(Multi-chamber) Bong handleiding

ThaReaper

Bewuste gebruiker
Ey medesmokers,

Hierbij de beloofde handleiding voor een Bong en hoe je er een multi-chamber van kan maken!

Design tekening:

Dit is een simpele tekening maar denk dat de bedoeling duidelijk is.

Men neemt een standaard frisdankfles:

Daar maak je onder in een gat, pak een pen en haal de inhoud er uit zodat je alleen de huls overhoud. Steek de pen ik het gat en zet hem vast met kauwgom/ducktape/iets anders dat goed plakt:

Maak boven in de fles net onder de hals een gat met een schroevendraaier of sigaret.
En je bong is klaar, doe onder in een laagje water tot je pen net onder water staat en doe je joint in de pen (een iets dikkere tip is geen slecht idee anders heb je kans dat de joint in de pen schuift).

Hoe maak je er een multichamber van:

Maak boven in je bong een extra gat, zorg dat je een stuk buis/slang hebt.
Maak in de 2e fles onder in een gat op de hoogte waar bij de 1e fles je pen zit.

Schuif de buis/slang in beide flessen en plak deze ook goed/waterdicht vast.

Ik heb in dit geval een oude pijl gebruikt uit de tijd dat ik nog handboog schoot.

Let op!
Bij een multichamber bong is het aan te raden om in fles 1 een warme vloeistof te doen: warm water/thee/koffie verzin maar iets.
De reden hiervoor is dat warme lucht altijd naar koude lucht trekt (natuurkundig feit) hierdoor wordt je bong dus efficienter. Het is niet perse nodig maar uit ervaring kan ik vertellen dat het fijner werkt.

Draai een mooie joint en laad deze in je pen:

Houd tijdens het sucken je vinger op het luchtgat in fles 1, als beide flessen goed gevuld zijn met een dikke walm haal je de joint uit de pen en laat je het lcuhtgat los. Flink zuigen aan fles 2 en je heb gegarandeerd een relaxte avond.

Mijn conclusie: Dit is zeker wel beter als een normale bong, en slaat naar mijn mening ook harder aan.
Zie ook mijn commentaar wat verder onder aan de pagina

edit: onderwerp aangepast thnx Mayan, tekening toegevoegd.
edit: handleiding van gemaakt.[/b]

Mayan

Bewuste gebruiker
best mogelijk dat je er niet aan uit kan, I'm UTI

Een multi chamber dus?

Dan zou ik bij fles 1 de dop erop laten en een gaatje branden met je sigaret. En dan een gaatje waarop je je vinger plaatst als je ze vol wil trekken met rook.
Als je rook dan nog niet perfect binnenkomt, dan kan je even de dop van fles 1 eraf draaien als je inhaleert.
Maar normaal gezien moet dat gat waarop je je vinger zet voldoende zijn.

Dat ander gat is voor een darmpje toe te voegen dat naar fles 2 loopt.
En dan zou ik gewoon de boventrechter van fles 2 gebruiken om aan je bong te lurken. Daar mag de dop dus af.

En water is water...
Anders moet jij maar eens experimenteren met warm en koud water en ons de resultaten vertellen? :)

ThaReaper

Bewuste gebruiker
Thnx voor de tips Mayan, ik zal vanavond eens kijken wat voor resultaat het heeft!

En wat betreft het testen van heet en koud water, reken er maar op dat ik de resultaten bekend zal maken.
Ik verwacht niet dat het veel verschil zal maken maar het is het proberen waar niet?
Anders gooi ik gewoon in 1 fles witte vodka, dan weet ik zeker dat ik de eerste paar uur nog niet nuchter zal zijn :mrgreen:

Mayan

Bewuste gebruiker
als ik uw tekening bekijk zou ge uw gaatje waarop je uw vinger moet houden beter aan de eerste fles plaatsen.

en np, altijd met plezier een helpend handje.
Veel eentjes maken een groot geheel he :wink:

malotet

Experimenterende gebruiker
Als je hem bouwt volgens tekening krijg je alleen water binnen en zuig je het water van de ene fles in de andere :beer:
Opnieuw!

