Music.. is your soul

Liefde voor muziek komt voort uit...

• Je hart

Stemmen: 15 93,8%
  • Sociale druk

Stemmen: 2 12,5%
  • Aangeleerd gedrag

Stemmen: 1 6,3%

• Totaal aantal stemmers
    16

Aniet_Speed

Badass junkie
Soo, ik zit weer eens een beetje te filosoferen...
(En dat kan ik dus ook zonder drugs hahaa)

Maar ik zat zo te denken.. waar komt liefde voor een bepaalde muziek nu eigenlijk vandaan? Wat denk jij? Is dat aangeleerd gedrag? Sociale druk? Of zit het gewoon echt in je hart...?

Als op die laatste vraag het antwoord ja is, hoe komt die liefde dan in de eerste plaats in je hart? (Dus aangeboren)

De reden dat ik dit mij afvraag, is... ik zat zo te denken... in mijn familie ben ik echt de enige die van hardcore muziek houd... Waar komt dat dan vandaan? Ik bedoel ik zit grootste gedeelte van de tijd alleen en ook zonder drugs ga ik net zo fcking hard, dan wel niet harder😜, op deze muziek.. Dus het is ook niet zo dat ik het alleen luister onder invloed van wat dan ook...

Ik houd ook van Bob Marley, RHCP en dat soort dingen... dus echt een pijl is er niet op te trekken wat mij betreft😂

Wat is jouw opinie in deze filosofische kwestie..?😁

Spyro

DF-koning
Goeie vraag. Niemand in mijn omgeving hield van hardcore toen ik het begon te luisteren. Ik zat op hele jonge leeftijd al weg te dromen bij bijvoorbeeld Defqon. Ik kon uuuuren daarnaar kijken en fantaseren dat ik, als ik eindelijk groot genoeg was daarheen kon. Die liefde is uiteindelijk uitgebloeid tot een (early) hardcore en millennium liefde en gelukkiger kun je me niet maken dan op een feest zoals Ouwe Stijl Is Botergeil, Pandemonium, Thunderdome, ook de kleine feestjes van Panic en ook echt Ghosttown.

De eerste hardcore nummers die ik ooit hoorde was meteen liefde op het eerste gezicht en krijg nog steeds de kriebeltjes op (underground) feesten.

Damn, ik mis de feestjes!

Aniet_Speed

Badass junkie
Goeie vraag. Niemand in mijn omgeving hield van hardcore toen ik het begon te luisteren. Ik zat op hele jonge leeftijd al weg te dromen bij bijvoorbeeld Defqon. Ik kon uuuuren daarnaar kijken en fantaseren dat ik, als ik eindelijk groot genoeg was daarheen kon. Die liefde is uiteindelijk uitgebloeid tot een (early) hardcore en millennium liefde en gelukkiger kun je me niet maken dan op een feest zoals Ouwe Stijl Is Botergeil, Pandemonium, Thunderdome, ook de kleine feestjes van Panic en ook echt Ghosttown.

De eerste hardcore nummers die ik ooit hoorde was meteen liefde op het eerste gezicht en krijg nog steeds de kriebeltjes op (underground) feesten.

Damn, ik mis de feestjes!

Och man ik kan wel janken bij zo'n millennium set 😍❤... Prachtig... mja, waar komt die liefde toch vandaan hé...😜

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Liefde voor muziek is ook liefde en liefde komt alleen uit het hart.

Als het sociale druk of conditionering is die bepaalt wat je luistert, dan is het natuurlijk geen liefde (voor muziek).

Iedereen weet dit ook wel, daarom stemt iedereen hetzelfde. :wink: Je weet het niet rationeel met je hoofd, maar intuïtief met je hart. :)

ATGC

Bewuste gebruiker
Ik luister als enige in mijn directe familie in het algemeen naar teringherrie. Begon heel laat met stomme happy hardcore, maat van mij had er meer van vinyl dus getapet als een malle. Als het progressief of juist tongue-in-cheek trek ik het meestal wel.

Verder luister ik veel naar metal, met name thrash. Elektronisch is het vooral synthwave, een genre met een berg invloeden en erg veel verschillende uitgangd. Er wordt ook veel gecoverd waardoor mijn waardering voor bekende nummers toch weer wat stijgt 🙂

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Ik luister voornamelijk naar heel rustig vloeiende liquid drum and bass.
Maar als ik strak sta is het constant tekstyle of frenchcore.

Maar het komt ongetwijfeld uit het hart.
Muziek is altijd heel belangrijk geweest voor de mensheid doorheen heel onze rijke geschiedenis.
Dat kan enkel voortkomen uit liefde dat diep in je hart geworteld zit.

