soorten. In het tertiair was het een arctische plant die zich tijdens de ijstijden vanuit Siberië heeft verspreid naar Eurazië en Noord-Amerika. De voornaamste standplaatsen zijn vochtige bodems op bergweiden. De planten zijn behoorlijk giftig, met als bijkomend gevaar dat het sap door de huid kan trekken. Een paar druppels gifsap kan dodelijke gevolgen hebben.

Alle monnikskappen trekken insecten, vooral hommels aan en zijn mede om die reden populaire tuinplanten.

De bloemen vormen meestal trossen. Het bovenste bloemblad heeft de vorm van een helm of monnikskap, waaraan het geslacht zijn naam te danken heeft.

Het is allemaal goed gegaan. Is net of je stoned ben. Jullie vergeten dat alle drugs gevaarlijk en giftig zijn. Gewoon niet teveel doen. Ga binnenkort de oleander eens uittesten :)

groet wesley

Sybliminal

Experimenterende gebruiker
corradoboy zei:
Het is allemaal goed gegaan. Is net of je stoned ben. Jullie vergeten dat alle drugs gevaarlijk en giftig zijn. Gewoon niet teveel doen. Ga binnenkort de oleander eens uittesten :)

groet wesley

He, je zegt dat t net is alsof je stoned bent maar zou je iets specifieker kunnen zijn? Niet dat ik het zelf wil gebruiken maar ik ben wel benieuwt.

elfje..

Newbie
corradoboy zei:
Het is allemaal goed gegaan.

dus vooral allemaal gaan doen :(
vraag me af wat je precies gedaan hebt en uiteindelijk je info en dosering vandaan had... puur om het feit om te weten welk risico je genomen hebt...

corradoboy zei:
Jullie vergeten dat alle drugs gevaarlijk en giftig zijn.
drugs zijn niet giftig.. het is de dosis die het giftig maakt! :wink:

Sarori

Bewuste gebruiker
corradoboy zei:
Ik had gehoord dat je monnikskap kan drogen en je daar van kan trippen. nu las ik dat het ook heel giftig kan zijn. wat is de juiste dosis en heeft iemand er ervaring mee?

groet wesley
en niet lang daarna:
corradoboy zei:
Het is allemaal goed gegaan....
...en je had nog niet eens een dosis doorgekregen! :confused:

Mss heb je wel ongelofelijke mazzel gehad. Had je een elfje op je schouder? :)

Ben ook benieuwd naar je antwoord op de vragen van 'elfje..'

Mijn advies: onderzoek eerst vóór je experimenteert. Dat zou je zo maar eens een paar jaartjes kunnen schelen?

Bovenaan