Mayan

Bewuste gebruiker
malotet zei:
Als je hem bouwt volgens tekening krijg je alleen water binnen en zuig je het water van de ene fles in de andere :beer:
Opnieuw!

hoezo? Is toch een perfecte sketch.
Alleen zou het makkelijker roken als het "luchtgaatje" bovenaan de eerste fles zat. Anders zuigt hij maar fles 2 leeg.

Enfin kan zijn, maar leg eens uit waarom....

Proberen die handel en delen de ervaring :)

malotet

Experimenterende gebruiker
Ah! Dat extra leegzuiggaatje bracht me op het idee dat daar de kop van de bong zat en dat je de rook uit dat kleine buisje links wilde halen.
Ok, luchtgaatje aan de andere kant en hij is prima.

groeten

ThaReaper

Bewuste gebruiker
Ok de bong is gemaakt, foto's komen later eerst ff testen :wink:
Nu nog ff een mooie jonko draaien en dan zal ik eens kijken of t wat is :P

(mocht ik hierna niet meer posten niet proberen :P)

Mayan

Bewuste gebruiker
als het van de eerste keer niet lukt, haal dan dat water uit fles 2.
Dus enkel in fles 1 water.
Kdenk dat dat de zaken ook wel vergemakkelijkt.

Succes he

ThaReaper

Bewuste gebruiker
Extreem!

Ok dit is een ongekend succes.. Ik heb dat ding zojuist 3x leeg gezogen en k ben ram van de kaart!
Het luchtgaatje moest inderdaad in fles 1, het water kan in allebij de flessen zonder probleem en waarschijnlijk is dit met andere dranken goed te combineren voor een lekkere mix aan smaken. Dit wordt een van mijn volgende tests.

Ik heb het alleen geprobeerd met heet water in fles 1 en koud water in fles 2. Dit heb ik hier gevonden:

Ik was meteen verkocht en heb er niet eens meer bij na gedacht om koud water in beide te doen.
Het enige nadeel is alleen dat je na een tijdje gewoon aan een lege fles zit te zuigen. Door de waterdamp in fles 1 beslaan de flessen compleet, door de wietdampen lijkt dit dus ook geelachtig (wietdamp heeft deze kleur imo).

Ik kan het niet anders noemen als een groot succes!

Met vriendelijke groet,
Een extreem gaar persoon :wink:

Wacky

Badass junkie
handiger het buisje in de fles te laten komen boven het waternivo. Het buisje kan dan binnen de fles alsnog onder water verdwijnen en je hebt geen problemen met lekkende flessen.

ThaReaper

Bewuste gebruiker
Kun je dat een beetje beter uitleggen?
Volgens mij bedoel je dat ik in eerste instantie beter de pen boven water kan houden omdat hij toch naar onder zakt?

Ik gebruik ducktape op te plakken, das waterdicht en geloof me t blijft op zn plaats.. in eerste instantie was de buis te lang en stond mn pijp dus ook scheef omdat de buis gewoon niet verschoof door de tape :P :mrgreen:

Suntablet

Bewuste gebruiker
Wacky zei:
handiger het buisje in de fles te laten komen boven het waternivo. Het buisje kan dan binnen de fles alsnog onder water verdwijnen en je hebt geen problemen met lekkende flessen.

denk dat hij dit bedoelt:

het water staat dus lager dan het punt waar de pen binnenkomt, zo gaat de plakband minder vlug loslaten.
je moet dan wel zorgen dat de buis schuin genoeg staat.

ps: waar zou op die tekening het luchtgat moeten zitten, waar je je vinger op kan houden? Mij lijkt dat het het best werkt als dat gat vanonder (boven het water wel :tongueout: ) staat ipv op de hals van de fles??
Hoe meer naar onder hoeveel te beter je de rook uit de fles kan lurken toch?

ThaReaper

Bewuste gebruiker
Dat zou ik eerlijk gezegt niet weten, met het gat boven werkt ie goed maar t zou goed kunnen dat je gelijk hebt, dan komt de verse lucht binnen onder de walm waar we allemaal zo van houden :stoned:

Bovenaan