Music Enhancement?

Anderemaan

Wijs gebruiker
Overal lees ik hoe mensen op ketamine genieten van muziek. Het zou muziek "moeten" verbeteren.

Na veel verschillende soorten dissociatieven te hebben gedaan, waaronder zowel R-Ketamine als S-Ketamine, verbaast het mij dat mensen dit zeggen.

Als ik keta neem en ik luister muziek, klinkt de muziek schel en ver weg. Alsof ik het niet helemaal goed hoor. Hoe kan dat? Is het alleen voor sommige mensen zo dat muziek mooier word? Of is het pas zo dat bij een K-Hole de muziek mooier/aangenamer word. Hier heb ik namelijk geen ervaring mee.

Word muziek voor jullie beter op ketamine? En andere gelijke stoffen?

Bedankt alsvast voor de reacties!

Ik neem nog een lijn 2F-DCK..

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Ik heb wel een keer zwaar getript op ketamine in bed met m'n koptelefoon op. Ik kwam echt in een soort digital space terecht waarin ik helemaal als soort van zwevend op de muziek doorheen werd gevoerd. Geen idee of de muziek per se echt beter werd, maar het werd wel onderdeel van een multisensorische totaalbeleving. Ik zat er hélemaal in. Een tripje om niet snel te vergeten.

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Ik neem nog een lijn 2F-DCK..
[/QUOTE]

Haha lekkor!!

Nee heb dit ook niet ervaren. Wel dat ik vond dat de muziek perfect bij mn trip paste toen ik een x diep ging met 2FDCK 😍

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Op wat hogere doseringen gaat de muziek steeds langzamer en langzamer tot ie zo goed als stopt om als ik dan weer uit de hole kom langzaam weer aan te trekken tot normale snelheid. Erg bizar maar het heeft wel wat.

Maar echt interessant wordt muziek bij mij pas op psychedelica, en met lachgas saarbij NOG interessanter!

chipmunk

Belezen gebruiker
Heb onlangs keta voor de eerste maal goed beleefd; rustgevende trippy muziek opgezet en in m'n bed weggedroomd; eerst gewoon genoten van het staren naar het startscherm op m'n playstation haha en dan nog wat tripvisuals opgezet via youtube. Voor mij werd muziek zeker beter en het leek alsof de muziek en de visuals samensmolten tot een mooi geheel. Ik denk dat ik er zonder muziek niet zo hard van zou kunnen genieten, maar het klinkt inderdaad wel wat meer dof en hol.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik vind muziek niet perse mooier worden van ketamine. Wel anders. Soms zweverig, dromerig, langzaam, maar soms ook schel, hol, elektrisch. Dit past wel bij het weirde van ketamine, maar het is voor mij niet te vergelijken met de ‘music enhancement’ door MDMA, en vooral psychedelica. Het is onbeschrijfelijk hoe bijvoorbeeld LSD op hogere dosissen de muziek bijna letterlijk tot leven doet komen.

Game&Watch

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik vind het wel geweldig hoor, muziek op keta. Sterker nog mijn favoriete manier van keta beleven is met oortjes in het donker met ogen dicht op mijn bed liggen. Liefst van die spacende techno dan voelt het echt of je meezweeft op de muziek; spiritueel bijna. Duidelijk leuker dan op een feestje gebruiken, echt sociaal vind ik keta niet namelijk. Ik heb nooit echt opgezocht wat mensen precies bedoelen met closed eye visuals, maar ik beleef het meer als beelden in en overstimulatie van de visuele cortex, projecties in mij brein om het zo te zeggen. Met ogen heeft het weinig te maken, ik weet zeker dat als ik blind zou zijn dat ik nog steeds visuals zou hebben op keta.

Wat ik zie verschilt heel erg en wisselt steeds, vaak bij een grote overgang van de muziek kom ik een nieuwe wereld binnen. Het ene moment ben ik op een techno feestje met allerlei licht effecten en lasers, het andere moment zweef ik door ruimtes van geometrische patronen. Ik heb vliegende draken gezien die vuur spuwen en gezeten tussen de levensechte mensen in een sepia filmachtig café met regen en langsrijdende taxi's buiten. Wat ik zie lijkt echt te horen bij de muziek in ieder geval!

Dit is de set die ik de laatste keer bij zo'n trip heb geluisterd, om een beetje een idee te geven wat ik mooi vind:

Ik vind het toch wel heel bijzonder spul die keta. Zo ontspannend ook.

Bovenaan