L

Lid 151097

Gast
Voor mij heeft muziek veel met nostalgie te maken. Bij sommige nummers kan ik weer helemaal denken aan dat ene moment van vroeger. Dan zit muziek wel in mn hart en is het tegelijketijd ook wel aangeleerd.
Maar langere tijd ging ik om met mensen die alleen maar drumm&bass luisterde dus luisterde ik dat toen ook veel, nu stuk minder. Dan komt weer die sociale druk naar boven. Dus omgeving bepaalt (voor mij persoonlijk) zeker de muziek die ik op dat moment luister!
Tegenwoordig luister ik echt alles door elkaar, van metal tot hip-hop tot tekno tot old school trance tot 70's/80's tot horror rap en weet ik wat voor genres nog meer!
Lovee for the musiccc💘

Lemmy

Badass junkie
Zonder muziek lukt het me niet vrees ik.

En dat gaat van Haim tot God Dethroned, de paar genres die ik niet goed vind zijn Jazz, Country, RnB & die ergerlijke Frans Bauerachtige hoempapa. Oja, en boysbands lol.

Laatst bewerkt:
L

Lid 151097

Gast
Zonder muziek lukt het me niet vrees ik.

En dat gaat van Haim tot God Dethroned, de paar genres die ik niet goed vind zijn Jazz, Country, RnB & die ergerlijke Frans Bauerachtige hoempapa. Oja, en boysbands lol.
Mee eens!

WeAreThe99%

Bewuste gebruiker
Soo, ik zit weer eens een beetje te filosoferen...
(En dat kan ik dus ook zonder drugs hahaa)

Maar ik zat zo te denken.. waar komt liefde voor een bepaalde muziek nu eigenlijk vandaan? Wat denk jij? Is dat aangeleerd gedrag? Sociale druk? Of zit het gewoon echt in je hart...?

Als op die laatste vraag het antwoord ja is, hoe komt die liefde dan in de eerste plaats in je hart? (Dus aangeboren)

De reden dat ik dit mij afvraag, is... ik zat zo te denken... in mijn familie ben ik echt de enige die van hardcore muziek houd... Waar komt dat dan vandaan? Ik bedoel ik zit grootste gedeelte van de tijd alleen en ook zonder drugs ga ik net zo fcking hard, dan wel niet harder😜, op deze muziek.. Dus het is ook niet zo dat ik het alleen luister onder invloed van wat dan ook...

Ik houd ook van Bob Marley, RHCP en dat soort dingen... dus echt een pijl is er niet op te trekken wat mij betreft😂

Wat is jouw opinie in deze filosofische kwestie..?😁
de muziek van tegenwoordig wat mensen luisteren is naar mijn idee meer vanuit sociale druk / aangeleerd gedrag.
De muziek is 440hrtz,. dat is een frequentie wat de mens onderdrukt en bij hun hartsfrequentie vandaan houden.

Muziek dat 432hrtz is kan vanuit het hartsbewustzijn worden beluisterd. 432hertz is ook de viberatie van de aarde.

De meeste top 40 songs is allemaal sociale druk en aangeleerd gedrag.
De top 40 muziek zorgt voor onbewuste blokkades en stress angst gevoelens, gejaagdheid etc.
Want dat doet 440hertz met je.
Dit is geen complot of wat dan ook. dit is gewoon te vinden op het internet en is als het goed is wel algemeen bekend lijkt mij

vroeger voor de tweede wereld oorlog was 432hertz de toonhoogte ( C als ik het goed heb )
Tijdens de tweede wereld oorlog hebben ze de C toon verhoogd naar 440hertz om de mens op die manier de manupileren en te onderdrukken door middel van muziek.

Als je hierin dieper induikt kom je uiteindelijk achter dat alles wat er gaande is in de wereld als het gaat om muziek,film, politiek, religie, wetenschap etc. Allemaal is om de mens van hun ware aard vandaan te halen.

Om terug te komen hoe ik erover denk en in sta is dat Muziek oorspronkelijk vanuit het hartsbewustzijn word geluisterd en dat bepaald ook welke muziek men prettig te luisteren vind.
In deze tijd word alles via het brein beluisterd wat niks te maken heeft met het hart. Eindstand denk ik dat het deels vanuit hart komt en deels aangeleerd en deels sociale druk is.
Muziek wat men leuk vind heeft natuurlijk ook te maken in welke siuatie en omgeving zich bevind en hoe diegene opgegroeid is etc.

Groetjes!!!!

Bovenaan